XXL Nutrition

Minos Strongman Log

Heb je gelijk in, ik moet meer tightness in die bovenrug creeeren. Maar kan je me meer daarbij helpen dan "werk aan je houding" want daar heb ik ook meerdere opties voor gebruikt en ze voelde allemaal nog k*tter aan.

puur focussen op het gehele set je je rug recht houden... low bar squatten, chest naar voren, en de juiste gripbreedte zoeken voor je handen. ik squatte mijn 1rm ook walgelijk vroeger, toen ging ik me puur daar op focussen en volume draaien (die russian cycle die jij ook hebt gedaan) waar bij elke rep 100% daar op focuste...

dus volume draaien met die juiste houding gaat je helpen imo. en tips van matthieu zijn sowieso legendary

Helpt het om me schouderbladen ook meer tegen elkaar aan te duwen?
Je lichaam als een boog spannen betekend dat je je schouders naar achteren drukt en je borst naar voren. In het begin voelt dit niet prettig voor je gevoel maar dit vergt gewenning.

Je hoofd naar beneden kantelen omdat je waarschijnlijk naar de stand van je voeten wilt kijken moet je achterwegen laten. Je moet leren voelen wanneer je voeten goed staan.

En inderdaad zou ik die bar eens wat lager op je rug leggen, maar dat heb ik je al tig keer verteld. ;)

mooi gewicht mino
maar de uitvoering kan nog iets beter
daar trainen we voor he

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.784
mwa ik denk dat het door de camerahoek is, ik heb ook eens een filmpje gehad waar ik ATG squatte en op het filmpje leek het zelfs net boven par. dit kwam door de schuine camerahoek :)
al weet ik niet zeker of het bij mino ook zo is want bij mij was het van hoger gefilmd :) anywho, ik squat ook high bar, maar bij mij ligt de barbell toch lager, bij jou ligt hij op je traps, vrij pijnlijk als je het mij vraagt :p

Ik kan zelf wel relatief goed aanvoelen wanneer ik op parallel zit en ik ben 100% zeker dat dit parallel was. Hij ligt inderdaad op me traps want als ik de barbell lager leg dan voelt het alsof het iedere moment eraf glijdt om 1 of andere reden.

Ja je houding is echt sucky al bij de start.. Dit gaat je blessures opleveren als je zo blijft squatten.

Ik zou toch eens lowbar proberen. High-bar kan ook wel, maar dan moet je er gewoon meer een oly-squat van maken met een veel rechter bovenlichaam.

Thanks, ik zal meer proberen te focussen op me bovenrug.

puur focussen op het gehele set je je rug recht houden... low bar squatten, chest naar voren, en de juiste gripbreedte zoeken voor je handen. ik squatte mijn 1rm ook walgelijk vroeger, toen ging ik me puur daar op focussen en volume draaien (die russian cycle die jij ook hebt gedaan) waar bij elke rep 100% daar op focuste...

dus volume draaien met die juiste houding gaat je helpen imo. en tips van matthieu zijn sowieso legendary

Thanks voor je tips. :)

Je lichaam als een boog spannen betekend dat je je schouders naar achteren drukt en je borst naar voren. In het begin voelt dit niet prettig voor je gevoel maar dit vergt gewenning.

Je hoofd naar beneden kantelen omdat je waarschijnlijk naar de stand van je voeten wilt kijken moet je achterwegen laten. Je moet leren voelen wanneer je voeten goed staan.

En inderdaad zou ik die bar eens wat lager op je rug leggen, maar dat heb ik je al tig keer verteld. ;)

Ik kijk nooit naar beneden tijdens me Squat alleen als ik me positie uit kies om te Squaten.

mooi gewicht mino
maar de uitvoering kan nog iets beter
daar trainen we voor he

Thanks Ove, ik probeer inderdaad iedere keer progressie te boeken en die techniek te verbeteren. :)

Ik kijk nooit naar beneden tijdens me Squat alleen als ik me positie uit kies om te Squaten.
Daar heb ik het ook over slimpie. Hoe kun je spanning in je bovenlichaam hebben wanneer je deze daarvoor helemaal kwijt bent omdat je zo graag naar de grond moet kijken om je positie te bepalen.

• #1.786
Meneer gaat zich weer met de grote mannen vergelijken.
Zie je dan niet hoe deze mannen de bar setten? Suc6 ermee Mino.

• #1.788
Meneer gaat zich weer met de grote mannen vergelijken.
Zie je dan niet hoe deze mannen de bar setten? Suc6 ermee Mino.

Ik vergelijk mezelf niet ik laat alleen zien dat enkele huge Squaters dat niet doen en dat het daar misschien niet aan zou liggen. ;)

Ik vergelijk mezelf niet ik laat alleen zien dat enkele huge Squaters dat niet doen en dat het daar misschien niet aan zou liggen. ;)

het zijn alleen maar tips die het makkelijker maken je rug tight te zetten... dat is het punt wat je nu niet begrijpt denk ik.

die mannen kunnen hem zo tight zetten en weten gewoon die spieren goed te gebruiken

• #1.790
het zijn alleen maar tips die het makkelijker maken je rug tight te zetten... dat is het punt wat je nu niet begrijpt denk ik.

die mannen kunnen hem zo tight zetten en weten gewoon die spieren goed te gebruiken

Dat kan ook kloppen inderdaad.

---------- Toegevoegd om 18:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:22 ----------

Zaterdag even flink volume draaien op de Squat en proberen die tightness te verbeteren. Ik zal dus proberen die tightness vast te houden vanaf het uitracken tot en met het terugracken.

niet getraind zaterdag ?

• #1.792
Nee had mezelf lelijk geblesseerd vrijdag. :(

Als ik je een tip mag geven.. ga beltless squatten. Begin met p*ssy weights, en ga pas zwaarder als je techniek optimaal is, veel reps draaien.

Ik doe dat nu ook.. ik squat verdomme met 90kg, maarja.. het zijn wel perfecte reps. Zodra techniek ook maar iets sloppy wordt, klaar, einde set.

Dieper dan diep, alles tight, alles right, geen hulpmiddelen. Belt komt binnenkort weer into play, maar pas als alles oké is.

Grappige is, met 90kg, langzaam zakken gaat easy, omhoog komen vanaf parallel gaat easy, alleen in "the hole" ben ik totaal niet stabiel.

Ik deed lunges met een lege stang, op de juiste manier, en ik kon amper overeind komen..

eerst techniek en blessures oplossen, daarna pas zware gewichten.

Ik raad je aan dit ook te doen.. ik kan me herinneren dat je vergelijkbaar commentaar kreeg voor je PL-wedstrijd, en op de wedstrijd bleek dat je perfect squatte.. dus waarom doe je dat nu niet? Heb je spiergroepen verwaarloost? concentreer je je niet genoeg? kan het je niet genoeg schelen? Presteer je beter onder druk?

Allemaal vragen om over na te denken. Ik zou in ieder geval niet meer zo squatten.. vragen om blessures.

• #1.796
Als ik je een tip mag geven.. ga beltless squatten. Begin met p*ssy weights, en ga pas zwaarder als je techniek optimaal is, veel reps draaien.

Ik doe dat nu ook.. ik squat verdomme met 90kg, maarja.. het zijn wel perfecte reps. Zodra techniek ook maar iets sloppy wordt, klaar, einde set.

Dieper dan diep, alles tight, alles right, geen hulpmiddelen. Belt komt binnenkort weer into play, maar pas als alles oké is.

Grappige is, met 90kg, langzaam zakken gaat easy, omhoog komen vanaf parallel gaat easy, alleen in "the hole" ben ik totaal niet stabiel.

Ik deed lunges met een lege stang, op de juiste manier, en ik kon amper overeind komen..

eerst techniek en blessures oplossen, daarna pas zware gewichten.

Ik raad je aan dit ook te doen.. ik kan me herinneren dat je vergelijkbaar commentaar kreeg voor je PL-wedstrijd, en op de wedstrijd bleek dat je perfect squatte.. dus waarom doe je dat nu niet? Heb je spiergroepen verwaarloost? concentreer je je niet genoeg? kan het je niet genoeg schelen? Presteer je beter onder druk?

Allemaal vragen om over na te denken. Ik zou in ieder geval niet meer zo squatten.. vragen om blessures.

Ik heb me buikspieren de afgelopen tijd verwaarloost, dus misschien dat dat het verschil is?
Ik presteer inderdaad beter onder druk. :p

Ja je hebt gelijk, ik ga woensdag gewoon ****ing veel sets en reps Squaten, niet hoger dan 100kg. (eigenlijk is me techniek tot ca. 120-140kg wel goed)
Ik was het van plan zaterdag te doen maar vrijdag heb ik door stommiteit last gehad van me voet. :o

wat heb je dan ? Ik kan er niks over teruglezen, of ik lees eroverheen, met squatten gebeurd ??

Was aan het chillen in een parkje, maar verveelde me dus ik zag een rots die was best huge, besloot daarmee wat husafell stone carry te doen me 3e "set" liet ik de steen vanaf borst hoogte vol op me linkervoet vallen. In eerste instantie leek het op een botbreuk, maar ik kon verder lopen dus waarschijnlijk gewoon een kneuzing. Voelde me best k*t daardoor want heb gewoon door stommiteit bijna het voor mezelf gefockt en 2 mooie wedstrijden gemist.

Training van vandaag:

Deadlift (heb ik zoooo lang verwaarloosd, focus was op de Squats, bovendien hou ik gewoon veel meer van Squaten :))

8x50kg
5x80kg
5x100kg
5x120kg
3x140kg
3x160kg (belt)
3x160kg
3x160kg (best nice, 3x3x160 zonder magnesium, grip moet en zal verbeteren!! :mad:)

Clean & Press/Jerk (1e rep clean)

10xbarbell (reverse curls/MP)
5x40kg
5x60kg
3x80kg
5x60kg
5x40kg

Close Grip Bench Press

15xbarbell
5x40kg
5x60kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
5x60kg
5x40kg
10x40kg

Calf Raises (smithachtig machine alleen zwaarder, barbell voelde niet lichter aan)

15x60kg
15x100kg
15x120kg
15x140kg

Kapeaut = we called it a day.

---------- Toegevoegd om 22:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:43 ----------

wou je beweren dat je eerst knap was dan?

Haha ik dacht waar blijft die lullige opmerking van Erwin nou, je bent best traag ouwe.

tjah ben al bijna een kwart decennium he

Dat is best knap een kwart decennium.

**** :roflol:

eeuw ja

zo zie je maar... ouderdom komt met gebreken

• #1.800
Terug
Naar boven