MuscleMeat

Mijn weg naar balans

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Zo...rust in de tent. Even, want vanavond weer een bijeenkomst (via internet, dus wel lekker thuis op de bank ;) )

Goed, zoals beloofd de training van vandaag (50/50 thuis/gym) + weer even een keer voeding loggen, ook alvast de rest van de dag want 'de planning' gaat niet meer veranderen ;)

Lateral Pulldown
13x 32kg, 3x11x 36kg

Small Grip Lateral Pulldown
12,13,13x 32kg

Cable Seated Low Row
12, 3x13x 36kg

Face Pulls
4x13x 32k

Biceps Cable Curl
12x 20kg, 3x11x 27kg

Zottman Curl DB
10,11,11x 8.5kg

Concentration Curl DB
3x11x 7kg

Single Arm Row DB
3x12x 16kg

Cardio:
1 uur crosstrainer


Voeding:
* Ontbijt:
20gr havermout, 60gr brinta, 3/4 courgette, 28 gr eiwitpoeder

*Tussendoor:
1 ei, 1 kwarkbroodje

*Lunch:
2 boterhammen (roomboter, 1 kaas, 1 pindakaas), 1 roggebroodje kaas, 250 gr wortelen, cup a soup champignon

*Tussendoor
1.5 scoop pre workout
Eiwitreep fulfil hazelnoot

*Avondeten
Magioni pizzabodem met tomatenpuree, 1 ui, bosui, champignons, broccoli, paprika 3 plakken rauwe ham en 2 eieren

*Tussendoor
Stuk/rij van reep bonbon bloc

*Prebed:
300 gr kwark, 1 appel, rozijnen, kaneel, 30 gram gemengde noten/pinda's

Morgen weer rustdag. Werk van 8-17 en dan weeeeeekeeeeeeeeeeeeeeeeeend
Hoop morgen ook de uitslag van de coronatest van mn zoon te ontvangen, na een heel weekend bellen en proberen is het zondag gelukt voor gisteren een afspraak te krijgen. Jongen zit al die tijd thuis (bij zijn vader, niet hier) in quarantaine nu. Ik verwacht een negatieve test, maar we houden ons wel aan de regels. Vooral gezien mijn werk in de zorg. Zelf geen klachten maar toch...het risico mensen te besmetten wil ik absoluut niet lopen! Ben afgelopen dagen wel gewoon aan het werk geweest (mondkapje op en handschoenen aan), gezien ik zelf geen klachten heb ik dat toegestaan. Mocht zijn uitslag wel positief uitvallen moet ik ook 2 weken in quarantaine.

Fijne dag nog allemaal!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200902-142250_Gallery.jpg
    Screenshot_20200902-142250_Gallery.jpg
    114,9 KB · Weergaven: 90
  • IMG_20200902_142217_377.jpg
    IMG_20200902_142217_377.jpg
    153,9 KB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt:
Zoveel volume en dan ook nog een uur crosstrainer. Petje af!
 
Zoveel volume en dan ook nog een uur crosstrainer. Petje af!
Dankjewel! Maar die crosstrainer is dan niet als een malle wegtrappen hoor! Gewoon rustig op standje 6 even in/uitlopen.
 
1u crosstrainer :bow2:
 
Ook in!
 
Zal ik je vertellen dat ik in mn obsessieve hardloopperiode toen ik blessure had dagelijks 2 uur op dat ding stond omdat ik niet kon lopen🙈 dus alles valt nu mee🤣🤣🤣🤣
Twee uur aan één stuk?

Interessant hoe zo'n beweegdrang zich kan uitten.. Heb je daar nooit meer last van? Ook niet het idee of de neiging?
 
Twee uur aan één stuk?

Interessant hoe zo'n beweegdrang zich kan uitten.. Heb je daar nooit meer last van? Ook niet het idee of de neiging?
Ja, want ben nog altijd aan het minderen.
Maar echt nooit durven dromen dat het al zo snel zo veel minder zou kunnen zijn. Soms is het wel even bewust worden, in de zin van automatische (ongezonde) gedachten traceren en uitzetten. Moet ik van mezelf middag bankhangen. En weet je, daar ga ik dan niet eens dood aan!😉
 
Ja, want ben nog altijd aan het minderen.
Maar echt nooit durven dromen dat het al zo snel zo veel minder zou kunnen zijn. Soms is het wel even bewust worden, in de zin van automatische (ongezonde) gedachten traceren en uitzetten. Moet ik van mezelf middag bankhangen. En weet je, daar ga ik dan niet eens dood aan!😉
Fascinerend hé! :D
Soms moet je ook ervaren dat ander gedrag een positieve(re) uitwerking heeft. Dat motiveert dan weer om dat vol te houden..
Helemaal in onze maatschappij, waarin overgewicht de norm is geworden, is het moeilijk om jezelf toe te staan ''lui'' te zijn.
 
Fascinerend hé! :D
Soms moet je ook ervaren dat ander gedrag een positieve(re) uitwerking heeft. Dat motiveert dan weer om dat vol te houden..
Helemaal in onze maatschappij, waarin overgewicht de norm is geworden, is het moeilijk om jezelf toe te staan ''lui'' te zijn.
Precies dat. Deze hele weg is voor mij een uitdaging. En hoe zwaar soms, ontzettend mooi want wat leer ik veel en wat word ik met de tijd gelukkiger. Ik ben er nog niet hoor, maar dit is al zoveel winst.
Inderdaad, ik weet niet anders dan van kinds af aan diëten. Dus dan is een "gewoon " leven iets wat ik moet leren. De balans.
Onbewust ben ik denk ik weer erg bang lui en dik te worden met die verslaving aan eten. Maar rationeel weet ik dat dat niet meer gaat gebeuren omdat ik mentaal zo veel verder ben.
 
Fascinerend hé! :D
Soms moet je ook ervaren dat ander gedrag een positieve(re) uitwerking heeft. Dat motiveert dan weer om dat vol te houden..
Helemaal in onze maatschappij, waarin overgewicht de norm is geworden, is het moeilijk om jezelf toe te staan ''lui'' te zijn.

Hoewel de gemiddelde Nederlander daar waarschijnlijk anders tegenaan kijkt. Met het hele opkomen van "body positivity" lijkt het wel alsof overgewicht aangemoedigd wordt.
 
Hoewel de gemiddelde Nederlander daar waarschijnlijk anders tegenaan kijkt. Met het hele opkomen van "body positivity" lijkt het wel alsof overgewicht aangemoedigd wordt.
Nederland doet maar. Ik maak me daar niet meer druk over. Ben er nu achter hoe fijn geluk en gezondheid is, welke lichaamsvormen daarbij horen zie ik vanzelf 😊
Begrijp wel wat je ermee wilt zeggen trouwens😉
 
Hoewel de gemiddelde Nederlander daar waarschijnlijk anders tegenaan kijkt. Met het hele opkomen van "body positivity" lijkt het wel alsof overgewicht aangemoedigd wordt.
Kwalijke zaak, want de kwaliteit van leven en de jaarlijkse kosten aan de gezondheidszorg worden er niet beter op.
 
Kwalijke zaak, wanneer de kwaliteit van leven en de jaarlijkse kosten aan de gezondheidszorg worden er niet beter op.
Zit zelf in de preventieve (en chronische) zorg..en kan dit alleen maar beamen. Overgrote deel van de mensen lijkt t verband niet te leggen tussen leefstijl en hun gezondheid. Voor mij is het helder genoeg.
 
Kwalijke zaak, want de kwaliteit van leven en de jaarlijkse kosten aan de gezondheidszorg worden er niet beter op.

Eens. Snap heus dat de verleidingen nou eenmaal groot zijn als je letterlijk in elk dorp wel een bakje hart en vaatziekten kan kopen, maar ach, er wat van zeggen is natuurlijk not-done. De (vooral) dames die in hun bikini en 3 cijferige score op de weegschaal (voor de komma) op social media gaan staan mag je dan weer niet afvallen (leuke woordspeling, al zeg ik het zelf). Want dat is niet lief.
 
Eens. Snap heus dat de verleidingen nou eenmaal groot zijn als je letterlijk in elk dorp wel een bakje hart en vaatziekten kan kopen, maar ach, er wat van zeggen is natuurlijk not-done. De (vooral) dames die in hun bikini en 3 cijferige score op de weegschaal (voor de komma) op social media gaan staan mag je dan weer niet afvallen (leuke woordspeling, al zeg ik het zelf). Want dat is niet lief.
Mensen zijn nu eenmaal een beetje allergisch voor eerlijkheid en vaak ook voor de waarheid. Nu ben ik niet voor een ongevraagde mening. Maar vraag je ergens naar en krijg je een antwoord dat je niet bevalt vind ik dat je daarmee moet kunnen dealen.
Had laatst een patiënte die boos op me werd omdat de weegschaal 93 kg aangaf... slachtofferrol is ook meer aanwezig dan zelfreflectie. Overigens niet bij alle mensen maar wel bij héél veel
 
Mensen zijn nu eenmaal een beetje allergisch voor eerlijkheid en vaak ook voor de waarheid. Nu ben ik niet voor een ongevraagde mening. Maar vraag je ergens naar en krijg je een antwoord dat je niet bevalt vind ik dat je daarmee moet kunnen dealen.
Had laatst een patiënte die boos op me werd omdat de weegschaal 93 kg aangaf... slachtofferrol is ook meer aanwezig dan zelfreflectie. Overigens niet bij alle mensen maar wel bij héél veel

"Ik eet helemaal niet zoveel"
"Eet smiddags maar twee broodjes"
"Mijn ouders zijn ook dik"
"Ik vind groente gewoon niet lekker"
"Sportschool vind ik niet leuk"
"Jij hebt makkelijk praten met zon snelle stofwisseling"
"Ja ik ga echt niet alleen maar rijst met kip eten"

Ik spaar ze tegenwoordig.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven