- Waardering
- 2.661
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 120kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Herstel van de hond en alles wat erbij komt kijken valt ons zwaar
Thanks. Het is een jonge hond (3 jaar) in de kracht van zijn leven. Het is de bedoeling na een knie operatie dat je ''therapeutisch '' met hem mag wandelen, waarbij je de lijn heel kort moet houden. Als hij onverwachtse draaiende bewegingen gaat maken kun je hem mogelijk weer opnieuw laten opereren. Je moet hem eigenlijk in huis ook steeds in toom houden. Hij kan dus zijn energie niet goed kwijt en ja ik heb daar zorgen om. Dergelijke operaties kosten daarbij overigens een hele hoop geld. Kun je een mooie super deluxe elektrische fiets van kopen. Maar hij is het waard.Geen fysieke, maar eerder mentale oorzaak bij jou, toch?...sterkte! 🙏
Premies voor verzekeringen kunnen zo 20 tot 40 euro per maand zijn. Een ding staat als een paal boven water: verzekeringmaatschappijen zijn er niet om verlies te draaien. Kijk je koopt een hond en die krijgt nadat je hem verzekerd hebt binnen een jaar of 2 jaar iets wat 3000 euro gaat kosten. en de dekking van de verzekering is 50% dan kan het waarschijnlijk uit. Heb je een hond 6 jaar en die krijgt hetzelfde met dezelfde kosten dan is het minder aantrekkelijk. Sommige mensen hebben het totale bedrag wat een dergelijke medische ingreep gaat kosten simpelweg nooit op de plank liggen. Voor die mensen is een verzekering ook slim. Een collega van mij had een hond waarvan de kosten 12000 euro waren. De helft werd hiervan vergoed. Helaas overleed de hond alsnog op 3 jarige leeftijd. Dat laatste is een voorbeeld waarvoor een verzekering wel uit kan. Het blijkt ook zo te zijn dat sommige verzekeringmaatschappijen voor bepaalde ingrepen bij bepaalde type honden niet vergoeden.Ik begrijp het, een hond beseft niet dat hij "rustig" aan moet doen na een operatie. En ziekenkosten voor dieren kunnen hoog oplopen. Sommigen nemen een verzekering, maar geen idee wat dat kost. Hoop dat het allemaal goed komt! 🙏
Sterkte met jullie hond. En wat slapen betreft zal het vannacht beter gaan omdat die hitte weg is.Nieuw bed en matras zijn eindelijk sinds een paar dagen binnen, waarbij het 8,5 week kamperen (slap matras op de grond) voorbij is.
Helaas met deze temperaturen valt het slapen ondanks het nieuwe matras niet mee.
De hond is sinds een paar dagen van de medicijnen af, waardoor nu blijkt dat hij toch weer met 1 medicijn door moet gaan, omdat hij zijn poot niet meer aan de grond wil zetten. Hopen maar dat alles goed komt. Zit ons allemaal ook niet mee. Training zonet maar ff snel gedaan
bankdrukken paused
2x12xbar
2x70
5x100
5x115
5x135
8x152,5
hammergrip pull-ups
6xbw
6x
5x
5x
5x
schuinbankdrukken
10x70
2x10x90
bent over barbell rows
3x12x70
preacher dumbbell curls
2x13x15
Thanks, hopen maar dat er na een x aantal weken verbetering inzit anders is het alternatief hem in te laten slapen.Sterkte met jullie hond. En wat slapen betreft zal het vannacht beter gaan omdat die hitte weg is.
Maar als het "alleen" de knie is, is het dan niet beter om te kijken naar een alternatief ik plaats van inslapen?Thanks, hopen maar dat er na een x aantal weken verbetering inzit anders is het alternatief hem in te laten slapen.
Hoe langer hij loopt met een knie dat niet goed functioneert hoe langer de andere knie het te voorduren krijgt met resultaat dat die ook kapot gaat en dan komt een hond helemaal niet meer in de benen.
Ik weet nu al wel dat ik hierna nooit meer een hond wil hebben.
Je moet altijd blijven kijken naar de kwaliteit van leven. Balen van jullie hond.Maar als het "alleen" de knie is, is het dan niet beter om te kijken naar een alternatief ik plaats van inslapen?
Ik heb 15 jaar geleden samen met mijn vader en zusje onze hond in moeten laten slapen vanwege een tumor in zijn keel....ik heb mijn vader nog nooit zien huilen echt nog nooit maar toen op dat moment van inslapen liepen de tranen uit zijn ogen.... Het inslapen en achterlaten van onze hond samen met die tranen hebben enorm veel indruk gemaakt op mij toen.
Daarom denk ik dat als 't "alleen" de knie is dat inslapen misschien compleet niet hoeft...
Maar ik ken jullie situatie natuurlijk niet, dus met alle respect.
Sowieso veel sterkte.
Ik begrijp wat je bedoeld.Je moet altijd blijven kijken naar de kwaliteit van leven. Balen van jullie hond.