MuscleMeat

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Hahaha.. ik ken die methode.. wordt ook gebruikt tegen snurken. ;)

Ik heb 3 maanden op mijn rug moeten slapen met die nekhernia.. Maar ja.. met 5 tramadol + 6 diclofenac en 2 diazepam per dag lukte dat ook wel. :rolleyes:
Maar het klopt wel hoor. Het went.. alleen duurt het best lang en ondertussen slaap je wel een periode slecht tot je gewend bent.

Zo nu snel afeten en weg. :)
Dat helpt alleen bij het 'gewone snurken' bij apneu zo als ik het heb helpt het niet:o

• Topic Starter Topic Starter
Waarom neem je dan niet even een stap terug?
Veel last en toch trainen. En daar betaal je nu een prijs voor.
Je wilt ook niet dat je straks helemaal niks meer kunt;)
Ik heb al een aardige stap terug gedaan voor mijn doen. 2 dagen niet getraind en nu alleen even wat lichter voor het bewegen gedaan. Juist door het bewegen (licht trainen) wordt de pijn minder.
Het is juist het funeste van bureauwerk wat de pijn zoveel erg maakt... :( (moet denk ik mijn houding eens goed onder de loep nemen met bureau werk)
Ik wil zeker straks niet niets meer kunnen... maar juist trainen (ook al is het licht) maakt de pijn minder.
Funeste is alleen dat ik de laatste paar dagen nu voor mijn vakantie veel bureauwerk heb... :(

En het was gewoon teveel in 2 weken 2 x naar Duitsland op en neer met ritten van 8, 9, 7 en 7 uur. Daarbij nog even een keer 2 uur op en neer voor een test en nog een keer 1,5 uur op en neer voor mijn begeleiding.. al met al teveel in een rottige houding zitten en te kort ervan kunnen herstellen.
Dus komende 2 weken ook op werk even rustiger aandoen en aangeven wat wel en niet lukt. Prioriteiten stellen at af moet vóór mijn vakantie enzo...

---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:54 ----------

Dat helpt alleen bij het 'gewone snurken' bij apneu zo als ik het heb helpt het niet:o
Dat klopt inderdaad...

Wanneer heb je vakantie? Als ik het goed begrijp is die vakantie namelijk wel echt meer dan welkom.. Probeer dan inderdaad even de tijd te nemen goed bij te komen en je lichaam te laten herstellen. Je zou dan het liefst natuurlijk flink willen knallen, maar even wat gas terug in de trainingen en daarbij rusten kan mijn inziens een grote weldaad voor je gezondheid beteken!
Hang in there! xx

Ik hoop voor je dat je voorlopig niet veel (lange) autoritten hebt. Het klinkt alsof die wel dubbel (of driebel) zo hard erin hakken.

En gas terug nemen, wanneer je eindelijk weer iets kan... Ik begrijp heel goed, waarom je dat niet wilt. Die balans tussen genoeg doen en genoeg rust is zo precair.

Borst/biceps (lichter gewicht, niet echt noemenswaardige training. maar iig wel even wat gedaan)
BP 10x20kg 10x30kg 10x35kg 10x35kg 8x37,5kg
Incline DB press 3x10x12kg
Incline DB fly 3x10x11 kg
cable cross over (gewicht is per zijde) 10x60kg 2x10x62,5kg
biceps overhead curl 10x50 kg 10x52,5kg 9x52,5kg
barbel curl 10x20 kg 2x10x22,5 kg
incline seated biceps curl alternating 3x10x7 kg superset side bends 3x10x10kg (per zijde)

Ik noem dit nou niet bepaald weinig als ik eerlijk ben.

Alle training kost energie en als dat op is dan sloop je jezelf.

Als het prettig voelt om iets te bewegen doe dit dan met enkele mobiliteitsoefeningen zonder gewicht, een minuut of tien.

Ik denk dat bovenstaande echt contraproduktief werkt op je algehele gezondheid.

Bovenstaande training is idd zeer zeker niet weinig of licht te noemen. Maar dat weet Marina diep van binnen ook wel..
Lang groeiproces voor je hè om echt over te geven aan rust houden.
Je gezondheid is t allerbelangrijkste!!!

Wanneer heb je vakantie? Als ik het goed begrijp is die vakantie namelijk wel echt meer dan welkom.. Probeer dan inderdaad even de tijd te nemen goed bij te komen en je lichaam te laten herstellen. Je zou dan het liefst natuurlijk flink willen knallen, maar even wat gas terug in de trainingen en daarbij rusten kan mijn inziens een grote weldaad voor je gezondheid beteken!
Hang in there! xx
Over 2 weekjes ben ik weg. :D heb er zin in... maar hoop wel dat alles dan goed hersteld is.
Enne.. tijdens mijn vakantie zijn er 0 trainingsopties.. is een rondreis.. dus geen trainingen maar puur rust... helaas.. maar des te lekkerder vlieg je er daarna weer in. :)
Ik zet door.. nog maar 8 echte werkdagen.. en bergen werk te doen. :o

Ik hoop voor je dat je voorlopig niet veel (lange) autoritten hebt. Het klinkt alsof die wel dubbel (of driebel) zo hard erin hakken.

En gas terug nemen, wanneer je eindelijk weer iets kan... Ik begrijp heel goed, waarom je dat niet wilt. Die balans tussen genoeg doen en genoeg rust is zo precair.
Ik ben klaar met lange ritten.. nog 2 weekjes en dan weg. :)
Ik heb verplicht die 2 weken rust... er is geen gym.. en geen mogelijkheden.. dus ik moet wel rust nemen. :o

Ik noem dit nou niet bepaald weinig als ik eerlijk ben.

Alle training kost energie en als dat op is dan sloop je jezelf.

Als het prettig voelt om iets te bewegen doe dit dan met enkele mobiliteitsoefeningen zonder gewicht, een minuut of tien.

Ik denk dat bovenstaande echt contraproduktief werkt op je algehele gezondheid.
Je hebt eigenlijk wel gelijk... heb ook al gas terug genomen.. Al wil ik niet dan nog weet ik dat verstand nu even voor moet gaan.. Ik wil namelijk wel hersteld op vakantie gaan zonder pijn.

Bovenstaande training is idd zeer zeker niet weinig of licht te noemen. Maar dat weet Marina diep van binnen ook wel..
Lang groeiproces voor je hè om echt over te geven aan rust houden.
Je gezondheid is t allerbelangrijkste!!!
Ik weet het... Het is lastig.. ik wil zo graag.. misschien te graag en juist nu is pas op de plaats misschien even beter. Verstandelijk zeg ik ja.. maar ja.. als ik over 2 weken weer 2 weken niets kan doen.. Dat zit me dan gewoon dwars.. bang dat ik nog meer verlies.. omdat ik toen met het weer stil komen te zitten met mijn hernia ook 5 kilo ben kwijtgeraakt.. :( Das mijn angst dus.. het beetje wat ik nu nog heb kwijt te raken....

maar je weet prima: als je een blessure hebt, kun je nog veel langer niet sporten en ben je veel meer kwijt!
slow but steady wins the race mop!

Ben benieuwd hoe je die rust uiteindelijk vind op je vakantie.
Zelf moest ik stoppen met trainen, mocht wel licht maar later toch meer pijn. Zeker frustrerend maar zodra je je beter voelt Door rust ga je in de toekomst echt meer luisteren naar je lijf.
Ben ik te moe heb ik pijntjes blijf ik lekker thuis.
Knop moet je leren omzetten en zal uiteindelijk lukken;)

maar je weet prima: als je een blessure hebt, kun je nog veel langer niet sporten en ben je veel meer kwijt!
slow but steady wins the race mop!
Yep I know.. daarom ook stapje terug. Maar wil niet helemaal stilzitten..

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:00 ----------

Ben benieuwd hoe je die rust uiteindelijk vind op je vakantie.
Zelf moest ik stoppen met trainen, mocht wel licht maar later toch meer pijn. Zeker frustrerend maar zodra je je beter voelt Door rust ga je in de toekomst echt meer luisteren naar je lijf.
Ben ik te moe heb ik pijntjes blijf ik lekker thuis.
Knop moet je leren omzetten en zal uiteindelijk lukken;)
Oh ik geniet er altijd van hoor. Vorig jaar ook.. veel te druk met de reis zelf en dingen zien ook. :)
Het is ook zo hoor.. ik neem nu wat meer rust en merk ook dat het goed doet...
De knop nu in ene helemaal omzetten lukt me nog niet... :( maar ben ermee bezig. Ik leer mijn lijf aardig goed kennen... gelukkig zeg ik dan maar.. al ben ik niet blij met wat ik nu moet doen.. :o maar dat mag.. als ik maar luister he. ;)

Niet alleen luisteren, maar er ook gehoor aan geven ;)

Niet alleen luisteren, maar er ook gehoor aan geven ;)
Ik ben braaf geweest. :) al prikkelde het wel.. het mooie weer maakt ook dat je zin krijgt om lekker bezig te zijn. maar braaf rust.. morgen 12:30 fysio.. het gaat gelukkig met mijn schouder wel iets beter ook al. :)

Doe lekker rek en strek oefeningen en wat voor de mobiliteit. Zonder belasting!

Vandaag toch even een korte training gepakt na een aantal dagen rust...
Vanmorgen ook naar de fysio geweest. Even goed mijn nek gemasseerd en naar mijn schouder gekeken. Er steekt een stukje bot uit ter hoogte van mijn sleutelbeen/schouderdak aanhechting. Althans daar lijkt het op. Als ik aanspan (train) heb ik geen last. Ontspan ik of laat ik mijn arm hangen dan is het heel pijnlijk. Stlzittend komen er pijnscheuten door. Het is dus getaped en dat helpt ook goed. Als ik bovenop het botje druk doet het pijn. Het is dus wat vreemd kortom. Advies --> huisarts --> foto maken ;sad; het mag geloof ik niet meezitten...
Heb vrijdag een afspraak bij de huisarts. Het kon niet eerder... :( mogelijk daarna direct door voor foto's maken. Ik blijf maar denken.. ach misschien hoort het wel bij me. :rolleyes: Maar beter nu even zeker te weten wat het kan zijn. Ga nl wel over 1,5 week op vakantie...

Gek genoeg ging het trainen super lekker en kon ik gewoon wat gewichten verhogen. Kennelijk heeft de rust me goed gedaan. :o

Training rug/traps (50 min, met wat kletsen... ) (+) = hoger kunnen pakken
pull down wijd 3x10x37,5 kg (+ dat was lang geleden.. :) )
pull down small 3x10x40 kg (+)
DB row 3x10x11 kg
cable row small 10x35 , 2x10x37 kg (+)
BOR 10x35 kg , 2x10x37,5 kg (+)
pull ups wijd/hammer afgewisseld 6x , 6x , 5x , 6x (dit gaat niet zo lekker met schouder... )
Shruggs DB 3x10x20 kg

Zit je sleutelbeen een beetje raar vast aan je schouder dus? Benieuwd wat dat weer is...
Goed teken dat de rust helpt ;) En over 2 weken zo wie zo naar Ierland. :)

Zit je sleutelbeen een beetje raar vast aan je schouder dus? Benieuwd wat dat weer is...
Goed teken dat de rust helpt ;) En over 2 weken zo wie zo naar Ierland. :)
Daar lijkt het op. Steekt een soort bultje bovenuit. Ben zelf ook wel benieuwd vooral omdat het eerder in rust pijn doet en als ik beweeg/train niet.
Yep.. dat bleek maar. Nou... 1,5 week al hoor. Het komt rap dichterbij. Ik neem al wat eerder vrij voor vertrek om even bij te komen. Dus nog 4 dagen werken deze week en dan 2,5 week vrij waarvan 11 dagen in Ierland. :)

Vandaag na een week eindelijk weer benen even aangepakt vanmorgen. Was als eerste @ de gym.. 8:15 was ook al om 5:00 wakker dus why not.

Benen (werksets, klein uurtje)
squat 10x45kg , 2x10x47,5kg
SLDL 3x10x50 kg
Lying leg curl 2x10x21 kg
kuiten zittend 3x10x45kg
Leg extension 2x10x61kg zwaar.. :o
seated leg curl 2x10x8 kg
Walking lunges 2x20 passen x11 kg DB's , 1x24 passen x 11 kg DB's

Toen wilde ik hiptrust een keer in de smith proberen (zag dit bij MissH) maar hij was bezet en die kerel begon net... dus volgende keer beter

side bends 3x10x15 kg per zijde
crunches 2x100 (wel in abshaper ivm nek/schouder)

naar huis effe eten en nog even lekker naast hubbie in bed gekropen. :o

lekkere training, geniet vn je rust.

inderdaad. :)

lekkere training, geniet vn je rust.
Dank je. :)
Vanmiddag even heerlijk een kort rondje gewandeld. Zalig weer. Nu beetjes omhoog met de deur open.
Soms kan ik er wel ongelofelijk van genieten. Maar als ik zo vroeg wakker ben vind ik niets lekkerder dan eerst even trainen en dan de rest van de dag voor me. Zal morgen wel even tegenvallen.. :o alles dicht.. :mad:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven