MuscleMeat

Muay Thai J going back in shape ;)

misschien kan hij wel meer spiermassa pakken als hij meer eet...

hij heeft sowieso spiergeheugen waardoor hij veel terug pakt.

Waarom denk je dat 99 % van de bodybuilders boven hun behoefte eet en off season hoger in vet gaat zitten.....

Omdat 99% van de bodybuilders extreem bulken. Wil niet zeggen dat het ook subtieler kan.

misschien kan hij wel meer spiermassa pakken als hij meer eet...

hij heeft sowieso spiergeheugen waardoor hij veel terug pakt.

Waarom denk je dat 99 % van de bodybuilders boven hun behoefte eet en off season hoger in vet gaat zitten.....

hij heeft 6 kilo teruggepakt binnen 1,5 maand en zijn BF is nauwelijks of niet gestegen en jij gaat hem vertellen dat hij meer moet gaan eten. Please stop talking BS!
Jij denkt dat hij onder zijn onderhoud eet terwijl hij 6 kilo in gewicht is aangekomen? :roflol:
Ik denk dat bodybuilders off season hoger in hun BF gaan zitten omdat 3% BF niet erg gezond is en vol te houden is voor een langere tijd. Overigens als je kijkt naar Cutler en vele anderen blijven zij onder de 10% off season dus zo vet zijn ze niet.

hij heeft 6 kilo teruggepakt binnen 1,5 maand en zijn BF is nauwelijks of niet gestegen en jij gaat hem vertellen dat hij meer moet gaan eten. Please stop talking BS!
Jij denkt dat hij onder zijn onderhoud eet terwijl hij 6 kilo in gewicht is aangekomen? :roflol:
Ik denk dat bodybuilders off season hoger in hun BF gaan zitten omdat 3% BF niet erg gezond is en vol te houden is voor een langere tijd. Overigens als je kijkt naar Cutler en vele anderen blijven zij onder de 10% off season dus zo vet zijn ze niet.

prima joh eigenwijze draak.

ik heb niet eens zin om in discussie te gaan, blijf jij lekker het hele jaar SuPeRdUdE droog.
Ieder zijn eigen methode om aan te komen, ik hou me gewoon aan de algehele richtlijnen van de ongeschreven bodybuilding-bijbel.

+1, meeste komen nooit boven 10% en houden dan wel wat vocht vast.
Waarom?
1) 3% houden, als dat uberhaubt mogelijk is, moet je te laag gaan in kcal en gaat je op termijn spiermassa kosten
2) Op 3% kan je niet deftig trainen, door dieet geen energie
3) te blessuregevoelig op 3%

Als je vet aankomt eet je gewoon te veel, ideaal is net genoeg eten zodat je geen vet aanzet en om te groeien is 10 à 12% ideaal. Maar aangezien MTJ van nature onder de 8 zit, zal hij zo laag ook kunnen groeien.

ik heb niet eens zin om in discussie te gaan, blijf jij lekker het hele jaar SuPeRdUdE droog.
Ieder zijn eigen methode om aan te komen, ik hou me gewoon aan de algehele richtlijnen van de ongeschreven bodybuilding-bijbel.

Ik heb beide gedaan en ga nu gewoon mijn BF rond de 11% houden, is een beetje mijn standaard-BF, ik kan dat gemakkelijk vasthouden. Ik heb een keer een klein jaar serieus gebulkt en naar pakweg 15% gegaan en het is niet voor herhaling vatbaar, ging niet sneller dan year round @ 11%. Als je een tijdje traint moet je ook niet echt meer dan 5kg VVM per jaar verwachten bij zelfde BF onder normale omstandigheden.

prima joh eigenwijze draak.

hij komt 6 kilo aan binnen 1,5 maand en dat vind jij niet snel genoeg? Zolang hij goed aankomt dan is er imo niets dat hij moet veranderen. Als hij niet meer aankomt dan moet hij meer kcal gaan eten. Niet zo moeilijk lijkt me.

Neem trouwens G-men nu als voorbeeld. Zijn BF komt nooit boven de 10% of ga je hem nu ook wijs maken dat hij meer moet gaan eten?

Ik ben liever droog dan een BUFFE 20% ;)

hij komt 6 kilo aan binnen 1,5 maand en dat vind jij niet snel genoeg? Zolang hij goed aankomt dan is er imo niets dat hij moet veranderen. Als hij niet meer aankomt dan moet hij meer kcal gaan eten. Niet zo moeilijk lijkt me.

Neem trouwens G-men nu als voorbeeld. Zijn BF komt nooit boven de 10% of ga je hem nu ook wijs maken dat hij meer moet gaan eten?

Ik ben liever droog dan een BUFFE 20% ;)

you can't overtrain, you only can undereat wijze woorden van trey...

Je kan nooit genoeg eten man gwn nogmeer vreten hele dag door volproppen!!

Ik heb beide gedaan en ga nu gewoon mijn BF rond de 11% houden, is een beetje mijn standaard-BF, ik kan dat gemakkelijk vasthouden. Ik heb een keer een klein jaar serieus gebulkt en naar pakweg 15% gegaan en het is niet voor herhaling vatbaar, ging niet sneller dan year round @ 11%. Als je een tijdje traint moet je ook niet echt meer dan 5kg VVM per jaar verwachten bij zelfde BF onder normale omstandigheden.

de grootste misconceptie van "bulken" is dat men denkt dat je extreem moet stijgen in vet %. Het is een tijdje mode geweest in de bb-scene om zeer hoog te gaan in vet %, maar tegenwoordig is men daar weer vanaf gestapt.

Punt wat ik probeer te maken, en wat ik ook met grote regelmaat in de sportschool tegen kom is het volgende;

Als je eet, en je eet, en je eet, en je blijft constant droog (zoals de foto van MTJ) dan is de kans heel groot dat je onder je behoefte zit.

Enige uitzondering is dat je precies goed zit en de perfecte balans hebt gevonden tussen verbruik en inname, maar dan moet je wel heel veel geluk hebben.

Wil je op de meest effectieve wijze spiermassa aanzetten, dan zul je je inname aan moeten passen aan je verbruik. Vergeet niet dat de aanmaak en het onderhoud van spiermassa calorieën VREET! Ze schreeuwen erom.

Hoe kom je er achter dat je inname voldoende is? Als je vet % gaat oplopen dan weet je dat je inname hoger is dan je verbruik. BINGO, je zit goed.
De kunst is om je inname zo op je verbruik af te stellen dat je niet of nauwelijks in vet % stijgt, maar dat vergt ervaring. Je zult moeten expirimenteren. Je zult over je verbruik moeten gaan om erachter te komen wat het is. Blijf je altijd droog, dan blijf je jezelf altijd afvragen of je niet te laag in inname zit. Wordt je in rap tempo vetter, dan weet je dat je lager moet gaan. Zo is het expirimenteren tot je je juiste dieet hebt.
Maar 1 ding is zeker, blijf je constant droog dan zit je te laag.
Veel pro's en serieuze "hobbyisten" snappen dit principe. Daarom gaan ze offseason hoger in calorieën zitten, het zou immers een ramp zijn als je onder je behoefte zit, zonde van al je werk. En het opschroeven van je calorieën houdt in dat je helaas iets in vet % zal stijgen. Just part of the game.
Bijkomend voordeel van deze stijging is natuurlijk wel dat je een stuk zwaarder kunt liften, want gewichtstoename leidt tot krachtstoename, en krachtstoename leidt tot meer belasting van je spieren en dat leidt weer tot hypertrofie.

Nu weer terug naar de sportschool. Veel jongens willen all year around droog blijven, maar helaas is dit niet de meest efficiënte manier om size te gainen.
En dat is het punt wat ik duidelijk wil maken.

Ik begrijp je insteek wel maar ik ben van mening dat als iemand 6 kilo aankomt in 1,5 maand tijd je het behoorlijk goed doet. Ook al gaat het om terug gewonnen massa. Ik ben het wel met je eens dat als je niet aankomt en sterker wordt dat er 9 van de 10 x sprake is van under eating.

Ik geef je hierin gelijk Loo. Maar als je de boel onder de knie hebt kan je wel boven onderhoud eten, maximaal gainen en je BF ongeveer constant houden, mits je niet te laag zit in BF. Je moet ook rekening houden met het feit dat je lichaam je verbranding kan versnellen en vertragen en zo wel een 200 kcal's verschil kan opvangen.

tuurlijk doet hij het goed.. maar die 6 kilo had ook 10 kilo kunnen zijn gezien ze lage vett% zo zie ik het dan..

Ik begrijp je insteek wel maar ik ben van mening dat als iemand 6 kilo aankomt in 1,5 maand tijd je het behoorlijk goed doet. Ook al gaat het om terug gewonnen massa. Ik ben het wel met je eens dat als je niet aankomt en sterker wordt dat er 9 van de 10 x sprake is van under eating.

ohhh hij gaat zeker goed, zonder twijfel.
Maar je hebt goed, beter en het beste.
Blijf je zo droog dat de aders er op staan, dan zit je niet in de meest efficiënte staat om spiermassa aan te zetten.
Of hij moet zo'n ****ing geluk hebben dat hij precies zoveel eet als hij nodig heeft...

Ik geef je hierin gelijk Loo. Maar als je de boel onder de knie hebt kan je wel boven onderhoud eten, maximaal gainen en je BF ongeveer constant houden, mits je niet te laag zit in BF. Je moet ook rekening houden met het feit dat je lichaam je verbranding kan versnellen en vertragen en zo wel een 200 kcal's verschil kan opvangen.

Zeker, zoals ik al zei, met genoeg ervaring weet je ongeveer hoe je dieet eruit moet zijn om VVM te kweken zonder vet aan te komen.
Ik schommel nog weleens in mijn dieet, ik heb een tijdje lager in carbs gezeten, nu heb ik mijn carbs wat opgeschroefd omdat ik vond dat ik wat te droog begon te worden.

Maar blijf je zo droog dat de aders er op blijven staan dan zit je te laag.

heb precies hetzelfde..paar maanden gestopt geweest...nu weer flink aan het oppakken! Netjes bezig zo, ga door..

• Topic Starter Topic Starter
heb precies hetzelfde..paar maanden gestopt geweest...nu weer flink aan het oppakken! Netjes bezig zo, ga door..

thx man...

@ Loo en de anderen: ik ben m'n voeding aant opvoeren tot ik merk dat m'n bf begint te stijgen... al denk ik dat ik al vrij hoog zit qua kcal inname

feit is dat ik nog steeds een kilotje per week op de weegschaal mag toevoegen gedurende 6 opeenvolgende weken al, dus ik denk wel dat het vrij snor zit allemaal

straks weer knallen in de gym trouwens... schouders zijn met een vertraging beginnen meegroeien met chest/lats, evenals biceps en nu ook net triceps (loopt het meeste achter nu)
quads en hams groeien ook terug goed

Jow Thai J, heb je nog nieuwe fullbody pics?

Jow Thai J, heb je nog nieuwe fullbody pics?

Vooruit, eentje dan vlugvlug gemaakt :D

mj0b6g.jpg

vette shit ouwe.. je bent zo klaar voor een magazine :D

:sd:

Ik heb laat ons zeggen nu een goed kader waar ik massa op kan beginnen hangen... nog een 10-15 tal kg zou perfect zijn!

Terug
Naar boven