MuscleMeat

Mijn foto log (cut)

Andere vraag. Sinds ik bijna weer moet gaan bestellen:

Nu, tijdens de cut neem ik qua supplementen:
- Creatine
- BCAA (tijdens training)
- Multivitamine
En een non-stimulant (ivm hartritme stoornis) pre + whey indien nodig om aan eiwitten macro te komen.

Zouden jullie hier straks na de cut iets anders aan toevoegen of iets weglaten?
Nee, maar BCAA gebruik ikzelf niet. Essentiële aminozuren zitten ook in je whey

• Topic Starter Topic Starter
straks ga je meer eten

Om alvast voor te bereiden op hoe verder na de cut:

- 250Kcals toevoegen, 10 dagen aankijken en indien :
- Nog afvallen 250Kcals erbij en herhalen
- Indien op punt gewicht gelijk: ook 250Kcals erbij voor surplus en niet meer toevoegen?

Cardio blijven doen?

Voor de volledigheid:

Nieuw weekgemiddelde = 66.4 (-0.8) gaat hard opeens. Inname (1650), beweging (10k pd) en training nog altijd gelijk.

Taille = 71.5 (-0.5)

Ik zie vandaag 65.9 op de weegschaal, en voor mezelf was 65 rond vooraf de ondergrens. Lijkt alsof ik daar doorheen ga als ik nog 3 weken door ga.

• Like
Waarderingen: K82
je kunt geen aantal kg's als ondergrens aangeven, en als het te hard gaat eet je wat meer. het is voor jezelf, niet voor ons wat je wilt bereiken

• Like
Waarderingen: RLS
Nee, zo was het ook niet bedoeld ;)
Meer een constatering van mijn eigen ongelijk (vooraf).
Het valt altijd tegen, ik hoop ook altijd dat ik meer overhoudt, maar ben bang dat ik straks toch onder de 90kg uitkom. 90 was mijn ' gewenste' gewicht.

• Like
Nee, zo was het ook niet bedoeld ;)
Meer een constatering van mijn eigen ongelijk (vooraf).
Je lijkt in veel berichten nogal onzeker, zodoende mijn conclusie. je kunt altijd kijken wat 3 dagen op 2000kcals doet.(over de week, dus 4 op je 1650)

Je lijkt in veel berichten nogal onzeker, zodoende mijn conclusie. je kunt altijd kijken wat 3 dagen op 2000kcals doet.(over de week, dus 4 op je 1650)
Het is geen onzekerheid, het is meer dat ik hier niet de 'betweter' wil gaan uithangen en eigenwijs iets ga doen tegen jullie adviezen in waarbij jullie de ervaring hebben en ik niet. En daarnaast doe ik wat ik doe graag zo goed mogelijk, gebaseerd op jullie feedback hier.

Je bedoelt nu al 3 dagen ophogen naar 2000Kcals? Of wanneer op het juiste bf%?
10k stappen voorlopig gewoon blijven doen neem ik aan?!

Het is geen onzekerheid, het is meer dat ik hier niet de 'betweter' wil gaan uithangen en eigenwijs iets ga doen tegen jullie adviezen in waarbij jullie de ervaring hebben en ik niet. En daarnaast doe ik wat ik doe graag zo goed mogelijk, gebaseerd op jullie feedback hier.

Je bedoelt nu al 3 dagen ophogen naar 2000Kcals? Of wanneer op het juiste bf%?
10k stappen voorlopig gewoon blijven doen neem ik aan?!
Nu. als je zelf zegt dat je teveel afvalt nu met 800gr afgelopen week. en niet minder gaan trainen bewegen nee. dan is het dubbelop

• Like
  • Like
Een dagje te vroeg, maar wil graag voorbereid zijn op hoe verder ;):

Ik heb het advies van @Bullshark opgevolgd en afgelopen week 4x ~1650Kcal en 3x ~2000Kcal gegeten.

Ik heb op di/do/za ~2000Kcal gegeten.

Resultaat:
Gewicht: - 0,4KG
Taille: -0,3cm

Sinds het begin van de cut ben ik gemiddeld per week 0,4kg afgevallen.

Data:
IMG_0227.jpeg

En de foto:
IMG_0215.jpeg

Wat is wijsheid? Volgens mij begin ik nu aardig goed droog te geraken.

- Switchen naar 7x2000Kcal?
- Nog hetzelfde als deze week?
- Wat anders?

Ik heb het advies van @Bullshark opgevolgd en afgelopen week 4x ~1650Kcal en 3x ~2000Kcal gegeten.

Resultaat:

Data:
IMG_0227.jpeg

En de foto:
IMG_0215.jpeg

- Wat anders?

Kleine beetjes wegSnijden in je carbs. Kan nog wel wat vanaf de komende 4 weken.

• Like

Resultaat:

Data:
IMG_0227.jpeg

En de foto:
IMG_0215.jpeg

- Wat anders?
Je bent goed droog aan het raken kerel. Je mag sowieso al trots zijn op dit resultaat.
Antwoorden op je vragen zijn lastig, want het hangt er totaal van af waarom je wat wilt en hoe je je erbij voelt.
Op je gewicht zou ik zelf echt niet meer dan 0.4 kilo per week willen afvallen, dus als je dat kan blijven aanhouden, waarom wat aanpassen?

Hoe voelde je je op het advies van Bullshark? Energieker / Beter dan elke dag dezelfde calorieën?
Als je je beter voelde; volhouden. Als je je minder voelde; terug naar elke dag +-1816 kcal.

Je bent goed droog aan het raken kerel. Je mag sowieso al trots zijn op dit resultaat.
Antwoorden op je vragen zijn lastig, want het hangt er totaal van af waarom je wat wilt en hoe je je erbij voelt.
Op je gewicht zou ik zelf echt niet meer dan 0.4 kilo per week willen afvallen, dus als je dat kan blijven aanhouden, waarom wat aanpassen?

Hoe voelde je je op het advies van Bullshark? Energieker / Beter dan elke dag dezelfde calorieën?
Als je je beter voelde; volhouden. Als je je minder voelde; terug naar elke dag +-1816 kcal.
Thanks!
Het ging lekker eigenlijk!

De 2000Kcal dagen zijn fijner dan die 1650Kcal dagen ;) !

Dus puur vanuit beter voelen: 7x 2000Kcal ;)
Maar haak ik dan niet net voor de finish af?

Ontspannen gaan staan. Verder weet je nu onderhand wel wat juist is.
Ikzelf zou dit nog week if 2-3 doortrekken

Thanks!

Als je op gemiddeld 1816 kcal structureel 0.4 kg zou afvallen zit je in een wekelijks tekort van +-3080 kcal. (Let wel op, dit is vertroebeld omdat je in deze week je kcal verhoogd hebt, dit zal dus hoger zijn)
Als je op gemiddeld 1650 kcal structureel 0.8 kg zou afvallen zit je in een wekelijks tekort van +-6160 kcal.
Dat zou betekenen dat je onderhoud tussen de 2256-2530 kcal ligt.

Dan heb je dus, als je 2000 kcal zou eten, een wekelijks tekort van 1792 - 3710 kcal.
Grove schatting is dat je op 2000 kcal dus tussen de 0.23 en 0.48 kg per week zal afvallen.

Gezien je data van afgelopen week vertroebeld is i.v.m. verhoging kcal, en twee weken data natuurlijk veel te weinig is voor een echte prognose, moet je het met een korreltje zout nemen.
Maar dat je onderhoud rond de 2350-2400 kcal ligt vind ik wel een reële schatting.

Ik zou het dus zeker niet zien als net voor de finish afhaken, maar wat ik al zei, het is net waar jij je prettiger bij voelt.
Als afgelopen week goed gewerkt heeft en goede resultaten heeft gegeven, zou ik niet iets veranderen puur om wat te veranderen. Dat kan altijd later nog.

Thanks!

Nog even een stukje dieper gaan. Niet hoger. Als je echt een goed uitgangspunt wil hebben waar je lang mee kan bulken. Zo zonde zijn, nu begint de magie juist.

Terug
Naar boven