AndroidHealthClinic

My road to build an incredible bench press

• Topic Starter Topic Starter
thx maatje

Training is nu een beetje afgeleid van HIT the Mike Mentzer way.
opwarmen en dan 1 werksetje.. Idee erachter is de laatste set tot het uiterste gaan en dan het daarbij laten.
Het zou dan geen nut hebben nog een set te doen met hetzelfde of een zwaarder gewicht. Niet teveel spiervezels aantasten tijdens de training zal resulteren in een sneller herstel etc.
Ga dit tot in elk geval tot en met december volgen, ook voor de squat en het banken.
De deadlift moet ik mij meer focussen op techniek dus dat zullen 3 of 5jes blijven.

horizontal latpulldowns
10x60
10x60
9x80 moet echt niet meer gewicht op anders blijf ik niet meer plat liggen op het bankje:p

one arm dumbbell rows
10x35
10x45
7x65

narrow grip latpulldowns
10x60
10x60
8x100

hammer curls
10x15
12x25

Training is nu een beetje afgeleid van HIT the Mike Mentzer way.
opwarmen en dan 1 werksetje.. Idee erachter is de laatste set tot het uiterste gaan en dan het daarbij laten.
Het zou dan geen nut hebben nog een set te doen met hetzelfde of een zwaarder gewicht. Niet teveel spiervezels aantasten tijdens de training zal resulteren in een sneller herstel etc.
Ga dit tot in elk geval tot en met december volgen, ook voor de squat en het banken.
De deadlift moet ik mij meer focussen op techniek dus dat zullen 3 of 5jes blijven.

Heb je het idee dat dit werkt voor pure kracht? Ik weet het niet..

Heb je het idee dat dit werkt voor pure kracht? Ik weet het niet..

Snap jouw punt!
Het idee is om voor de bench en squat (daar waar het voor mij om gaat qua kracht) om dan ook 1 werkset te doen van maximaal 6 herhalingen. Ik ga het ondervinden of het werkt, zoniet vanaf het nieuwe jaar een andere methode!

Verder moet je niet vergeten dat de gebroeders Mentzer en Casey Viator (ook al waren het bodybuilders) niet bepaalt slap waren...de trainingen zullen wel wat hebben uitgehaald!

Waar ik vooral op doelde is dat volgens mij de "ideale" manier om voor kracht te trainen het draaien van volumes is op 70 - 80 - 90 % van het 1RM. Maar eigenlijk zou ik me ook hierover eens moeten inlezen. Voor mij werkt(e) jouw manier van trainen in ieder geval niet zo goed als hoe ik nu train. Ik bedoel het niet als een aanval, ik wens je een effectieve manier van trainen toe.

Ik pak het ook niet op als aanval hoor haha, vind namelijk dat hier al genoeg mensen op dbb zich snel aangevoeld voelen wanneer je ze iets adviseert.

Alles werkt als je maar hard gaat! :thumbs:

Pcies!

bankdrukken (pinky op de ringen)
8xbar
8x60
8x60
8x100
5x120
5x140
5x155

(one arm) schuin dumbbell drukken
8x30
8x45
5x50

triceps out dumbbell extensions
6x
6x
6x

Vandaag wat squats en deadlift.
Viel erg tegen de squats....wat spierpijn in de core van afgelopen donderdag door het ab wheelen.

Squat beltless
8xbar
8x70
8x70
3x120
1x160
1x180
3x195
reversed purple bands....amper bandenspanning onderin
3x195

Deadlift beltless
5x70
5x120
3x170
1x210
2x240 double pr met dit gewicht

bandrukken (pinky)
Vandaag weinig energie dus mijn 5 reps omgewisseld voor een heavy single
8x20
8x50
5x70
5x100
3x120
2x140
2x150
3x160
1x170

schuin dumbbell drukken
10x25
10x45

rope pushdowns
10x30
10x40

3x160 en 1x170 is Elite niveau man!

Als je er goed van hersteld zou dat mooi zijn man.

Als je er goed van hersteld zou dat mooi zijn man.
Denk dat ik met een smolovje jr voor de squat begin ( in het verleden ook een 10kg pr mee gehaald)...deadliften 1 x per week erbij low reps.

Banken om de 5 dagen op de manier zoals ik het nu doe (wil er zeker van zijn dat blessures niet terugkomen!) En vanaf januari misschien eens een smolov jr bench doen.

Verder zal ik mij nu beperken in bijoefeningen.
goodmornings (licht), schuin dumbbell drukken, latpulls en dumbbell rows zullen de bijoefeningen zijn als ik daar nog zin in heb.

band pull aparts

squat
8xbar
6x70
6x70
3x120
6x145
6x145
6x145
belt added
6x145