MuscleMeat

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

Toch petje af dat je elke dag naar de uni bent gegaan! Is die sociale angst niet een klein beetje minder geworden sinds het begin?
Welke stad studeer je eigenlijk?

Na de eerste 6 en laatste 4 pagina's gelezen te hebben, speciaal aangemeld op dit forum om te kunnen reageren. Ok, misschien ben ik mogelijk de zoveelste die zegt hetzelfde probleem te hebben en schiet je met mij helemaal niks op, maar toch...

Ik heb dus exact hetzelfde als jij, zowel de doelen als problemen.
Ook ik durf niet naar de sportschool, zwembad en vechtsport. Nog maagd en nog nooit een vriendin gehad en uiteraard een soort angst voor meisjes.
Wel eens een paar maandjes getraind om het vervolgens te verwaarlozen. Op school ook altijd goed gefunctioneerd en met directe klasgenoten nooit problemen gehad, maar zet mij niet in een kledingwinkel of een rij voor de kassa met een cassière.

Goed, ik kan mijn problemen hier ook allemaal uit gaan typen, maar dan kan ik net zo goed jouw eerste drie berichten kopiëren, zelfs het reizen met de trein ken ik: 2jaar lang elke dag een dikke 3 uur aangevuld met nog een uur fietsen, lopen of bus. In de trein kun je trouwens goed je sociale vaardigheden oefenen, een praatje is makkelijk gemaakt, zeker als er weer eens vertraging is ;)

Weet niet hoe het bij jou zit maar bij mij weten mn ouders niet eens dat ik met al "dit" zit, ze denken slechts dat ik verlegen ben meer niet.

Grappig, ik doe hbo, opleiding mediatechnologie en wederom voor een verkeerde studie gekozen. Ik dacht laatst nog een studie geneeskunde zal me 10x makkelijker afgaan dan dit geworstel, maar nu van dat lichamelijke onderzoek gehoord te hebben denk ik maar 4x makkelijker xD

Mijn ervaring met staan in onderbroek :)
Toen ik 17 was in de kleedkamer op school en andere klas binnen kwam, zei zo'n patsertje tegen zn maten: "Hey, moet je zien hoe mager hij is". Meteen daarop zei ik tegen hem op iets sarcastische toon: "Had je me liever iets dikker gehad..., homo?"(Heb niks tegen homo's) Hij hield zn bek en de rest begon te lachen. Is het niet vreemd dat iemand anders ontevreden is over mijn eigen lichaam?

In ieder je hebt al flinke stappen gemaakt, ooit zal je contact-lijst in je mobiel vol met meisjes staan die je wel kent :P
Ok, een veel te lange post zonder enig nut, ik zal dit topic eens helemaal doorlezen...

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.064
Toch petje af dat je elke dag naar de uni bent gegaan! Is die sociale angst niet een klein beetje minder geworden sinds het begin?
Welke stad studeer je eigenlijk?

Dankje. Dat zei de psycholoog ook inderdaad. Hij vond het wel knap, want het is niet makkelijk (geloof me). Elke stap die ik buiten mijn eigen huis zet, kom ik met mijn angsten in gevecht.

Het is nu wel een beetje minder geworden. In het begin durfde ik bijv. niet naar de bibliotheek. Nu na een paar keer te zijn geweest durf ik dat toch wel wat meer.
Ik studeer in Amsterdam;)

---------- Toegevoegd om 09:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:53 ----------

update:
Ik ga vanaf dinsdag in mijn kamer in Amsterdam wonen (ben nu doodziek, dus ik sla morgen en dinsdag uni over denk ik). Ik ben van plan om deze week een sportschool te gaan bezoeken (wat ik wel heel spannend vind eigenlijk). Kijken hoe dat mij afgaat.

Dankje. Dat zei de psycholoog ook inderdaad. Hij vond het wel knap, want het is niet makkelijk (geloof me). Elke stap die ik buiten mijn eigen huis zet, kom ik met mijn angsten in gevecht.

Het is nu wel een beetje minder geworden. In het begin durfde ik bijv. niet naar de bibliotheek. Nu na een paar keer te zijn geweest durf ik dat toch wel wat meer.
Ik studeer in Amsterdam;)

---------- Toegevoegd om 09:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:53 ----------

update:
Ik ga vanaf dinsdag in mijn kamer in Amsterdam wonen (ben nu doodziek, dus ik sla morgen en dinsdag uni over denk ik). Ik ben van plan om deze week een sportschool te gaan bezoeken (wat ik wel heel spannend vind eigenlijk). Kijken hoe dat mij afgaat.

je moet niet denken dat in de sportschool alleen maar beesten zitten dat dacht ik ook toen ik op dit forum kwam, maar heb maar 4 mensen gezien die buffer zijn dan mij :S ( niet opschepperig bedoeld) Veel echte super dikke mensen trainen er ( wat me stuk erger lijkt dan heel dun), je komt hier niet voor hun maar voor je zelf niemand zal je aankijken ofzo hoor je bent er toch om je lichaam te verbeteren? dat hebben al die mensen ook in hun gedachten ;). Dit is geen hardcore gym de dumbbells gaan bv tot 30kg.

Ik studeer ook in Amsterdam, aan de UvA bij t roeterseilandcomplex. Waar heb je een kamer gevonden?
Bij de universitaire sportschool kan je voor 130 euro per jaar sporten en ze hebben net een nieuwe vestiging geopend bij t science park, zou ik maar eens uitchecken dan!

• #1.067
Na de eerste 6 en laatste 4 pagina's gelezen te hebben, speciaal aangemeld op dit forum om te kunnen reageren. Ok, misschien ben ik mogelijk de zoveelste die zegt hetzelfde probleem te hebben en schiet je met mij helemaal niks op, maar toch...

Ik heb dus exact hetzelfde als jij, zowel de doelen als problemen.
Ook ik durf niet naar de sportschool, zwembad en vechtsport. Nog maagd en nog nooit een vriendin gehad en uiteraard een soort angst voor meisjes.
Wel eens een paar maandjes getraind om het vervolgens te verwaarlozen. Op school ook altijd goed gefunctioneerd en met directe klasgenoten nooit problemen gehad, maar zet mij niet in een kledingwinkel of een rij voor de kassa met een cassière.

Goed, ik kan mijn problemen hier ook allemaal uit gaan typen, maar dan kan ik net zo goed jouw eerste drie berichten kopiëren, zelfs het reizen met de trein ken ik: 2jaar lang elke dag een dikke 3 uur aangevuld met nog een uur fietsen, lopen of bus. In de trein kun je trouwens goed je sociale vaardigheden oefenen, een praatje is makkelijk gemaakt, zeker als er weer eens vertraging is ;)

Weet niet hoe het bij jou zit maar bij mij weten mn ouders niet eens dat ik met al "dit" zit, ze denken slechts dat ik verlegen ben meer niet.

Grappig, ik doe hbo, opleiding mediatechnologie en wederom voor een verkeerde studie gekozen. Ik dacht laatst nog een studie geneeskunde zal me 10x makkelijker afgaan dan dit geworstel, maar nu van dat lichamelijke onderzoek gehoord te hebben denk ik maar 4x makkelijker xD

Mijn ervaring met staan in onderbroek :)
Toen ik 17 was in de kleedkamer op school en andere klas binnen kwam, zei zo'n patsertje tegen zn maten: "Hey, moet je zien hoe mager hij is". Meteen daarop zei ik tegen hem op iets sarcastische toon: "Had je me liever iets dikker gehad..., homo?"(Heb niks tegen homo's) Hij hield zn bek en de rest begon te lachen. Is het niet vreemd dat iemand anders ontevreden is over mijn eigen lichaam?

In ieder je hebt al flinke stappen gemaakt, ooit zal je contact-lijst in je mobiel vol met meisjes staan die je wel kent :P
Ok, een veel te lange post zonder enig nut, ik zal dit topic eens helemaal doorlezen...

thnx man. Je post heeft zeker wel nut;) bedankt ervoor.Hoe gaat het nu met je dan?

De laatste anderhalf jaar ging het redelijk goed, maar nu de studie tegenvalt, ik slechts 2 lessen per week heb en medestudenten op stage zijn, valt de structuur weg. Het kan een paar weken goed gaan maar soms heb ik wel eens van die dagen dat ik het somber inzie.

Twee jaar geleden kon ik mezelf nauwelijks 2 keer opdrukken en optrekken, had toen wat geoefend maar al snel weer opgegeven. Eind mei begonnen aan wat ik noem de aziatische methode: 1e dag bijv. opdrukken tot je niet meer kunt en dan elke dag daarop eentje meer. Heb dit 2 maanden volgehouden, met verschillende oefeningen maar geen krachttraining. Wat betreft eten, bij het avondeten een portie meer dat was alles. Uiteindelijke resultaat was 57,8kg. Vorige week ben ik hier weer aan begonnen, op naar de 60kg en daar voorbij.

Mijn eerste kus was trouwens ook deze zomer, 's ochtends vroeg midden op straat
overrompeld door een wat aangeschoten MILF, terwijl haar vriend als een boer met kiespijn ernaast stond. Nou niet echt wat ik van mn eerste zoen had verwacht...

De laatste anderhalf jaar ging het redelijk goed, maar nu de studie tegenvalt, ik slechts 2 lessen per week heb en medestudenten op stage zijn, valt de structuur weg. Het kan een paar weken goed gaan maar soms heb ik wel eens van die dagen dat ik het somber inzie.

Twee jaar geleden kon ik mezelf nauwelijks 2 keer opdrukken en optrekken, had toen wat geoefend maar al snel weer opgegeven. Eind mei begonnen aan wat ik noem de aziatische methode: 1e dag bijv. opdrukken tot je niet meer kunt en dan elke dag daarop eentje meer. Heb dit 2 maanden volgehouden, met verschillende oefeningen maar geen krachttraining. Wat betreft eten, bij het avondeten een portie meer dat was alles. Uiteindelijke resultaat was 57,8kg. Vorige week ben ik hier weer aan begonnen, op naar de 60kg en daar voorbij.

Mijn eerste kus was trouwens ook deze zomer, 's ochtends vroeg midden op straat
overrompeld door een wat aangeschoten MILF, terwijl haar vriend als een boer met kiespijn ernaast stond. Nou niet echt wat ik van mn eerste zoen had verwacht...

No offence, maar :roflol:

Verder suc6 met je doelen.

Schiet eens op met je doelen joh.

:p

Trouwens, ik zag vandaag een jongen in de gym.. die was echt broodmager.. ik denk 60 kg bij 1.85 ofzo. Het viel me wel op maar het deed me niks. Ik had respect voor die gozer want blijkbaar had hij er genoeg van dat hij zo dun was. Hij curlde met ongeveer 7.5 kg op de stang zag ik maar ik verwachtte ook niet meer. Heb er daarna niet meer op gelet, ik ben daar voor mezelf dus. Zo als ik redeneer, zo redeneren andere mensen ook. Het is toch ook niet zo dat we in een gym constant naar de hele dikke mensen kijken?

Moet zeggen dat in een universiteitsgym wel vaker heel magere jongens rondlopen. Zeker aan het begin van het collegejaar ;)

Ook beter dat je dan misschien wat studiegenootjes ontmoet op een andere manier. Dat ze je al leren kennen als een sporter en niet als die verlegen jongen uit de collegezaal. Gaan!

[edit] Vind 64 kg bij 1.80 niet eens zo mager trouwens.

Laatst bewerkt:
En, al weer nieuws? :D

• #1.077
ik was van de week voor het eerst op mijn kamer, maar we hebben nog geen internet daar, dus vandaar geen updates.

Van de week wel bij 2 sportscholen gaan kijken. Eentje is op loopafstand (5 min) van mijn kamer, maar daar is het meestal super druk en het is klein, waardoor er dus lange wachttijden zijn per oefening.

Andere (david loyd), wel heel modern enzo (met zwembad en alles), maar duurder en langere reistijd. Ik weet niet of mensen bekend zijn met deze sportschool?? voordeel was wel dat deze sportschool minder druk leek, mede doordat het gewoon groter was en ze meer van alles hadden.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat de rondleidingen die ik kreeg super eng waren voor mij. Ik ben ook ernstig tegen mijn angsten in gegaan. Ik vraag me af of het ooit goed gaat komen met die sociale angst. Ik word er iig goed mee geconfronteerd. Elke dag in de trein/tram. Maandag weer presenteren. Woensdag lichamelijk onderzoek (kleren uit). Elke dag boodschappen doen. Elke dag uni. Heb dan ook voor mijn doen een super zware week achter de rug en ben mentaal echt helemaal kapot.

extra update: dinsdag heb ik date met die chick. Hiervoor heb ik geen tijd gehad om met haar af te spreken. we zullen zien wat me te wachten staat:D

Laatst bewerkt:

Joh, dat gaat wel goed komen! Ik ben van mijn presentatie angst afgekomen door een presentatie te zien als een toneelstuk waarin ik de zelfverzekerde acteur speel, daarnaast echt zoveel mogelijk presentaties gedaan als ik maar kon. Je went eraan en bouwt niet meer dagen van te voren spanning op. Als studenten je kennen als een "stille" en je geeft dan een goede presentatie zijn ze vaak verbaasd, geeft je een lichte kick :)

Veel succes deze week!!! :thumb:

Juist, iets waar je niet goed in bent/niet zo goed durft, moet je eigenlijk zoveel mogelijk proberen te doen. Misschien een heel stom voorbeeld, maar de eerste week dat ik hier in het buitenland zat, durfde ik vrijwel geen Spaans te spreken, omdat ik bang was dat ze me niet zouden begrijpen/verkeerd zouden begrijpen/uit zouden lachen vanwege mijn niveau. Achteraf natuurlijk een idiote gedachte, want iedereen moet het ooit leren. Sinds ik die knop om heb gezet, leer ik de taal zo veel sneller en gaat het steeds beter. En hoe beter het gaat, hoe beter je erover voelt natuurlijk!

Jouw situatie is waarschijnlijk iets groter, maar probeer die knop om te zetten. Ik weet zeker dat je dat kunt, je hebt al zoveel overwonnen!

• #1.080
Voor de mensen die niet helemaal begrijpen hoe erg mijn sociale angst/onzekerheid is, hier een grappig verhaal ( voor mij triest):

gisteravond had ik dus afgesproken met die chick. Ikwas sowieso al heel de dag zenuwachtig en ook heel de weg ernaar toe.200 m verwijderd van haar huis nam de angst zo erg toe dat ik echt niet meer er heen durfde. Heb nog 5 min. In de auto gezeten en geprobeerd mezelf over te halen om alsnog te gaan. Lukte niet en heb met een smoesje afgezegd en bevrijd van de angst, maar gevuld met teleurstelling en woede, ben ik naar huis gereden.

Onderweg als een klein kind tranen gelaten. Elke fucjing dag zit ik in de les vol met angst. Ik ben zenuwachtig als ik naar de les niet, ik ben bang als ik de tram in stap, ik ben voor elke stap die ik buiten mijn eigen huis zet en that is killing me. Zo lang probeer ik er tegen te vechten, maar het lukt maar niet.

Ik denk dat ik ook stop met het posten hier. Het enige wat ik doe is zeuren van dit lukt niet, dat lukt niet.

Terug
Naar boven