AndroidHealthClinic

Mhl92, op naar 95kg+ ( Y3T, split)

  • Topic starter mhl92
  • Startdatum
  • Reacties 262
  • Weergaven 13K
  • Volgers 8

Bezoekers in dit topic

Klasse PR op je bench.:)
thx, op naar de 100 haha:D

Was mooie training vandaag idd!

Nette PR :)

Keep up the good work
thx, jij ook he! Denk aan onze weddenschap!

nice train, gaat goed met je fysiek, met die 5 x 5 power wat diktes kweken:) hoppa

Ja sowieso, als ik naar me fysiek kijk mis ik echt diktes, en algehele massa:rolleyes:

Toch nog een PR na je fail. Goed zo !
hehe, ja die 95kg was echt duidelijk nog te zwaar voor mij
Voel je je borst een beetje? ik voel hem lekker na de training van gister:p
Borst niet echt, triceps voel ik wel goed;)
 
thx, jij ook he! Denk aan onze weddenschap!

-

Borst niet echt, triceps voel ik wel goed;)

Thanks! Ik ga er vol voor! Vanochtend nog ff gewogen op nuchtere maag ;)
 
Vandaag rustig benen getraind, niet zwaar gegaan.. Geen problemen gehad dus volgende week weer gewoon rustig verhogen.

squat: 5x5 70kg
legpress 6x120/140/150kg
leg curl; 3x6 60kg
single leg extensions 3x6 30kg
calfe raises: 3x10 70kg

schouders:
press machine: 5x5 60kg ( PR ) Ding gaat tot max 67,5kg
side raises: 6x12 2x6x14
bent over raises 3x6 12kg

Zou ik trouwens als ik 5x5 ga doen de compounds 5x5 pakken en de rest van de oefeningen 3x6? Of zou ik helemaal een speciaal 5x5 schema pakken en dus de split laten liggen :o
 
Beter dat je geen last had van je benen.

Hopelijk blijft dit zo :)
 
Goed te lezen dat de training geen problemen gaf! Zelf vind ik het wel fjn te splitten met 5x5 elementen en dan wat assistance erbij in een hogere reprange (3x6-8/3x8-12)
 
Leuk om de singel leg ext erbij te zien. Lekkere leggies workout.:)
 
Beter dat je geen last had van je benen.

Hopelijk blijft dit zo :)

hehe idd:)

Goed te lezen dat de training geen problemen gaf! Zelf vind ik het wel fjn te splitten met 5x5 elementen en dan wat assistance erbij in een hogere reprange (3x6-8/3x8-12)

Daar zat ik zelf ook aan te denken!
En dan elke week gewoon 2,5kg verhogen wss begin ik met deze gewichten.

BP: 5x5 67,5kg
DL: 5x5 122,5kg
SQ: 5x5 75kg
Schouder denk ik MP in smith. Geen idee wat me kracht daarin is. En dan gewoon 3/4 assistance oefeningen erbij met 6/8 reps.

Leuk om de singel leg ext erbij te zien. Lekkere leggies workout.:)
Ja vind ik echt een fijne oefening, vooral omdat je met benen meestal 2 benen tegelijk doet, en nu kan ik echt per been die focus leggen!
 
Vndg borst+biceps+fysio!

bp: 5x5 70kg ging redelijk soepel, alleen laatste setje was zwaar VPR (?):cool:
incline db press: 2x6 30kg 1x5 30kg (6de was net fail)
flat db press: 2x6 30kg 5x32kg ( 6de was net fail)
standing cable fly's: 3x6
Extreme burn, had ik niet verwacht met zulke lage reps:rolleyes:

biceps besloot ik zittend te pakken en slow reps, zodat ik echt die burn zou voelen en alleen de biceps aan zou spreken. is ook goed gelukt:D

seated alternate db curls: 3x8 14kg
seated hammer curls: 2x8 14kg 1x8 alternate 12kg voor de extra burn.

Fijne training !!
 
dikke inclines! nice
 
Yo man. als je kracht wilt bouwen, ga dan 2x per week benchen/schouder pressen (wissel de om en om) pak 1 heavy dag, en 1 medium dag.

Dag 1 bench heavy (maandag bv)
5x60
5x62,5
5x65
5x67,5
5x70

Dag 2 bench medium (laatste set minder reps) donderdag bijv.
5x60
5x65
3x72,5

Op deze manier bouw je geleidelijk kracht op, en kan je alvast wennen aan het gewicht d.m.v het maken van 3 reps (72,5kg in dit geval) wat je de komende training gaat gebruiken maar dan met 5 reps. (72,5) de volgende keer doe je medium 3x75kg als final set en 5x75kg de volgende training als final set op ''heavy'' day.

Is gebaseerd op Madcow 5x5 principe en werkt goed!
 
Knappe dbBP op zowel vlak als incline.
Als je idd heel strict de biceps traint dan voel je ze branden. lekker is dat.;):D
 
Knappe dbBP op zowel vlak als incline.
Als je idd heel strict de biceps traint dan voel je ze branden. lekker is dat.;):D
nuff said!:thumbs:
 
dikke inclines! nice
Hehe, ben laatste tijd ook redelijk sterk geworden ja. Zo'n 2 maand geleden durfde ik de db's van 30 nog geen eens aan te raken;)

Yo man. als je kracht wilt bouwen, ga dan 2x per week benchen/schouder pressen (wissel de om en om) pak 1 heavy dag, en 1 medium dag.

Dag 1 bench heavy (maandag bv)
5x60
5x62,5
5x65
5x67,5
5x70

Dag 2 bench medium (laatste set minder reps) donderdag bijv.
5x60
5x65
3x72,5

Op deze manier bouw je geleidelijk kracht op, en kan je alvast wennen aan het gewicht d.m.v het maken van 3 reps (72,5kg in dit geval) wat je de komende training gaat gebruiken maar dan met 5 reps. (72,5) de volgende keer doe je medium 3x75kg als final set en 5x75kg de volgende training als final set op ''heavy'' day.

Is gebaseerd op Madcow 5x5 principe en werkt goed!

thx voor het advies! Maar hoe zit het dan met squat/deadlift etc. Zal madcow wel even googelen anders!

Knappe dbBP op zowel vlak als incline.
Als je idd heel strict de biceps traint dan voel je ze branden. lekker is dat.;):D
Thx:D Ja voelde de biceps echt enorm branden. Is wel wat anders dan staand uitvoeren met meer gewicht:cool:
:D
 
Vandaag rug en triceps, concentratie was af en toe ver te zoeken.. zat soms iets te lang in het niks te staren.. geen idee hoe het kwam :rolleyes:

deadlift: 3x5 125kg ( viel me zwaar tegen wou eigenlijk 5x5 doen)
pull ups: 3x6
BOR: 1x6 80kg grip faalde al, k*t zooi. 2x6 70kg ging vrij makkelijk
pulldown met soort V grip: 1x6 55kg 1x6 60kg 1x6 70kg laatste setje maakte ik mezelf boos omdat ik zo afwezig was.
db rows: 1x6 30kg 3x6 32kg beetje te licht.. zijn zwaarste db's dus volgende keer meer reps of seated row doen oid.

triceps:
5x5 60kg (easy.. gewone BP 5x5 70kg was in verhouding zwaarder, beetje raar)
straight bar pushdown: 3x8 27,5kg
one arm reverse grip pushdown: 2x8 10kg 1x8 7,5kg Goede pomp in me triceps.

En dat was um weer, zondag volgende training..
 
Dat soort dagen hebben we allemaal wel eens. (ben zelf ook een beetje van slag;)) Toch een nette bor en overall good train.:)
 
Ik vind de hele training eigenlijk wel nice!

Waarom zijn jullie van slag?
 
Dat soort dagen hebben we allemaal wel eens. (ben zelf ook een beetje van slag;)) Toch een nette bor en overall good train.:)
Ja maar ik had er geen reden voor:o

Ik vind de hele training eigenlijk wel nice!

Waarom zijn jullie van slag?

Haha thx, geen idee waarom. Gewoon een off day denk ik
 
Vandaag had ik wel een reden om niet helemaal 100% aanwezig te zijn.. tering:o

hier keek ik naar als ik ging squatten in het squat rek. Dus ben maar gaan squatten in de smith om genante situaties te voorkomen ( was trouwens ook half bezet )

Zo stonden er 2 voor mij. Serieus de meest gekke oefeningen te doen, met elke keer de ass vol richting het squatrek gemikt.

sq: 5x5 75kg Vrij makkelijk maar bouw rustig op..
leg press: 3x6 150kg
leg curls: 3x6 65kg
single leg extensions: 3x6 35kg
standing calfe raises: 3x10 80kg

MP poging in smith, had uiteindelijk de stang voor mij maar bankje stond wel licht incline. 3x5 60kg
lateral raise: 2x6 14kg 1x6 12kg SS rear lateral raise: 3x6 12kg

Een extreme burn in me schouders die wel 10 minuten na mijn training aanhield. Voel het zelfs nu nog een beetje!

Wel een leuke training gehad:D
 
thx voor het advies! Maar hoe zit het dan met squat/deadlift etc. Zal madcow wel even googelen anders!

Week 1:
Medium dagen (bijv)
5x50 / 5x60 / 5x70 / 3x80

Heavy dagen (bijv)
5x50 / 5x60 / 5x70 / 5x80

Week 2:
Med. dagen
5x52,5 / 5x62,5 / 5x72,5 / 3x82,5

Heavy dagen:
5x52,5 / 5x62,5 / 5x72,5 / 5x82,5

Zie je het verschil van 3 reps t.o.v 5 reps?
Zo ga je door t/m week 4.
In week 5 pak je een deload waarna je in week 6 de derde week weer voort zet (om een plateau te voorkomen)

Je kan dit gebruiken bij elke compound oefening die je maar wilt.
Bij squats en DL kan je gaan voor 5kg per week erbij. Bij MP en benchpress voor 2,5kg

Succes man!
 
damn those tjiks..... zo kan ik niet trainen hoor.....
 
Back
Naar boven