- Waardering
- 8.744
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 87kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Man man man man pagina's en pagina's van ons leven helemaal voor niks........Om een update te geven, voor wat het waard is. Afgelopen 2 metingen 67.6 en 67.4 dus dalende lijn is er inderdaad gewoon!
Nog één keer heel kort...Wat zeg je dan?
Je reageert op een comment die beweert dat je metabolisme zo hard kan vertragen waardoor je op een plateau kan belanden (op TS zijn kcal nota bene) en je voegt eraan toe dat hij te weinig eet.
Dus omdat hij te weinig eet is hij op een plateau beland? Wat?
Nee het word niet moeilijk, het word mentaal moeilijker vol te houden .Het principe blijft gewoon hetzelfde. Al moet ik wel meegaan in het punt dan TS veel te snel, te laag zit icm met 30k stappen. Dan maak je het jezelf gewoon erg moeilijk. Ik ga er bijvoorbeeld heel goed op maar voor de meeste word het dan niet vol te houden. Dat zie ik hier keer op keer weer gebeuren en dan haken ze af.Je verlaagt constant je BMR waardoor het moeilijker en moeilijker gaat om nog af te vallen (---> plateau).
Gelukkig werkt het lichaam niet zoNog één keer heel kort...
Wat ik TS voorstelde was om kcal wat te verhogen en cardio in te voegen. Dat geeft de ruimte om in een later stadium kcal-inname nog te verlagen en/of activiteit te verhogen, vandaar m'n opmerking "je eet te weinig". Crashdiëten werkt sowieso contraproductief en is nefast voor je zuurverdiende spiermassa. Je verlaagt constant je BMR waardoor het moeilijker en moeilijker gaat om nog af te vallen (---> plateau).
Succes verder!

Goed verwoord en vakantie is toch echt om tot rust te komen zodat je een jaar lang het leven kan ondergaan :-)Zat ff alles te lezen snel. Ik merk aan je dat je het dieet zat bent. Mijn advies ga eerst is wat spiermassa opbouwen. Door meer spiermassa gaat het afvallen daarna weer een stuk makkelijker want dan gaat je dagelijkse verbruik ook weer omhoog. Je bent niet zo zwaar en heb weinig spiermassa dus dan gaat afvallen moeilijk want je mag bijna niks eten. Zou dus even een tijdje spiermassa proberen aan te komen en ga lekker genieten op vakantie daar is vakantie nou eenmaal voor.
Alles voor de aandacht van jou😍aan iedereen, dit is zijn foto log (cut) in zijn ander topics is advies hoe al besproken. snap ook niet dat het maar constant terug komt.
![]()
Schommelingen gewicht
Ik ben na een break van een paar jaar (kind/veel internationaal/intercontinetaal reizen/verlies motivatie) weer terug begonnen met bodybuilding. Ik zit mooi aan m'n macro's en Kcal voor een clean bulk. Wat mij dan enorm demotiveert is het schommelende gewicht. Ik weeg 1x per week. Maar ik merk...forum.bodybuilding.nl
![]()
Bulk/cut?
Ik snap dat deze vraag heel regelmatig voorbij komt, maar het is toch telkens individueel qua antwoord. Ik zou graag jullie advies hebben wat te doen aan de hand van onderstaande foto's. Mijn doel is om minimaal op hetzelfde niveau te geraken als de de onderste foto (ook na 5 maanden trainen)...forum.bodybuilding.nl
Ziet er goed uit, mijn abbs zijn niet meer te zien (op de bovenste 2 tot bijna 4 na dan) maar ik ben dan ook gewoon weer dikkie dik geworden.
Geworden?!😘Ziet er goed uit, mijn abbs zijn niet meer te zien (op de bovenste 2 tot bijna 4 na dan) maar ik ben dan ook gewoon weer dikkie dik geworden.
Keep it up man!
Ja geworden, ben in mijn bulk iets meer aangekomen in vetmassa dan de bedoeling was, is totaal niet erg hoor naar mijn mening. Ik ga "straks" (over een maand of twee) cutten, dan ga ik ook een abbs-log bijhouiden. Heb er nu al zin in hahhaa.
Was grapje maat! Ben ook maar twee keer kurk droog geweest en vind het cutten geen ruk aan… 🤓Ja geworden, ben in mijn bulk iets meer aangekomen in vetmassa dan de bedoeling was, is totaal niet erg hoor naar mijn mening. Ik ga "straks" (over een maand of twee) cutten, dan ga ik ook een abbs-log bijhouiden. Heb er nu al zin in hahhaa.
Ik heb nog nooit zo'n klassiek wasbord gehad dus die wil ik dus graag bij mezelf laten verschijnen, mooi dat je je lichaam vorm kan geven door goed te trainen en goed te eten. Maar voor nu eerst nog even een tijdje op onderhoud blijven zitten voor mij, nu rond de 3400kcal per dag. Ik ga denk ik in juli beginnen met mijn cut.
Haha, cutten is op zich niet vervelend alleen wel als je teveel in het "post je maaltijden" topic rondhangt en al dat lekkers voorbij ziet komen.Was grapje maat! Ben ook maar twee keer kurk droog geweest en vind het cutten geen ruk aan… 🤓
De theorie klopt helemaal. Het mooiste is toch als je er redelijk droog bijstaat. Tenzij je andere doelen hebt als kracht of echt richting pr wilt trainen is wat extra massa best fijn.Haha, cutten is op zich niet vervelend alleen wel als je teveel in het "post je maaltijden" topic rondhangt en al dat lekkers voorbij ziet komen.
Eigenlijk zou je als je droog bent op 10%, rond dit percentage moeten kunnen blijven, ook als je er een lean-bulk achteraan doet.
Dat is wat immers de bedoeling is.
Dit klopt toch @wovano ? Cutten tot 10% en dan bulken tot max 13-15% en dan nooit meer van je leven boven de 15% uitkomen, dan is toch wat het doel zou moeten zijn?
| 88,5 | 82 | 77 | 75,2 | 74 | 72 |
| 71,8 | 71,1 | 70,7 | 70 | 70 | 70,4 | 70,1 | 69,7 | 68,8 | 68,5 | 67,9 | 67,5 | 67,2 |