AndroidHealthClinic

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Wat een drukte.. Houd je taai meisje X

Ik hoop dat je nek en schouder de autorit doorstaan!

Marina, je doet weer veel te veel sets voor de betreffende spiergroepen..!

• Topic Starter Topic Starter
Wat een drukte.. Houd je taai meisje X
Ik doe mij best. ben met moeite heen en weer gekomen..

Ik hoop dat je nek en schouder de autorit doorstaan!
Niet echt... :( na 45 min rijden is het echt op.. dus vaak gestopt tussendoor. Gelukkig had ik wel extra tijd ervoor ingerekend.
Ben wel totaal kapot nu... dus nu maar even alles uitwerken.
Marina, je doet weer veel te veel sets voor de betreffende spiergroepen..!
Ik weet het. Was ook een beetje door de fysio. Ze wilde dat ik wat meer bewegingen deed op licht gewicht om de boel "wat losser" te maken. En ja.. dan ben ik zo eigenwijs om er niet tegenin te gaan. :o
Maar ik zal het weer terug aanpassen. Moet wel en is beter ook. Dank je voor het me erop wijzen.

X

Laatst bewerkt:
Een keer niet trainen geeft niet en je kan het hebben. ;)
Het moet niet zo zijn dat je alles omplant voor trainen.
Soms is het even racen maar ook naar je lichaam en verstand luisteren. Rust heb je nodig anders loop je jezelf voorbij.
Je klachten beginnen alweer op te komen das niet de bedoeling.

Respect hoor Marina dat je ondanks pijn en slaapgebrek gewoon doorzet, waak over je grenzen !

Laatst bewerkt:
Ik snap hem niet.. :sad: Ik weet dat ik teveel wil... en het beter niet kan doen. Heb het echt begrepen. :engel:

Een keer niet trainen geeft niet en je kan het hebben. ;)
Het moet niet zo zijn dat je alles omplant voor trainen.
Soms is het even racen maar ook naar je lichaam en verstand luisteren. Rust heb je nodig anders loop je jezelf voorbij.
Je klachten beginnen alweer op te komen das niet de bedoeling.
Ik weet dat het niet erg is. Maar het is nu eerder zo dat als ik niet train ik meer pijn in mijn nek/schouder heb.. en daarom dat ik juist wel wilde trainen. Stomme is dat als ik stilzit/lig ik veel pijn heb en als ik train en beweeg niet. Daarom snap ik het ook niet en ben ik wel gaan trainen. :(

Mijn klachten zijn gekomen van een autorit van 9 uur in een K auto waarin je half ligt.. :( niet door het trainen. Ik had alleen verstandig moeten zijn en met die rit mijn nekkraag om moeten doen. Maar ik wil dat zo min mogelijk omdat dat ook je spieren verzwakt.. dus verkeerde eigenwijsheid. :o
Maar herkansing volgt. Zondag weer 6 a 7 uur in de auto naar Duitsland voor het werk.

Respect hoor Marina dat je ondanks pijn en slaapgebrek gewoon doorzet, waak over je grenzen !
Dank je. :) Ik hou mijn grenzen goed in de gaten. Daarom dat ik ook juist eerst was gaan trainen. Als ik niet was gaan trainen had ik die autorit niet kunnen maken.. Nu wel. maar goed.. ik hoop maar dat het binnenkort even beter gaat en er wat minder lange ritten voor werk aankomen. Nou ja.. na komende zondag en maandag dus.. :rolleyes:

ik ben braaf.. morgen rustdag. Woensdag trainen. Donderdag verplicht rust ivm hemelvaart en gym dicht. Vrijdag of zaterdag trainen. zondag en maandag niet. Dus ja.. neiging is al snel om vrijdag en zaterdag te gaan maar afspraak is 1 van de 2.

Heeft de fysio je geen oefeningetjes gegeven die je kunt doen tijdens de autorit, of tijdens tussenstops? Zodat je een beetje blijft bewegen, en niet vast komt te zitten.

Heeft de fysio je geen oefeningetjes gegeven die je kunt doen tijdens de autorit, of tijdens tussenstops? Zodat je een beetje blijft bewegen, en niet vast komt te zitten.
Ik heb inderdaad wel een aantal stabilisatie oefeningen. En een aantal strek oefeningen met mijn nek. Die doe ik nog altijd braaf elke dag. Maar dat is niet voldoende om het echt goed los te krijgen. Het helpt wel.

Hihihi wou dat ik mocht trainen alweer, me geduld wordt een beetje op de proef gesteld

Stil zitten is echt funest voor je nek/schouder/rug. Ik heb ook weer last na gisteren (6 u in de bus pfff).

Hoe is het nu met je nieuwe eetschema?

Stil zitten is echt funest voor je nek/schouder/rug. Ik heb ook weer last na gisteren (6 u in de bus pfff).

Hoe is het nu met je nieuwe eetschema?
idd... moest maandag 2 uur heen rijden en 2 uur terug.. een ramp.. na 45 min viel ik al bijna weg.. Stomme nek. :p
Maar zie wel op tegen zondag.. weer 7 uur autozitten.. en maandag hele dag seminar en daarna nog 7 uur terug.. Oef.. :(
Mijn nek is gewoon blijvend en speelt zo nu en dan extreem op + uitstraling naar mijn arm. Liet begin van de week een 20 kg DB kletteren.. :o... shruggs.. en toen viel net mijn arm uit.. *oeps*

Mijn schouder is wat geks mee. Zit ook een bult bovenop. Morgen middag heb ik een afspraak bij de fysio om ernaar te kijken en ook meteen even mijn nek onder handen te nemen en te tapen voor zondag. Dus heb maar even verplicht rust... :(

Eten gaat op zich goed. Meer energie, geen lome benen meer in de ochtend.. gewicht wil echter nog niet. Maar morgen 12:00 is de tweede afspraak. Ik weeg dus morgen en daarna weer een flinke rit heen... Dan evalueren en zien wat we aan gaan passen in het eten. Ik ben benieuwd. Zie alleen tegen de rit op.. Maar goed... dat zien we morgen wel. Ik heb er zin in. :) Ik wil groeien! :D

Blijft kwakkelen he.. echt naar voor je dat er vaak weer een terugval is..juist omdat je zo graag wilt.
Kan alleen maar zeggen: succes

Blijft kwakkelen he.. echt naar voor je dat er vaak weer een terugval is..juist omdat je zo graag wilt.
Kan alleen maar zeggen: succes
Alles gaat met vallen en opstaan. Het is vooral belangrijk steeds weer op te staan en dat is wat ik zal blijven doen. Ik blijf volhouden om naar mijn doel te komen. De volhouder wint toch? ;)
Dank je. :)

Hoe ging het bij de fysio?

Ehm... pijnlijk.. :(

Maar even een complete update onder de spoiler.
Vandaag evaluatie gehad bij degene die me helpt met mijn voeding (hele hormonale gedoe wat niet meer werkt etc... ).
Hij was tevreden. Ik eet met mijn schema wat minder dan ik eerst deed maar anders. Ik ben redelijk gelijk gebleven in gewicht en heb meer energie. Eigenlijk dus positief. Ik blijf me blind staren op de weegschaal maar moet dat niet doen....lastig... :rolleyes: Maar hij heeft wel gelijk. Het is allemaal positief. Ook minder last van buikklachten ook. Ik mag hier en daar wat voedingsmiddelen toe gaan voegen. Erop lettend hoe het valt en voelt. Dus of ik klachten krijg of niet. In kcal blijft het gelijk.

Het vermoeden is dat de macrogel of metamucil die ik gebruik ivm problemen met mijn stoelgang deels ervoor zorgt dat ik minder voedingsstoffen uit mijn eten haal en het dus gewoon afgevoerd wordt. Ik ga dit dus proberen af te bouwen (ik heb al van kinds af aan problemen met mijn stoelgang).. per morgen halveren en kijken hoe het gaat. Dan over een maand.. nou ja 1,5 maand, want mijn vakantie valt hierin, weer terug en evalueren. Op vakantie moet ik roeien met de riemen die ik heb. Het eten is verzorgd (rondreis). Dus voor het diner even doorbellen dat ik lactose en glutenvrij moet eten. Verder kijken wat wel en niet kan en wat dingen meenemen. Ik kan dan ook niet trainen.. maar neem wel mijn tubing set mee voor mijn fysio oefeningen.

Dan fysio... Dat was zodanig pijnlijk dat ik de tranen over mijn wangen had en het een paar keer goed zwart voor mijn ogen werd. Een tijdje terug in de auto draaide ik me om en stootte mijn mannetje tegen mijn arm. Ik hoorde en voelde toen wat wegschieten. dat schoot terug.. sindsdien is de pijn toegenomen. Na wat testjes en nogal pijnlijke duw en trek werk kwam eruit dat wss een botje uit het kapsel geschoten is en daarna terug waardoor de bandjes opgerekt zijn en het zeer pijnlijk is nu. Bot steekt ook wat uit... :( Dat zit nu getaped na een paar zeer pijnlijke duwervaringen.. Dan mijn nek nog even goed gemasseerd en vervolgens alles getaped... Pijn in mijn schouder is nu wat minder.. Maar dat zwart worden voor mijn ogen was niet fijn.

Al met al...

Doorgaan met mijn voeding en wat dingen toevoegen om te proberen. En nu hopen dat de rit zondag met tapen van mijn nek en schouder gaat lukken. Vanavond nog even op werk wat spullen halen en morgen nog lekker 1 dagje vrij.. en mealpreppen voor zondag/maandag.. koelbox gaat weer mee op dienstreis. :D

Laatst bewerkt:
Hoe lang gebruik je al laxeermiddelen Marina? Want daarvan is bekend dat het de darmen sneller ledigt en er daardoor minder voedingsstoffen worden opgenomen....

Hoe lang gebruik je al laxeermiddelen Marina? Want daarvan is bekend dat het de darmen sneller ledigt en er daardoor minder voedingsstoffen worden opgenomen....
Het is geen laxeer middel. Het is een middel dat vocht i de darmen vasthoud om zo de ontlasting wat soepeler te maken.
http://www.apotheek.nl/medicijnen/m...n#wat-doet-macrogol-en-waarbij-gebruik-ik-het

Ik gebruikte eerst altijd metamucil. Dit hielp niet genoeg Heb er aambeien aan overgehouden.. en werd op een moment vorig jaar niet geleverd. Ik kreeg toen dit. En dit hielp wel. Ik gebruik het dus nog geen jaar... En had daarvoor ook al jaren problemen met aankomen.
Ik ben van kinds af aan al bekend met stoelgangproblemen. Heb er als kind ook al menig maal voor in het ziekenhuis gelegen. Verstoppingen zodanig dat het niet meer "normaal" te verhelpen viel. Ik gebruik het in periodes. Gaat het een tijd niet dan pak ik het weer. Gaat het even wel dan niet. Maar gezien het "nogal pijnlijk" werd en regelmatig ontstekingen opleverde raadde mijn huisarts dit aan.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven