MuscleMeat

My road to build an incredible bench press

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.001
military press
2x12xbar
5x50
3x70
3x80
4x92,5
back off sets
2x6x70

latpulldowns
10x60
5x10x80

hex bar shrugs
12x75
2x12x85

drag barbell curls
10xbar
10x30
12x40
11x40
10x40

dumbbell pullover
12x25
10x25

• #3.002
Weinig energie vandaag

low bar box squats
no belt, no knee sleeves
2x10xbar
2x5x70
5x120
5x160
3x182,5
2x202,5

goodmornings
2x10x70

SS-bar split squats
10xbar
10x40
8x40

SS-bar calf raises (dropsets)
20x80, meteen opgevolgd door 15x70, daarna 12x40 en daarna 12xbw

Oorzaak bekend (van weinig energie)?

Geen fysieke, maar eerder mentale oorzaak bij jou, toch?...sterkte! 🙏

• #3.006
Geen fysieke, maar eerder mentale oorzaak bij jou, toch?...sterkte! 🙏
Thanks. Het is een jonge hond (3 jaar) in de kracht van zijn leven. Het is de bedoeling na een knie operatie dat je ''therapeutisch '' met hem mag wandelen, waarbij je de lijn heel kort moet houden. Als hij onverwachtse draaiende bewegingen gaat maken kun je hem mogelijk weer opnieuw laten opereren. Je moet hem eigenlijk in huis ook steeds in toom houden. Hij kan dus zijn energie niet goed kwijt en ja ik heb daar zorgen om. Dergelijke operaties kosten daarbij overigens een hele hoop geld. Kun je een mooie super deluxe elektrische fiets van kopen. Maar hij is het waard.

Ik begrijp het, een hond beseft niet dat hij "rustig" aan moet doen na een operatie. En ziekenkosten voor dieren kunnen hoog oplopen. Sommigen nemen een verzekering, maar geen idee wat dat kost. Hoop dat het allemaal goed komt! 🙏

Sterkte met je hond 💪

• #3.009
Ik begrijp het, een hond beseft niet dat hij "rustig" aan moet doen na een operatie. En ziekenkosten voor dieren kunnen hoog oplopen. Sommigen nemen een verzekering, maar geen idee wat dat kost. Hoop dat het allemaal goed komt! 🙏
Premies voor verzekeringen kunnen zo 20 tot 40 euro per maand zijn. Een ding staat als een paal boven water: verzekeringmaatschappijen zijn er niet om verlies te draaien. Kijk je koopt een hond en die krijgt nadat je hem verzekerd hebt binnen een jaar of 2 jaar iets wat 3000 euro gaat kosten. en de dekking van de verzekering is 50% dan kan het waarschijnlijk uit. Heb je een hond 6 jaar en die krijgt hetzelfde met dezelfde kosten dan is het minder aantrekkelijk. Sommige mensen hebben het totale bedrag wat een dergelijke medische ingreep gaat kosten simpelweg nooit op de plank liggen. Voor die mensen is een verzekering ook slim. Een collega van mij had een hond waarvan de kosten 12000 euro waren. De helft werd hiervan vergoed. Helaas overleed de hond alsnog op 3 jarige leeftijd. Dat laatste is een voorbeeld waarvoor een verzekering wel uit kan. Het blijkt ook zo te zijn dat sommige verzekeringmaatschappijen voor bepaalde ingrepen bij bepaalde type honden niet vergoeden.

Laatst bewerkt:
  • #3.010
Weinig energie en daarom besloten het volume wat te minderen deze training.

bankdrukken paused
2x12xbar
2x70
5x100
5x132,5
3x150
4x167,5. Doel deze training was minimaal 1 rep.
Vanaf hier reactive slingshot van Mark Bell om
1x190 ging verrassend snel

hammergrip pull-ups
5x5xbw

schuinbankdrukken
10x60
2x10x85

bent over barbell rows
2x12x60

preacher dumbbell curls
2x12x15

• #3.011
sumo deadlift
beltless
2x5x70
3x120
1x160
5x180
3x205
2x230
3x170
Vanaf de volgende keer weer regulier pullen aangezien de onderrug weer klaar lijkt

highbar squats
10x70
3x10x110

glute ham raises
2x8x

SS-bar standing calf raises

ff onderin vasthouden
10x70
3x8x110

tib raises
2x20x

• #3.012
military press
2x10xbar
5x60
5x77,5
3x87,5
4x97,5

Hammergrip pull-ups
5x5xbw

hex bar shrugs
10x75
2x10x95

drag barbell curls
10xbar
10x30
12x40
12x40

dumbbell pullover
13x25
12x25

• #3.013
low bar box squats
no belt, no knee sleeves
2x10xbar
2x5x70
5x120
5x142,5
5x165
5x185

SS-bar goodmornings
3x12x70

Bodyweight split squats
3x12x

SS-bar standing calf raises
10x10x70, met 10 seconden rust tussen de sets door

Laatst bewerkt:
  • #3.014
Nieuw bed en matras zijn eindelijk sinds een paar dagen binnen, waarbij het 8,5 week kamperen (slap matras op de grond) voorbij is.
Helaas met deze temperaturen valt het slapen ondanks het nieuwe matras niet mee.
De hond is sinds een paar dagen van de medicijnen af, waardoor nu blijkt dat hij toch weer met 1 medicijn door moet gaan, omdat hij zijn poot niet meer aan de grond wil zetten. Hopen maar dat alles goed komt. Zit ons allemaal ook niet mee. Training zonet maar ff snel gedaan

bankdrukken paused
2x12xbar
2x70
5x100
5x115
5x135
8x152,5

hammergrip pull-ups
6xbw
6x
5x
5x
5x

schuinbankdrukken
10x70
2x10x90

bent over barbell rows
3x12x70

preacher dumbbell curls
2x13x15

Nieuw bed en matras zijn eindelijk sinds een paar dagen binnen, waarbij het 8,5 week kamperen (slap matras op de grond) voorbij is.
Helaas met deze temperaturen valt het slapen ondanks het nieuwe matras niet mee.
De hond is sinds een paar dagen van de medicijnen af, waardoor nu blijkt dat hij toch weer met 1 medicijn door moet gaan, omdat hij zijn poot niet meer aan de grond wil zetten. Hopen maar dat alles goed komt. Zit ons allemaal ook niet mee. Training zonet maar ff snel gedaan

bankdrukken paused
2x12xbar
2x70
5x100
5x115
5x135
8x152,5

hammergrip pull-ups
6xbw
6x
5x
5x
5x

schuinbankdrukken
10x70
2x10x90

bent over barbell rows
3x12x70

preacher dumbbell curls
2x13x15
Sterkte met jullie hond. En wat slapen betreft zal het vannacht beter gaan omdat die hitte weg is.

• #3.016
Sterkte met jullie hond. En wat slapen betreft zal het vannacht beter gaan omdat die hitte weg is.
Thanks, hopen maar dat er na een x aantal weken verbetering inzit anders is het alternatief hem in te laten slapen.
Hoe langer hij loopt met een knie dat niet goed functioneert hoe langer de andere knie het te voorduren krijgt met resultaat dat die ook kapot gaat en dan komt een hond helemaal niet meer in de benen.

Ik weet nu al wel dat ik hierna nooit meer een hond wil hebben.

• Wow
Waarderingen: K82
Thanks, hopen maar dat er na een x aantal weken verbetering inzit anders is het alternatief hem in te laten slapen.
Hoe langer hij loopt met een knie dat niet goed functioneert hoe langer de andere knie het te voorduren krijgt met resultaat dat die ook kapot gaat en dan komt een hond helemaal niet meer in de benen.

Ik weet nu al wel dat ik hierna nooit meer een hond wil hebben.
Maar als het "alleen" de knie is, is het dan niet beter om te kijken naar een alternatief ik plaats van inslapen?
Ik heb 15 jaar geleden samen met mijn vader en zusje onze hond in moeten laten slapen vanwege een tumor in zijn keel....ik heb mijn vader nog nooit zien huilen echt nog nooit maar toen op dat moment van inslapen liepen de tranen uit zijn ogen.... Het inslapen en achterlaten van onze hond samen met die tranen hebben enorm veel indruk gemaakt op mij toen.

Daarom denk ik dat als 't "alleen" de knie is dat inslapen misschien compleet niet hoeft...

Maar ik ken jullie situatie natuurlijk niet, dus met alle respect.

Sowieso veel sterkte.

• #3.018
Maar als het "alleen" de knie is, is het dan niet beter om te kijken naar een alternatief ik plaats van inslapen?
Ik heb 15 jaar geleden samen met mijn vader en zusje onze hond in moeten laten slapen vanwege een tumor in zijn keel....ik heb mijn vader nog nooit zien huilen echt nog nooit maar toen op dat moment van inslapen liepen de tranen uit zijn ogen.... Het inslapen en achterlaten van onze hond samen met die tranen hebben enorm veel indruk gemaakt op mij toen.

Daarom denk ik dat als 't "alleen" de knie is dat inslapen misschien compleet niet hoeft...

Maar ik ken jullie situatie natuurlijk niet, dus met alle respect.

Sowieso veel sterkte.
Je moet altijd blijven kijken naar de kwaliteit van leven. Balen van jullie hond.

• Like
Waarderingen: K82
Je moet altijd blijven kijken naar de kwaliteit van leven. Balen van jullie hond.
Ik begrijp wat je bedoeld.

Ja was balen, maar die lijdt niet meer.
We hebben nu 2 katten, heel wat anders maar ook prachtbeestjes. 15 jaar oud, dus ook al bejaard in hun leven.

• #3.020
Gelukkig is de rug weer gereed om regulier te pullen.
deadlift
beltless
2x5x70
5x120
5x160
5x185
6x210

highbar squats
3x10x120

glute ham raises
3x6x

Verder geen kuiten gedaan.