Een verslag gisteren van de bench wedstrijd. Het is dat me liefje en ik lekker gewandeld hebben in het Haarlemmermeersebos en Haarlem de dag voor de wedstrijd hebben bezichtigd, maar het hotel en de wedstrijd hebben wij minder prettig ervaren.
In het hotel wilde wij voor het slapen gaan nog even kort tv kijken, maar geen signaal. Gebeld en er kwam iemand aan. Na lang onderzoek bleek een stekker achter de hang tv eruit getrokken te zijn. Waarschijnlijk de vorige gast gedaan. Toen rond een uur of 2:30 in de ochtend wilde1 van ons naar toilet, maar het licht deed het niet meer, en de temperatuur was alweer aardig omhoog gegaan, omdat de airco geen stroom bleek te hebben. Ik heb snel last van warmte. Receptie gebeld, niemand nam op. Ramen maar open gegooid om de temp omlaag. te krijgen, maja een hotel vlakbij Schiphol waar om de 10 mintuten vliegtuigen op stijgen wordt je niet vrolijk van. In de ochtend weer gebeld met receptie. zij hadden hierover nog niks mee gekregen. Bleek achteraf om een stop te gaan die eruit was gesprongen. Hierna wilde wij bijna vertrekken naar de sporthal, maar ik moest nog even mijn luchpakket ophalen bij de receptie, zodat ik die na de weging kon opeten. Deze bleek niet gemaakt te zijn. Hebben zij alsnog gemaakt, maar mijn ergernis zat toen al heel hoog. Ingewogen en mooi nog net onder de 125kg en daarna laden met voedsel. In de middag was ik aan de beurt. Opwarmen ging lekker tot 160kg. Hierna de eerste beurt ingezet op 180 kg. Deze vloog mijn inziens er vlot af, maar opeens 2 rood en 1 wit. Ik en omstanders snapte niet goed wat hier de reden van was. Het leek voor mij als een bestolen beurt. Hierna nog maar eens 180 erop voor de 2de beurt en die as godzijdank goedgekeurd. Hierna 190 erop, om toch proberen geen laatste of eennalaatste te worden en een gewicht erop te hebben die ik normaliter aankan. Deze beurt kreeg ik niet uitgelockt. Mijn inziens was ik 4de geworden van de 5, omdat nr. 5 175kg gedrukt had. Achteraf bleek ik 5de van de 5 te zijn, wat ik niet begreep, ook omdat ''nr. 5'' niet bij de prijsuitreiking aanwezig was.
Hoe dan ook alles bij elkaar opgeteld was het een bijzondere dag/weekend.
Dit en nog andere redenen (waar ik niet over uit ga wijden) hebben mij er tot doen besluiten voorlopig geen wedstrijden meer te gaan draaien en om gewoon lekker in mijn eigen garage gym te blijven trainen.
Buiten dat om heb ik nog eens achterover geleund en nagedacht over mijn ervaringen bij een andere bond waar ik eens voor heb voor getild. Daar was het toegestaan om een dag voor de wedstrijd in te wegen wat ik dus deed en dan denk je alles is in kannen en kruiken te hebben tot dag 2 iemand naar je toekomt met de mededeling van je hebt niet ingewogen. Opeens kon ik hoog en laag springen maar werd niet geloofd door de organisatie en moest wederom inwegen. Resultaat: te zwaar. Uiteindelijk nog lang zitten drammen over hun ''nalatigheid ''en kon gewoon in de klasse mee doen onder de 125. Vervolgens had ik 1 tegenstander, waarbij ik het gevoel had dat hij een bepaalde relatie had met degene van de administratie. Toen heb ik geconstateerd dat hij een ''schrijffout'' hadden gemaakt en mij een 200 bench press niet als goed hadden toegekend, terwijl dat wel zo was. Uiteindelijk had ik die dag gewonnen, maar toch een gevoel van geen enkele sport is eerlijk. Misschien ligt het aan mij en zie ik overal complotten, maar ik ben iemand van als ik 2 of meer 'toevalligheden'' zie dan is het geen toeval.
Hierbij wil ik het laten.