AndroidHealthClinic

Muay Thai J going back in shape ;)

wat bij mij goed werkt is zoals met alle andere spieren... ipv te hoog in reps te gaan hoger in gewicht bij weighted crunches, al zit ik toch nog steeds aan een 15-tal reps

Zo doe ik het nu ook. Bankje lekker sT en een gewicht pakken zodat ik op ongeveer 15 reps zit. 12 is meestal net te weinig om lekker pijn te ervaren;)

Zo een instructeur(van de CIOS) op de sportschool zegt dat je buikspieren wel anders worden gevormt als je weinig reps met gewicht gebruikt ipv veel reps met geen gewicht.
Hij zegt dat ze zonder gewicht mooier gevormd worden..
Lijkt mij onzin toch?

• Topic Starter Topic Starter
Zo doe ik het nu ook. Bankje lekker sT en een gewicht pakken zodat ik op ongeveer 15 reps zit. 12 is meestal net te weinig om lekker pijn te ervaren;)

Zo een instructeur(van de CIOS) op de sportschool zegt dat je buikspieren wel anders worden gevormt als je weinig reps met gewicht gebruikt ipv veel reps met geen gewicht.
Hij zegt dat ze zonder gewicht mooier gevormd worden..
Lijkt mij onzin toch?

ik zou zeggen probeer eens een paar varianten om te kijken wat voor jou het beste werkt hé ;) al zie ik idd de logica niet van wat die vent zegt :D

ik zou zeggen probeer eens een paar varianten om te kijken wat voor jou het beste werkt hé ;) al zie ik idd de logica niet van wat die vent zegt :D

Hij had het ook nog over kleinere abs, dat hij dat mooier vond ofzo. Maarja ik wil gewoon gruwelijke abs krijgen:) Maar eerst groot worden, dat is belangrijker.
Blijf ze ook gewoon lekker zwaar trainen, werkt nu al voor mij. Alleen brede abs zal wel even tijd nodig hebben.

Ben trouwens ook 1.78m Dus blijf je vorderingen volgen.

Lijkt mij niet echt onzin... Je buikspieren zijn ook spieren dus als je ze met veel gewicht en weinig reps pakt bouwen ze massa op, en met veel reps en geen gewicht worden ze gewoon sterker. Denk ik.

Hij had het ook nog over kleinere abs, dat hij dat mooier vond ofzo. Maarja ik wil gewoon gruwelijke abs krijgen:) Maar eerst groot worden, dat is belangrijker.
Blijf ze ook gewoon lekker zwaar trainen, werkt nu al voor mij. Alleen brede abs zal wel even tijd nodig hebben.

Ben trouwens ook 1.78m Dus blijf je vorderingen volgen.

kleine abs mooier :rolleyes: wat een kneus die kerel :D

thx man ;) als je een log ofzo zou beginnen laat het mij dan weten via PM, volg ik je ook...

succes nog! train ze!

Ik heb buik vroeger altijd erg intensief gepakt, ze groeien ook erg makkelijk bij mij.

Tegenwoordig train ik ze bijna niet meer, omdat ik merkte dat ze zo dik werder dat ze bijna "bol" stonden. Evenals m'n schuine abs, die werden toch wel wat dikker waardoor m'n torso breder leek.

Stan McQuay heeft er ook weleens wat over gezegd, hij traint buik niet extreem zwaar omdat hij platte buikspieren wil hebben, geen uitstekende.
Zit wel wat in...

Kan me in het meeste wel vinden maar dit is imo onzin

Zware side bends, uitgevoerd met een dumbbell (handhalter) in één hand, bouwen je obliques aan de zijkanten van je middel op, wat niets anders doet dan je middel breder maken en de illusie geeft van smalle schouders. Ieks! Niet echt iets wat een bodybuilder wilt.

Buikspieren (incl. de oblique) hebben, tenzij je er aanleg voor heb, gewoon niet genoeg groeipotentieel om echt voor een verdikking te zorgen.

Verders word de oblique voornaamlijk gebruikt voor rotatie en is het bij de standaard side bend de quadratus lumborum die het meeste werk doet.
Wat dat aangaat komt de oblique bij gewone crunnches meer in aktie dan bij side bends.
Etc, zijn nog wel meer posts te vinden op DBB van ervaren BB-ers die dit kunnen bevestigen.

Ik zeg niet dat je ze niet moet trainen, ik zeg alleen dat ze niet zoveel groter zullen worden van het trainen.

Kleine update... nu ondertussen toch bijna terug 1.5 maand aant trainen, vandaar deze keer een arm/schouder update pic:

omtrek is terug van 32 naar 34 cm gegaan :cool:
ik ben er van bijlange nog niet, maar dat komt wel goed!
ik mis vooral nog een pak massa op de zijkant en achterkant van m'n schouders... maar ben ermee bezig ;)
deze keer ook traps stevig aant aanpakken trouwens :grinny:

1 maand en 3.5 kg verschil tussen beide foto's (beiden koud genomen uiteraard):

14e2b2a.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Etc, zijn nog wel meer posts te vinden op DBB van ervaren BB-ers die dit kunnen bevestigen.

Ik zeg niet dat je ze niet moet trainen, ik zeg alleen dat ze niet zoveel groter zullen worden van het trainen.

Kijk dan zelf naar het verschil tussen deze twee bovenstaande foto's... ligt toch niet aan mij denk ik dat ik denk dat ze effectief breder zijn geworden ;)

1 maand verschil? Wauw.

skinnyass MF

haha ben jaloers op je droogheid bro;)

Je bent ook niet vetter geworden, monsterstofwisseling heb je.
Of denk je dat als je dit dieet in gewone omstandigheden aanhoudt je BF wel stijgt?

Kijk dan zelf naar het verschil tussen deze twee bovenstaande foto's... ligt toch niet aan mij denk ik dat ik denk dat ze effectief breder zijn geworden ;)
Je hebt diepere cuts, maar ik ben nog steeds van mening dat ze niet groter zijn geworden.:o

Ze ogen wel groter, ja.

Tjok wil z'n ongelijk niet toegeven.

Ik heb geen ongelijk..:p

Buikspieren hebben niet een groot groeipotentieel en die foto die je hierboven laat zien komt niet omdat je buikspieren zoveel groter zijn geworden maar omdat je huid strakker is gaan staan.

3xl zei ook een keertje dat je blij moet zijn als je na jaaaareeenlang trainen een verschil van 1cm hebt weten op te bouwen.

Ik heb geen zin om te zoeken naar wetenschappelijke onderzoeken of iets dergelijks maar het is wel zo.:p

Mooi he....dat spiergeheugen :) Ik mag er ook al weer 6 kilo's bijtellen momenteel in pakweg 5 weken. Heerlijk! Doorknallen jij! :D

Lekker bezig.

Je blijft een ecto, though;).

Terug
Naar boven