XXL Nutrition

Minos Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.741
Gisteren oly training:

Snatch

5xbarbell
5xbarbell
3x25kg
3x25kg
3x40kg
3x40kg
2x50kg
1x55kg
1x60kg
1x60kg
3 fails op 65kg (godver was telkens heel close)
3x50kg (laatste 2 reps lekker paused onderin)

Clean and Squatjerk

5xbarbell
3x50kg
3x60kg
1x70kg
1x80kg
3x60kg

Tom Bruijnen hielp mij hierna met wat flexibiliteit aangezien hij aan m'n techniek zag dat ik gewoon in m'n schouders heel stijf was. Dus even me schouders uitrekken, godver wat een pijn.

Hij merktte op dat ik moeite had met me ellebogen hoog houden met de Clean dus hier had hij weer een oefening voor, met barbell in bottompositie ,in de Clean uiteraard, vastknijpen en dan zo hard mogelijk naar boven duwen met de ellebogen terwijl hij m'n ellebogen tegenhield.

Weer 3x60kg C&SQJ.

Military Press (deze keer kon ik dus veel makkelijker naar achteren pressen)

5x40kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg 1 REP PR

Nette training. Heb een lekkere oefening meegekregen om wat meer flexibiliteit in me schouders te krijgen, dit is het enige wat ontbrak to be honest, verder was ik volgens Tom goed flexibel in m'n knieen en rug.

vertel eens wat over die schouder shizzle, my nizzle?

• #2.743
vertel eens wat over die schouder shizzle, my nizzle?

Tja kreeg een hele simpele oefening mee die je gewoon thuis kan doen.

Eerst gewoon op je knieen zitten en dan met je ellebogen met een kleine afstand van elkaar op de grond (zoals bij een plankhold) en dan doe je je handen plat tegen elkaar achter je nek en dan druk je naar voren met je borst. Try it, it hurts like hell. Makkelijkste is als iemand je nog kan pushen naar de grond toe.

Eerst gewoon op je knieen zitten en dan met je ellebogen met een kleine afstand van elkaar op de grond (zoals bij een plankhold) en dan doe je je handen plat tegen elkaar achter je nek en dan druk je naar voren met je borst. Try it, it hurts like hell. Makkelijkste is als iemand je nog kan pushen naar de grond toe.

Ga ik ook is proberen :)

klinkt pijnlijk haha

ik snap er echt geen reet van... kan je het is tekenen a sahbi?

je doet alsof je knielend gaat bidden en dan je handpalmen achter je hoofd tegen elkaar en je ellebogen voor je op de grond

ja dan voel ik dus echt niks.. en ik heb nou niet bepaald de meest flexibele shouders known to mankind :roflol:

kzal wel iets fout doen maar dit doet alleen pijn aan m'n nek/oren/kaak :D

haha ik heb het ook geprobeerd en voelde maar weinig maar toen Fawaz het liet zien vandaag was het wel precies zoals ik het ook deed.

g waarschijnlijk zijn we al uberflexible!

• #2.753
ja dan voel ik dus echt niks.. en ik heb nou niet bepaald de meest flexibele shouders known to mankind :roflol:

Je borst goed naar onderen duwen (dat ie de grond wilt raken) en dan zou je toch echt een flinke rek in je schouders moeten voelen.

Training van zaterdag @ Papendal:

Snatch (omdat ik er zin in had, lol)

5xbarbell
5xbarbell
3x25kg
3x25kg
2x40kg
2x40kg

Deadlift

5x70kg
3x120kg
2x157,5kg

Timed sets (90 secs rest tussen iedere set)

8x3x120kg

Circuit (90 secs rust tussen iedere oefening, 2-3 mins rust na de circuit)

8x70kg RDL
8x70kg BOR
Dumbbell Rows 8x per hand 24/32/40kg
8x60kg Goodmornings

Bench Press (paused)

blablaxbarbell
3x60kg
3x80kg
3x90kg
1x100kg
3x90kg

Done.. Verder wat foamrolls gedaan voor quads, hams, kuiten en onderrug. Flinke gekrak en wat nasty spots die ik duidelijk nog eruit moet rollen.

Laatst bewerkt:
misschien filmpje maken? want ik voel er nog steeds niks van vriend!

Gaat lekker die coan?

Je borst goed naar onderen duwen (dat ie de grond wilt raken) en dan zou je toch echt een flinke rek in je schouders moeten voelen.

Training van zaterdag @ Papendal:

Snatch (omdat ik er zin in had, lol)

5xbarbell
5xbarbell
3x25kg
3x25kg
2x40kg
2x40kg

Deadlift

5x70kg
3x120kg
2x157,5kg

Timed sets (90 secs rest tussen iedere set)

8x3x120kg

Circuit (90 secs rust tussen iedere oefening, 2-3 mins rust na de circuit)

8x70kg RDL
8x70kg BOR
Dumbbell Rows 8x per hand 24/32/40kg
8x60kg Goodmornings

Bench Press (paused)

blablaxbarbell
3x60kg
3x80kg
3x90kg
1x100kg
3x90kg

Done.. Verder wat foamrolls gedaan voor quads, hams, kuiten en onderrug. Flinke gekrak en wat nasty spots die ik duidelijk nog eruit moet rollen.

goed getraind en onthouden spanning erop met deadlifts en je voeten door de grond drukken

• #2.757
  • #2.759
Training van vandaag:

Deadlift

5x70kg
3x120kg
2x168kg (eigenlijk nooit meer dan 1x170 gedaan zonder belt..niet verkeerd)

Timed sets (90 secs rest)

8x3x137,5kg

Circuit (90 secs rust tussen iedere oefening, 2-3 mins rust na iedere circuit)

8x65kg RDL
8x65kg BOR
8x50/60/70kg Pulldowns (palmen naar me toe)
8x65kg Goodmornings

Dit keer 3.

Bench Press

Blablaxbarbell
5x40kg
3x60kg
3x80kg
3x90kg

Gaat lekker man, dus volgend week is pr land dus!

Terug
Naar boven