Fitness Seller

MrSenor log - 5x5 variatie

• Topic Starter Topic Starter
Zooooo de burgers zitter er in, jezus wat een genot. Dat was de hele dag kcal opsparen voor deze maaltijd zeker waard... en gelukkig mag ik het morgen weer doen:D:meal::meal::meal:

Het leek me leuk om in dit log ook af en toe een fotootje van wat lekkere meals te plaatsen... sowieso cheats, maar ook burgers zoals deze die gewoon goed binnen mn macro's passen. Kom vandaag gewoon precies op schema uit, en dat op 1800 in de cut (burgers circa 1.000 kcal :trollface:)

Komt die dan, stapsgewijs het opbouwen van het burgertje. Geen eind foto (leeg bord), maar geloof mij maar, ze zijn volledig verslonden!

upload_2017-10-28_18-34-38.png

upload_2017-10-28_18-34-55.png

upload_2017-10-28_18-36-37.png

Eindresultaat:
upload_2017-10-28_18-37-22.png

Voedingswaarde:
K: 122g
E: 52g
V: 38g
KCAL: 1044

Totale voeding over de hele dag:
K: 161g
E: 148g
V: 59g
KCAL: 1.776k

Oeh, nice! Italiaanse bollen tikken vaak wel aan wat betreft kcals vind ik. Maar in ieder geval beter dan die hamburger broodjes. Ik ben zelf ook wel fan van bagels! Enjoy man.

Is helemaal waar.. 500+ kcal voor 2 bollen.. maar nog al tijd beter dan die kleine broodjes waarop de burger + toebehoren niet eens passen, dat vind ik veel erger. Dan maar de rest van de dag de carbs minimaliseren, zodat ik kan toppen bij de burgers hehhehe

Zooooo de burgers zitter er in, jezus wat een genot. Dat was de hele dag kcal opsparen voor deze maaltijd zeker waard... en gelukkig mag ik het morgen weer doen:D:meal::meal::meal:

Het leek me leuk om in dit log ook af en toe een fotootje van wat lekkere meals te plaatsen... sowieso cheats, maar ook burgers zoals deze die gewoon goed binnen mn macro's passen. Kom vandaag gewoon precies op schema uit, en dat op 1800 in de cut (burgers circa 1.000 kcal :trollface:)

Komt die dan, stapsgewijs het opbouwen van het burgertje. Geen eind foto (leeg bord), maar geloof mij maar, ze zijn volledig verslonden!

upload_2017-10-28_18-34-38.png

upload_2017-10-28_18-34-55.png

upload_2017-10-28_18-36-37.png

Eindresultaat:
upload_2017-10-28_18-37-22.png

Voedingswaarde:
K: 122g
E: 52g
V: 38g
KCAL: 1044

Totale voeding over de hele dag:
K: 161g
E: 148g
V: 59g
KCAL: 1.776k
Niceee:eating:

...en een cola zero, want wil niet dik worden..:zuip:

Laatst bewerkt:
Prima bulk maaltijd! :meal:

Niceee:eating:

...en een cola zero, wamt wil niet dik worden..:zuip:

Precies dat :roflol: calorieën die eet je, die drink je niet (behalve op zaterdag avond in de kroeg, of donderdag avond, of vrijdag avond, of zondag middag bij de voetbal, of tja, daar gaat mn statement :klink:

Zeker, die burger blijft er ook sowieso in. Kan overigens nog prima uitgebouwd worden, met wat cheddar cheese en een gebakken eitje erbij per burger.. Denk dat ik hem nog verder ga evalueren, als ik straks wat hoger in kcal ga zitten.:burger::burger::burger:

Een nieuwe morgen, een nieuwe dag! Tijd om vandaag te trainen, en ook de rest van de dag nuttig te besteden. Aangezien trainen voor mij een manier is om wat ritme in mijn leven te hebben, wat discipline op te brengen en mij beter te kunnen focussen op o.a. werk/studie ook (en natuurlijk voor de gains ofc. duh), wil ik dat ook af en toe in het logje voorbij laten komen. Vandaag bijvoorbeeld zo'n dagje dat ik veel wil doen, nu de uitdaging dat ook allemaal te gaan doen en vanavond met een goed en voldaan gevoel terugkijken! Dingen die op de planning staan vandaag:

Huis strak trekken: circa 1,5u
Als een koning in bad liggen: circa 1,5
Wat werk wegwerken: circa 2u
Gym + reistijd: circa 1,5u
Pubquiz voorbereiden: circa 1,5u
BURGERS BOUWEN: circa uurtje
Praktijkstageverslag versie 1 afronden: circa 3 uurtjes

Totaal dus 12u op de planning, met natuurlijk ook wat lekkere dingen tussendoor (1,5u bad en uurtje burgersssss), maar hoop vanavond terug te kunnen koppelen dat ik alles gedaan is. Wat dat betreft is dit log ook een stok achter de deur ofc.

Dan de gym planning voor vandaag: Rug/Biceps
'
Rug:
Pull ups 5 setjes bw
Lat pull downs: opbouwend tot 3x6 op zwaar gewicht, wel goede form
Seated cable rows: opbouwend tot 3x 8 op zwaar gewicht, wel goede form
Dumbell rows: 3x12 per arm
Lat prayers: 3x12 TUT/MMC

Biceps:
Incline seated curls: 12kg x 12 x 3 x 2
Preacher curls: 27,5kg 3x12 proberen (wordt wss 12-10-8)
Hammer curls: 3x12

Daarna even kijken hoe lang ik bezig ben en/of ik nog zin/puf heb in cardio. In principe al 3x gedaan deze week, dus die heb ik al binnen. Misschien vanmiddag ook wel een rondje een frisse neus halen (huh buitenlucht wat is dat?) met een klein rondje hardlopen, kan ik eens kijken of die HIIT al wat effect op mijn conditie heeft gehad haha.

LETS GOOOOOO

wake-up-kick-ass-repeat.jpg

En er is getraind, ongeveer volgens planning, iets afgeweken, per saldo wel aardig hetzelfde:

Pull ups:
BW x 5-5-4-4-4 (helaas, meer zat er nog niet in. Komt wel!)

Seated cable rows wide grip:
39kg x 12
45kg x 12
52kg x 10
59kg x 8
66kg x 8 x 3

Dumbell rows:
20kg x 12
22kg x 12
24kg x 12
Deze doe ik eigenlijk niet zo vaak, dus was nog even het goede gewicht zoeken. Ga ik vaker doen.

Lat pull down plate loaded: (lat pull down was constant bezet)
40kg x 12
60kg x 12
80kg x 8 x 3

Lat prayers wide grip:
18kg x 12 (zware cable station
23kg x 12
23kg x 12

Dumbel curls incline seat:
12kg/arm x 12 x 3

Preacher curls:
27.5kg x 12-10-8

Hammer curls:
14kg x 10 x 3 x 2

Trainingstijd: 51min

Geen zin meer in HIIT of cardio, wellicht vanmiddag even buiten, maar in principe geen noodzaak omdat ik deze week al 3x HIIT heb gedaan en toch netjes volgens schema gegeten.. behalve donderdag nacht hehe.

Gewicht overigens constant op 82.5kg. Dit was hij begin van de week ook, maar schommelde toen nog wel naar 83.5kg. Mijn inziens dus wel gewoon progressie gemaakt, hoop komende dagen onder de 82 te duiken... to be continued.

Nu op naar de serieuze dingen die gedaan moeten worden vandaag:eek:

Gaat de goede kant op!

Doe je de Latprayers op je knieën of staand?

Schommelend gewicht houd je toch, hangt van veel dingen af, zolang je je calorieën haalt ga je wel naar beneden, hoevaak weeg je je?

Dat is een beste training kerel!!:thumbs:

Gaat de goede kant op!

Doe je de Latprayers op je knieën of staand?

Schommelend gewicht houd je toch, hangt van veel dingen af, zolang je je calorieën haalt ga je wel naar beneden, hoevaak weeg je je?

Ik doe ze staand, ben nog beetje zoekende naar goede uitvoering en MMC om de spieren aan te spreken die ik wil, gaat steeds beter, vind het wel een lekkere oefening.

Ik weeg elke ochtend en voer in in MFP. Juist om de schommelingen in de gaten te houden en geen vertekend beeld te hebben. Niet dat het gewicht me heel veel boeit, maar op deze manier probeer ik erachter te komen wat precies mijn onderhoud is (op de manier hoe ik het registreer dan). Maar ik merk wel dat na een aantal dagen clean eten mijn gewicht minder schommelt, en dan kan ik dus beter inschatten wat mijn progressie is. Ik verwacht/hoop nu uiterlijk donderdag onder de 82 te duiken.. maar gaan het zien, elk stapje de goede richting op is er 1 natuurlijk.

Dat is een beste training kerel!!:thumbs:

Ja lekker aangerommeld zo op de zondag ochtend, niets mis mee. Trainingen moeten ook niet heel veel uitgebreider dan dit aangezien ik 6x per week train (deze week 7x, wow dat loggen dat werkt al haha), en een 3daagse split hanteer. Wil wel voldoende hersteltijd houden, en so far lijkt dat wel goed te gaan. Komende week wel een rustdagje op de planning (kater:D)

Ik doe ze staand, ben nog beetje zoekende naar goede uitvoering en MMC om de spieren aan te spreken die ik wil, gaat steeds beter, vind het wel een lekkere oefening.

Ik weeg elke ochtend en voer in in MFP. Juist om de schommelingen in de gaten te houden en geen vertekend beeld te hebben. Niet dat het gewicht me heel veel boeit, maar op deze manier probeer ik erachter te komen wat precies mijn onderhoud is (op de manier hoe ik het registreer dan). Maar ik merk wel dat na een aantal dagen clean eten mijn gewicht minder schommelt, en dan kan ik dus beter inschatten wat mijn progressie is. Ik verwacht/hoop nu uiterlijk donderdag onder de 82 te duiken.. maar gaan het zien, elk stapje de goede richting op is er 1 natuurlijk.

Ja lekker aangerommeld zo op de zondag ochtend, niets mis mee. Trainingen moeten ook niet heel veel uitgebreider dan dit aangezien ik 6x per week train (deze week 7x, wow dat loggen dat werkt al haha), en een 3daagse split hanteer. Wil wel voldoende hersteltijd houden, en so far lijkt dat wel goed te gaan. Komende week wel een rustdagje op de planning (kater:D)

Zolang je per week maar omlaag gaat is het goed, gewichtsveranderingen per dag zeggen weinig/minder.

Komende zondag rusten dan? Doe ik met je mee :klink:

Zolang je per week maar omlaag gaat is het goed, gewichtsveranderingen per dag zeggen weinig/minder.

Komende zondag rusten dan? Doe ik met je mee :klink:

Absoluut waar, houd een beetje weekgemiddelde aan.. en het staatje in MFP laat toch wel zien of het naar beneden gaat of omhoog.

Denk zaterdag rusten, vrijdag een vrimibo + pubquiz + oktoberfest + stappen. Zaterdag aardig dood denk ik, dus lijkt me een mooie rustdag. Eventueel nog 1 dag niet trainen door de week, afhankelijk van de drukte op werk. Wel minimaal 5x dus komende week:flexing:

Wel flinke volumes voor 2x3 dagen split!

Hoe ziet je split er verder uit?

Wel flinke volumes voor 2x3 dagen split!

Hoe ziet je split er verder uit?

Mwa valt wel mee toch an sich? Idee wat ik nu aan hou is eigenlijk als volgt (je kan het ook zien in mn trainingen de afgelopen week, komt alles voorbij, maar wil nog wel wat flexibel zijn als bepaalde dingen bezet zijn). Ook wel eens goed om dit eens uit te schrijven:

3 daagse split:
A: Borst / Triceps
B: Rug / Biceps
C: Benen / Schouders

Deze trainingen volgen elkaar op, waarbij ik wel een A1 en A2 training aan hou voor de variatie. Deze zal ik onderstaand ook even uitschrijven. Per training focus ik mij primair op 2 oefeningen, waar ik alles uit wil halen, de rest is eigenlijk met name aanvullend. Daarnaast probeer ik 3x per week 15 minuten HIIT na een training te doen, maar dat is ook afhankelijk van hoe snel een training er op zit, en ik met tijd en energie zit. een P betekend onderstaand "primair" en dat is dus waar ik mij vol op geef die training.

Trainingsschema globaal:

A1: Borst / Triceps

P:
Benchpress flat: paar warmupsetjes x 12, 4 werksetjes opbouwen naar maximaal (op dit moment 3x100)
Incline dumbell press: 3 x 12
P: Flies, opbouwen naar 3 zware werksets: Dit kunnen cable flies zijn, cable flies op incline bankje, dumbell flies, wat beschikbaar is.
Andere fly variatie: 3 x 12

Cable triceps extentions met balletje: 3 x 12
Skullcrushers: 3 x 12
Cable push downs V-grip 3 x 12 + dropset

B1: Rug / Biceps

Pull ups: 5 x maximaal BW, is op dit moment (5-5-5-4-4) maar dit wil ik graag uitbouwen
P: Lat pull downs: opbouwen naar 3 zware setjes (3x6)
P: Cable rows: opbouwen naar 3 zware setjes (3x8)
BOR: 4 x 12
Lat prayers: 3 x 12

Incline seat isolation curls: 3 x 12
Preacher curls: 27,5kg x 12-10-8
Hammer curls: 3 x 10

C1: Benen / Schouders

P:
Squat: opbouwen vanaf 50kg tot 90/100kg, focus oefening, steeds verder uitbouwen.
P: Deadlift: Opbouwen van 60kg tot 110-120, ook verder uitbouwen
Lunges: 3 x 10
leg extentions: 3 x 12 TUT
leg curls: 3 x 12 TUT
Calf raises: 3 x 15 TUT

P: OHP seated: 40kg x 12, 50kg x 10 x 3
dumbell side raises: 3 x 12
reverse flies: 3 x 12
Shrugs: 3 x 10 zwaar

A2: Borst / Triceps

Afwijkingen tov A1:
Incline bench press ipv flat, primaire oefening
Flat dumbell curls ipv incline
Beetje varieren in fly variaties, eerste is iig focus oefening

Triceps redelijk vergelijkbaar, beetje varieren af en toe qua oefeningen, maar wel zelfde belasting.

B2: Rug / Biceps

Afwijkingen tov B1:
plate loaded oefeningen ter variatie, primaire oefeningen wel gelijk (indien beschikbaar, anders focus op de plate loaded variant)
dumbell rows ipv BOR
x 12-10-8
Hammer curls: 3 x 10

C2: Benen / Schouders

P:
Squat: opbouwen tot 3 x 8-10 op semi zwaar gewicht, dus wat hoger in reps deze leg day.
P: Leg press: 3 x 12-10-8 werksetjes, gewicht opbouwen
SLDL: 3 x 12 x 60, gewicht nog opbouwen
leg extentions: 3 x 12 TUT
leg curls: 3 x 12 TUT

P: OHP dumbells seated: 3 x 12, gewicht verzwaren (max nog vinden)
dumbell side raises: 3 x 12
reverse flies: 3 x 12
Shrugs: 3 x 10 zwaar

Vragen, op of aanmerkingen hoor ik uiteraard graag. Dit is iig hoe ik het nu een beetje doe, en merk dat ik dit goed vol houd en op tijd herstelt ben voor de volgende training. A-B training doe ik circa 45-50min over, C training circa 70 is en wel wat zwaarder, ook wat meer (zware) oefeningen.

Die hamburgers zagen er goed uit :meal::burger:!

Mooie trainingen, je traint wel best veel. Zorgen dat je ook voldoende rust. Moet je zelf wat aanvoelen natuurlijk.

Die hamburgers zagen er goed uit :meal::burger:!

Mooie trainingen, je traint wel best veel. Zorgen dat je ook voldoende rust. Moet je zelf wat aanvoelen natuurlijk.

Ze waren goddelijk... wederom vandaag weerdrool:drool:drool: Is overdag wel veel zelfbeheersing opbrengen om de kcal op te sparen, maar eigenlijk wel zeker de moeite waard haha.

En qua rust, afgelopen week was ook wel uitzonderlijk, ben druk met studie dus weinig andere plannen naast werk, dus kon goed en consequent trainen. Komende weken heb ik wat meer andere verplichtingen, en zal ik dus wat meer gedwongen rustdagen hebben. Zal sowieso goed naar mijn lichaam blijven luisteren, sowieso ook ivm cutten moet ik mijzelf niet voorbij lopen wat me alleen maar tegen zal werken qua progressie, dieet en motivatie. Komende week minimaal 1 en waarschijnlijk 2 rustdagen!

Weekend afsluiting:

Heb vandaag veel kunnen doen, maar helaas niet alles.. maarja, veel is beter dan niets, dus #progressie zullen we maar zeggen. Praktijkstage verslag is er bij ingeschoten, die ga ik komende week / komend weekend ergens tussen proberen te proppen.. wish me luck.

In plaats daarvan heb ik wel even iets aan mijn eten lopen sleutelen voor komende dagen, omdat ik graag mijn vetten wat beter op niveau wilde krijgen. Portie cashew noten dus iets verhoogd en wat schouderham bij de lunch vervangen door 2 eieren. Denk het zo iets gebalanceerder uitkomt... Op basis van zo nauwkeurig mogelijk invoer komn ik nu op het volgende uit voor de komende 4 dagen:

upload_2017-10-29_20-49-31.png

Heb vanavond in plaats nog wat studie maar de porties avondeten maar vast gemaakt... Merk toch dat als ik ze bereid en niet direct een portie opeet, ik ze veel beter kan verdelen in de verhouding die ik wil. Op de foto lijken de bakjes niet heel gevuld (verrek dat is ook zo) maar als het goed is wel vullend genoeg, hopelijk is het een beetje vol te houden komende week. En verrek, die poeder bakjes van bodylab zijn verrekt handig om cashew noten in af te wegen, 3 bakjes is precies een zak van 150g. #Winning

upload_2017-10-29_20-52-39.png

Dan nog even kort terugkijkend op afgelopen week:
- Loggen weer opgepakt... haal er veel lol en motivatie uit. Heeft me zeker geholpen om afgelopen week consequent te zijn.
- 7 trainingen.. ging lekker, meer dan normaal maar geen last van overtrainingsvreschijnselen. Komende week wel rustdag(en).
- gemiddeld op 1984 kcal per dag uitgekomen. Netjes aan voedingsschema gehouden, met een mooie uitschieter van 1500 extra kcal in de kroeg donderdag. Verrek, precies die 200 die ik boven mn target van 1800 uitkom, it's magic!
- Progressie: Van pieken rond de 83.5 naar stabiel 82.6. Tevreden met de progressie, geen reden om af te wijken.

En vooruitblik op komende week:
- Ma t/m Do wordt druk qua werk, maar verwacht ik mij strikt aan voedingsplanning en sporten te kunnen houden (dinsdag denk ik rustdag).
- Vr: Dit wordt helemaal drama met vrimibo, pubquiz, oktoberfest, stappen. Van de week maar eens bedenken hoe ik deze schade ga beperken.. of niet haha
- Zat-Zon: Sociale activiteiten gepland, maar ga wel proberen deze binnen mijn macro's te doen, of in ieder geval niet al te erg te laten zijn. Zaterdag wss wat lager dagje doen, zondag iets hoger ivm wedstrijdje Ajax.

Dat was ie voor deze week, cheers guys!

Goeie bench zeg!

Thnx!

Vanavond leg day op de planning. Plan is:

Squat: opbouwen tot 3 x 5 x 90kg (evt meer setjes als ze goed gaan)
Deadlift: Opbouwen tot 1 x 120kg
Lunges: 3 x 10 x 2 x 16kg KB
Leg extentions: 3 x 12 TUT
Leg curls: 3 x 12 TUT

OHP Seated: 12 x 40, 10 x 50kg x 3
Dumbell side raises of cable side raises
Reverse flies 3 x 12
Shrugs 3 x 12

En verder me netjes aan de voeding houden zoals gister ook neergepent, alles wat ik nodig heb heb ik mee naar werk, thuis even eten vanavond, nog even werken en dan redelijk laat naar de gym in de hoop dat het niet mega druk is. Let's go!

Succes vandaag! Pittige workout(s) wel!

Terug
Naar boven