- Waardering
- 2.662
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 120kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb de reactive slinshot van Bell. Deze voelt wel ''natuurlijker'' qua benchen dan de Ram. Ram is wel sterker.Sterke bench 💪 ik heb zelf de slingshots van Mark Bell en heb ook een Ram van Titan. Ik vind die van Marl Bell persoonlijk beter. Wat is jouw ervaring?
Nu is de reactive de "lichste" versie van mark bell's slingshot. Daar heb je zoals je weet verschillende sterktes in, net zoals bij de Ram overigens ook. Ik heb zelf de original (mijns inziens beste keuze) de fullboar (versie met angled sleeves, voegt mijns inziens geen enkele waarde toe) en de maddog (2ply), meer geschikt voor equipped lifters. Als ik met de slingshot train, hou ik als extra intensiteit zo'n 10% meer aan dat het laatste set wat ik raw deed. In jouw geval zou ik dan na die 3x180 voor 3x200 gegaan zijn met een original slingshot van Bell 😊Ik heb de reactive slinshot van Bell. Deze voelt wel ''natuurlijker'' qua benchen dan de Ram. Ram is wel sterker.
Verder heb ik destijds wat slingshots besteld via Alixpress. Overigens goede kwaliteit en een stuk stugger. Maar om 40kg meer dan je max raw te drukken lijkt mij zinloos.
Vind je dat incline bench een goede carry-over heeft naar de flat benchpress?training 22-9-2023
Schuin bankdrukken paused
Tijd terug alweer deze oefening te hebben gedaan
2x10xbar
2x5x70
2x5x100
2x5x120
pull-ups
4x5xbw (122kg)
overhead triceps cable extensions
4x10x?
one arm preacher curls
6x14
6x18
6x20
side raise machine
3x10x?
face pulls
4x10x?
Variatie helpt is mijn ervaring, niet alleen plat bandrukken.Vind je dat incline bench een goede carry-over heeft naar de flat benchpress?
Nee is mijn ervaring. Maar ik heb nog een doel op incline en dat is 1x160Vind je dat incline bench een goede carry-over heeft naar de flat benchpress?
powerliftingtechnique.com
Het artikel lijkt me niet wetenschappelijk verantwoord, er staan veel twijfelachtige uitspraken in.Blijkbaar heeft iedereen zo zijn eigen ervaringem ermee 😊. In mijn homegym heb ik geen incline bench en ik wat ik me afvraag is of het de moeite waard is om er ūberhaupt een aan te schaffen? Toen ik nog in een sportschool trainde deed ik vaker incline...ik kan me echter niet herinneren er significante voordelen van gehad te hebben 🤭
![]()
Should Powerlifters Do Incline Bench Press? (It Depends) | PowerliftingTechnique.com
There are no shortages of bench press accessories that a powerlifter can implement into their training program.powerliftingtechnique.com
Ik vind deze site over powerlifting een van de beste en uitvoerigste. Het komt er echter zoals bij alles op neer dat het per individu zal verschillen. Er is geen oefening of programma wat voor iedereen de sleutel tot optimale resultaten biedt, toch?Het artikel lijkt me niet wetenschappelijk verantwoord, er staan veel twijfelachtige uitspraken in.
Ik bedoelde dat er veel stellige uitspraken staan die niet onderbouwd worden en hoogstwaarschijnlijk fout zijn. Bijvoorbeeld, dat een rugleuning van 45 graden het beste is voor het ontwikkelen van de bovenkant borst; en dat bij het drukken op een schuine bank de triceps (verkeerd gespeld!) 50% minder worden aangesproken.Ik vind deze site over powerlifting een van de beste en uitvoerigste. Het komt er echter zoals bij alles op neer dat het per individu zal verschillen. Er is geen oefening of programma wat voor iedereen de sleutel tot optimale resultaten biedt, toch?
Als exacte waardes worden gegeven, die ook nog eens exact het midden houden tussen 90 graden of 100%, zonder uitleg of verwijzing naar onderzoek, kan je er haast wel van uitgaan dat het niet juist is.Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee bij welke hoek van de bank de bovenste borstspieren het beste worden aangesproken. Heb ik me nooit mee bezig gehouden 🤭 hier op het forum word een hoek van 30 graden aanbevolen. Denk dat hoek van 45 graden een soort van gulden middenweg is tussen overheadpress en flat bench press.
nooit meer doen, dan houd ook het zeuren vanzelf opSterk 3x3x160 larsenpress 💪
Goede oefening voor raw benchpressers voor een sterkere afzet vanaf je borst. Ik merkte wel dat als ik deze te vaak deed een ietwat zeurend gevoel in mijn schouders kreeg.