XXL Nutrition

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

Wat houd je tegen dan? Ik sta te popelen om zoveel mogelijk wedstrijden te doen en vind geen mooier podium voor max pogingen dan in een competitieve omgeving.
In belgie is er zoiezo veel minder te doen qua powerlifting, er zijn wel wedstrijden natuurlijk maar bij ons stelt dat echt niet veel voor :p. Beetje de interesse verloren om te gaan competen.
 
In belgie is er zoiezo veel minder te doen qua powerlifting, er zijn wel wedstrijden natuurlijk maar bij ons stelt dat echt niet veel voor :p. Beetje de interesse verloren om te gaan competen.
Begrijpelijk met die waardeloze regel dat je aangesloten moet zijn bij een vereniging. Je zou ook bij de KNKF-SP kunnen liften. Als het goed is organiseren wij volgend jaar een wedstrijd in Limburg (Nederland).

In België zou ik ook alleen competen voor de EK kwalificatie, maar dat gat is immens. Hopelijk laten ze die vereniging regel vallen en leren ze van hoe wij het de afgelopen jaren in NL doen.
 
Nog nieuws van je corona test? Of heb ik er over gelezen.
 
Nog nieuws van je corona test? Of heb ik er over gelezen.
Gelukkig negatief, maar mam heeft wel een fikse longontsteking dus die is nog wel even zoet. Ik was al aan het doorrekenen hoeveel mensen ik het potentieel had kunnen geven. Ik kwam tot de conclusie dat het er veel waren.

Ondanks dat gewoon (thuis)gewerkt vandaag en ook nog getraind. Energie is onder 0 maar ben toch iets zwaarder dan gisteren, namelijk 88kg. Sliep alweer 10.30 uur dus iets klopt er niet, want dit is nu dag 4 of 5 op rij.


Pivot Week 2 Dag 1
High bar Squat
8x125kg @7.5
5x140kg @kots

Deed bij de 140kg de belt om maar iets te strak. Ik besloot na rep 5 het maar op te geven omdat het zeer oncomfortabel was.

600 tempo
2x4x130kg @8

Heerlijk lijden.

Larssen press
8x70kg @7
8x75kg @8

600 tempo
2x4x65kg @8

Bicep curls
Random sets met 30kg
 
Dat je zoveel slaap hebt maar toch heel moe bent is inderdaad niet echt normaal nee. Zelf voel ik me vooral lui door de corona, wat een beetje hetzelfde gevoel kan geven. Maar je kent zelf wel het verschil natuurlijk.
 
Dat je zoveel slaap hebt maar toch heel moe bent is inderdaad niet echt normaal nee. Zelf voel ik me vooral lui door de corona, wat een beetje hetzelfde gevoel kan geven. Maar je kent zelf wel het verschil natuurlijk.
Ja lui is het niet echt, want ik speel ook de gehele dag met de hond dus lig niet zomaar op de bank. Ook werk ik gewoon nog 40 uur dus daarin veranderd niks. De trainingen zijn zelfs nu lichter, maar merkte de laatste week van mijn normale blok dat opeens de fatigue x20 ging en ik het niet kon verklaren.

Mogelijk toch een griepje onder de leden of zo, ook vanmorgen werd ik wakker na 9 uur slaap alsof ik er 6 geslapen had. Gewicht was ook weer stabiel op 88kg dus een calorieën tekort heb ik ook niet echt.
 
Rare week achter de rug, door omstandigheden vandaag de dinsdag training gedaan. Voel me nu fysiek weer top en heb de komende 2 weken vrij.

Gewicht was vanmorgen 87kg, donderdag nog 87,6kg dus het zal meer in die range zitten.

Pivot Week 2 Dag 2
Z press
8x20kg @-5
8x30kg @6
8x40kg @8

Een extra moeilijke oefening als je puppy zit te bijten tijdens de oefening.

Sumo deadlifts
8x150kg @7
8x160kg @8

Waarschijnlijk iets te hoog gerate qua RPE, maar dumpte 100kg op mijn teen dus had er niet super veel zin meer in. We zullen maar zeggen dat het nu nog mag.

600 tempo bench
5x60kg @6
5x65kg @6.5
5x75kg @8

Not much to say, bankje staat nu paar cm hoger en mijn arch is weer stabieler.
 
Zpress is zoiezo al niet easy, kan me wel voorstellen als je dan een leuke puppy bij je hebt haha zalig :p 600 lijkt me best killing op de triceps
 
Zpress is zoiezo al niet easy, kan me wel voorstellen als je dan een leuke puppy bij je hebt haha zalig :p 600 lijkt me best killing op de triceps
Inderdaad redelijk uitdagend haha. Ik kan niet op een hand tellen hoe vaak ik bijna achterover val.

De puppert maakt alles leuker en zorgt voor veel extra beweging op een dag. Ongelofelijk veel geluk met zo een fijne hond.

Nu die 600 voel ik vooral in mijn onderarmen van het blijven knijpen en in mijn elleboog.
 
Inderdaad redelijk uitdagend haha. Ik kan niet op een hand tellen hoe vaak ik bijna achterover val.

De puppert maakt alles leuker en zorgt voor veel extra beweging op een dag. Ongelofelijk veel geluk met zo een fijne hond.

Nu die 600 voel ik vooral in mijn onderarmen van het blijven knijpen en in mijn elleboog.
Heb deze voor de eerste en laatste keer gedaan bij de forum challenges :) had toen 22 reps met 42.5kg (20 binnen de 90sec) van op pins onder de kin. Vond het wel een leuke press. Mss nog eens doen
 
Foto van de puppy?
Hier was ze nog een schattige puppy. Dit is alweer twee maanden geleden.
IMG_20200328_164619.jpg


Ze is nu ietsje groter al en 32,6kg
IMG_20200521_202500.jpg
 
Development Blok Week 1 Dag 1
Squat
2x175kg @7
2x185kg @8
2x195kg @9.5
2x185kg @9

Moest even wat woede uit geramd worden dus schoot over de geplande 2x185kg @9 heen. Geen slecht begin met een E1RM van 207,5kg.

Bench press
3x85kg @7
3x90kg @8
3x95kg @9
3x90kg @9
3x90kg @9

De houten blokjes onder het bankje dragen goed bij een stabielere bench dus ben hier zeer tevreden mee. Een E1rm van 106,5kg is volgens mij het hoogste wat ik ooit een blok ben begonnen.

Push press
4x47,5kg @6
4x50kg @7
4x55kg @8
4x55kg @8.5
4x55kg @9

Lang niet gedaan dus best onwennig, maar alsnog hard. E1rm is hier 65,5kg dus zeker niet slecht voor een eerste week.

Ik heb zin om te bouwen dit blok. Ik heb een paar goal weights in mijn hoofd. Moet nog 1,5-2kg kwijt de komende weken dus hopelijk krijg ik dat op tijd.voor elkaar want voel me.echt zéér sterk.
 
Hard geknald man! Jelly op die squats!
 
Hard geknald man! Jelly op die squats!
Dank u mentaal zat ik in de zone. Alles voelde alsof het 60kg was, heerlijk gevoel als je mentaal on fire bent.

Ik zie trouwens dat ik ooit mijn bench begon op 112,5kg dus niet mijn hoogste begin maar zit in een kcal tekort in week 1 en ben vele kilo's lichter dan toen.
 
Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met ‘@getal’?
RPE. Van origine liep deze van 6 tot 20, echter wordt nu doorgaans Borg CR10 gebruikt dus 0-10.

 
Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met ‘@getal’?
Totaal geen domme vraag, rpe staat voor "Rate of Perceived Exertion". He geeft een cijfer aan het aantal reps dat je denkt nog over te hebben.

rpe.jpg

Je volgt van onder naar boven deze tabel en kijkt dan wat je geschatte RPE is. Ik film vaak mijn setjes zodat ik deze beter kan raten.

 
Nou vanmorgen schrok ik wel even. Gisteren nog 87,7kg en vanmorgen voor het eerst in 12 maanden 86,6kg. Het voelt heel vreemd om weer zo weinig te wegen, alsof ik een gedeelte mis (6,5kg sinds begin cut), maar voel me wel een stuk energieker, etc. Dadelijk eens volduwen en kijken wat de deadlift vandaag brengt. Jammer genoeg mag ik de front squats gaan doen die extreem goed werken voor mijn squat en deadlift...
 
Nou vanmorgen schrok ik wel even. Gisteren nog 87,7kg en vanmorgen voor het eerst in 12 maanden 86,6kg. Het voelt heel vreemd om weer zo weinig te wegen, alsof ik een gedeelte mis (6,5kg sinds begin cut), maar voel me wel een stuk energieker, etc. Dadelijk eens volduwen en kijken wat de deadlift vandaag brengt. Jammer genoeg mag ik de front squats gaan doen die extreem goed werken voor mijn squat en deadlift...

Dat is wel naadje van cutten he, je voelt je met de dag kleiner worden :o
 
Back
Naar boven