XXL Nutrition

|MiGuEl|: The comeback

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
. Vanaf nu weeg ik mijn vlees en vis onbereid ipv. bereid.

Vergeet niet dat de EKV-verhoudingen dan veranderen (meer kCals / 100 g) door het water dat eruit wordt gekookt. Ik ga er vanuit dat gekookt vlees 30g eiwit / 100 gr heeft. Maar eigenlijk ga ik er niet echt vanuit en eet ik gewoon genoeg op gevoel.

Klaar voor Rippetoe over enkele dagen? :cool:

• Topic Starter Topic Starter
erg nette come back Miguel.
die avatar ziet er ook goed uit :thumbup:

Goe getraind man! Sinds je vakantie ga je hard!

Ik vind die avatar heel eerlijk ook wel nice:D.

En bam die rugtraining. Ik was er op aan het wachten en je doet het toch wel zeker. F*cking hard die deadlift!:fire:
Thanks mannen, motiveerd me echt! :) Zo zie je dat rust toch goed kan zijn.
Vergeet niet dat de EKV-verhoudingen dan veranderen (meer kCals / 100 g) door het water dat eruit wordt gekookt. Ik ga er vanuit dat gekookt vlees 30g eiwit / 100 gr heeft. Maar eigenlijk ga ik er niet echt vanuit en eet ik gewoon genoeg op gevoel.

Klaar voor Rippetoe over enkele dagen? :cool:
True. Ik ga het gewoon vis en vlees onbereid wegen, zo moet ik het ook niet meer afwegen na dat het klaar is.

Rippetoe zie ik langs de ene kant wel zitten, maar langs de andere kant ook niet.

Ik weet dat het een echt goed en doordacht programma is, maar het is zo weinig volume en tot nu toe gain ik echt goed op deze 4-dagensplit.
Ik ga binnenkort nog eens de hoofdinformatie over Rippetoe nalezen.

Ben daarnet gaan fietsen in een bos en wat zitten springen en dom doen, ben moe, maar heb mijn kcal-verbruik er wel bovenop gegeten!

Beter lees je gewoon HEEL het boek van rippetoe !

@Ove

Gestopt waarmee ?
Ik heb rippetoe een poos gedaan maar na een poos moet je toch naar wat anders kijken.

Ik doe nu Wendler 5/3/1 en ik had niet echt de behoefte om nog te loggen.
Ik train nog wel gewoon hoor ;)

@Ove

Gestopt waarmee ?
Ik heb rippetoe een poos gedaan maar na een poos moet je toch naar wat anders kijken.

Ik doe nu Wendler 5/3/1 en ik had niet echt de behoefte om nog te loggen.
Ik train nog wel gewoon hoor ;)

dat vond ik juist zo frappant - je stapt over naar de darkside ;) - ik dacht hij gaat ervoor en dan stop je met loggen - kan het effe niet meer volgen
maar goed it's your call

Ik ga er ook voor hoor.. ipv dat ik logjes van andere mensen lees, lees ik nu e-books waarvan ik veel kennis verwerf en als ik vragen heb over Wendler 5/3/1 mail ik zelf met Jim Wendler via de elitefts.com site ;)

Ik ga er ook voor hoor.. ipv dat ik logjes van andere mensen lees, lees ik nu e-books waarvan ik veel kennis verwerf en als ik vragen heb over Wendler 5/3/1 mail ik zelf met Jim Wendler via de elitefts.com site ;)

zo kan het idd ook
ik heb een collega die al wat jaartjes olympische oefeningen traint - en al zijn lifts laat controleren door een trainer uit amerika via internet - apart maar hij heeft er veel baat bij ( en ik ook ) kennis is macht:)

Ik twijfel echt of ik nu SS zou volgen of niet...

Bij mijn huidige split, gaan de gewichten zo goed als elke training omhoog. Misschien nog even deze methode doorzetten en wachten tot ik vast zit en dan begin met Rippetoe?
Volgens mij ben ik nog steeds een beginner, maar toch al in een verder stadium.
Bij SS is het wel jammer dat ik dan in het begin in gewicht terug moet...

nu terug overstappen op rippetoe vind ik persoonlijk nutteloos,
ik zie er bijna geen enkel nut in, maar je doet wat je wil;)

Ik twijfel echt of ik nu SS zou volgen of niet...

Bij mijn huidige split, gaan de gewichten zo goed als elke training omhoog. Misschien nog even deze methode doorzetten en wachten tot ik vast zit en dan begin met Rippetoe?
Volgens mij ben ik nog steeds een beginner, maar toch al in een verder stadium.
Bij SS is het wel jammer dat ik dan in het begin in gewicht terug moet...

Je moet helemaal niet terug in gewicht, vergeet niet dat squat elke week 7.5kg kan stijgen en bij deadlift kun je ook per week 5kg ofzo doen.

Je gaat terug in volume, maar je maakt wel nog altijd genoeg volume. Je beeld is vervormd omdat je nu een tijdje massa's BB-assistance gedaan hebt. Je moet doen wat je wilt uiteraard, maar ik denk dat Rippetoe een goeie keuze is.

Workout A:
squat 3x5x80
bench 3x5x45/47.5
deadlift 1x5x95

+ evt chins/db press/dips/rows/.. -> maar aanvoelen of je zwaar gaat die dag of beter licht houdt (naargelang je worksets van ervoor) en max 2 sets ofzo. Dit mag niet je recovery verslechteren voor volgende workout.

Workout B:
squat
mil press 3x5x30/32.5 (pik je nog wat techniek mee)
rows variant

+ incline stuff/1-arm oh press/cleans/.. same

Je hoofddoel is op de grote 5 te stijgen in kracht, de massa volgt daarbij automatisch. Vergeet niet hoe optimaler de techniek hoe meer gewicht en hoe meer groei. Dit schema is echt basic en goed. Je kan zelf wat varieren in gewicht bv als de squats bij 95 niet gehaald worden kan je evt. 1x5x90, 1x5x95, 1x5x90 ofzoiets doen tot je hem hebt.

nu terug overstappen op rippetoe vind ik persoonlijk nutteloos,
ik zie er bijna geen enkel nut in, maar je doet wat je wil;)
True, maar als ik onderstaande post lees, ga ik er toch voor gaan.
Je moet helemaal niet terug in gewicht, vergeet niet dat squat elke week 7.5kg kan stijgen en bij deadlift kun je ook per week 5kg ofzo doen.

Je gaat terug in volume, maar je maakt wel nog altijd genoeg volume. Je beeld is vervormd omdat je nu een tijdje massa's BB-assistance gedaan hebt. Je moet doen wat je wilt uiteraard, maar ik denk dat Rippetoe een goeie keuze is.

Workout A:
squat 3x5x80
bench 3x5x45/47.5
deadlift 1x5x95

+ evt chins/db press/dips/rows/.. -> maar aanvoelen of je zwaar gaat die dag of beter licht houdt (naargelang je worksets van ervoor) en max 2 sets ofzo. Dit mag niet je recovery verslechteren voor volgende workout.

Workout B:
squat
mil press 3x5x30/32.5 (pik je nog wat techniek mee)
rows variant

+ incline stuff/1-arm oh press/cleans/.. same

Je hoofddoel is op de grote 5 te stijgen in kracht, de massa volgt daarbij automatisch. Vergeet niet hoe optimaler de techniek hoe meer gewicht en hoe meer groei. Dit schema is echt basic en goed. Je kan zelf wat varieren in gewicht bv als de squats bij 95 niet gehaald worden kan je evt. 1x5x90, 1x5x95, 1x5x90 ofzoiets doen tot je hem hebt.
Heel nuttige info! Als ik op die gewichten start, zit ik al snel weer bij mijn oude gewichten normaal gezien.

Ik vrees gewoon dat ik optimaler massa zou kunnen aanzetten met een split-schema, alhoewel je meer massa moet hebben om sterker te zijn, dus hoe sterker ik word, hoe meer massa ik zou moeten hebben.

Chins en dips steek ik er zowiezo in, die assistance kunnen in het begin wel, maar bijna iedereen raad ze toch af...i.v.m. herstel?

Kuiten, hoe zit het daarmee... ik heb gelezen dat die ook belast worden door te squatten en deadliften... maar door isolatie zullen die toch beter groeien volgens mij.

True, maar als ik onderstaande post lees, ga ik er toch voor gaan.

Heel nuttige info! Als ik op die gewichten start, zit ik al snel weer bij mijn oude gewichten normaal gezien.

Ik vrees gewoon dat ik optimaler massa zou kunnen aanzetten met een split-schema, alhoewel je meer massa moet hebben om sterker te zijn, dus hoe sterker ik word, hoe meer massa ik zou moeten hebben.

Chins en dips steek ik er zowiezo in, die assistance kunnen in het begin wel, maar bijna iedereen raad ze toch af...i.v.m. herstel?

Kuiten, hoe zit het daarmee... ik heb gelezen dat die ook belast worden door te squatten en deadliften... maar door isolatie zullen die toch beter groeien volgens mij.

Pas op, straks heb je een 3 daagse split samengesteld:D.
Het is wennen om even al die isolatie achterwege te laten. Zelf zou ik geen rippetoe doen, maarjah it's up to you.

Je moet gewoon intelligent aanvoelen of je niet teveel assistance aan het doen bent, als je per set nog 2 reps in de tank houdt dan zit je zeker goed kwa recovery.

Hou in u achterhoofd dat na ge het '3x5-rippetoe' gedeelte gedaan hebt ge u niet mispakt door te denken dat de workout achter de rug is en ge dus all-out moogt gaan op assistance, dat zal de recovery remmen tegen workout B.

Je zal zelf snel leren wat kan en niet voor jouw lichaam.

Training dinsdag 31 augustus 2010.

SCHOUDERS - TRICEPS

Overhead press

5 x 20kg
5 x 25kg
5 x 30kg
5 x 35kg
5 x 37,5kg
5 x 40kg - nice!
1 x 42,5kg - niets van kracht meer.

Seated dumbbell shoulder press (zonder rugsteun)

10 x 13kg
6 x 14kg

Dumbbell lateral raises (cheated)

8 x 8kg
8 x 8kg
8 x 8kg

Comm: Eerste reps waren eigenlijk goed strickt.

Dumbbell lateral raises (ultra strickt)

10 x 6kg
10 x 6kg
10 x 6kg

Dumbbell bent-over rear lateral raises (cheated)

12 x 12kg
10 x 13kg
8 x 14kg

Dumbbell bent-over rear lateral raises (ultra strickt)

12 x 9kg
12 x 9kg

Close grip bench press

6 x 30kg
6 x 40kg
6 x 45kg
5 x 45kg
5 x 45kg
5 x 45kg

Tricep dips

5 x lichaamsgewicht +2,5kg
4 x lichaamsgewicht +2,5kg
3 x lichaamsgewicht +2,5kg
3 x lichaamsgewicht +2,5kg

EZ-barbell lying tricep extensions

6 x 20,5kg
5 x 20,5kg
7 x 20,5kg

Commentaar: Goede training, in het begin had ik echt zware hardkloppingen, het was net alsof ik een pre-workout product had genomen (wat niet zo was). Toen ik toekwam moest ik eerst helpen met een trilplaat te verschuiven, dat ding is ****ing loodzwaar! :o Dit was de laatste split-training, morgen begin ik met SS.

nice training man.

misschien met je strict oh press eerder in gewicht omhoog gaan ipv met 2,5 en 5kg raisen?

Waarom niet bill starr i.p.v SS. Je verhoogt dan niet elke training, maar elke week. Je gaat zeker vast lopen als je nu SS gaat doen, want dat is voor mensen die echt nieuw zijn met de oefeningen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven