AndroidHealthClinic

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.061
Op zich bevalt het kort en intensief trainen me wel erg goed.
Ik heb ook een tijd langer en vaker getraind en dat bracht me ook niet verder.
Ik zal het inderdaad uit moeten vinden wat werkt. Het belangrijkste is dat de vorm/techniek goed blijft. Of ik nu zwaar en tot het gaatje ga of nog 2 reps overhoud.

Voor nu ga ik weer even een stapje terug. Kort en intensief trainen.

Wat betreft de bulk geldt dat niet altijd.. er zit mogelijk een stofwisselingsstoornis in de weg... en dat kan veroorzaken dat als je steeds meer en meer gaat stouwen je darmen mogelijk de voedingsstoffen niet goed uit je voeding meer kunnen halen. We zijn dus op onderzoek uit... want boven de 4000 kcal is voor iemand met mijn stats toch wel absurd... :(

---------- Toegevoegd om 20:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:36 ----------

Morgen heb ik ehbo.. overmorgen fysio..gisteravond weer een uurtje op werk moeten zijn ivm problemen... dus vanmorgen later begonnen en even kort benen getraind.

Benen kort 45 min...
squats 10x40 kg 8x45kg 4x50 kg (VPR, 1 repje meer.. niet veel maar wel wat.:) )
SLDL 3x10x50 kg
lying leg curl 3x10x22,5 kg
seated kuiten 3x10x45 kg
DB walking lunges 3x20x13 kg... met moeite.. :o

Kort, maar kwaliteit! Ziet er goed uit.

Nog niet bekend waarom je niet aankomt? Was je poos terug ook al aan het uitzoeken toch?

Het is idd uitvinden wat voor training voor je werkt. Alleen als je voeding niet opgenomen wordt is dat wel lastig uitvinden.

• #1.064
Kort, maar kwaliteit! Ziet er goed uit.
Dank je.
Ondanks dat het kort was heb ik er wel voldoening uitgehaald.. voelde mijn benen goed.. zeker als je daarna nog moet werken en je kantoor in een skybox in de fabriek zit. trapje op en af dus. :D

Nog niet bekend waarom je niet aankomt? Was je poos terug ook al aan het uitzoeken toch?

Het is idd uitvinden wat voor training voor je werkt. Alleen als je voeding niet opgenomen wordt is dat wel lastig uitvinden.
We zijn er nog niet achter. Het lijkt erop dat hoe meer ik eet hoe meer het zeg maar door de darmen heengaat en er niet veel uit opgenomen wordt. Voeding is nu wat verandert.. als zijnde ander soortige voedingsmiddelen en combinaties en daarbij zijn kcal wat verlaagd en ben er in ieder geval niet door afgevallen.
Wat ook meespeelt is het afwezig zijn van hormonen. Oestrogeen, wat dus het vrouwelijke vet/vormen vasthouden normaal bepaald, heb ik niet... Testosteron, wat ook bij vrouwen nodig is voor spieropbouw, is ook nul... dus ja... We zijn aan het proberen dit ook met voeding (en stoppen met de pil) weer op gang te brengen. Dat loopt nu vanaf begin mei... maar heb daarna niet meer laten meten. heb wel meer last van stemmings wisselingen.. ik zie dat voor nu als een goed teken... maar het zegt nog niets. Met de tijd moet ik het weer eens laten prikken.

Het is idd lastig uitvinden. Maar he... de volhouder wint toch?? Dus ik ga ervoor. :)

Het is zo'n lange zoektocht als je iets hebt wat niet standaard is... Ik leef met je mee (en vele anderen hier ook).

Bij gezonde vrouwen veroorzaakt een dip in oestrogeen (vooral samen met een dip in progesteron) zo aan het einde van een cyclus voor een emotionele achtbaan. Kan me goed voorstellen dat jij daar nu ook last van hebt, als je de oestrogenen uit de pil ook niet meer hebt. Een soort lange PMS... :o
Sterkte ermee!

• #1.066
Het is zo'n lange zoektocht als je iets hebt wat niet standaard is... Ik leef met je mee (en vele anderen hier ook).

Bij gezonde vrouwen veroorzaakt een dip in oestrogeen (vooral samen met een dip in progesteron) zo aan het einde van een cyclus voor een emotionele achtbaan. Kan me goed voorstellen dat jij daar nu ook last van hebt, als je de oestrogenen uit de pil ook niet meer hebt. Een soort lange PMS... :o
Sterkte ermee!
Nou ehm... ook toen ik de pil nog slikte was mijn oestrogeen nul/niet meetbaar...zo ook mijn progestron, LH, FSH en test... oftwel er was niets... dus een dip kan het niet zijn.. want de hormonen waren er al niet... :(
thanks.

keep it up, aanhouder wint idd.

Benen kort 45 min...
squats 10x40 kg 8x45kg 4x50 kg (VPR, 1 repje meer.. niet veel maar wel wat.:) )
SLDL 3x10x50 kg
lying leg curl 3x10x22,5 kg
seated kuiten 3x10x45 kg
DB walking lunges 3x20x13 kg... met moeite.. :o

Je slaapt slecht, werkstress, hormonen overhoop...

...dan adviseer ik je om het te laten bij de basisoefeningen en de lunges te schrappen. Heeft geen meerwaarde en zorgt ervoor dat herstel nóg langer (lees: niet) duurt!

Imo wint de aanhouder alleen als er verstandig met herstelcapaciteit wordt omgegaan ;)

Je slaapt slecht, werkstress, hormonen overhoop... ...dan adviseer ik je om het te laten bij de basisoefeningen en de lunges te schrappen. Heeft geen meerwaarde en zorgt ervoor dat herstel nóg langer (lees: niet) duurt! Imo wint de aanhouder alleen als er verstandig met herstelcapaciteit wordt omgegaan ;)

Dit lijkt me een wijs advies, hoewel ik me zo voor kan stellen dat dit regelrecht tegen Marina's drive in gaat.
:o

• #1.070
Ik hoop het. :)

Je slaapt slecht, werkstress, hormonen overhoop...

...dan adviseer ik je om het te laten bij de basisoefeningen en de lunges te schrappen. Heeft geen meerwaarde en zorgt ervoor dat herstel nóg langer (lees: niet) duurt!

Imo wint de aanhouder alleen als er verstandig met herstelcapaciteit wordt omgegaan ;)
Je hebt gelijk.. ik ga weer even een stapje terug nemen. Back to basic.. minder oefeningen. misschien wat meer rustpauze tussen sets en zo zwaar ik kan. Dan zal ik vast ook de voldoening weer vinden. :)

Dit lijkt me een wijs advies, hoewel ik me zo voor kan stellen dat dit regelrecht tegen Marina's drive in gaat.
:o
Tja.. drive is er gewoon té erg.. je wil verder en daar wil je veel voor doen.. In mijn geval wss té veel. :o
dus idd even tegen mezelf ingaan en een stapje terug doen. Back to basic... kort trainen, minder oefeningen, zo zwaar ik kan.
Moet lukken! * herhaalt het in zichzelf... * :D

Ik ben het eigenlijk wel eens met de rest hier. Ik weet dat je heel graag wilt en dat de drive enorm aanwezig is, maar luisteren naar je lichaam is ook belangrijk. Zeker omdat je naar verhouding al weinig slaapt, krijgt je lichaam sowieso al vrij weinig rust.

Vervelend ook dat je niet aankomt.. wanneer weet je meer of het een stofwisselingsstoornis is ja of de nee? Fijn trouwens dat de yoga nog steeds goed gevalt :D

Zo af en toe lees ik nog ff mee, maar ergens vind ik het bizar dat de artsen niet dit soort dingen tot op de bodem willen uitzoeken. Je lijd er behoorlijk onder (denk ik tenminste ).
Als ik zelf iets heb dan kan ik zo uren googlen. Wat denk je zelf eigenlijk dat de mogelijke hoofdoorzaak is? Waren je andere hormonen ook aan de lage kant (Groeihormoon etc).

Merk je eigenlijk wel dat je niet optimaal hersteld (langdurig spierpijn bijv). Ik denk dat een ander heel lastig advies kan geven omdat elk lichaam weer anders werkt. Ik zou ook zeggen kort en intensief, maar jij voelt dit natuurlijk het beste aan:) Maakt ook een groot verschil of je 3 werksets doet of opbouwt tot 1 echte werkset per oefening. Op de 1e manier is een uur waarschijnlijk overkill.

Het blijft inderdaad flink wat aftobben.. Zo raar dat de medici dit niet goed willen cq kunnen uitzoeken.. :(

• #1.074
Ik ben het eigenlijk wel eens met de rest hier. Ik weet dat je heel graag wilt en dat de drive enorm aanwezig is, maar luisteren naar je lichaam is ook belangrijk. Zeker omdat je naar verhouding al weinig slaapt, krijgt je lichaam sowieso al vrij weinig rust.

Vervelend ook dat je niet aankomt.. wanneer weet je meer of het een stofwisselingsstoornis is ja of de nee? Fijn trouwens dat de yoga nog steeds goed gevalt :D
Ik luister ook goed naar mijn lijf. Mijn nek/schouder/arm geven aan dat het niet lekker gaat. Dus weer regelmatig naar de fysio... moet extra core oefeningen doen en het liefst een maand geen borst trainen maar meer rug/schouders... omdat die mijn houding moeten verbeteren en daardoor zou het ook beter moeten gaan met mijn nek. Heb natuurlijk een tijd geen schouders kunnen trainen. Dus... er zal wel wat veranderen. Ook neem ik helaas wat extra pijnmeds + slaapmeds nu.. om toch ondanks mijn nek en schouders wat meer te slapen. dat helpt wel enorm goed in combi met wat meer rust.

Yoga bevalt idd goed

Wanneer ik het weet... tja.. als ik aan kom en weet waardoor dat is. De huisarts werkt niet mee.. en heb er al een paar gehad. Zij zeggen eerst aankomen dan gaan we verder kijken.. maar daar zit hem nu juist het probleem.. :(

Zo af en toe lees ik nog ff mee, maar ergens vind ik het bizar dat de artsen niet dit soort dingen tot op de bodem willen uitzoeken. Je lijd er behoorlijk onder (denk ik tenminste ).
Als ik zelf iets heb dan kan ik zo uren googlen. Wat denk je zelf eigenlijk dat de mogelijke hoofdoorzaak is? Waren je andere hormonen ook aan de lage kant (Groeihormoon etc).

Merk je eigenlijk wel dat je niet optimaal hersteld (langdurig spierpijn bijv). Ik denk dat een ander heel lastig advies kan geven omdat elk lichaam weer anders werkt. Ik zou ook zeggen kort en intensief, maar jij voelt dit natuurlijk het beste aan:) Maakt ook een groot verschil of je 3 werksets doet of opbouwt tot 1 echte werkset per oefening. Op de 1e manier is een uur waarschijnlijk overkill.
Tja.. ik google ook wel maar kan er toch niets mee... wat er gemeten is is LH FSH progesteron oestradiol, testosteron schildklier. Alles was nul behalve de schildklier.. die lijkt wel te werken.....

Ik heb eigenlijk nooit spierpijn. Ook als ik echt tot het gaatje ga niet. Alleen als ik net een nieuw schema begin heb ik wel eens wat spierpijn .. maar dat is na een week alweer weg. Ik train kort en intensief. vandaag 40-45 min...ik bouw niet echt op. 1 opwarmset per grote spiergroep en dan meteen de 3 werksets. Ik neem langere pauzes om zo op mijn max gewicht te kunnen trainen.
Ik ben dus weer back to basic.

Het blijft inderdaad flink wat aftobben.. Zo raar dat de medici dit niet goed willen cq kunnen uitzoeken.. :(
Tja... huisarts zegt.. eerst aankomen... probleem is dat aankomen niet gaat... dus willen ze niets doen.
Maar gelukkig heb ik iemand die me helpt die iig veel verstand heeft van hormonen en hormoonhuishouding in combi met voeding en training. Dus ik hoop en verwacht wel verder te komen zo.. al zal het een lange weg zijn. Maar ik heb een hele lange adem! al is dat soms wel moeilijk... en denk je wel eens gvd.. waarom wil het niet.. :o

vandaag dus een hele korte training. Moest door naar de fysio. Advies is even een maand stoppen met borst training en focus naar rug (lats) en schouders (vnl achterzijde) omdat mijn houding erg naar voren staat. achterzijde schouders lopen achter.. maar dat wist ik al. Maar iig op deze manier in combi met stabilisatie oefeningen moeten de kleine spiertjes ook wat aansterken waardoor de pijn minder zal worden. Dus even zien wat deze verandering gaat doen.

En laat ik nu net vlak daarvoor borst hebben getraind. :o

Borst/biceps
incline BP 10x35 kg 7x37,5 kg 6x37,5 kg
Incline DB press 3x10x13 kg (VPR)
Incline DB fly 3x10x11 kg
DB pull over 3x10x20 kg (VPR)
overhead biceps curl in cross over 3x10x50 kg
ez bar bicep curl 3x10x20 kg

lkkre 2 vprs kunnen zetten dat moet wel motiveren lijkt me

Je hebt - tegen beter weten in - toch nog de neiging om teveel te doen hè! ;)

12 sets ipv 7. Als je idd wilt trainen volgens het principe van hoge intensiteit, laag volume dan zou ik me daaraan houden anders kom je er nooit achter wat wel en niet werkt...

Eerder meen ik gelezen te hebben dat je niet zwaarder wordt ondanks dat je - voor jouw doen - heel veel eet (3500-4000 kcal dagelijks).

Eet je dan echt íedere dag 3500-4000 kcal of zijn er dagen dat je daar (ruim) onder zit?

Eet je over een maand gemeten 31 x 3500 kcal of minder, zgn omgekeerde cheat momenten?

Als je serieus denkt aan een stofwisselingsziekte dan zou ik daar onderzoek naar laten doen via een internist. Zijn methodes voor!

Als je me te belerend vindt, laat me dit dan ajb weten. Hou ik er mee op.

Laatst bewerkt:
Je zou je borst kunnen trainen dmv chestdips/pushups omdat je daarmee ook de achterkant van je schouders belast (maar dan wel in samenspraak met je fysio lol :P).

Ben trouwens benieuwd naar je huidige voedingsschema. Mag je trouwens wel gewoon suiker eten?

• #1.079
lkkre 2 vprs kunnen zetten dat moet wel motiveren lijkt me
Op zich wel. :)

Je hebt - tegen beter weten in - toch nog de neiging om teveel te doen hè! ;)
Dat klopt... je hebt gelijk

12 sets ipv 7. Als je idd wilt trainen volgens het principe van hoge intensiteit, laag volume dan zou ik me daaraan houden anders kom je er nooit achter wat wel en niet werkt...
Ik doe mij best... en zal het ook echt gaan doen. Ik wil verder komen en weten wat werkt.

Eerder meen ik gelezen te hebben dat je niet zwaarder wordt ondanks dat je - voor jouw doen - heel veel eet (3500-4000 kcal dagelijks).
Dat klopt ja.
Eet je dan echt íedere dag 3500-4000 kcal of zijn er dagen dat je daar (ruim) onder zit?
Ik zit er elke dag op. Nooit eronder! Ik hou mijn schema aan. Minder mag niet meer wel. Zelfs als ik wegga neem ik alles mee.
Eet je over een maand gemeten 31 x 3500 kcal of minder, zgn omgekeerde cheat momenten?
Het is echt elke dag 3500+ kcal. Ik heb wel eens dat ik uit eten ben en in kan schatten dat het minder is. Dan neem ik thuis een extra bak havermout om aan te vullen. Ik kom er nooit onder.

Als je serieus denkt aan een stofwisselingsziekte dan zou ik daar onderzoek naar laten doen via een internist. Zijn methodes voor!
Ik weet het.. alleen wil de huisarts het niet... me doorverwijzen. Het enige wat die wil is me op laten nemen met sonde voeding. Maar dat heb ik al 3 x laten doen.. nutri zelf betalen 3 pakjes per dag ook al jaren gedaan.. Ik ben nu bezig met iemand die er veel vanaf weet. Als er concreet wat meer duidelijkheid is ga ik terug naar mijn huisarts. Dan kan ik ook wat aantonen.

Als je me te belerend vindt, laat me dit dan ajb weten. Hou ik er mee op.
Nee hoor. Ik ben juist blij dat je meedenkt. :)

Je zou je borst kunnen trainen dmv chestdips/pushups omdat je daarmee ook de achterkant van je schouders belast (maar dan wel in samenspraak met je fysio lol :P).

Ben trouwens benieuwd naar je huidige voedingsschema. Mag je trouwens wel gewoon suiker eten?
Chestdips lukken niet.. ivm schouder AC luxatie.. push ups zijn nog gevoelig helaas...
Ik pm je later wel even. :) Yep.. eet ook genoeg fruit en ook wat chocolade enzo.

Die is duidelijk ja.. stress werkt ook wel mee... Dat weet ik. Trouwens wel een interessant stuk. :)
Dank je.

Ja je voeding wordt dus blijkbaar niet helemaal opgenomen. Heeft het dan zin om zoveel te eten? Of val je af als je minder eet?
Nouja meid, het is wat het is en je doet je best met alles. Wees vooral lief voor jezelf. ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven