MuscleMeat

Mijn weg naar het NK Classic Powerlifting

Ik vind ORS niet vies, mits je het in de juiste verhoudingen mixt :o

• Topic Starter Topic Starter
Beginnerswedstrijd Powerliften

Gewicht
ingewogen @ 96.9 kg

Squat
60 x 3
100 x 3
120 x 2
140 x 1
160 x 1

170 x 1 good lift
180 x 1 good lift
190 x 1 good lift

Bench
40 x 5
60 x 5
80 x 3
90 x 2
100 x 1

105 x 1 good lift
110 x 1 good lift
115 x 1 good lift

Deadlift
60 x 3
100 x 3
130 x 2
150 x 1
170 x 1

190 x 1 good lift
205 x 1 good lift
215 x 1 good lift

Feedback
Godnondeju wat awesome was dit zeg!
Heb de hele dag met een glimlach op m'n gezicht rondgelopen.
Baal gewoon dat ik dit niet eerder heb gedaan, wat gaaf was dit!

Allereerst begon mijn dag al super, doordat ik nu toch een goede 3kg lichter was.
Daarna er dus goed voor gezorgd dat mijn vocht weer volledig werd aangevuld.
Voelde mij nog wel wat shaky, maar nadat ik eenmaal ging opwarmen verdween dit gevoel snel.

Lifts gingen vervolgens volledig zoals gepland en sommige zelfs harder dan verwacht.
Na squat beurten kreeg ik al commentaar van de spotters dat er wel 20-30 kg bij mocht.
Kreeg ook veel complimenten over uitvoering en snelheid dus al met al een goed gevoel.
Vond het liften volgens de commando's ook echt reuze meevallen en stelde eigenlijk weinig voor.

Na squat was het dus tijd voor de bench en de warm-ups gingen allemaal makkelijk en easy.
Ik vroeg bij mij laatste warm-up een coach van een mede lifter even voor commando's om te oefenen.
Na die set vertelde hij mij dat het leek alsof ik mijn ellebogen dus niet goed lockte...
Hij hielp mij hier vervolgens even bij door mij de stang aan te reiken, waardoor ik gelijk verschil merkte.
Met de beurten heb ik hier dus erg op proberen te letten en heb ze gelukkig alle 3 wel easy gehaald.
Hoofdscheidsrechter zei daarna wel dat het soms leek alsof mijn linker elleboog niet gelocked was...
Is dus wel even een aandachtspuntje, maar ze had niet het idee dat het afkeuringswaardig was.
Iemand wellicht tips wat ik hieraan zou kunnen doen?

Uiteindelijk was het toen tijd voor de deadlift, de lift om het totaal tot stand te brengen.
Hier had ik uiteindelijk wat weinig tijd voor warm-ups, waardoor mijn setup niet 100% naar wens ging.
Mijn attempts gingen echter nog steeds allemaal hard, maar ik vond persoonlijk mijn rug wat te bol.
Ga hier dus de komende trainingssessies nog even goed op letten om te kijken of ik dit kan voorkomen.

Al met al wat het dus een super succesvolle meet met dus 9/9 beurten!
Ben nu dan als 5e geëindigd in mijn groep met 520 totaal, waar de top 3: 550, 565, 610 hadden gelift.
Had dus ook sowieso geen eerste kunnen worden, maar een podiumplek had er wel ingezeten.
Was wel leuk toen Wim Bevers de uitslag voorlas en zei:

"Tim Lohrmann 5e met een 520 totaal, maar die heeft zich flink ingehouden met oog op de kwalificatiewedstrijd volgend weekend."

Heb mij dus super vermaakt, heb veel leuke mensen mogen ontmoeten en heb veel zin in de DRC!!
Nu deze week nog alles tot een piek brengen en dan ga ik vol voor een 560 - 570 totaal!

Video van mijn beurten
*volgt later

Geweldige prestatie, Tim! Op naar de volgende wedstrijd!

Mooi verslag man! Ging bij jou ook allemaal makkelijk, op naar volgende week. Lachen je even gesproken te hebben;)

Top dag zo te lezen :thumbs:
Alles tot een piek brengen deze week? Houdt dat in dat je nog zwaar gaat? Dat zou ik namelijk niet doen :p
of ik begrijp het verkeerd

Ik kom kijken zondag, ben erg benieuwd naar je lifts dan!

op naar volgende week, goed gelift

wel chill dat je Wim kon verstaan toen hij dat voorlas, ik heb zelfs geen idee van wat die de hele dag heeft gezegd

Geweldige prestatie, Tim! Op naar de volgende wedstrijd!

Thanks Dave, ging ook wel echt awesome vandaag.
Denk dat al m'n 3e beurten m'n openers worden op DRC.

Mooi verslag man! Ging bij jou ook allemaal makkelijk, op naar volgende week. Lachen je even gesproken te hebben;)

Thanks, ook leuk jou gesproken te hebben man!
Ja, voel me ook behoorlijk fris nu nog moet ik zeggen!

Top dag zo te lezen :thumbs:
Alles tot een piek brengen deze week? Houdt dat in dat je nog zwaar gaat? Dat zou ik namelijk niet doen :p
of ik begrijp het verkeerd

Ik kom kijken zondag, ben erg benieuwd naar je lifts dan!

Ja, was echt geweldig!
Nee, bedoel door te deloaden dan zondag te pieken ;)
Ga gewoon twee lichtere sessies doen deze week!

Leuk dat je komt kijken, zie en spreek je dan!

op naar volgende week, goed gelift wel chill dat je Wim kon verstaan toen hij dat voorlas, ik heb zelfs geen idee van wat die de hele dag heeft gezegd

Shit, heb ik vast en zeker gehoord wat ik wilde horen :o
Maar thanks man, leuk je ook even gezien en gesproken te hebben!

Mooi verslag, en hard gelift :thumbs:
Heb zelf nu ook zoiets van waarom heb ik niet eerder meegedaan.
Achja beter laat dan nooit :D

oei die deadlift was wel lelijk man :$

haha, ik had precies zelfde verhaal :) denk dat meeste van forum dat als comentaar kreeg :) goed gedaan!

Lekkere lifts kerel! En goeiendag wat ga jij snel naar beneden met de squats, lijkt nog weinig moeite te hebben met deze gewichten :)

Lekkere lifts kerel! En goeiendag wat ga jij snel naar beneden met de squats, lijkt nog weinig moeite te hebben met deze gewichten :)

Thanks man!
Ging ook stuk sneller dan ikzelf doorhad gedurende de attempts.
Wellicht dat ik hier wel even op moet gaan letten als ik richting 1RM ga.

Viel mij net ook op dat mijn hoofd positie in deadlift echt kut was.
Moet even focussen op mijn hoofd neutraal houden.
Altijd fijn als je, je lifts zo op video heb staan :)

Op film gaat het nog harder dan in het echt man, echt flinke speed :D

Gewicht
99.9 kg

Squat
60 x 3
100 x 3
120 x 2
140 x 1
160 x 1
170 x 1 x 2

Bench
40 x 5
60 x 5
80 x 3
90 x 2
100 x 1
105 x 1 x 3

Deadlift
100 x 3
130 x 2
155 x 1
175 x 1
190 x 1

Feedback
Sessie 1 van de twee deload sessies deze week.
Besloten om squat en deadlift ook beltless te doen tijdens deload.
Voelde allemaal erg goed aan en had zo mooi de kans puur aan techniek te werken.
Met Squat heb ik ervoor gezorgd dat ik nu gecontroleerd zak en dan explosief uit de hole kom.
Daarna met Bench vooral gelet op het naar m'n borst rowen van de bar en mijzelf wegduwen bij de push.
Afsluitend dan met deadlifts totale setup weer doorlopen en gezorgd voor betere spanning in rug / lats.
Heb ontzettend vertrouwen in de meet komende zondag en verwacht dat ik al mijn doelen ga halen!

Gewicht
98.9 kg

Squat
60 x 3
80 x 3
100 x 2
120 x 2
140 x 1 x 2

Bench
20 x 5
40 x 5
50 x 5
60 x 3
70 x 3
80 x 2
90 x 1 x 4

Deadlift
100 x 3
130 x 2
160 x 1

Bench
20 x 1 x 10

Feedback
Vandaag sessie 2 gehad van de deload sessies deze week.
Wilde vandaag vooral focussen op techniek en alle cues voor mijzelf nog doornemen.
Heb vooral veel tijd besteed aan het benchen wat achteraf gebleken nogal overbodig was :o
Squat en deadlift gingen beide weer soepel en hard en heb gemerkt dat ik stand goed smal moet houden.

Waarom was alle tijd die ik aan het benchen had besteed nou overbodig? Nou hier komt het dan...
Ik zit nu al jarenlang te kloten met mijn grip, spanning, techniek enzovoort als het op benchen aankomt.
De oefening voelt gewoon extreem onnatuurlijk aan voor mij, maar heb nooit kunnen plaatsen waarom.

Mede daarom heb ik Leo(1988) eens gecontact, omdat ik vind dat zijn bench super solid is qua techniek.
Hij vertelde mij dat hij dus zelf vrij smal is gaan benchen en merkte dat hij zo beter spanning hield.
Eenmaal thuis aangekomen, omdat ik het toen pas las, ging ik zijn tips gelijk eens in de praktijk brengen.
Ik heb thuis namelijk een bezemsteel die ik heb voorzien van alle powerlifting markeringen.
Zodoende kan ik thuis het één en ander testen als het aankomt op kleine techniek aanpassingen.

Ik testte dit met mijn normale grip zijn tips eens uit om de bar in de spanning van je lats te laten zakken.
Dit voelde nog steeds raar en onwennig aan als ik de bar naar mijn borst toe trok en spanning hield.
Zoals op zijn aanraadde probeerde ik het eens met een smallere grip en trok de bar weer naar mijn borst.
Dit voelde nog steeds raar en onwennig aan en ik besloot dit eens voor de spiegel te gaan oefenen.
Zo kon ik goed zien of nu alles in lijn was qua polsen, onderarm en ellebogen (horizontaal / verticaal).
Ik touchte de bar zoals ik altijd heb gelezen en gehoord onder mijn tepels bovenop mijn sternum...
Toen begon het mij ineens te dagen en zag ik waar ik nu al jaren dus de fout mee in ben gegaan.

Qua spanning schouders naar achter en beneden, bar uit elkaar borst omhoog voelde alles nu goed.
Ik merkte dat ik dit beter en efficiënter voor elkaar kon krijgen met een smallere greep.
Maar toen als ik de bar naar borst trok en dan spanning behield voelde het allemaal slecht en raar.
Wat bleek nou, ik touch al jaren de bar veel te hoog, door de cue onder je tepels / bovenop je sternum.

Door mijn monkey arms, lang benen en korte torso zitten mijn ellebogen rond mijn navel als ik sta.
Als ik nu dus al het bovenstaande doorloop en mijn pols, onderarm, elleboog in één lijn houdt.
Zorgt dit ervoor dat de bar niet onder mijn tepels, bovenop mijn sternum toucht maar een stuk lager.
Ik heb dus al jaren lang de bar veel te hoog willen touchen, zodat het tricep extension push wordt...
Na dit een paar keer zorgvuldig geoefend te hebben heb ik nu de juiste spot weten te vinden.
Hopelijk gaat mij dit nu een hele hoop opleveren en ga ik eindelijk mijn techniek onder controle krijgen.
Ik hou jullie op de hoogte en ga dit gelijk zondag in de praktijk brengen met de wedstrijd.
Het voelde nu namelijk voor het eerst in mijn leven eens natuurlijk aan, waardoor alles gelijk klikte.

Zie dat het nu een heel lang verhaal is geworden, maar vond wel leuk dit te delen :o
Powerlifting is en blijft een sport van je eigen hefbomen zo efficiënt mogelijk te leren gebruiken.
Vandaag heb ik daar hopelijk een grote stap in weten te zetten als het aankomt op mijn armoedige bench!

Kort gezegd ga je dus lager touchen?

In het reglement staat bij bankdruk regels:
"Het halter raak het lichaam lager dan de borst maagstreek, of raakt de riem."

Beetje vage regel, want wat is dan precies lager dan borst maagstreek.
Maar ik wou je er even op wijzen, zonde als daardoor een bench wordt afgekeurd.

Terug
Naar boven