XXL Nutrition

Mijn weg naar het NK Classic Powerlifting

• Topic Starter Topic Starter
Wat is shooter bench? :o En doe je naast T&G wel paused (op andere dag bijvoorbeeld)?

Shooter Bench is gewoon met een slingshot variant.
Die van mij heet de Warrior Shooter dus vandaar die woordkeuze, geeft ~10% overload.

Ja, donderdag doe ik paused Bench, dus verdeel de varianten gedurende de week.
Had vorige week 120 x 2 als top set en moet donderdag opwerken naar een zware set van 3 reps.
Deed voorheen nooit touch & go Bench dus idee is dat juist de variatie mij verder gaat helpen qua paused Bench

Gewicht
99.4 kg

Bench
40 x 5
60 x 5
80 x 3
95 x 1
105 x 3
110 x 3
115 x 3 PR
110 x 3 x 2

Sumo Deadlift
100 x 3
130 x 2
150 x 1
170 x 1

Voelde kut en onwennig aan vandaag...
Dus maar besloten verder te gaan met conventional.

Deadlift w/ belt
190 x 3
200 x 3
210 x 3 PR
200 x 3

Overhead Press
40 x 5
50 x 5
60 x 5 x 4

Olympic Squat
100 x 5

Voelde bagger aan dus maar mee gekapt...
Wil niks gaan forceren nu deze laatste periode.

Feedback
Al met al prima sessie met PR's op de belangrijke oefeningen.
Hoop dat het deze zaterdag net zo goed zal gaan uiteindelijk!
Nu zo lekker veel eten en hopelijk wat goede uurtjes pakken qua nachtrust.

Hee kerel! Met plezier lees ik je log. Ik zal ook deelnemen in dezelfde klasse op de DRC, zien we elkaar daar!
Succes met de voorbereiding, ik volg.

PS m'n account is helemaal verwijderd geweest, vandaar 1e post heuj. Maar was ooit heel veel op DBB.

Hee kerel! Met plezier lees ik je log. Ik zal ook deelnemen in dezelfde klasse op de DRC, zien we elkaar daar! Succes met de voorbereiding, ik volg. PS m'n account is helemaal verwijderd geweest, vandaar 1e post heuj. Maar was ooit heel veel op DBB.

Welkom, leuk dat je volgt!
Zelf al een idee qua lifts die je op de DRC neer wil gaan zetten?
Zie je dan sowieso daar, leuk om ook alle mensen eens in het echt te meeten.

Welkom, leuk dat je volgt!
Zelf al een idee qua lifts die je op de DRC neer wil gaan zetten?
Zie je dan sowieso daar, leuk om ook alle mensen eens in het echt te meeten.

Eerste wedstrijd, dus vooral ervaren en doen. Doel wordt (net als jij) de kwalificatie-eis pakken. En alles daarboven is mooi meegenomen :)

Eerste wedstrijd, dus vooral ervaren en doen. Doel wordt (net als jij) de kwalificatie-eis pakken. En alles daarboven is mooi meegenomen :)

Zo zie ik het zelf ook helemaal ;)
Succes nog deze laatste weken en hopelijk gaan we beide knallen en genieten ervan!

Gewicht
98.6 kg

Paused Squat w/ belt
60 x 2
100 x 2
120 x 2
140 x 2
160 x 2
170 x 2
180 x 2
190 x 2 PR

Spoto Press
40 x 2
60 x 2
80 x 2
100 x 2
110 x 2
115 x 2
117.5 x 2 PR
112.5 x 2 x 3

Sumo Deadlift
100 x 5
130 x 5
150 x 5
170 x 5 x 3

Feedback
Prima sessie, geeft goede moed voor de komende meets!
Onderrug was wel goed verzuurd, dus daar moet ik wel op letten.

Goede squat hier ook, wat zijn eigenlijk je doelen voor de twee wedstrijden?

Goede squat hier ook, wat zijn eigenlijk je doelen voor de twee wedstrijden?

Thanks, gaat wel lekker ja laatste sessies.

Beginnerswedstrijd wordt eigenlijk soort van deload.
SQ: 190
BP: 115
DL: 215

Daarna wil ik tijdens de DRC cup:
SQ: 205 / 210
BP: 122.5 / 125
DL: 227.5 / 235

Getallen links zouden mij op een totaal van 555 brengen, wat ik verwacht te moeten halen.
Zit namelijk nu rond de 98 - 99 kg op nuchtere maag in de gym met kleding aan.
Dus dat totaal zal goed moeten wezen voor de benodigde 340 wilks voor kwalificatie.

Ga nog wel deze week testen met water loading om te kijken of ik zo wat gewicht kan droppen.
Beginnerswedstrijd wordt dus volledig een test voor mij qua commando's en gewicht droppen.
Kan ik mooi die ervaring vervolgens meenemen naar de DRC Cup om daar echt te gaan knallen.

Thanks, gaat wel lekker ja laatste sessies.

Beginnerswedstrijd wordt eigenlijk soort van deload.
SQ: 190
BP: 115
DL: 215

Daarna wil ik tijdens de DRC cup:
SQ: 205 / 210
BP: 122.5 / 125
DL: 227.5 / 235

Getallen links zouden mij op een totaal van 555 brengen, wat ik verwacht te moeten halen.
Zit namelijk nu rond de 98 - 99 kg op nuchtere maag in de gym met kleding aan.
Dus dat totaal zal goed moeten wezen voor de benodigde 340 wilks voor kwalificatie.

Ga nog wel deze week testen met water loading om te kijken of ik zo wat gewicht kan droppen.
Beginnerswedstrijd wordt dus volledig een test voor mij qua commando's en gewicht droppen.
Kan ik mooi die ervaring vervolgens meenemen naar de DRC Cup om daar echt te gaan knallen.

Nice, klinkt goed doordacht. Kan je iets meer vertellen over dat water loading? En hoe staat dit in verhouding met krachtverlies?

Gewicht
100.0 kg

Squat w/ belt
20 x 3
60 x 3
100 x 3
120 x 3
140 x 3
160 x 3
175 x 3
185 x 3 PR
170 x 3 x 3

Touch & go Bench
20 x 2
40 x 2
60 x 2
80 x 2
100 x 2
110 x 2
117.5 x 2
122.5 x 2 PR
115 x 2 x 4

Shooter Bench
100 x 5
110 x 5 x 4 PR

Chin up
BW x 5 x 4

Feedback
Squat ging vandaag matig, omdat heupen / onderrug verzuurd waren.
Besloten maar een klein PR te pakken, waar zeker meer inzat.
Daarna iets meer volume gedraaid met oog op techniek en vertrouwen.
Bench ging wel erg lekker en daarop een mooi PR weten te zetten.
Heb eindelijk de juiste grip en techniek weten te vinden dus dat is fijn.
Nu alleen donderdag nog een sessie en dan de beginnerswedstrijd op zondag!

Nice, klinkt goed doordacht. Kan je iets meer vertellen over dat water loading? En hoe staat dit in verhouding met krachtverlies?

Heb het van de site PowerliftingToWin

The primary method of water manipulation is a tried and true practice called “water loading”. Water loading simply involves overhydrating yourself for a few days so that your body’s regulatory mechanisms kick into high gear and start excreting water at an accelerated pace.

Once this is happening, we’ll drastically cut back on water. Now, the body will eventually compensate for this, but there is a delay period. In other words, when you initially cut back on water consumption, after overconsuming, your body will continue to expel water at an accelerated pace. In simple terms, you’ll keep pissing like you’re consuming a ton of water, but you simply won’t be taking in a bunch of water anymore.

4 days out: 8 liter water
3 days out: 8 liter water
2 days out: 4 liter water
1 day out: 2 liter water
meet day: 1 liter gelijk post weigh ins, daarna gewoon naar behoefte

12 uur voor de weigh ins neem ik dan geen vocht meer in.

Durf niet te zeggen wat het effect gaat wezen op m'n kracht, dat hoop ik dus te ondervinden.
Als de lichte gewichten die ik gepland heb staan in enen zware grinds zijn dan is het dus slecht uitgepakt.
Hoop dus op die manier te kijken of het, het überhaupt waard gaat zijn en het mij wat op kan leveren!

8 liter water

alle jezus die buikpijn gaat werkelijk zijn

Hou er wel rekening mee dat je nieren maar maximaal 1 liter water per uur kunnen verwerken. Ga dus niet full yolo 3 liter water in een uur wegtikken zodat je er maar van af bent.

inbe4 watervergiftiging

Volgens mij moet je niet alleen water na weight in maar water met bepaalde stoffen. Of kokoswater :)

8 liter water alle jezus die buikpijn gaat werkelijk zijn

Hou er wel rekening mee dat je nieren maar maximaal 1 liter water per uur kunnen verwerken. Ga dus niet full yolo 3 liter water in een uur wegtikken zodat je er maar van af bent.

Volgens mij moet je niet alleen water na weight in maar water met bepaalde stoffen. Of kokoswater :)

Hehe, daar heb ik allemaal al goed rekening mee gehouden ;)
Studeer zelf ook voeding en diëtetiek met nu minor sport and nutrition.
Heb daarbij dus ook dit principe al behandeld, dus pak het sowieso verantwoord aan.

Klopt Hero, daar heb ik inderdaad wel wat over gelezen, moet dat nog even uitzoeken.
Zal voornamelijk te maken hebben met elektrolytenbalans en dergelijke verwacht ik.

Bedankt voor de uitleg, ga het voor de beginnerswedstrijd maar eens proberen. Kijken wat er gebeuren gaat!

Bedankt voor de uitleg, ga het voor de beginnerswedstrijd maar eens proberen. Kijken wat er gebeuren gaat!

Graag gedaan, vandaag dan dag 1 van het 8 liter water regime.
Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken en hoe ik mij ga voelen vandaag.

Heb na bericht van Hero even nog één en ander uitgezocht met oog op hydrateren na weigh ins.
Heb nu dan een liter kokoswater gehaald waaraan ik waarschijnlijk ook nog wat zout toevoeg.
Dat zou ervoor moeten zorgen dat ik alle benodigde mineralen en dergelijke binnenkrijg.

Ik zie ook heel veel powerlifters gatorade drinken na water loading. Volgens mij is dat gewoon aqua sport drink?

Gatorade en veel andere sportdranken zijn idd vaak aangevuld met elektrolyten.

Terug
Naar boven