Fitness Seller

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
---Macrogol heeft een laxerende werking--- is het eerste wat ik lees als ik je link aanklik. Wat wordt er dan met 'laxerende werking' bedoelt?
Laxerend betekend in dit geval dat het de stoelgang vergemakkelijkt. Als je goed leest houdt het vocht vast in de darmen waardoor de ontlasting niet knetterhard wordt. Het is geen "doorspoelmiddel" om het zo maar even te noemen. Je zou het stukje over verstopping even moeten lezen.
Als ik het gebruik gaat het nog steeds erg moeizaam. In de tijd dat ik geen metamucil gebruikte of nu sinds enige tijd de movicolon/macrogel dan zat ik eens per 1 a 2 weken vast aan een klysma....
Het is dus uiteraard ook met welk doel je iets gebruikt.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het van belang is hóe dat vocht wordt vastgehouden lees dit maar eens door.

Overigens maakt het doel waarvoor je iets gebruikt mbt de werking/bijwerkingen volgens mij níets uit ;)

Dat stukje ken ik wel. Alleen movicolon staat juist erom bekend dat het alléén het laatste stukje van de dikke darm bevordert. Dan zijn alle voedingsstoffen er al uitgehaald. In de dikke darm komen alleen de onverteerbare resten en daar wordt dan vocht eruit gehaald. En dat is nu juist waar movicolon zijn werk doet. Die houdt in de dikke darm vocht vast zodat de onverteerbare massa beter afgevoerd wordt.

Maar goed... zonder movicolon kwam mijn gewicht er ook al niet bij.. en kon ik ook niet naar het toilet. Maar nu is mijn voeding ook anders. Dus ik ga het gewoon weer proberen zonder. Levert het problemen op dan moeten we naar een andere oplossing kijken.

Dat dit middel geen belemmering vormt voor de opneembaarheid van je voeding is dan weer een klein mazzeltje mocht je het moeten blijven gebruiken.

Dat dit middel geen belemmering vormt voor de opneembaarheid van je voeding is dan weer een klein mazzeltje mocht je het moeten blijven gebruiken.
Ik hoop eigenlijk er toch ooit vanaf te kunnen ... maar gezien ik al van kinds af aan problemen heb wete ik niet of dat lukt.. Maar het zou wel fijn zijn als het met voeding opgelost kan worden. Daar wil ik wel voor gaan. Dus ik ga gewoon proberen te stoppen. :) Alles om mijn lijf weer in het gareel te krijgen.

Schouder zit goed getaped en nek ook. Toch ondanks wat minder pijn niet echt geslapen vannacht. Wel meer dan de nacht ervoor. Maar was dus vroeg op. 2 koppen zwarte koffie erin en geen macrogel genomen. kijken wat het gaat doen. Misschien ben ik heel radicaal om meteen helemaal te stoppen. Maar ik ben er liever meteen helemaal vanaf. :o

Al een aantal dagen dus ook niet getraind. Dus gezien schouder getaped zit. zal een lekkere rug/schouder of borst training er voorlopig ook niet in zitten. Heb mezelf dus maar getrakteerd op een beentraining. :D Ik had er zin in. Heb wel wat meer gedaan dan anders Heb al 4 dagen niet getraind en nu ook weer 3 dagen niet... dus vond dat het wel één keer kon.. en was evengoed binnen het uur.) Minder gewicht op squat en SLDL... maar wel waggelend de deur uit. Voel mijn glutes en hammies goed. :D.

Been training (55 min)
squat 3x10x45 kg (gewone bar. safety squat bar drukt teveel op mijn schouder)
SLDL 3x10x50 kg (extra langzaam.. goed die hammies voelen. :D)
lying leg curl 3x10x20 kg
leg extension 3x10x60 kg
zittend leg curl 3x10x8 kg
Kuitjes zittend. 3x10x45 kg
afmaken met.. jawel.. walking lunges. :heart: 2x20 passen x10 kg DB's + 1x24 passen x10kg DB's

was even lekker. Nu weer voldoende rust en straks mealpreppen voor morgen en overmorgen in Duitsland.

lkkre legday.

Niet een idee even tijdelijk te stoppen met squatten ivm je nek en de druk? Daarnaast je andere oefeningen aanpassen zodat je zo min mogelijk belast. Wel beter voor je herstel imo.

Thanks. :)

Niet een idee even tijdelijk te stoppen met squatten ivm je nek en de druk? Daarnaast je andere oefeningen aanpassen zodat je zo min mogelijk belast. Wel beter voor je herstel imo.
Ik pas heel goed op hoor. Ik zou niet willen dat het erger wordt.
Met squatten met losse stang heb ik er dus geen last van. Het is maar in 1 bepaalde richting dat ik last heb van mijn schouder. Dus dit kan gewoon. En het is niet mijn nek maar mijn schouder die de oorzaak is. ;)
Ik heb daarom juist nu zo min mogelijk belast door alleen benen te pakken na 4 dagen rust.
Met squat en SLDL had ik geen last van mijn schouder omdat ik deze licht had gepakt. Andere training zoals borst en rug konden nu niet en dit wel.En ik had dit gisteren ook braaf al overlegd met de fysio. Ik mag trainen zolang ik niets voel. daar hou ik me ook aan. Dus bij het geringste beetje licht gevoeligheid stop ik gewoon. Daarom dat deze training mijn herstel niet in de weg zit. Heb extra goed opgelet op wat ik voel.
En nu heb ik weer 3 dagen dat ik niets kan doen. :( helaas... Dus moet het goedkomen met rust nu.

Gelukkig is het te doen. Had zelf wel meer last na squat. Niet perse tijdens en deed ook los maar vooral erna.

Gelukkig is het te doen. Had zelf wel meer last na squat. Niet perse tijdens en deed ook los maar vooral erna.
Het is zeker goed te doen. Heb vooralsnog geen last. Ook de pijnscheuten in mijn schouder zijn weg sinds het tapen gisteren en niet meer terug geweest. :) maar ik zorg ook dat ik bepaalde bewegingen gewoon even niet maak.

Wat heerlijk dat de pijnscheuten wegblijven, houden zo!! ^^

Wat heerlijk dat de pijnscheuten wegblijven, houden zo!! ^^
Yep. :)
Alleen de nachten zijn een ramp.. want op mijn schouder liggen kan niet.. op de andere kant ook niet want dan zakt mijn schouder omlaag en doet het pijn. Dus weer absurd vroeg wakker.. 2:00 en 4:00 en 6:30 dan maar op. Toch even naar de sportschool om even wat beweging in mijn rug/schouders te krijgen en tapeje even opnieuw laten plakken voor de rit over een uurtje.

Heb dus met de fysio op licht gewicht nog wat rug gedaan (45-50 min):
Pull down wijd 3x10x35 kg
pull down smal 3x10x35 kg
DB row 3x10x11 kg
seated cable row smal 3x10x35 kg
BOR 10x30 kg 11x35 kg (was de tel kwijt) 10x35 kg
Hammer grip pull ups 8x 7x 6x (en een halve.. hield hem niet)
shruggs 3x10x20 kg Hield hem maar net met links.. :o dus dit keer geen gekletter :D

Geen last van schouder en nek en even opnieuw getaped en nu klaar om te gaan
Even eten en dan word ik gehaald. Eten voor 2 dagen staat al klaar in de electrische koelbox.
Volgend training zal wss woendagmiddag pas zijn. Dus nu 3 dagen rust.

Al aan gedacht om te voorkomen dat je tijdens je slaap op je zij draait..?

Al aan gedacht om te voorkomen dat je tijdens je slaap op je zij draait..?
Yep. Had mijn hoofdeind al wat omhoog gezet. Dan draai je ook al minder snel op je zij.
Alleen is plat op mijn rug liggen ook niet het je van het. Dan kan ik niet slapen... :(

Een tennisbal aan beide kanten van je slip naaien. Waarschijnlijk word je niet eens wakker bij een draai poging ;)

Op je rug slapen went vanzelf. De volhouder wint toch!

• Like
Waarderingen: Inb4
Hahaha.. ik ken die methode.. wordt ook gebruikt tegen snurken. ;)

Ik heb 3 maanden op mijn rug moeten slapen met die nekhernia.. Maar ja.. met 5 tramadol + 6 diclofenac en 2 diazepam per dag lukte dat ook wel. :rolleyes:
Maar het klopt wel hoor. Het went.. alleen duurt het best lang en ondertussen slaap je wel een periode slecht tot je gewend bent.

Zo nu snel afeten en weg. :)

2 daagjes Duitsland met 2 ritten van 7 uur hebben er aardig ingehakt. Mijn nek in combi met mijn schouder was gewoon slopend. Vanmorgen eerst maar even wat los gaan maken bij fysio en lichter even getraind. Ging niet echt lekker door vermoeidheid en moest me inhouden door mijn schouder. Maar iig wel even wat gedaan. Gaf me zeker wel verlichting...
Maar tegen 15:00 op mijn werk ging het steeds moeilijker en was het echt even af en toe de pijn fors wegslikken....kon op een moment niet eens de wc deur meer open maken zonder door de grond te gaan van de pijn.. dus effe wegslikken en doorgaan... Laat het gewoon niet merken maar 1 iemand zag het wel aan me.....:( enige wat hij zei was.. gaat niet he.. tja.. wat zeg je dan he...ach ja.. gaat wel over... :rolleyes:
kan vrijdag pas weer terecht bij de fysio....

Borst/biceps (lichter gewicht, niet echt noemenswaardige training. maar iig wel even wat gedaan)
BP 10x20kg 10x30kg 10x35kg 10x35kg 8x37,5kg
Incline DB press 3x10x12kg
Incline DB fly 3x10x11 kg
cable cross over (gewicht is per zijde) 10x60kg 2x10x62,5kg
biceps overhead curl 10x50 kg 10x52,5kg 9x52,5kg
barbel curl 10x20 kg 2x10x22,5 kg
incline seated biceps curl alternating 3x10x7 kg superset side bends 3x10x10kg (per zijde)

Waarom neem je dan niet even een stap terug?
Veel last en toch trainen. En daar betaal je nu een prijs voor.
Je wilt ook niet dat je straks helemaal niks meer kunt;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven