XXL Nutrition

Mijn weg naar balans

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Wat je doet hangt uiteindelijk ook heel erg van je doelen af, maar als je helemaal Dan John zou willen gaan, hier in volgorde van impact:
1. Loaded carries;
2. Squat;
3. Hinge;
4. Pull;
5. Push;

Soms worden daar nog aan toegevoegd:
a. Lunge (dingen op 1 been)
b. Rotation en Counterrotation/plank/McGill (iets van core)
c. Getup

Voor progressies, regressies en standaarden ff zoeken op: Dan John Sleepless in Seattle. De standaard voor de getup zorgt gegarandeerd voor een glimlach.
Dank! Google gaat mn beste vriend worden 🙃

Ik ben verre van een schoolvoorbeeld of expert, dus ik weet niet of ik hier een nuttige bijdrage voor kan leveren :p.
75minuten en 11 oefeningen, dan lijkt het me dat je te weinig rust tussen de sets en oefening neemt/kunt nemen.
Ik zou eerder gaan voor een aantal compound oefeningen waar je 4-5 werksets voor doet en dan wat isolatie per 3 sets (dat is wat ik nu doe).
Abs doe ik enkel als ik tijd over heb of op een rustdag, want met goeie compounds worden die sowieso mee genomen.
Ja, sowieso vind ik een mening/ervaring/advies een bijdrage. Of ik er iets mee doe of kan is een tweede. Vind t juist heel leuk om te lezen, leerzaam, anders had ik je niet gevraagd 🙃

Dankjewel Bubs!

• Love
Waarderingen: Bubs
Morning!
Nu mn zoon hier woont heb ik het natuurlijk een stuk drukker met andere dingen dan sport. Vreet ook energie, logisch, verandering.
Zoals het nu gaat kan ik mn krachtschema zoals t nu is prima aanhouden. En mooie bijkomstigheid is dat de cardio nu automatisch minder is omdat ik er gewoonweg minder tijd voor heb. Geen zin in ook. Ga de eerste tijd dus niet teveel van mezelf vragen dmv veranderingen. Zien we over n maand wel weer.
Én de voeding blijft zoals t is. Zou toch een win win situatie moeten zijn dan.

Benen&Core

Bulgarian Split Squat
4x12x 12.5kg (per DB )

Forward Lunge
4x12x 12.5kg (per DB)

Heel Elevated Squat
4x13x 15kg (1DB)

Lateral Lunges
3x24x 17.5kg (1 DB)

Leg Press
1×12x 64kg 3x12x 69kg

Leg Extension
4x10x 61kg

Hip Abduction
4×12x 61kg

Calve Seated Extension
4x13× 91kg

Rotary Torso
3×12x 39kg

Suitecase Carry
15 kg

Cardio:
Half uur crosstrainer

Voeding
*
Ontbijt
20gr havermout 30gr brinta 15gr rijstebloem 15gr teff 3/4 courgette en 25gr whey

*Tussendoor
Barebells almond white

*Lunch
Boterham roomboter kaas ei
Boterham pindakaas en sambal
Boterham roomboter hagelslag

*Tussendoor
Inhoud van 1 pakje kalkoenfilet op een broodje appelstroop

*Diner
100gr sobanoodles , 50 gr sojastukjes, 450 gr groenten, sojasaus,vissaus, gekonfijte gember, koriander en xxl pindasaus

*Tussendoor en prebed
Same old shit 🤣

Ik zie de cardio langzaam minder worden, zoals het hoort :D.

Ik zie de cardio langzaam minder worden, zoals het hoort :D.
Ik ben benieuwd hoe ik me er op termijn onder voel. Denk namelijk dat mijn lichaam wel heel blij is met minder cardio. De ellenlange wandelingen zijn ook meer dan voor 3/4 in mindering. Dus wat dat betreft héél benieuwd!

Je kunt toch ook je zoon laten helpen in het huishouden. Discussies kun je beter vermijden, is kansloos met jongeren van die leeftijd. :P

Je kunt toch ook je zoon laten helpen in het huishouden. Discussies kun je beter vermijden, is kansloos met jongeren van die leeftijd. :P
O maar dat is geen probleem! Het is gewoon, leven is heel anders. Niet in negatieve zin. Op school na...want dat is wel een dingetje. Nee, qua huishouden helpt ie netjes mee, en discussies zijn er niet :)

11 uren slaap. Flinke spierpijn in benen en core. Dus. Dit was even nodig. En lekker. Ontbijt en koffie in bed vanmorgen en daarna rustig aan mn workout begonnen. Meer rust tussendoor (thnx @Bubs , eerste stap is gemaakt) was gewoon relaxed 😂

Push

Chest Press
4x13x 14.5kg (per DB )

Chest Fly
4x13x 7kg (per DB )

Pullover
4x12x 12,5kg

Incline pushups
3x12 bw

Lateral Raise
3x12x 6kg (per DB)

Arnold Press
4x10x 7kg (per DB)

DB Shoulder Press
3x12x 11kg (per DB)

Triceps Kickback
3x12x 7.5kg (per DB)

Skull Crushers
3x12x 10kg (per DB)

Cardio;
1uur crosstrainer

Verder vandaag beetje huishouding en doen waar ik zin in heb. Dus dat kan zijn voor dood op de bank hangen of auto wassen. Wat mn lichaam wil. Gewoon even geen concrete plannen, heerlijk.

Voeding;
*Ontbijt
20gr havermout, 15gr rijstebloem, 20gr teff, 60gr brinta, 25gr whey , 3/4 courgette

*Tussendoor
Eiwitreep

*Lunch
Boterham roomboter kaas
Boterham pindakaas en sambal
Boterham roomboter hagelslag
1/2 zakje wortelen, cup a soup

*Tussendoor
Fluff van stoofperen en 30gr caseine

*Diner
Magioni pizza met tomatenpuree, ras el hanout kruiden, champignons rode ui 3 plakken rauwe ham en 2 eieren, bosui

*Tussendoor en prebed
Zelfde als altijd

• Like
Waarderingen: Bubs
Elke stap is er een! Het heeft bij mij ook jaren geduurd voor ik nu naar 6 oefeningen ben gegaan ipv 8-10... En tot ik cardio in de gym kon skippen.

Elke stap is er een! Het heeft bij mij ook jaren geduurd voor ik nu naar 6 oefeningen ben gegaan ipv 8-10... En tot ik cardio in de gym kon skippen.
Nou die cardio is nu echt mijn prioriteit en gaat tot nu toe boven verwachting goed. Vind t eigenlijk ook stiekem wel fijn. Betekent veel te lang over grenzen gegaan dus.

Hardlopen doe ik al 7 weken niet meer. Helemaal niets.

Nu naar aanleiding van jouw tip de rust tussen de oefeningen wat verlengen en daarna de oefeningen zelf minderen. Klinkt alweer als heel veel maar zoals jij ook zegt, stap voor stap, rustig aan.

Nou die cardio is nu echt mijn prioriteit en gaat tot nu toe boven verwachting goed. Vind t eigenlijk ook stiekem wel fijn. Betekent veel te lang over grenzen gegaan dus.

Nu naar aanleiding van jouw tip de rust tussen de oefeningen wat verlengen en daarna de oefeningen zelf minderen. Klinkt alweer als heel veel maar zoals jij ook zegt, stap voor stap, rustig aan.
Er zijn dagen dat ik binnen een uur net aan 3 oefeningen doe: SQ, OHP, DL, eventueel met wat pullups, chins, active deathhangs en cleandrills tussendoor om de tijd te vullen.

Alles hangt af van tijd en doelen.

Dat je, af en toe, van more is more kan afstappen is progressie, goed bezig!

Ja precies. Geen progressie die tastbaar is, maar in het grotere plaatje is mentale progressie altijd waardevoller.
Al is progressie in kracht, fysiek of conditie tastbaarder en helpt het mij resultaat te zien, dan weet ik dat het werkt. Mentale progressie gaat vaak zo langzaam dat je het onderweg amper merkt.

Trots

Plank misgeslagen. Geen zin in vandaag, geskipt.
Veel slaapuren gemaakt van t weekend. 10 en 9 uren per nacht. Meer rust genomen en nog t idee niet helemaal uitgerust te zijn. Het is een signaal🙃 en dit keer wals ik er niet overheen.

Benen&Core

Knee Tuck In
3x20x 10kg (1 db)

Russian Twist
3x20x 15kg

RD (Elevated Toe)
4x12x 14,5kg (per db)

RD Single leg
4x12x 12.5 (1db)

Hamstring curl
4x12x 12.5kg

Reverse Frogs (stoel)
3x15 bw

Hamstring Slide (handdoek)
3x20 bw

Lying Hiptrust
4x12x 17.5kg (na iedere set 5x aanspannen )

Standing Hip Abduction
3x15 per been (bootyband)

Standing Calve Raise
3x20x 14.5kg (2 dumbells)

Cardio:
30 minuten crosstrainer

Voeding
*Ontbijt
20gr havermout, 15gr rijstebloem, 20Gr teff, 30 gr brinta, 3/4 courgette en 25gr whey

*Tussendoor
1 ei
1 kwarkbroodje

*Lunch
2 boterhammen roomboter kaas
1 boterham roomboter pindakaas
Cup a soup, 1/2 zakje wortelen

*Tussendoor
Eiwitreep

*Diner
1 naanbrood, shakshuka (blikje tomatenblokjes, blikje tomatenpuree, 1,5 paprika, 1/2 bakje champignons, 1 ui, rode peper, kurkuma, komijn, sojasaus, gekonfijte gember, paprikapoeder, chiliflakes, ketoembar)
2 eieren, geitenkaas en verse koriander

*Tussendoor en prebed
Zelfde liedje

Toch wel best wat zo vroeg in de morgen.
Je slaapt meer in het weekend, stress verhoogd in de week?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven