MuscleMeat

Minos Strongman Log

making a fist for DBB @ die 90 :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.762

Ik suck in BW oefeningen, maar ik kan het eens proberen, lol.

Ellebogen iets meer omhoog houden bij de start. Ze zijn iets te laag, de barbell heeft de neiging naar voren te komen vandaar dat je met de 90 ook naar voren moet stappen.

Merkte inderdaad ook dat me ellebogen te laag waren.

meer heavy triples zou ik zeggen cgbp. kies een andere assistance oef om te reppen (rock&rolls, pushdowns, ...)

Ik doe juist heavy tripples/singles maar merk niet echte carryover.

Ik denk dat een lock-out bij een OHP niet heel goed getraind wordt met een CGBP.
Ik merk dat ik bij de lage gewichten die ik gebruik bij OHP al moeite heb met de lock-out terwijl ik CGBP veel zwaarder kan doen.
Het zal wel te maken hebben met de stand van je bovenarmen die dit veroorzaakt.
Misschien gewoon OH reppen met e.v.t. een iets smallere greep..?

Dat dus. Misschien inderdaad gewoon reppen en kloten met meerdere grepen. Alhoewel me greep met de OH's even smal is als dat ik Bench. (zeer smal dus)

ik merk wel degelijk overgang :) als mij cg omhoog gaat gaat mij OH ook omhoog :) iedereen heeft wel iets waar hij goed op gaat om OH omhoog te krijgen

Niet bij mij, me CGBP ging omhoog maar me MP is niet door de dak geknald zullenw e zeggen.

Overhead press.. die zorgt over het algemeen wel voor een flinke carryover naar de overhead press.

Bijdehandje. :p

Als je zo 'bijdehand' wilt doen kun jij ook wel stoppen met al die 'bijzondere' oefeningen die je nu doet. :rolleyes:

Afwijkende oefeningen doen/zoeken wanneer je ergens "stropt" is heel normaal, en een juiste manier volgens mij.
Wat ik bijvoorbeeld voorstel is gewoon een kleine aanpassing aan de oefening als blijkt dat de "gewone" OHP je triceps net even wat achter laten lopen.

Als ik technisch gezien laakte dan was de antwoord meer OH'en, maar dit is geen technisch issue maar pure kracht dus inderdaad kan het handig zijn om meer oefeningen ernaast te doen voor een carryover effect.

Ja sowieso is dit toch meer een powerjerk/pushjerk dan een pushpress imho.

Gewoon sterker worden in je triceps..

Ik merk meer snelheid op deze manier dus vandaar. Nja, vind het niet echt een erge jerk die ik maak, maar goed. Gijs doet ze ook ongeveer zo en noemt het een Push Press, so why not. :D

making a fist for DBB @ die 90 :roflol:

http://www.youtube.com/watch?v=az_taq_daaA

de volhouder wint mino
goed gedaan

Thanks! Ja ik moet je blijven motiveren en bezig houden, haha. ;)
Next time wil ik die 100 Log voor je neus pakken, kijken wat je counter attack zal zijn. :)

inderdaad ja, ik ga het niet over mijn kant laten gaan :D Het zal mij benieuwen wat ik op die admiraal log kan, ga het binnen een paar dagen testen

and nice push press / jerk PR. De mijne staat nog op 95, maar zonder jerk, heb die techniek niet onder de knie, zou zeker wat kilo's
schelen, zeker bij de log ook !

Laatst bewerkt:
Ellebogen iets meer omhoog houden bij de start. Ze zijn iets te laag, de barbell heeft de neiging naar voren te komen vandaar dat je met de 90 ook naar voren moet stappen.

+1 Ik denk daarom ook dat de log daarom even hoog licht omdat je daar min of meer gedwongen word om je ellebogen omhoog te drukken anders donder je echt naar voren :)

• #1.767
inderdaad ja, ik ga het niet over mijn kant laten gaan :D Het zal mij benieuwen wat ik op die admiraal log kan, ga het binnen een paar dagen testen

and nice push press / jerk PR. De mijne staat nog op 95, maar zonder jerk, heb die techniek niet onder de knie, zou zeker wat kilo's
schelen, zeker bij de log ook !

Ik moet me nieuwe techniek nog bij de eindbaas van RPB uitproberen, lijkt me lastig maar we zien het wel. :D

Thanks, de jerk scheelt wel aardig wat in explosiviteit. Als ik zoals G zegt me ellebogen in een betere positie breng dan moet er vast meer in zitten.

+1 Ik denk daarom ook dat de log daarom even hoog licht omdat je daar min of meer gedwongen word om je ellebogen omhoog te drukken anders donder je echt naar voren :)

Ja klopt, bij de log "dwong" ik me ellebogen naar voren en omhoog maar bij de barbell lette ik daar totaal niet op, zonde maar dat is dan voor de volgende keer. Wie weet pak ik gelijk de 100, dat zou wat zijn, haha. :D

• #1.768
Vandaag ist getrainiert:

Squatz

10xbarbell
5x60kg
5x100kg
5x140kg (belt)
3x160kg (belt/wraps, easy -> filmed)
1x170kg (belt/wraps, easy -> filmed)
1x180kg (belt/wraps, stukken easier dan @ Papendal, filmpje was aan het draaien maar 1 of andere faggit vond het leuk om me filmpje stop te zetten :mad:)

Seated Military Press

5x40kg
5x50kg
5x60kg
1x70kg (uitpakken kostte veelste veel moeite)

Geheime oefening van Frank & Erwin (1st time)

20kg - 10xR, 10xL
28kg - 10xR, 10xL
34kg - 10xR, 10xL
42kg - 5xR, 5xL

20, 28, 34 en 42 gingen perfect met rechts, 0,0 cheat. Paar reps met 34 en 42 gingen wat slordiger met links.

Close Grip Bench Press

10xbarbell
10x40kg
10x60kg
7x80kg

Hammer Curls

10x14kg
5x20kg
5x26kg 2 REPS PR (I think)
5x30kg 2 REPS PR
15x16kg (pump = lolz)

And we called it a day. :)

• #1.769
3x160, 1x170 Squat, vrij soepel. Laatste rep met 160 ging wat minder omdat me rechterhand ietsjes afzakte (wat niet echt goed te zien is op beeld) waardoor ik nog wat moeite had om de bar te controleren.

http://www.youtube.com/watch?v=VPB3lV8wPCE

180 dus niet op beeld omdat vermoedelijk iemand me camera heeft uitgezet. Ik hoorde al gegiechel in de achtergrond met camera hahaha ofzoiets, dus ja. Achja ik weet dat hij voor mij gevoel stukken soepeler ging dan in Papendal, wat betekent dat de 190 ook niet te lang op zich zal laten wachten. :D

Waarom leg je die bar niet lager man. Dat is volgens mij de grootste reden waarom het er zo walgelijk uitziet in de upper back area. Die 170 was wel ****ing snel trouwens.

• #1.771
Waarom leg je die bar niet lager man.

Voelt om 1 of andere reden niet prettig aan en ging daardoor meer naar voren hangen.

---------- Toegevoegd om 23:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:05 ----------

Waarom leg je die bar niet lager man. Dat is volgens mij de grootste reden waarom het er zo walgelijk uitziet in de upper back area. Die 170 was wel ****ing snel trouwens.

Tja, ik heb low bar wel eens geprobeerd maar daardoor ging me rug juist nog meer bollen. Ik heb gehoord dat het gewoon een onderrug/abs issue is en dat dat zich verbetert naar mate ik ze versterk.

eens met jesaja, leer low bar squatten. enne vanuit deze angle lijkt het alsof je niet eens par haalt... hoe zit dat chefkok, high bar moet je toch easy ass to the grass kunnen of komt dat door die kk wraps?

Tja, ik heb low bar wel eens geprobeerd maar daardoor ging me rug juist nog meer bollen. Ik heb gehoord dat het gewoon een onderrug/abs issue is en dat dat zich verbetert naar mate ik ze versterk.

als je je gewoon focust op goeie houding dan word die houding vanzelf optimaal... niet door onderrug/abs te versterken. gewoon setjes gaan squatten met perfect techniek. loose the wraps. als je wraps wil ga je maar naar KFC

Laatst bewerkt:
  • #1.773
eens met jesaja, leer low bar squatten. enne vanuit deze angle lijkt het alsof je niet eens par haalt... hoe zit dat chefkok, high bar moet je toch easy ass to the grass kunnen of komt dat door die kk wraps?

Stop de beeld op het juiste moment en je ziet dat ik parallel makkelijk haal. ;)

Normaal met belt alleen zit ik er nog meer onder maar door die wraps word ik geforceerd om daar weer omhoog te knallen. :p (achja, parallel is prima zat)

---------- Toegevoegd om 23:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:13 ----------

als je je gewoon focust op goeie houding dan word die houding vanzelf optimaal... niet door onderrug/abs te versterken. gewoon setjes gaan squatten met perfect techniek. loose the wraps. als je wraps wil ga je maar naar KFC

Dit was dus juist een vorm check met wraps. Eerste 2 reps van 160 zien er naar mijn mening wel oke uit. De laatste met 160 en 170 zijn inderdaad aan de lelijke kant, maar ik ben er nog mee bezig. :)

ik snap niet zo goed waarom je met wraps squat als je SM doeleinden hebt... die shit verdoet alleen maar je starting strength (kracht vanuit bodem positie) omdat die wraps die functie over gaan nemen.... bad ass starting strength is juist urban hardcore voor al je kk lifts imo! kkkk tire lift BAM jonguh bam!!!!!

je laagste punt
scq0c4.jpg

nog even 1 keer voor de duidelijkheid: PAR = NIET zodra et bovenste deel van je been par is met de grond... sowieso BREAK PAR nigguh, dont squat par.

maar enough par gestapo... je moet het zelf weten

edit: quote dit voor je kinderdagverblijfboeken: "Shit aint right if ya back aint tight"

Laatst bewerkt:
  • #1.775
Wtf? :roflol:
Diepte is gewoon parallel zoals ik aangaf. Normaal zit ik er onder maar de wraps dwingen mij op een gegeven moment omhoog te knallen. Wraps gebruik ik alleen als ik PR's probeer te halen en zo nu en dan een vorm check. (voor als ik PL wedstrijden ga doen)

ik snap niet zo goed waarom je met wraps squat als je SM doeleinden hebt... die shit verdoet alleen maar je starting strength (kracht vanuit bodem positie) omdat die wraps die functie over gaan nemen.... bad ass starting strength is juist urban hardcore voor al je kk lifts imo! kkkk tire lift BAM jonguh bam!!!!!
Had je mij dit niet een jaar eerder kunnen vertellen! :mad:

• #1.777
Had je mij dit niet een jaar eerder kunnen vertellen! :mad:

Ja joh laatste keer dat ik wraps heb gebruikt op me 190 attempts bij RPB na was in Papendal en dan zegt hij dat ik ze niet vaak moet gebruiken. :p

---------- Toegevoegd om 23:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:27 ----------

edit: quote dit voor je kinderdagverblijfboeken: "Shit aint right if ya back aint tight"

Heb je gelijk in, ik moet meer tightness in die bovenrug creeeren. Maar kan je me meer daarbij helpen dan "werk aan je houding" want daar heb ik ook meerdere opties voor gebruikt en ze voelde allemaal nog k*tter aan.

Sterter20 :roflol: mafketel! :thumb:

mwa ik denk dat het door de camerahoek is, ik heb ook eens een filmpje gehad waar ik ATG squatte en op het filmpje leek het zelfs net boven par. dit kwam door de schuine camerahoek :)
al weet ik niet zeker of het bij mino ook zo is want bij mij was het van hoger gefilmd :) anywho, ik squat ook high bar, maar bij mij ligt de barbell toch lager, bij jou ligt hij op je traps, vrij pijnlijk als je het mij vraagt :p

Heb je gelijk in, ik moet meer tightness in die bovenrug creeeren. Maar kan je me meer daarbij helpen dan "werk aan je houding" want daar heb ik ook meerdere opties voor gebruikt en ze voelde allemaal nog k*tter aan.

Ja je houding is echt sucky al bij de start.. Dit gaat je blessures opleveren als je zo blijft squatten.

Ik zou toch eens lowbar proberen. High-bar kan ook wel, maar dan moet je er gewoon meer een oly-squat van maken met een veel rechter bovenlichaam.

Terug
Naar boven