XXL Nutrition

michiel's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Thx man, nu al weighted chins beginnnen doen? :o
2.5kg erbij dan ofzo? :D

Ik zal eens beginnen met 5kg extra te gebruiken nadat ik al 30 (6 x 5) reps gemaakt heb en kijken als ik een volledige rep kan maken :eyebrow:

bedankt voor goede inbreng :thumbup:

Thx man, nu al weighted chins beginnnen doen? :o
2.5kg erbij dan ofzo? :D

Ik zal eens beginnen met 5kg extra te gebruiken nadat ik al 30 (6 x 5) reps gemaakt heb en kijken als ik een volledige rep kan maken :eyebrow:

bedankt voor goede inbreng :thumbup:

No offence, maar je blijft voor mijn idee met veel oefeningen lang op redelijk dezelfde gewichten. Bij mij gaat iig krachtoename meestal ook niet geleidelijk maar in kleine, soms grote sprongetjes. Dat betekent dat je soms gewoon eens de ballen moet hebben een pak zwaarder gewicht moet pakken om te kijken of het werkt. Als je de overtuiging hebt dat het werkt dan lukt het je vaak ook nog. Gek he? Zolang je het niet te gek maakt en oppast dat je pezen het trekken.

Als je op een oefening meer gewicht aankan met cheat dan cheat je hem lekker een paar reps. Gooie jezelf maar eens om hoog met chins of gebruik legdrive bij je rows. Who cares? Zal je zien dat je hem binnen de kortste keren strict pakt. Maargoed ik ben geen guru. Het is slechts mijn ervaring:)

Laat je maar gaan :D
Ik kan wel tegen kritiek, zeker als het terecht is (zoals nu). Ik merk de laatste tijd ook niet meer vooruitgang.

Grote vakantie was dan ook ideaal om te knallen hé, gemiddeld 10u slaap per nacht, 3 x week hard trainen, dagelijks voldoende eten.

Nu is die slaap teruggebracht naar gem. 7u per nacht, eten is ook minder gespreid maar blijf wel goed dooreten en soms wat weinig energie tijdens de training.

Ik doe alles vrij strikt, als ik train, enkel onderhands BOR doe ik steeds cheated. Voor de rest kan ik me geen oefening voorstellen waar ik cheat...

Volgende week heb ik 2 weken (blok)vakantie dus ik zal dan wel nog eens goed knallen :wl:

Gewoon het hele jaar doorknallen:D Mooie van vakanties is dat je naar je training toe kan leven (bulken) en de rest van de dag lui kan zijn haha.

Maar ik bedoelde eigenlijk dat ik eerder een voorstander ben van wat cheaten en zwaarder pakken dan je normaal zou doen, dan dat ik het afkeur.

Ja, zal er eens aan denken om wat meer te cheaten ;)
Tenzij iemand dit tegenspreekt en kan onderbouwen waarom ik dit beter toch niet doe? :D

Om nog wat verder te praten over de bulk, zo heb ik mijn doelen uitgestippeld:

Huidig gewicht: 81kg

Doelen:
december-juni bulk: 90kg @ 15% BF

juli-augustus: cut naar +-10%

rest van de tijd: clean bulk tot BF% weer te hoog wordt

9kg droge massa in 7,5 maand. Dat wordt wel een dikke kilo per maand gainen:p

Waarom ga je pas cutten in de zomer? Dan sta je op 10% tegen de tijd dat de zomer voorbij is. Kun je net zo goed doorbulken toch:p Of het moet je bedoeling zijn.

9kg droge massa in 7,5 maand. Dat wordt wel een dikke kilo per maand gainen:p

Waarom ga je pas cutten in de zomer? Dan sta je op 10% tegen de tijd dat de zomer voorbij is. Kun je net zo goed doorbulken toch:p Of het moet je bedoeling zijn.

9kg droge massa zal wel niet lukken, beetje realistisch blijven hé ;)
Als ik 80kg overhoud @ +-10% BF dan mag ik al van een zeer groot succes spreken.

Ik vind het niet erg van niet droog te staan in de zomer, ik denk gewoon dat ik zoveel tijd zal nodig hebben om die 90kg te bereiken, en in de zomervakantie heb ik meer tijd om cardio te doen tijdens de cut en ook meer tijd voor op me voeding te letten ;)

We zien wel, eerst nog flink dooreten ;)
En nu wat gaan slapen

Cu, en thx voor de hulp weer :thumbup:

Als je merkt dat je niet heel veel progressie meer maakt, moet je misschien eens denken aan een nieuw schema..

No offence, maar je blijft voor mijn idee met veel oefeningen lang op redelijk dezelfde gewichten. Bij mij gaat iig krachtoename meestal ook niet geleidelijk maar in kleine, soms grote sprongetjes. Dat betekent dat je soms gewoon eens de ballen moet hebben een pak zwaarder gewicht moet pakken om te kijken of het werkt. Als je de overtuiging hebt dat het werkt dan lukt het je vaak ook nog. Gek he? Zolang je het niet te gek maakt en oppast dat je pezen het trekken.

Als je op een oefening meer gewicht aankan met cheat dan cheat je hem lekker een paar reps. Gooie jezelf maar eens om hoog met chins of gebruik legdrive bij je rows. Who cares? Zal je zien dat je hem binnen de kortste keren strict pakt. Maargoed ik ben geen guru. Het is slechts mijn ervaring:)

mijn ervaring ook :cool:

Als je merkt dat je niet heel veel progressie meer maakt, moet je misschien eens denken aan een nieuw schema..

Ik ben nog niet zo lang overgestapt van een ub/lb/fb (3dagen) schema naar een split schema (4dagen). Maar in dit schema blijf ik zoveel mogelijk compounds doen (buiten op maandag:biceps+triceps) dus ik denk niet dat het daar aan ligt

Ik zal wel zien hoe het schema loopt tijdens de kerstvakantie met voldoende eten en rust!

rust is imo geen excuus, je slaapt 7u...

ik doe het met 5 :P

;)

Training van gisterenavond:

Benen-kuiten training woensdag 19 december 2007

Full squat:
12 x 40
10 x 50
8 x 60
2 x 6 x 70

45° Leg press (ter afwisseling van hack sq):
3 x 10 x 80

SLDL:
3 x 8 x 70

Leg curls:
10 x 20
10 x 20
8 x 25

Seated calf raises (losse barbell op quads):
20 x 70
20 x 80
20 x 80

Opmerkingen:
Geen

Leg press 80 kg??? Kan toch wel pakke zwaarder hoor

Leg press 80 kg??? Kan toch wel pakke zwaarder hoor

Elk toestel is anders,

Squat (onder parrallel): 1 x 100
dus je kan al raden dat die leg press die ik gebruik niet hetzelfde is als die van jou ;)
Oud spul weet je...of het ligt aan het hefboomsysteen!

Doe je die hack squat normaal op een machine of met losse halter, Michiel?

Losse halter ;)
goeie oefening, wel vrij belastend ook voor je onderrug.
Maar eigenlijk zijn hack squats gewoon reverse deadlifts...gewoon een andere naam :D

Daarpas borst-schouders getrained in een andere gym...kon er eens gratis trainen om alles uit te testen :) (continental gym in brugge)

Bench press (wide grip):
10 x 40
10 x 50
8 x 55

Incline bench press:
10 x 35
10 x 40
8 x 40

Standing dumbbell press:
8 x 14kg (per arm)
8 x 14kg
8 x 14kg

Military press:
10 x 30
10 x 35
8 x 35

Upright row:
10 x 30
10 x 30
10 x 35

Dummbbel shrugs:
10 x 25 (per arm)
10 x 25
10 x 25

Opmerkingen:
Toffe eigenaars, goeie sfeer, redelijk wat freeweight spullen en genoeg dummbbels. Maar geen platform voor deadlifts en iets te druk naar mijn goesting. Ik blijf wel nog een tijdje bij mijn eigen gym

Dit staat er morgen op het programma (in mijn eigen vertrouwde gym):

Rug:
Chin ups ( 6 x 5 x BW of mss weighted reps)
Front pull down (5-tal sets)
Deadlift (10 x 3 x ...)
BOR (4 sets onderhands, 4 sets bovenhands)
Powershrugs (4 sets)

En als alles goed gaat komen er morgen namiddag progressiefoto's of overmorgen (zondag). Ik wil niet met een te opgepompte rug op de foto staan, dat zou een vertekend beeld kunnen geven van de progressie :D

mooie trainingen bro' :thumbs:

En als alles goed gaat komen er morgen namiddag progressiefoto's of overmorgen (zondag). Ik wil niet met een te opgepompte rug op de foto staan, dat zou een vertekend beeld kunnen geven van de progressie :D

:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven