XXL Nutrition

Muay Thai J going back in shape ;)

Ik heb geen ongelijk..:p

Buikspieren hebben niet een groot groeipotentieel en die foto die je hierboven laat zien komt niet omdat je buikspieren zoveel groter zijn geworden maar omdat je huid strakker is gaan staan.

3xl zei ook een keertje dat je blij moet zijn als je na jaaaareeenlang trainen een verschil van 1cm hebt weten op te bouwen.

Ik heb geen zin om te zoeken naar wetenschappelijke onderzoeken of iets dergelijks maar het is wel zo.:p

Geloof er geen zak van dat 3xl dat heeft gezegd. Als jaren moet doen over 1 cm , dan train je als een b*ch en vreet je als een slang.

En vreet je te pletter of niet meer dan anders als je traint?

Veel meer dan normaal maar wel veel minder junk. Niet echt een strak schema, gewoon veel en goed vreten en weegschaal en spiegel gebruiken om te zien of je de goede kant op gaat. Slapen wordt ook goed op gelet bij mij enzo.

Geloof er geen zak van dat 3xl dat heeft gezegd. Als jaren moet doen over 1 cm , dan train je als een b*ch en vreet je als een slang.
Ik denk dat de meesten hoge reps doen omdat ze ooit de kreet gehoord hebben dat de abs heel de dag door in aktie zijn en daardoor een hoog volume aankunnen.

Word altijd wel aan het feit voorbij gegaan dat een spier die heel de dag door (met een kleine ROM) in aktie is weinig heeft aan 20, 30 of wat dat aangaat 1000 onbelaste xtra reps vooral ook om dat de buikspieren de buikspieren, omdat het stabilators van de romp zijn, overwegend fasttwich zijn.

Ik ben idd ok van mening dat oefeninge zoals squat en push-press de buikspieren beter belast als crunches ed. Vooral omdat dit soort oefeningen belast op de manier waarop ze het best werken (zie verhaal hierboven)

En al die pro's met hun wasbordjes eerder een gevolg van een laag vetpercentage als aan uren buikspiertraining.

En wat massa voor de abs aangaat, hoeveel groeipotentie denk je dat de abs hebben?
Het is een dunne platte spier die ingepakt is in een stugge sheet (fascia) je mag blij zijn als je na jaaaarenlang goed uitgevoerde crunches met extra belasting de buikspieren 1cm in dikte hebben toegenomen.

BTW, veel buikspieren trainen levert een constan verkorte spier op wat krom lopen tot gevolg kan hebben, vooral ook omdat de buik fanaten zelden iets aan hun onderrug doen :(

Tsja, ik draai ook al een tijdje mee en ken eigenlijk maar heeeeeeel weinig mensen die met een smale taille begonnen en eindigde met een blokkerig middensectie.

Dus eigenlijk vind ik het hele "obliquetrainenmaaktjedik" verhaal niet eens licht overdreven maar zwaar overdreven

Mensen die ik ken die een blokkerige middensectie kregen hadden al een brede taille van zichzelf en dus aanleg.

Vergeet trouwens niet dat je eigenlijk geen buik kan trainen zonder de in- en externe oblique erbij te betrekken (behalve dan mischien TVA training) en dat als je gevoelig ben voor een brede taille die ook zal ontwikkellen met gewone crunches ed.

Verders is de oblique een spier die gewoon weinig groeipotentieel heeft net zoals de rest van de houdingsspieren dus je moet echt aanleg hebben willen ze goed ontwikkelen. En eerlijk gezegt vind ik het cosmetische nadeel van een iets dikkere taille niet opwegen tegen het voordeel die een sterke middensectie oplevert bij andere oefeningen

Imo is rechtstreekse oblique training dus prima en alleen als je aanleg vertoont uitkijken dat ze niet gaan overheersen, maar dat geld voor alle spieren.

Buikspieren hebben idd niet echt veel groeipotentieel

@TS: en elke training heb ik mijn buik getraind

Goh, en toch groeien ze niet ?

Heb je zoiets al eens geprobeerd met bv je benen?
Heeft ie toch gedaan..

Ik ben benieuwd hoe je er over een half jaar uitziet!

Netjes hoor.
Vooral Adriana Lima & Megan Ewing op de achtergrond. En Mark Wahlberg-->mijn voorbeeld qua fysiek.

• Topic Starter Topic Starter
Je bent ook niet vetter geworden, monsterstofwisseling heb je.
Of denk je dat als je dit dieet in gewone omstandigheden aanhoudt je BF wel stijgt?

we zullen zien hé... van mij mag het een paar percenten stijgen hoor, maar het gebeurt gewoon niet voorlopig :grinny:

al hoor je mij niet klagen ;) is zeker genetisch, want m'n broer is een topsporter (400meter loper) en die staat op 5% (gisteren gemeten bij een sportarts) terwijl hij zelfs niet speciaal oplet wat hij eet ofzo... vreet ook een hele dag door

bon, ff eten zoeken :D constante honger... binnenkort ook maar eens met B12-injects beginnen voor nog meer vasculariteit, pomp en eetlust :rocknana:

Veel meer dan normaal maar wel veel minder junk. Niet echt een strak schema, gewoon veel en goed vreten en weegschaal en spiegel gebruiken om te zien of je de goede kant op gaat. Slapen wordt ook goed op gelet bij mij enzo.

ik slaap telkens 7-8 uur per nacht (blijf laat op maar sta pas rond de vroege namiddag op ;))

Let je op je voeding MTJ?

Heb gisteren en vandaag in totaal gegeten (tot nu toe, straks volgt er nog kwark, rijstwafels en een shake na m'n training):

1.2 kg bananen
300 gram rijstwafels
1500 gram kwark
3 liter melk
weight gainer
whey proteine
2 blikken tonijn
...

dit naast muesli, brood, m'n avondeten, etc. ;)

dus ja :D

1.2kg bananen? Wat heeft dat voor zin, ga dan liever voor havermout ed.

1.2kg bananen? Wat heeft dat voor zin, ga dan liever voor havermout ed.

ik eet gewoon doodgraag bananen :D heb ook havermout staan hoor... die muesli is trouwens op basis van havermout en zonder toevoeging van suikers!

maar goed, ben door naar de gym, m'n lichaam gaan verkrachten :wl:

Mooi hé, die spiergeheugen. Wat een skinny mofo was je geworden zeg. En nou nooit meer stoppen, en al helemaal niet omdat je vriendin het zo wel ''genoeg'' vond. Je ziet wel hoe snel dát allemaal kan gaan :)

Jammer dat je zo ver weg woont, btw. Had best wel eens een keer met je willen trainen. Dan was je een beescht geworden.

zo MTJ, waar train je nu?

Mooi hé, die spiergeheugen. Wat een skinny mofo was je geworden zeg. En nou nooit meer stoppen, en al helemaal niet omdat je vriendin het zo wel ''genoeg'' vond. Je ziet wel hoe snel dát allemaal kan gaan :)

Jammer dat je zo ver weg woont, btw. Had best wel eens een keer met je willen trainen. Dan was je een beescht geworden.

Hehe gelukkig dat spiergeheugen bestaat! Ik stop nooit meer met trainen voor een b*ch!
Tijdens de zomer kunnen we eens meeten hé om eens samen te trainen ;) Eerst m'n krachtstats weer de hoogte inkrijgen :lifter:

Tijdens de week 2x in Leuven, maar das een 'gewone' gym... tijdens het weekend train ik 2x in Londerzeel (Vlaams-Brabant) in een kleinschalige hardcore gym ;)

Inderdaad vrij ecto.

Hehe gelukkig dat spiergeheugen bestaat! Ik stop nooit meer met trainen voor een b*ch!
Tijdens de zomer kunnen we eens meeten hé om eens samen te trainen ;) Eerst m'n krachtstats weer de hoogte inkrijgen :lifter:

Tijdens de week 2x in Leuven, maar das een 'gewone' gym... tijdens het weekend train ik 2x in Londerzeel (Vlaams-Brabant) in een kleinschalige hardcore gym ;)

In welke gym in Leuven train je dan?

alcohol, wiet en feestjes

nu terug een gezonde levensstijl hoor ;) heb het wel gezien in dat jaartje... ben 13 kg afgevallen op dat jaar, zuivere massa en nu al 8 van terug

Ik ben ook op weg naar een jaar niet trainen afkomstig door een operatie enzo.
Zit ook al aan 8 afgevallen kilo's, waarvan nu ook een stukje meer vetmassa aangenomen.

In hoeveel tijd heb je die 8 kilo teruggewonnen (en is dat pure spiermassa?)
Lijkt me leuk om te weten als ik terug begin, hoe rap dat zou gaan.

8 kilo terug? Dat gaat snel! Ik sta op 5 kilo in 6 weken. Nog 10 te gaan bij mij :D

Terug
Naar boven