MuscleMeat

Mijn weg naar 800kg totaal

DumphuiZ zei:
Rows geven je biceps niet genoeg kracht... sterker nog, als de biceps niet los getraind wordt met zware curls, loop je zelf risico blessures op te lopen bij zware rows (spierscheuring door scheef gegroeide verhouding biceps / rug).

Met rows wordt de biceps wel zwaarder aangepakt dan met curls.

spierscheur bij zware rows/deadlift is meestal te wijten aan gebrek aan flexibiliteit in biceps spier.

Dat ben ik niet met je eens. Ikzelf heb een jaar ongeveer geen curls gedaan, omdat ik ervan overtuigd was dat rows de biceps genoeg zouden aanpakken. Het tegenovergestelde bleek echter waar, de kracht in mijn biceps nam af... ook al werd ik sterker in de deadlift en rows.

DumphuiZ zei:
Dat ben ik niet met je eens. Ikzelf heb een jaar ongeveer geen curls gedaan, omdat ik ervan overtuigd was dat rows de biceps genoeg zouden aanpakken. Het tegenovergestelde bleek echter waar, de kracht in mijn biceps nam af... ook al werd ik sterker in de deadlift en rows.

*kuch*

neural adaptation & motor pathways?

coach zei:
*kuch*

neural adaptation & motor pathways?

Ik denk het niet... mijn massa is nu zeker 8kg hoger dan 1 jaar geleden (en een lager vetpercentage). En mijn biceps is gekrompen van 40cm naar 39cm (dus terugval in massa en kracht).

Maar heb je materie om je stelling te onderbouwen?

Mja ik moet het toch met coach eens zijn, zelf al lang geen biceps gedaan, maar ik doe zo setjes van 10 op de hammercurl met 30.

Trouwens.. wie ben je coach? Welkom op het forum!

maja unreg een beetje massieve biceps is ook wel mooi en die beetje setjes curls zorgen daar wel voor:)

keesdebreed zei:
maja unreg een beetje massieve biceps is ook wel mooi en die beetje setjes curls zorgen daar wel voor:)

massa is niet het hoofddoel van iemand die pl doet.

En rows geven meer massa dan curls.

unregistered -> Ik ben coach.

coach zei:
Ik zei toch neural, niet hypertrophie???

kracht != massa.

Materie?? PL voor dummies??

Jij beweerde dat mijn progressie grotendeels te wijten was aan neural adaptation & motor pathways... ik ontken dit door te zeggen dat mijn krachttoename te wijten is aan mijn spiermassa, maar dat juist de spiermassa op mijn armen afgenomen is. Dit is vreemd aangezien Rows je naast kracht in de biceps dus ook massa zouden moeten geven (dus ik heb wel massa gewonnen in mijn rug, maar niet op mijn biceps, het tegenovergestelde juist)...

Simpel antwoord. Als je je stelling niet kunt onderbouwen met argumenten, dan zal je mij ook niet kunnen overtuigen.

@unregistered

Hoe sterk zou je op de curls geweest zijn als je directe curls gedaan zou hebben. Even sterk? Ik denk het niet.

DumphuiZ zei:
Jij beweerde dat mijn progressie grotendeels te wijten was aan neural adaptation & motor pathways... ik ontken dit door te zeggen dat mijn krachttoename te wijten is aan mijn spiermassa, maar dat juist de spiermassa op mijn armen afgenomen is. Dit is vreemd aangezien Rows je naast kracht in de biceps dus ook massa zouden moeten geven (dus ik heb wel massa gewonnen in mijn rug, maar niet op mijn biceps, het tegenovergestelde juist)...

Mnee kracht verloor je in bij curls, omdat je geen curls meer deed. Dit is neural adaptation die verloren gaat.

Hoe sterk zou je op de curls geweest zijn als je directe curls gedaan zou hebben. Even sterk? Ik denk het niet.
Minder sterk, maar daar gaat het niet over. Curls heeft geen nut voor een PLer.

coach zei:
Mnee kracht verloor je in bij curls, omdat je geen curls meer deed. Dit is neural adaptation die verloren gaat.

Minder sterk, maar daar gaat het niet over. Curls heeft geen nut voor een PLer.

Ok.

Curls hebben geen nut voor een powerlifter in de zin dat de extra kracht niet benodigd is bij de grote drie. Ikzelf denk echter dat het geen kwaad kan om de biceps extra te trainen met 1 of 2 isolatie oefeningen per week om de kans op blessures te verkleinen. Als je teveel met biceps oefeningen gaat klooien, dan vergroot je juist de kans op blessures.

• Topic Starter Topic Starter
Dude's relax, open jullie eigen topic ipv de mijne te spammen :finger::D

mijn antwoord: ik zit nu in men algemene kracht fase, waarin ik biceps en kuiten ook trainen, simpel toch? is een normale vorm van periodizatie imo ??? En ik verkies EZ-bar (boven barbell) en hammer curls (boven gewone dumbbell curl) omdat ik zo voorarmen en brachialis ook meepak, wat dus meerwaarde heeft aan de algemene krachtfase.

Wakaera zei:
mijn antwoord: ik zit nu in men algemene kracht fase, waarin ik biceps en kuiten ook trainen, simpel toch? is een normale vorm van periodizatie imo ??? En ik verkies EZ-bar (boven barbell) en hammer curls (boven gewone dumbbell curl) omdat ik zo voorarmen en brachialis ook meepak, wat dus meerwaarde heeft aan de algemene krachtfase.

Wat is het nu van algemene kracht als je specifiek traint voor bench/squat/dl ?

heavy dl is goed voor je voorarm & kuiten, heavy squat is goed voor je kuiten.

periodisatie is variatie in volume & intensiteit. Oefeningen hebben daar weinig mee te maken (cfr bulgaren).

Donderdag 30/12/'04: Dynamic Effort Lower Body

Speed Box Squats:
2x 75
2x 105
6x2 125

Speed Deadlifts:
5x1 192.5

Arched Back Good Mornings:
3x5 155

Pin Quarter Squats:
10x 300

Side Deadlift:
2x6 75

Standing Calve Raise:
2x20 145

commentaar: SBSQ ging redelijk easy, volgende keer zelfde gewicht + mini of light banden. Speed Deadlifts beginnen door te wegen zit al op 80%, nog 10% te gaan voor ik weer max op deadlift. ABGM was de eerste set moeilijk, maar dan nog 2 sets met gemak er uit geperst, heb een hoge snelheid aangehouden. Pin 1/4 SQ doe ik volgende keer met 320.

coach zei:
Wat is het nu van algemene kracht als je specifiek traint voor bench/squat/dl ?

heavy dl is goed voor je voorarm & kuiten, heavy squat is goed voor je kuiten.

periodisatie is variatie in volume & intensiteit. Oefeningen hebben daar weinig mee te maken (cfr bulgaren).
kijk daar komt het op neer, jij hebt het over een oost-blok training, terwijl ik met de westerse principes train (Westside Barbell), met een paar aanpassingen. Kijk als ik zeg algemene kracht, dan bedoel ik dat ook, ik wil heel men lichaam sterk hebben, om dan in de SSP me weer op de grote 3 te richten. Zie het als een standbeeld, eerst groot blok, dan beginnen kappen.

Wakaera zei:
kijk daar komt het op neer, jij hebt het over een oost-blok training, terwijl ik met de westerse principes train (Westside Barbell), met een paar aanpassingen. Kijk als ik zeg algemene kracht, dan bedoel ik dat ook, ik wil heel men lichaam sterk hebben, om dan in de SSP me weer op de grote 3 te richten. Zie het als een standbeeld, eerst groot blok, dan beginnen kappen.

conjugate is soviet...

ik vind het tijdverlies. Goede stats overigens, hopelijk gaat het zo verder.

coach zei:
conjugate is soviet...

ik vind het tijdverlies. Goede stats overigens, hopelijk gaat het zo verder.
conjugate op zich wel, maar het gaat verder dan enkel conjugate hé, met de max effort en dynamic effort bv.

Wakaera zei:
conjugate op zich wel, maar het gaat verder dan enkel conjugate hé, met de max effort en dynamic effort bv.

Ja je kan wel zeiken Dries... maar je hebt nog geen 800kg totaal, dus doe DAAR nou maar eens wat aan ipv te lopeb b**chen hier op dbb.com

wel mister frietbakker, ik ben op weg naar de 800, jij naar de helft, 400, dus FU :flipoff:

Terug
Naar boven