Fitness Seller

Nieuws Moslimbevolking groeit twee keer sneller aan dan andere bevolkingen

Naja Klaas, jij moet in jouw werk toch ook vaak slecht Nederlands sprekende immigranten tegenkomen. Die dan vervolgens hulp van je verwachten, terwijl ze dat nieteens in de juiste taal aan je kunnen vragen. Om je aan dood te ergeren.

Eerste reactie is soms ook ergernis, of gewoon omdat het maandagmorgen is. Maar zodra je wat meer komt te weten van die mensen ga je er meer begrip voor krijgen. Natuurlijk niet bij allemaal, er zijn simpelweg gewoon veel uitvreters, maar die krijg ik ook te spreken uit Rotterdam-Zuid met een volledig Nederlandse tongval. Dan heb je door de beheersing van de taal wat sneller door dat het uitvreters zijn.

Laatste is waar natuurlijk. Maar als je 20-30 jaar in nl woont en de simpelste woorden nog niet kan samenvoegen tot een zin heeft dat vaak gewoon met luiheid te maken.

Ik weet niet of je dat zo gemakkelijk in alle gevallen op luiheid kan gooien. Ik kon een Chinese jongen met een moeder die werkelijk geen woord Nederlands sprak. Woonden al 20 jaar in Nederland of zo. Zelfs groeten was lastig, maar die was wel de hele dag zichzelf de t*fus aan het werken in het familierestaurant en anders thuis in de huishouding. Het heeft vaak ook veel meer te maken met het hebben van een hele andere opvattingen over samenleving en functioneren in een gemeenschap, dat soort dingen liggen vaak een stuk ingewikkelder dan het hebben van een luie aard of iets dergelijks.

Laatst bewerkt:
Hij kon een jongen hoor jongens.

Verder wel eens hoor.

Een anekdote natuurlijk, maar die zou ik niet gebruiken als het niet exemplarisch was voor naar mijn idee veel gevallen en dan doel ik met name op de laatste zin.

Vraag me af of het exemplarisch is. En als je dan zo'n verschillende opvatting hebt over de samenleving moet je imo niet vreemd opkijken als de samenleving waarin je uiteindelijk gehuisvest bent de rug naar je toekeert. Dat het aanpassen van een bepaald systeem van samen leven een aantal generaties kan duren is evident wat mij betreft, maar daarom niet minder irritant.

---------- Toegevoegd om 00:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:29 ----------

Ben je trouwens zo verroterdamst dat je de fout in de zin niet ziet?

Zou kunnen dat ik het over het hoofd zie maar is het afschuwelijker dan het gebruik van internet afkortingen als 'imo' ?

De verleden tijd van kennen als 'kon' schrijven.
Afkortingen hebben imo een prima functie, zoals het aantal tekens verminderen als je op een mobiel apparaat met touchscreen aan het typen bent.

haha hij zit zelfs op z'n mobiel de denker uit te hangen op dbb, zou ik nooit doen

De slowchat is elders, ik blijf niet waarschuwen natuurlijk.

je zou denken dat in deze moderne tijden de gelovige populatie afnemende is

je zou denken dat in deze moderne tijden de gelovige populatie afnemende is

Moderne mensen planten zich minder entousiast voort en de toenemende globalisatie geeft de mijns inziens tijdelijke reactie dat mensen ter houvast hun heil zoeken in zaken die hen een gevoel van identiteit geven zoals nationalisme en religie.

Ik weet niet of je dat zo gemakkelijk in alle gevallen op luiheid kan gooien. Ik kon een Chinese jongen met een moeder die werkelijk geen woord Nederlands sprak. Woonden al 20 jaar in Nederland of zo. Zelfs groeten was lastig, maar die was wel de hele dag zichzelf de t*fus aan het werken in het familierestaurant en anders thuis in de huishouding. Het heeft vaak ook veel meer te maken met het hebben van een hele andere opvattingen over samenleving en functioneren in een gemeenschap, dat soort dingen liggen vaak een stuk ingewikkelder dan het hebben van een luie aard of iets dergelijks.

:roflol:

Aan jouw niet reeele wereldbeeld kan geen nuttige bijdrage gegeven worden. Als je wat wilt weten over bodybuilding kan je het me altijd vragen.

Mee eens.
Waarom zou de waarde die men hecht aan het spreken van een taal en het inburgeren gelden voor de immigrant? Wanneer deze werkt, belasting betaalt en zo een bijdrage levert aan onze samenleving, wat maakt de taal dan nog uit? Laat hen rustig hun gang gaan, ze limiteren enkel zichzelf hiermee. Vrees voor verlies van eigen cultuur is ongegrond. Zij zijn een minderheid waarvan de kinderen gewoon naar een Nederlandse school zullen gaan. De 3e generatie zal waarschijnlijk geen andere taal kennen dan het Nederlands.

Mijn oma heeft een Braziliaanse huishoudster/verzorgster in dienst, na 17 jaar spreekt zij nog steeds alleen engels. Dit irriteert mij soms lichtelijk maar ik realiseer mij dat die irritatie voortkomt uit het feit dat zij de moeite niet neemt. Waar de irritatie aan het gebrek aan genomen moeite verder in is gegrond is kan ik niet rationeel verantwoorden. Daarnaast maken wij het er ook zelf naar aangezien de Nederlander gewoon een multi-linguist is. Iedereen spreekt engels tegen haar.

Laatst bewerkt:
Mee eens.
Waarom zou de waarde die men hecht aan het spreken van een taal en het inburgeren gelden voor de immigrant? Wanneer deze werkt, belasting betaalt en zo een bijdrage levert aan onze samenleving, wat maakt de taal dan nog uit? Laat hen rustig hun gang gaan, ze limiteren enkel zichzelf hiermee. Vrees voor verlies van eigen cultuur is ongegrond. Zij zijn een minderheid waarvan de kinderen gewoon naar een Nederlandse school zullen gaan. De 3e generatie zal waarschijnlijk geen andere taal kennen dan het Nederlands.

Vooral dat laatste ook ja. Over een aantal jaar hoor je vermoedelijk een stuk minder Arabisch in de openbare ruimte. Wellicht wel meer Pools of wat dan ook de flavour of the day is.. Aan de andere kant, zou het mij niet verbazen dat moslima's juist door het rechts-populistische gezwam vaker een hoofddoek dragen dan voorheen. Want zo zitten mensen nu eenmaal vaak in elkaar, vooral jonge mensen.

zou het mij niet verbazen dat moslima's juist door het rechts-populistische gezwam vaker een hoofddoek dragen dan voorheen. Want zo zitten mensen nu eenmaal vaak in elkaar, vooral jonge mensen.

Zou?? Denk dat het voor 80% zeker de reden is want de generaties van de jaren 70 en 80 wilden zo snel mogelijk van de hoofdoek af, eerste wat de meeste op school deden was richting meisjes wc voor de spiegel en opmaken en die hoofdoek ging onderweg naar school al af.
Wat er nu speelt lijkt me meer het meer beschermen en zoeken naar de eigen indentiteit want dat doe je als je onder vuur ligt.
En wat je zegt "vooral jonge mensen" zeker want naast het geloof is het ook afzetten tegen de maatschapij net als bijvoorbeeld de punkers deden.

Denk goed na allemaal want als we elkaar maar blijven haten gaan we nooit ergens komen.

En er zijn wel 100 betere redenen om iemand niet te mogen dan zijn huidskleur, afkomst geloof of kledingstijl.
En dit geld voor iedereen want ik ken bijna net zoveel racistische alochtonen als blanken, want iedereen kan er wat van :D

Laatst bewerkt:
Zeg Moslimhaters hier op het forum,of anti-moslim leden hier op het forum?
waarom zijn jullie zo bang en onzeker dat jullie constant dit soort posten moeten plaatsen over het slecht zijn van een moslim?

De enige argumenten die ik tot nu toe heb gehoord in een jaar tijd die je op enige wijze kan afschrijven op geloof zijn een laag aanpassingsvermorgen en het behoud van Nederlandse trots(want die is bij jullie in de omgeving oh zoveel te vinden!).

Waarom is hier geen één topic geplaats over de rellen in Tunesie en Egypte,waar moslims op dit moment allicht doodgaan voor de strijd om democratie?
Echt waar zijn jullie oh zo bang voor dat jullie zulke zwartkijkers zijn geworden?

Zeg Moslimhaters hier op het forum,of anti-moslim leden hier op het forum?
waarom zijn jullie zo bang en onzeker dat jullie constant dit soort posten moeten plaatsen over het slecht zijn van een moslim?

De enige argumenten die ik tot nu toe heb gehoord in een jaar tijd die je op enige wijze kan afschrijven op geloof zijn een laag aanpassingsvermorgen en het behoud van Nederlandse trots(want die is bij jullie in de omgeving oh zoveel te vinden!).

Waarom is hier geen één topic geplaats over de rellen in Tunesie en Egypte,waar moslims op dit moment allicht doodgaan voor de strijd om democratie?
Echt waar zijn jullie oh zo bang voor dat jullie zulke zwartkijkers zijn geworden?
+1, daarom ben jij de baas

Terug
Naar boven