Gewicht
100.0 kg
Squat w/ belt
20 x 3
60 x 3
100 x 3
120 x 3
140 x 3
160 x 3
175 x 3
185 x 3
PR
170 x 3 x 3
Touch & go Bench
20 x 2
40 x 2
60 x 2
80 x 2
100 x 2
110 x 2
117.5 x 2
122.5 x 2
PR
115 x 2 x 4
Shooter Bench
100 x 5
110 x 5 x 4
PR
Chin up
BW x 5 x 4
Feedback
Squat ging vandaag matig, omdat heupen / onderrug verzuurd waren.
Besloten maar een klein PR te pakken, waar zeker meer inzat.
Daarna iets meer volume gedraaid met oog op techniek en vertrouwen.
Bench ging wel erg lekker en daarop een mooi PR weten te zetten.
Heb eindelijk de juiste grip en techniek weten te vinden dus dat is fijn.
Nu alleen donderdag nog een sessie en dan de beginnerswedstrijd op zondag!
Nice, klinkt goed doordacht. Kan je iets meer vertellen over dat water loading? En hoe staat dit in verhouding met krachtverlies?
Heb het van de site PowerliftingToWin
The primary method of water manipulation is a tried and true practice called “water loading”. Water loading simply involves overhydrating yourself for a few days so that your body’s regulatory mechanisms kick into high gear and start excreting water at an accelerated pace.
Once this is happening, we’ll drastically cut back on water. Now, the body will eventually compensate for this, but there is a delay period. In other words, when you initially cut back on water consumption, after overconsuming, your body will continue to expel water at an accelerated pace. In simple terms, you’ll keep pissing like you’re consuming a ton of water, but you simply won’t be taking in a bunch of water anymore.
4 days out: 8 liter water
3 days out: 8 liter water
2 days out: 4 liter water
1 day out: 2 liter water
meet day: 1 liter gelijk post weigh ins, daarna gewoon naar behoefte
12 uur voor de weigh ins neem ik dan geen vocht meer in.
Durf niet te zeggen wat het effect gaat wezen op m'n kracht, dat hoop ik dus te ondervinden.
Als de lichte gewichten die ik gepland heb staan in enen zware grinds zijn dan is het dus slecht uitgepakt.
Hoop dus op die manier te kijken of het, het überhaupt waard gaat zijn en het mij wat op kan leveren!