AndroidHealthClinic

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.421
Goed om te lezen dat je per dag bekijkt waar je zin in hebt meid, denk dat het je lichaam en geest beiden goed zal doen :).
Doe je nog yoga?
En ai, klotevulling ... :(
Kijk het inderdaad per dag aan. En moet zeggen dat het wel even goed is zo.
Yoga nog altijd. Zelfs een uurtje voordat we naar Antwerpen gingen nog gedaan. :)
Tja.. een nieuwe vulling ala.. maar weer een kroon a 400 euri's... :sad: have a nice Xmas...

anyway.. vandaag toch weer even wat gedaan. Beetje freewheelen. Laag gewicht met MMC omdat er ook gewoon even niet meer inzit. Maar toch wel lichtelijk voldaan.

Squats (paused) 10x20 kg 2x10x30 kg (ging moeizaam.. en dan et bedenken dat ik een paar weken geleden nog 10x50 kg deed... :sad: )
SLDL 3x10x40 kg (nog een beetje last van mijn bil... weken terug spiertje verrekt oid)
lying leg curl 3x12x20 kg
kuiten zittend 3x10x40 kg
Incline BP (gewoon even zin in en was vrij) 10x25 kg 8x35 kg 15x25 kg laatste set paused
one leggen glute bridge 2x10 per been
push ups 3x10
zittend leg curl 3x15x7 kg
geloof dat ik ook nog ergens tussendoor 3x15x50 kg staand kuiten had gedaan...

weet niet eens meer of het klopt :roflol: maar al met al even lekker bezig geweest. Voor nu genoeg. Hopen dat ik later weer wat gewicht op kan bouwen en niet teveel aan massa inlever... heb al zo weinig.. :(

Mooi dat het lekker gaat!

Kloten van die kroon. Wat duur zeg:(

• #1.423
Mooi dat het lekker gaat!

Kloten van die kroon. Wat duur zeg:(
Yep... minder trainen.. ben al wat minder moe en ik doe wat goed voelt. Dus even flink wat stappen terug.
Soms wel moeilijk... maar is voor het beste.
Ja.. valt vies tegen.. :(

Morgen weer yoga en geen idee wat de week gaat brengen. Maar vanmorgen nog even kort wat gedaan. Licht gewicht MMC. Voelde goed zo in ieder geval.

Pull downs wijd 10x35 kg 2x10x37,5 kg
pull dow small hammer grip 3x10x35 kg
DB row 3x10x13 kg
straight arm push down 15x10 kg 2x10x12,5 kg lekker langzaam.. brand goed!
BOR 3x15x25 kg slowwww :fire:
pull ups hammer grip 8x 7x 8x
one arm row (machine) 3x10x10 kg --> two arm row 10x20 kg slow...
planken 2x 70 (?) seconde kan meer zijn...
russian twist 5 kg schijf 2x20 (links+recht = 1x)

Planken, jij nog altijd liever dan ik :o.

Je blijft maar doorgaan! Je bent een bikkel Marina!

• #1.426
Fijn dat je een goede training hebt gehad Marina! Feels good to be back right? :D

• #1.428
Voelt inderdaad goed @FREAKJAM ... al zou het ook wel fijn zijn om weer wat aan te komen en echt vooruit te gaan....
Vanmorgen enkel yoga gedaan. Was wel even lekker. Nu weer een drukke week tegemoet.. en even zien wanneer ik wat kan trainen.

Misschien soms je valkuil maar ook je kracht dat je door blijft gaan!!

Wel shit dat kracht zo snel weg gaat. Ik mag nog ruim 3 weken niet squaten en dl (totaal 6 weken niet). Ik merk nu al dat ik massa en kracht heb ingeleverd. Enige positieve is dat mn lijf voor t eerst een serieuze deload ondergaat en dat mijn adaptatielevel lekker laag komt te liggen.

Hoe gaat het met je voeding momenteel?

Ben het wel met je eens dat je gewicht omhoog brengen een prioriteit zou moeten zijn Marina. Ik hoop dat die kies niet een slechte invloed daarop heeft. Het zit weer eens niet mee :( Een aantal zachte, makkelijk te verteren producten mee naar je werk nemen anders?

Yep... minder trainen.. ben al wat minder moe en ik doe wat goed voelt. Dus even flink wat stappen terug.
Soms wel moeilijk... maar is voor het beste.
Ja.. valt vies tegen.. :(

Goed zo!
En nu niet te snel weer meer willen doen, he?

Misschien heb je hier iets aan:
Geef elke dag aan hoe moe je bent op schaal van 0 (uitgeput, niet in staat op te staan) tot 10 (helemaal uitgerust en energiek). Als je ziet dat je energie-score na verloop van tijd weer omlaag gaat, kun je jezelf weer even toespreken en minder trainen. Er zal voor jou een bepaalde score zijn waarop je jezelf niet uitput, en toch voldoening uit je training haalt. Uiteraard afhankelijk van meer factoren zoals werk en privé...

Velen bewonderen je doorzettingsvermogen, maar ik denk dat dit in jouw situatie juist contra-productief is.

Ik las net in een blog van een die-hard (Steve Maxwell) het volgende waarbij ik direct aan je moest denken en wil het je dan ook niet onthouden:

Invest equal effort into training and complete relaxation. Relaxation means genuine relaxation, not shopping or socializing. If you're not sure, watch how a dog or cat commits to total relaxation when not involved in athletic pursuits. You should be relaxed and tension-free until you need to create instant tension. This can be achieved through breath manipulations.

Met andere woorden. Een weekendje weg, uit eten, yoga, social media, tv kijken, spelletje spelen, etc is géén rust.

Wat ook eigenlijk logisch is want het autonome zenuwstelsel komt zo niet tot rust.

Voor kronen ed kan je je trouwens verzekeren, óók een keuze ;)

Laatst bewerkt:
wijze woorden in je log!
knuff....accepteren is zo lastig
en niets doen/op laagje pitje trainen ook

Ben het wel met je eens dat je gewicht omhoog brengen een prioriteit zou moeten zijn Marina.

Vwb vetmassa inderdaad. Spiermassa is even van ondergeschikt belang, dat komt wel weer.

Zie je vetmassa naar 14-18% te krijgen. Zoals je weet, noodzakelijk voor een goede hormonale balans.

• #1.435
Misschien soms je valkuil maar ook je kracht dat je door blijft gaan!!

Wel shit dat kracht zo snel weg gaat. Ik mag nog ruim 3 weken niet squaten en dl (totaal 6 weken niet). Ik merk nu al dat ik massa en kracht heb ingeleverd. Enige positieve is dat mn lijf voor t eerst een serieuze deload ondergaat en dat mijn adaptatielevel lekker laag komt te liggen.

Hoe gaat het met je voeding momenteel?
Ik denk inderdaad dat doorgaan een valkuil kan zijn... ik ken mezelf ook wel.
Ik hoop maar dat ik later weer een beetje op kan bouwen.
Voeding gaat gewoon door. Dat lukt op zich wel. Alleen het gewicht gaat nog niet mee...

Ben het wel met je eens dat je gewicht omhoog brengen een prioriteit zou moeten zijn Marina. Ik hoop dat die kies niet een slechte invloed daarop heeft. Het zit weer eens niet mee :( Een aantal zachte, makkelijk te verteren producten mee naar je werk nemen anders?
Ik ga ook voor gewicht omhoog als prio 1. De kies heeft totaal geen invloed. Zit een noodvulling in en ik eet gewoon door. :D

Goed zo!
En nu niet te snel weer meer willen doen, he?

Misschien heb je hier iets aan:
Geef elke dag aan hoe moe je bent op schaal van 0 (uitgeput, niet in staat op te staan) tot 10 (helemaal uitgerust en energiek). Als je ziet dat je energie-score na verloop van tijd weer omlaag gaat, kun je jezelf weer even toespreken en minder trainen. Er zal voor jou een bepaalde score zijn waarop je jezelf niet uitput, en toch voldoening uit je training haalt. Uiteraard afhankelijk van meer factoren zoals werk en privé...
Ik hou nog steeds alles op een laag pitje. Morgen ga ik weer eens kijken voor een training...
Ik zal eens kijken naar de score.. denk wel dat ik die goed kan gebruiken om het bij te houden.
Dank je voor de tip. :)

Velen bewonderen je doorzettingsvermogen, maar ik denk dat dit in jouw situatie juist contra-productief is.

Ik las net in een blog van een die-hard (Steve Maxwell) het volgende waarbij ik direct aan je moest denken en wil het je dan ook niet onthouden:

Invest equal effort into training and complete relaxation. Relaxation means genuine relaxation, not shopping or socializing. If you're not sure, watch how a dog or cat commits to total relaxation when not involved in athletic pursuits. You should be relaxed and tension-free until you need to create instant tension. This can be achieved through breath manipulations.

Met andere woorden. Een weekendje weg, uit eten, yoga, social media, tv kijken, spelletje spelen, etc is géén rust.

Wat ook eigenlijk logisch is want het autonome zenuwstelsel komt zo niet tot rust.

Voor kronen ed kan je je trouwens verzekeren, óók een keuze ;)
Interessant inderdaad Eleiko. Dank je.
Maar wat is dan wel rust.. op bed wakker liggen? als je niets kan doen zoals je zegt... en slapen lukt niet.. wat is dan wel rust.. Ik kom juist tijdens yoga tot rust... vooral het einde nog even de ontspanning en ademhaling.

Helaas werken verzekeringen niet met terugwerkende kracht.. :(

wijze woorden in je log!
knuff....accepteren is zo lastig
en niets doen/op laagje pitje trainen ook
Inderdaad.. ben zelf ook wel wijzer geworden hoor. :engel:
Morgen een laag pitje training en zien waar ik zin in heb. :)
Vwb vetmassa inderdaad. Spiermassa is even van ondergeschikt belang, dat komt wel weer.

Zie je vetmassa naar 14-18% te krijgen. Zoals je weet, noodzakelijk voor een goede hormonale balans.
het gaat mij om het totaal aan massa... er moet gewoon meer bij.

Meditatie, mindfulness.

Voor het komende jaar (jaren) kan je je toch aanvullend verzekeren [ezel en steen ;)]

Je weet dat je pas spiermassa kan aanzetten als je hormoonbalans in orde is > 14% vetmassa. Evenals een algeheel gevoel van welbehagen.

Spiermassa aanzetten heeft dan dus geen prioriteit, dat is tegen de stroom in zwemmen.
Maak je hoofd daarvan voorlopig vrij!

Zaterdag had je nog een moderate training toch?

....19 sets voor je rug....:(

Laatst bewerkt:
  • #1.437
Meditatie, mindfulness.

Voor het komende jaar (jaren) kan je je toch aanvullend verzekeren [ezel en steen ;)]

Je weet dat je pas spiermassa kan aanzetten als je hormoonbalans in orde is > 14% vetmassa. Evenals een algeheel gevoel van welbehagen.

Spiermassa aanzetten heeft dan dus geen prioriteit, dat is tegen de stroom in zwemmen.
Maak je hoofd daarvan voorlopig vrij!

Zaterdag had je nog een moderate training toch?

....19 sets voor je rug....:(
Ik heb een cursus mindfulnes liggen. met cd's en alles... toch maar es oppakken...

En dan zal je net zien... dan heb je niets en betaal je je de pl**ris...
I know.. eerst opbouwen in gewicht.

Licht gewicht gedaan...Dan doe je geen warming up.... dan is het toch niet zo erg als je wat meer sets pakt?
vanmorgen even kort 4 oefeningen (3 rug en 1 traps) op licht gewicht gedaan. 30 min en weg... wordt al beter .. :o
alhoewel ik mijn oude trainingen waar ik vol in kon gaan wel mis.. :sad:
*blijft bedenken.. komt wel weer.. *

Die oefeningen komen echt wel weer Marina! Ik snap je fanatisme nu, maar ik denk dat het belangrijk is om weer even alles rustig aan te doen en weer rustig op te bouwen.

Misschien moet ik het niet doen, maar ik schrijf weer eens de verbazing van me af...

Ik heb een cursus mindfulnes liggen. met cd's en alles... toch maar es oppakken...

Heel veel mensen hebben van alles liggen en/of weten precies hoe het moet. Punt is echter er ook daadwerkelijk iets mee te doen ;)

En dan zal je net zien... dan heb je niets en betaal je je de pl**ris...

Daarom heet het ook een verzekering, imo neem je een basisverzekering als je tip top gezond bent, dan kan je het risico wel aan. Jij hebt al eerder problemen gehad met een kroon, etc. Lijkt mij verkeerde zuinigheid, maar goed, wie ben ik en waar bemoei ik me mee?!

Ik heb alleen de instelling zolang iets een keuze is: niet klagen, maar doe er iets aan of deal ermee.

I know.. eerst opbouwen in gewicht.

Licht gewicht gedaan...Dan doe je geen warming up.... dan is het toch niet zo erg als je wat meer sets pakt?
vanmorgen even kort 4 oefeningen (3 rug en 1 traps) op licht gewicht gedaan. 30 min en weg... wordt al beter .. :o
alhoewel ik mijn oude trainingen waar ik vol in kon gaan wel mis.. :sad:
*blijft bedenken.. komt wel weer.. *

Squats (paused) 10x20 kg 2x10x30 kg (ging moeizaam)

DB row 3x10x13 kg
straight arm push down 15x10 kg 2x10x12,5 kg lekker langzaam.. brand goed!
BOR 3x15x25 kg slowwww :fire:
Geeft niet de indruk van een training alleen voor mobiliteit en doorbloeding ;)

Wellicht een optie om de keren dat je naar de sportschool gaat een héééél relaxte full body workout te doen. Van iedere spiergroep 3 setjes met een gewicht die minder is dan een warm-up gewicht zodat je de gym nog frisser verlaat dan dat je er in ging. Niks 'branden' of 'langzaan'. Mobiliteit en doorbloeding! En veel, heel veel eten. Vooral veel gezonde vetten en oliën. Als je dan ben 'opgebulkt' naar > 14% vet bouw je je training weer op naar max. 't Is maar een idee... :)

Laatst bewerkt:
Dat was ook mijn gedachte. Waarom niet 3 x p. week fullbody? 3 sets per spiergroep. Je hebt niet de vet reserves, voeding, slaap om te herstellen van High volume trainingen. Het heeft geen Prio nu maar ook voor het winnen van spiermassa zou ik sowieso fb doen en echt low volume.

Ik snap het wel, het voelt lekker om 20 sets per spiergroep te doen maar je lijf heeft er alleen zo weinig aan.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven