MuscleMeat

MrSenor log - 5x5 variatie

• Topic Starter Topic Starter
Succes vandaag! Pittige workout(s) wel!

Thnx! Mijn legday is relatief zwaar tov de andere 2 trainingen. Ben wel van plan om morgen rustplan te pakken, ter voorkoming van overtrainen en kan de tijd goed gebruiken voor werk/studie/slaap. Dus met dat idee in het achterhoofd is het wel lekker om vanavond even full pull te gaan!

Kleine tussenupdate mbt tevredenheid aangepaste voeding:

Vandaag voor het eerst 50g cashewnoten meegenomen naar werk (in van die bodylab poederbakjes, best makkelijk eigenlijk.. toch maar een paar van bijbestellen haha) in plaats van een protein bar om smiddags even te snacken, met name om mn goede vetten iname iets op te krikken. Vult toch eigenlijk best goed, en is een aardig goede portie. Ook het gemak is wel groot in die bakjes, en prijs per portie (40 cent ofzo) is ook wel wat fijner dan een protein bar (1,40 zonder korting). Nu al tevreden met deze aanpassing in mn schema, denk dat ik die er mooi in ga houden!

Ook mijn aanpassing van 2 broodjes met 90g schouderham per broodje (wat verrek veel schouderham per broodje is) naar circa 50 gram per boodje + een gekookt ei bevalt me goed. Verschillende eiwitbronnen, wat lekkerder broodje, en ook erg gemakkelijk om te maken als ik mijn eieren van te voren kook. Ook wat meer goede vetten tov alleen schouderham, dus dat is ook mooi meegenomen. Ook deze ga ik er in houden!

Al doende leert men dus blijkbaar.. beetje bij beetje :)

En er is getraint! Heb een erg drukke dag achter de rug op werk, en moest/moet savonds ook nog werken. Eerste insteek was om thuis wat te eten, dan nog 2 uurtjes te werken en dan te gaan gymmen rond 22u als het wat rustiger is... maar had toch na het eten weinig motivatie voor werk, dus dacht ik ga maar eerst de gym in. Eenmaal aangekomen... hele parkeerdek vol, aiaiaiai, het is weer maandag hoor. Beneden mogen parkeren, 3 extra trappen op (heuj legday, ideaal), en de gym in. Rete druk, niet normaal. Denk niet dat ik het ooit zo druk heb gezien. Maar alsof god (Arnold ofc.) het wilde, wonder boven wonder, alles wat ik wilde trainen was steeds precies op het goede moment vrij! Dus heb lekker kunnen trainen, en wat voor training! Alles kunnen doen volgens planning, alleen de lunges geskipt.. na vol gas squat en deadlift vond ik die wel mooi geweest:

Squat:
50kg x 12
60kg x 10
70kg x 8
80kg x 6
90kg x 5 x 3 (YEAHHHH Lekker. Geen PR, maar wel een RPR op de 90kg. Vind ik ook tellen, blij mee. 15 reps op een gewicht dat ik een aantal weken terug nog niet squatte!)

Deadlift:
60kg x 12
70kg x 10
80kg x 8
90kg x 6
100kg x 4
110kg x 2
120kg x 1 PR (vroeger wel eens gedaan, maar toch al zeker 1,5 jaar niet meer, iig niet nu ik er wat serieuzer mee bezig ben. Form ook stuk beter, blij mee!)

Overigens merkte ik vanaf de 100kg dat mn grip wel aardig kut was. Ben niet echt van plan om te verhogen in de cut komende weken, maar twijfel toch om straps mee te nemen de volgende keer voor die zwaardere deadlifts.. nog even over denken

Lunges: Geskipt, was al 40min bezig met deze oefeningen, was al aardig voldaan.

Leg extensions:
39kg x 12 x 3 TUT

Lying leg curls:
36kg x 12 x 3 TUT

Calf press:
86kg x 15 x 3 TUT

Seated OHP:
40kg x 12
50kg x 10 x 3 (best wel lekker dit, binnenkort maar eens verzwaren, moet kunnen evt met spotter)

Side raises cable:
5.7kg x 12 x 3 x 2

Reverse flies:
6kg x 12 x 3

Shrugs:
34kg x 3

Trainingstijd: 75 minuten

Lekkere training! Op de squat en deadlift progressie geboekt (focus voor deze training) en OHP zit ook ruimte in die gaat binnenkort ook vooruit. Morgen een rustdag, heb hem wel verdiend na 8 dagen trainen achter elkaar, en denk ook wel dat het gezond is dat ff te doen! Kan ik mooi wat studie weg werken savonds zullen we maar zeggen.. (of niet:D:D)

Nieuwe dag! Vandaag rustdag (wel verdiend na 8 dagen trainen aan 1 stuk). Heb hem zo getimed dat ik een flinke werkdag heb, van 7.00 tot 21.30.. mooi wat extra werk weg werken. Wel met een collega afgesproken om op kantoor te eten, dus dat wordt iets afhalen (kosten van de baas, heuuuj). Nog even de twijfel wat het gaat worden, maar zal vermoedelijk een wok, sushi of spare ribs zijn. Denk dat ik de spare ribs beter kan laten vandaag, sushi of wok past nog wel aardig binnen de macro's :D

Nieuwe dag! Vandaag rustdag (wel verdiend na 8 dagen trainen aan 1 stuk). Heb hem zo getimed dat ik een flinke werkdag heb, van 7.00 tot 21.30.. mooi wat extra werk weg werken. Wel met een collega afgesproken om op kantoor te eten, dus dat wordt iets afhalen (kosten van de baas, heuuuj). Nog even de twijfel wat het gaat worden, maar zal vermoedelijk een wok, sushi of spare ribs zijn. Denk dat ik de spare ribs beter kan laten vandaag, sushi of wok past nog wel aardig binnen de macro's :D

AAARGHHH vanavond toch thuis even werken, in plaats van op kantoor. Geen afhaalmaaltijd dus, geen spareribs/sushi/wok, maar gewoon mijn prep bakkie. Net op, is natuurlijk gezonder, maar instellen op zo'n goede overwerkmaaltijd is dan nu toch een beetje deceptie.. hopen dat ik dat ik de binges een beetje kan weerstaan vanavond haha. :burger::eetmug::eetmug::eetmug:

Laatst bewerkt:
Vanochtend weging 80,7kg! Zal veel vocht schelen aangezien ik gister avond niet heb getraind (en wat toch 2 bidons water van 75cl scheelt), maar toch, al jaaaaaaren niet zo laag gestaan! Lekker dit!

Vandaag druk dagje werk op de planning, en vanavond chest/triceps/hiit! Training A1:

benchpress: opbouwen naar 2 setjes van 100kg (3x?)
inclinee dumbell flies: 3 x 12 x 26kg
Flies (cable of dumbell): 4 x 12
Fly variatie (pec deck of fly machine): 3 x 12

Triceps extensions cable: 3 x 12 x 2
skull crushers: 3 x 12 x 30kg
Triceps push down: 12-12-10 dropset

HIIT: 1min 13km/u, 30sec 6km/u, wellicht half km meer als benen goed voelen, maar voel ze nu nog aardig na de legday van eergister.

Lets go vandaag, weging van vanochtend is goed voor de motivatie!

PS: wel lunch van werk vanmiddag, dus niet mijn prepped bedoeling, en vanavond is de kans op een overwerkmaaltijd op kantoor, dus even kijken hoe het allemaal uit gaat komen qua voeding hehe :trollface:

AAARGHHH vanavond toch thuis even werken, in plaats van op kantoor. Geen afhaalmaaltijd dus, geen spareribs/sushi/wok, maar gewoon mijn prep bakkie. Net op, is natuurlijk gezonder, maar instellen op zo'n goede overwerkmaaltijd is dan nu toch een beetje deceptie.. hopen dat ik dat ik de binges een beetje kan weerstaan vanavond haha. :burger::eetmug::eetmug::eetmug:
Herkenbaar:roflol:

Vanochtend weging 80,7kg! Zal veel vocht schelen aangezien ik gister avond niet heb getraind (en wat toch 2 bidons water van 75cl scheelt), maar toch, al jaaaaaaren niet zo laag gestaan! Lekker dit!
Zeker lekker! Congrats! Bijna op die magische 80kg:cheer:

PS: wel lunch van werk vanmiddag, dus niet mijn prepped bedoeling, en vanavond is de kans op een overwerkmaaltijd op kantoor, dus even kijken hoe het allemaal uit gaat komen qua voeding hehe :trollface:
Ik zie precies wat hier gaat gebeuren:roflol:

Herkenbaar:roflol:

Zeker lekker! Congrats! Bijna op die magische 80kg:cheer:

Ik zie precies wat hier gaat gebeuren:roflol:

Ja zeer leuk dit om te zien staan! Maar ik weet ook wel dat dit even een uitschieter is, maar wel lekker dat hij een keer de goede kant op gaat. Maarre verrek, die progressie foto's komen wel erg close nu haha.

En tja, ik ga vandaag denk ik mooi zorgen dat die foto's nog even uitgesteld worden :D:eatmeat::eating: Ach we zullen zien hoe het gaat, ga het toch allemaal binnen mn macro's proberen te passen, even kijken of dat lukt!

Wat is je lengte eigenlijk?

I'm in!

Vind het heel leuk om te lezen, je houd echt alles mooi bij. Geeft mij ook weer motivatie. Keep up the good work!! :flexbiceps:

Dankje! Ga mijn best doen om dat te blijven doen, begin ook steeds meer lol te krijgen in het loggen, en merk dat het met mijn motivatie ten goede komt!

Heb jouw log ook gevonden, die ga ik ook volgen! Succes!

Verrek, voeding is helemaal verrot vandag. Lunch sessie liep uit waardoor ik in tijdsgebrek kwam, en lunch over moest slaan (f**k). Op kantoor vervolgens maar een protein bar gegeten, omdat ik die voor de zekerheid in mn tas had gegooid, en smiddags nog wat cashew noten die ik ook nog mee had, maar per saldo dus overdag echt weinig. Veel koffie om de honger te onderdrukken. Vanavond wel op kantoor, en net maar mn eten besteld: Wok sweet chili chicken met extra kip, en een kiploempia. Nu al zo verrekt veel zin in, beter schiet die toko op hehe. Voeding komt per saldo niet eens heel slecht uit (carbs wss iets lager omdat ze altijd teveel rijst er bij doen, maar mss ook wel zo honger dat ik alles op eet), alleen de verdeling over de dag is ruk:

upload_2017-11-1_16-49-9.png

Vanavond hopelijk om 22u klaar op kantoor, dan snel naar huis en dan chest day nog een late vanavond! Gas er op!

Verrek, voeding is helemaal verrot vandag. Lunch sessie liep uit waardoor ik in tijdsgebrek kwam, en lunch over moest slaan (f**k). Op kantoor vervolgens maar een protein bar gegeten, omdat ik die voor de zekerheid in mn tas had gegooid, en smiddags nog wat cashew noten die ik ook nog mee had, maar per saldo dus overdag echt weinig. Veel koffie om de honger te onderdrukken. Vanavond wel op kantoor, en net maar mn eten besteld: Wok sweet chili chicken met extra kip, en een kiploempia. Nu al zo verrekt veel zin in, beter schiet die toko op hehe. Voeding komt per saldo niet eens heel slecht uit (carbs wss iets lager omdat ze altijd teveel rijst er bij doen, maar mss ook wel zo honger dat ik alles op eet), alleen de verdeling over de dag is ruk:

upload_2017-11-1_16-49-9.png

Vanavond hopelijk om 22u klaar op kantoor, dan snel naar huis en dan chest day nog een late vanavond! Gas er op!
Ik zou ander werk zoeken :roflol: Dat zijn toch geen tijden..

Ik zou ander werk zoeken :roflol: Dat zijn toch geen tijden..
Haha helaas een deadline. Heb je soms, vind het wel een leuke sector (accountancy, werk bij een big 4 kantoor), erg leerzaam en een goede ervaring en veel jonge collega's. Alleen soms wel even een beetje aanpoten... maar over een week of wat mijn postmaster opleiding af, en dat scheelt me een dag in de week! (en een dag in het weekend, aiks)

De afhaalmaaltijd van vanavond, was op voor ik er erg in had :eating:

upload_2017-11-1_18-31-32.png

Moet zeggen dat ik het een erg karige kiploempia vond, betwijfel het of ik die goed heb ingevoerd in MFP. Aan de andere kant heb ik wel een deel rijst laten liggen (zit uiteraard altijd veel te veel bij, kost ze niets he) en wel extra kip bij de wok gedaan, dus per saldo zal het ongeveer wel uitkomen met wat ik ingevoerd heb. (onder de rijst ligt nog meer kip verstopt, die sneaky bastards dachten dat ik ze niet zou vinden, nou hadden ze mooi mis!

Oja, en een cola zero, want ik wil niet dik worden

Haha dat snap ik, zijn drie happen :)

Terug
Naar boven