Fitness Seller

Minos Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.802
Vandaag oly training:

Eerst opwarmen.. Stretchen, BW Squats etc.

Box Jumps

3x3 @ 92cm ongeveer.

Snatch

5xbarbell
3x25kg
3x25kg
3x40kg
3x40kg
2x50kg
1x60kg (eerst fail, daarna gepakt)
1x65kg (gelijk gepakt, maar niet zeker over de lockout, volgens mij lichte pressout)
0x70kg (kansloos, te weinig speed vanwege de vorige sets)

Clean & Jerk

3x50kg
3x50kg
2x70kg
1x80kg (slechte jerk, maar had niet anders verwacht gezien dit niet echt mijn beste oefening is :p)

Dat was het. Best moe. Sowieso flink rusten gezien me knieen het nu wel nodig hebben.

@ Leeman, filmpje upload ik morgen. Heb me 50-70kg Snatch, 70/80 C&J gefilmd.

ben benieuwd :D

ga je serieus iets doen met OL lifts off ist gewoon beetje der bij ?

"The Iranian bolt" hoorde ik hem laatst genoemd worden op de NL. Kamp.sch. PL bij S.S.S. in Alkmaar.
Ik denk dat die naam komt door de enorme snelheid die hij bij de Olympische lifts genereert, dus het zou me niets verbazen als hij het PL vaarwel zegt ten voorkeur van Oly lifts. ;)

Irakees is hij toch..

hij word gewoon half nederlandse Razazadeh dus :D
agjah je moet doen wat je leuk vind maar als je echt wat wilt moet je wel gaan kiezen denk ik. allebei is redelijk moeilijk :p

• #2.812

Niet teveel verwachten. :p

ga je serieus iets doen met OL lifts off ist gewoon beetje der bij ?

Serieus iets ermee doen. Vind het een prachtige sport en PL is prima te combineren ermee. Heb nog nooit mijn flexibiliteit verloren door het PL'en dus zie niet in waarom het niet te combineren is. :)

als ik het goed begrijp komt Fawaz uit iran. Die zijn allemaal goed in Weightlifting....althans, dat zeggen ze :D :p

Irak mattie. ;)

"The Iranian bolt" hoorde ik hem laatst genoemd worden op de NL. Kamp.sch. PL bij S.S.S. in Alkmaar.
Ik denk dat die naam komt door de enorme snelheid die hij bij de Olympische lifts genereert, dus het zou me niets verbazen als hij het PL vaarwel zegt ten voorkeur van Oly lifts. ;)

Zei Jona ook maar om mij te focken hij weet dondersgoed dat ik een Irakees ben.

@ Jona: he k*t Surinamer dat je bent!!!

Ding ding ding!

hij word gewoon half nederlandse Razazadeh dus :D
agjah je moet doen wat je leuk vind maar als je echt wat wilt moet je wel gaan kiezen denk ik. allebei is redelijk moeilijk :p

Nee, ALJUAIFRI Mahammad. :D (Irakees gewichtheffer)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

HELD!

• #2.813
http://www.youtube.com/watch?v=hjfq0UlCjy8

Als ik dit zo zie mis ik zowel bij de Snatch als bij de C&J snelheid bij het duiken onder de barbell. Voeten zijn ook veel sneller dan mijn armen bij de Jerk en niet te vergeten dat me ellebogen ook nog langzaam/helemaal niet om de bar gaan tijdens het cleanen.

Mja op 3.15 vind ik toch wel de beste lift

godver gaan we nu elke keer die schijtmuziek krijgen @ simson? beter zet wat hatebreed op je ipod ofzo

nee man waste of memory

Serieus iets ermee doen. Vind het een prachtige sport en PL is prima te combineren ermee. Heb nog nooit mijn flexibiliteit verloren door het PL'en dus zie niet in waarom het niet te combineren is. :)

okee ben benieuwd dan, het is een heel stuk technischer dan PL.
het is opzich wel te combineren maar gewoon kwa trainingen lijkt het me dan wat veel worden ? en ja door PL word je vaak toch wel wat stijver in de borst waardoor je minder makkelijk kan cleanen(zegt die coach bij ons, hij zij toen toen tegen mij van ja als je dit wilt komen doen moet je stoppen met banken..) mja het zal allemaal wel meevallen gewoon allebei lekker doen als je het kan combineren.

Snatch ziet er goed uit, zeker bij 50. Ook die fullsnatch heb je al beter onder de knie als mij.
Je pakt wel heel breed voor je lengte (het lijkt mss enkel zo). Clean zou meer als je snatch moeten zijn, misschien iets breder pakken en zeker oefenen op racken.

PS: Minos strongman log maar dat is dan het enige wat hier ontbreekt :D

• #2.820
okee ben benieuwd dan, het is een heel stuk technischer dan PL.
het is opzich wel te combineren maar gewoon kwa trainingen lijkt het me dan wat veel worden ? en ja door PL word je vaak toch wel wat stijver in de borst waardoor je minder makkelijk kan cleanen(zegt die coach bij ons, hij zij toen toen tegen mij van ja als je dit wilt komen doen moet je stoppen met banken..) mja het zal allemaal wel meevallen gewoon allebei lekker doen als je het kan combineren.

Hoezo? Ik wissel ze gewoon af.. Is prima te doen, het is niet alsof ik uit het niets van 3-4x trainen naar 6-7x ga. :p
Vind oly lifting ook belastend op totaal andere plekken dan PL. Van dat bench pressen klopt wel ja, heb ik vaak genoeg ook gehoord maar heb er nog niet echt veel problemen mee gehad, enige wat bij mij flexibeler moet worden is rug/schouders.

Snatch ziet er goed uit, zeker bij 50. Ook die fullsnatch heb je al beter onder de knie als mij.
Je pakt wel heel breed voor je lengte (het lijkt mss enkel zo). Clean zou meer als je snatch moeten zijn, misschien iets breder pakken en zeker oefenen op racken.

PS: Minos strongman log maar dat is dan het enige wat hier ontbreekt :D

Haha klopt, focus ligt niet echt op STM meer maar binnenkort begin ik er weer aan. ;)

En nee breedte is juist goed, ik heb ****ing lange armen in verhouding met me lichaam alhoewel je dat niet zo snel ziet. Full Snatch lukt aardig ja, heb daar ook veel mee geoefend, Power Snatches doe ik normaal niet maar voelde me eigenlijk niet zo fit en had nog best veel spierpijn in me benen, liet alleen even bij de 50kg zien dat ik het wel kan. :p

Terug
Naar boven