Er is een nieuwe sportfysio/begeleider bij ons @ de gym... hij wil zijn begeleiding goed doen maar moet het doen met de middelen die hij daar heeft... ja ja... een electronische vetmeter.

maar hij is anders.. hij wilde dat ding eens vergelijken met een caliper en heeft een aantal mensen gevraagd beide metingen te doen.
Hij vroeg mij ook.. tja.. ivm een toch wel laag vet%... Nou ja.. in ieder geval... Vorige week een keer gemeten met dat apparaat.. Error 4..

en niemand wist wat het was... ik heb het opgezocht en er stond buiten meebereik...

Nou ja.. hij wilde een keer met caliper meten. Dat was vanmorgen dus. Eerst apparaat.. Error 4... Met caliper (niet een die je zelf aandrukt maar een die je opendoet en vanzelf dichtgaat zeg maar)
Hij deed een 4 punts meting. zit geen benen/billen/heupen bij en die zijn bij vrouwen toch wel het meest lastig in vet zeg maar
* De bicepshuidplooi (voorkant, midden bovenarm) 2mm
* De tricepshuidplooi (achterkant, midden bovenarm) 2mm
* De subscapilaire huidplooi (onder de punt van het schouderblad) 3mm
* De supra-iliacale huidplooi (vlak boven de bovenrand van het heupbeen) 2mm
En toen kwam ie niet verder... kon ie niet aflezen in de tabel. Hij denkt nu aan de hand van de heren tabel ca 5-7% Oef..

niet goed.. al denk ik zelf dat het wel hoger is met benen mee... Maar in ieder geval niet goed... Hij vroeg wel als ik wat aangekomen ben of hij me mocht volgen... heb ja gezegd.
Dus zoals altijd gewoon doorbunkeren... en trainen voor nu even op laag volume houden.. licht en kort.. en het lijf wat tot rust laten komen.
en proberen me niet ziek te eten uit frustratie... dat werkt ook averechts...