XXL Nutrition

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik hoop voor je dat het niet door de yoga komt. Je leek er enthousiast over, en het lijkt me heerlijk voor je om even heel mindfull tot rust te komen.

rug en trap training ziet er netjes uit. altijd fijn minder pijn :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.043
Wel twee PR's, dat moet ongetwijfeld goed voelen.. ;)
Dat voelde wel goed ja. :)

Ik hoop dat het pech is en niet dat het door de yoga komt! Fijn dat een dag later de pijn toch alweer minder was.
Goede training verder Marina! :thumbs:
Wss niet door de yoga. :)
Toen ging het trainen wel goed.. laatste dagen.. Pfffff... :(

Ik hoop voor je dat het niet door de yoga komt. Je leek er enthousiast over, en het lijkt me heerlijk voor je om even heel mindfull tot rust te komen.
Wss niet door de yoga. :)
rug en trap training ziet er netjes uit. altijd fijn minder pijn :)
Dank je. Voelt ook lekker!

Afgelopen dagen waren prut.. heb wel getraind maar was steeds moe duizelig misselijk en niet lekker.
Op werk 2 collega's ook beroerd.. 1 was al ziek vanaf vrijdag.... even wat onderzoek gedaan (met onze arbo man) en blijkt dat de ruimte waar wij zitten en testen/onderzoeken doen niet goed afgezogen wordt... dus ca. 50 kaarsen aan met testen.. en bijna geen afzuiging.. gut.. CO voldoende ... daarbij ook een zooi geurstoffen getest om misselijk van te worden... en voila.. alle 3 dezelfde verschijnselen er ook van. Dus heb ik vandaag alle testen stop gezet tot er goede ventilatie komt...
Maar gevolg is ook vermoeidheid.. slap gevoel.. grieperige klachten.. kortom klote trainingen maar wel alles gegeven wat ik kon. Dus deze week meer als soort deload gebruikt.. alles zo een beetje op 80-90% en niet gemaxt.

Morgen bedrijfsfeest met BBQ en overmorgen daagje havendagen in Rotterdam bij mijn vader dus van trainen komt niet zoveel. Ik ga kijken wat er morgenochtend voor het werk nog uit te slepen is. Hopelijk eerst weer eens een nacht slapen na 4 nachten geen ook dicht te hebben gedaan (nek/schouder/arm enzo... ) Gisteren bij de fysio was het ook goed raak... volgende week weer terug.. arm wil niet meewerken.. helaas... :( maar ben ondanks alles wel even gaan trainen. Voor de beweging. :o En naderhand voelde ik me wel wat beter. :)
Benen loggen is de moeite niet waard... met 30 min kon ik al niet meer.. :thumbd:

Vandaag borst biceps.. stelde niet veel voor... arm deed ook niet echt meer mee :( MMC & techniek

Incline BP 3x10x35 kg
Incline DB press 3x10x12 kg
Incline fly 3x10x10 kg
DB pull over 3x10x18 kg
Biceps overhead curl in cross over 3x10x50 kg (gewicht per arm 50 kg)
EZ bar biceps curl 3x10x20 kg
Incline seated DB curl alternating 3x10x7 kg

Morgen hopelijk beter!! Ik ga ervoor! Knallen! :whip:

Volgende week weer een nieuwe week! Je bent in ieder geval bezig gebleven.

Ik heb echt heel veel respect voor jouw spirit Marina! Altijd lekker blijven gaan. Topper!

De aanhouder zal toch echt winnen meid :).
Wat een gedoe op het werk zeg.. Heeft ook nog invloed op je eigen gezondheid en dus je eigen priveleven, flink klote zeg :/.

• #1.047
Volgende week weer een nieuwe week! Je bent in ieder geval bezig gebleven.
Ja gelukkig wel.. want ook vandaag prut met peren... Maar ik blijf bezig.

Ik heb echt heel veel respect voor jouw spirit Marina! Altijd lekker blijven gaan. Topper!
Dank je. :o
Je moet wat over hebben om je doel te halen he!

De aanhouder zal toch echt winnen meid :).
Wat een gedoe op het werk zeg.. Heeft ook nog invloed op je eigen gezondheid en dus je eigen priveleven, flink klote zeg :/.
Ik hoop dat je gelijk zal krijgen!
Op werk heel gedoe.. vandaag ook weer... telefoon om 7:30 met belangrijke mededeling... maar ik zou pas om 9:30 op werk zijn.. dus hele training in gedachte van wat kan er komen.. :( dus ging voor geen meter.. alles maar even op lager gewicht gepakt... Maar goed.. heb rug wel even in beweging gehad ook al was het op laag gewicht...

heel gedoe op werk.. geen lekkere training gehad en dus nog steeds veel last van mijn nek.
Vanaaf BBQ met 6 ons garnalen en 3 ons kip... en nodige garnituren.. pffff.. ik klap. :o maar het was erg leuk. Bedrijfsfeestje. :D

Morgen helaas niet trainen.. moet al vroeg bij mijn vader zijn... zondag.. even aanzien.. want morgen hele dag weg staan en lopen. iig wel yoga.. misschien nog wat licht vooraf.. en anders 3 dagen rust... vrijdag ochtend laatste training en eerstvolgende zal dan pas maandag eind van de dag zijn.. Ik zie er nu al tegenop.. langere pauzes dan een dag leveren nl extra pijn op in mijn nek/schouder... Maar goed.. hopelijk gaat alles volgende week weer wat beter. Ik hou hoop. :)

vandaag flut met peren training op rug.. teveel afgeleid.. :sad: energie leek daardoor echt weg..

pull down wijd 3x10x35 kg
Pull down small rev. grip 3x10x40 kg
DB row 3x10x10 kg
seated cable row smalle grip 3x10x35 kg
BOR 3x10x30kg
straight arm push down 15x10 kg 15x11 kg 15x12 kg
one arm machine row 3x10x10kg
shruggs 3x10x18 kg

en toen op naar de mededeling op werk.... waar ik dus om 7:30 al voor was gebeld of ik er was...

Enne... Wat was de mededeling? Je houdt ons wel in spanning! ;)

En pak eens een beetje rust meis...

• #1.049
Enne... Wat was de mededeling? Je houdt ons wel in spanning! ;)

En pak eens een beetje rust meis...
zie pm. .;)

ik pak genoeg rust hoor. :) maar 3 dagen rust is funest voor de pijn in mijn nek/schouders.
Ze zeggen wel eens rust roest.. maar dat is bij mij echt zo.. :sad:

• #1.050
Vrijdag de Bedrijfs BBQ gehad. Was leuk en lekker alleen 3 uur staan heeft er wel ingehakt... :( kon niets meer met mijn nek/schouder... Was echt kapot en heb een slaappil genomen om wat rust te krijgen. Gisteren geen training maar om 9:30 al in de auto naar mijn vader. Gezellig dagje havendagen R'dam. Wel aardig wat gelopen en geëindigd met uit eten. :D Kan niet anders he!
Maar terug rijden en teruggekomen... pffff... wist niet hoe ik het had. Dus met diazepam te bed en vanmorgen rustig even wat schouders getraind. Triceps halverwege gestopt om over te gaan in Yoga.
Dat was lekker. :) Heb mijn abbo per 1 okt omgezet naar all in en yoga gaat blijven op zondag ochtend.
Vandaag dus nog alle schapjes doen en lekker hangen.

Schouders triceps
MP zittend 10x25 kg 2x6x30 kg 5x30 kg (vpr)
lying incline side raise (op bench) 3x10x2 kg (per arm)
DB Incline bent over side raise in hyper extension 10x7 kg 2x10x8 kg (pr)
EZ bar upright row 3x10x20 kg (eerste keer met schouder weer 3 sets op 20 kg!)
lying EZ bar triceps extension 3x15 x20 kg
face pulls 3x10x15 kg
straight arm push down 15x10 kg 2x12x12,5 kg
triceps straight bar push down 3x10x12,5 ... afraffelen want de yoga begon.. dus 10-15 sec pauze :o

Niet onaardig getraind.. verre van optimaal. Maar in ieder geval is nu na de yoga hierachteraan de pijn stukken minder! :)

Je zal er wel een reden voor hebben, maar je doet een partij oefeningen voor iedere individuele spiergroep waar een paard de hik van krijgt!

Van opbouw zal zo bij iemand die 100% goed in z'n vel steekt, zonder stress en met ruim voldoende rust voor herstel al geen sprake zijn. Laat staan bij iemand die in jouw situatie verkeert...

• #1.052
Je zal er wel een reden voor hebben, maar je doet een partij oefeningen voor iedere individuele spiergroep waar een paard de hik van krijgt!

Van opbouw zal zo bij iemand die 100% goed in z'n vel steekt, zonder stress en met ruim voldoende rust voor herstel al geen sprake zijn. Laat staan bij iemand die in jouw situatie verkeert...
Tja.. reden is dat ik minder pijn heb na het trainen... Dat het té veel is... daar heb je wel gelijk in. Daar moet ik eerlijk in zijn.
Dat is het nadeel van mezelf.. als ik dan lekker bezig ben hou ik me er hoe dan ook aan niet langer dan 45-50 min bezig te zijn. De ene keer zijn dat dan veel minder oefeningen dan de andere keer.
Maar het voelt niet voldaan als ik na 25-30 minuten al klaar zou zijn.. Ligt dat aan mij?

Maar ik train elke spiergroep maar 1 x per week.. als ik zo weinig doe... zal ik dan uberhaupt wel opbouwen? Daar zit ik soms ook wel aan te twijfelen..

Ik zal proberen mezelf even wat terug te roepen.... lastig maar wss toch wel nodig....

nog even rug pica van afgelopen week. Het licht in het hoekje bij het squatrek is zooo nice. :D strijklicht van boven laat veel definitie zien.
2nlwnsn.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is zeker mooi licht zo.

Misschien kan je een heel ander schema proberen, bv iedere training FB. Maar dan met voor iedere spiergroep slechts 1 oefening met 2-3 sets. Wellicht geeft dat voldoening en resultaat..?!

Laatst bewerkt:
  • #1.055
Misschien kan je een heel ander schema proberen, bv iedere training FB. Maar dan met voor iedere spiergroep slechts 1 oefening met 2-3 sets. Wellicht geeft dat voldoening en resultaat..?!
Op zich vind ik een split wel lekker. Zeker omdat mijn arm/schouder soms niet wil. Op dat soort dagen pak ik dan benen...
Maar voorstellen zijn altijd welkom. Ik zal er eens over nadenken..
Zou je een voorbeeld van oefeningen kunnen geven? Want 1 oefening op grote spiergroepen.. gaat dat nog effectief zijn?

Op zich vind ik een split wel lekker. Zeker omdat mijn arm/schouder soms niet wil. Op dat soort dagen pak ik dan benen...
Maar voorstellen zijn altijd welkom. Ik zal er eens over nadenken..
Zou je een voorbeeld van oefeningen kunnen geven? Want 1 oefening op grote spiergroepen.. gaat dat nog effectief zijn?

Ik ben pro split, laag volume, hoge intensiteit (failure). Maar een FB met 1 oef/spiergroep, laag volume, hoge intensiteit lijkt mij nog altijd beter dan de schema's die ik hierboven lees. Veel sets met - het kan vrijwel niet anders - lage intensiteit.

Ik ben van mening dat je de spieren moet stimuleren voor groei door kort en krachtig te trainen, imo ben jij ze aan het opbranden met het tegenovergestelde.

Als je dan ook nog eens slecht en weinig slaapt én stress hebt dan is het negatieve plaatje volgens mij compleet.

Er zijn natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden en misschien is je huidige weg voor jou de juiste...

• #1.057
Ik ben pro split, laag volume, hoge intensiteit (failure). Maar een FB met 1 oef/spiergroep, laag volume, hoge intensiteit lijkt mij nog altijd beter dan de schema's die ik hierboven lees. Veel sets met - het kan vrijwel niet anders - lage intensiteit.

Ik ben van mening dat je de spieren moet stimuleren voor groei door kort en krachtig te trainen, imo ben jij ze aan het opbranden met het tegenovergestelde.

Als je dan ook nog eens slecht en weinig slaapt én stress hebt dan is het negatieve plaatje volgens mij compleet.

Er zijn natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden en misschien is je huidige weg voor jou de juiste...
Ik vind zelf split ook lekker. Maar lage intensiteit is dit in mijn ogen en voor mijn gevoel niet. Ik zorg dat ik de laatste rep net aan red. Met MP zittend haal ik net aan die 6 reps.. Maar misschien moet ik wat meer lef hebben en toch verhogen.. maar dan haal ik de 10 reps niet.

Ik zal eerst mezelf even terughouden en minder oefeningen doen (terug naar de eerste basis die ik had gekregen. ;) ) en proberen het gewicht te verhogen. Maar op hoeveel reps is dan verstandig te richten?
Ik wil toch zoveel mogelijk uit mijn training halen.. en ja.. less = more... moet ik weer even goed in mijn oren knopen.. :o

Was zelf ook geen fan van lage intensiteit maar moet zeggen dat het mij toch wel bevalt deze cut.

• #1.059
Het is 't mooiste als je je eigen ervaringsdeskundige bent. Geruime tijd train je nu kort en intensief (á la Andrew et moi), je weet nu hoe dat voelt en wat dat met je doet.

Nu misschien gedurende een aantal maanden het over een andere boeg gooien, zien en voelen wat dit met je doet. Er zijn zoveel opties en ieder persoon reageert anders (genen, omgevingsfactoren) dat je het zelf moet ontdekken.

En dat is een proces wat imo niet stopt want naast dat omgevingsfactoren kunnen veranderen, word je ook ouder wat ten koste gaat van herstel.

Misschien heb jij juist baat bij trainingen met een wat hoger volume en een intensiteit waarbij je de laatste 2 reps per set 'in de tas houd'. Oftewel niet tot het gaatje gaan...

(Als een 'bulk' niet aanslaat dan is de bulk onvoldoende, meer kcal stouwen!)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven