MuscleMeat

My road to build an incredible bench press

Cool.
Ik hoor de laatste tijd wel eens dat al dat gezeur over je CNS overbelasten een hoop onzin is eigenlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Cool.
Ik hoor de laatste tijd wel eens dat al dat gezeur over je CNS overbelasten een hoop onzin is eigenlijk.

Geloof dat Brandon Lilly dat ook eens ergens in een filmpje van hem uitlegde.
Ik denk om echt je CNS te belasten je echt gekke dingen moet doen, zoals bijvoorbeeld 2x in de week balls to the wall heavy bench werk in shirt doen.

Ik ben van mening dat een menselijk lichaam veel kan hebben. Zelfs al doe je fysiek zwaar werk, mits je voeding en rust oke zijn maak je progressie.

Uit eigen ervaring ( circa 2 jaar geleden) toen ik wat meer in shirt benchde merkte ik dat ook al benchde ik maar eens in de twee week in shirt naast 1 dag in de week raw werk ( soms 2 als ik niet in shirt ging) ik na een aantal weken wel '' moe '' werd in de zin van de explosiviteit werd minder en minder. Wel deed ik toen der tijd veel meer bijoefeningen dan nu, wat mogelijk ook de oorzaak had kunnen zijn.

haha met jou kan ik praten!:)

Zelf heb ik de ''normale'' titan ram. Jij hebt dan de wat sterkere versie van de ram.
''Ze'' zeggen dat de super ram meer voor Multiply guys is en de reguliere ram voor 1ply.

Eigen ervaring is dat ik vind dat de reguliere ram niet zo sterk is als een 1ply shirt, en dat de super ram daar juist meer aan voldoet. De ram gebruik ik zowel in mijn raw als in mijn shirt trainingen(voor de overgang van raw naar shirt).

Voor het raw werk gebruik ik de ram om en op de volgende manieren.

-hoeveelheid wat iemand kan tillen wordt niet alleen bepaald door spierkracht, maar ook door pezen en botten.
Deze worden sterker naarmate je na het reguliere press werk wat aanvullende setjes of singles doet met de ram;
-zelf doe ik met de ram setjes met gewichten(lichte overload) waarvan ik denk dat ik die in de nabije toekomst zal moeten drukken. Meer kan, maar daar zie ik het nut niet zo van in, ivm aanslag op czs etc;
-om de lockout te verbeteren is het een ideale tool. Boards zou ook kunnen, maar ik merkte als ik te lang met boards train ik in fases begon te drukken bij gewichten rond de 85% van mijn 1rm. Met de ram gebruik je mooi volledige ROM;
-Ontlast de schouders wat onderin de beweging, dus voor kleine blessures ideaal of ter preventie ervan.

Bedankt voor je feedback! :)
Ik had al gehoord dat de superram in de praktijk sterker blijkt te zijn en meer zou aansluiten bij het drukken in een benchshirt. Vandaar ook mijn keuze voor de superram.
Heel goed van je geredeneert dat je d.m.v. de ram een volledige ROM traind, dit in tegenstelling bij partial training zoals m.b.v. boards.
Ook goed dat je het na je reguliere training doet en het niet ten koste gaat van je reguliere training.
Heb ook begrepen dat het de schouders wat ontlast...al met al dus geen verkeerd speelgoed voor hen die zich serieus met bankdrukken bezighouden.

pull-ups hammergrip
opwarmen latpully
12xbw
10x
10x

bent over barbell rows
10x60
10x60
10x90
16x100
16x100

chest supported dumbbell rows
10x26
12x30
12x30
12x30

hammer curls
15x16
15x16
15x16

hanging legraises
15x
15x
15x

Had het idee dat de pull-ups wat zwaarder gingen dan normaal, maar verklaarbaar bodyweight is wat toegenomen woog met schoenen en sportkleding aan 117,3 kg:rolleyes:

dikz*k.

in. ben ook grotendeels gefocust op bench en hoop van je te leren.

ik zie dat je 1 keer per week bankdrukt, heb je dit altijd al gedaan? ook geen lichtere dagen oid? thanks

blijf zo doorgaan!

in. ben ook grotendeels gefocust op bench en hoop van je te leren.

ik zie dat je 1 keer per week bankdrukt, heb je dit altijd al gedaan? ook geen lichtere dagen oid? thanks

blijf zo doorgaan!

Blijft idd een mooie oefening al zullen sommige powerlift vrienden(fullmeeters) het hier niet mee eens zijn:D

Ik heb in het verleden meer op een bodybuilders manier gebenched, elbows out enzo. Deed toen ook altijd veel meer schouderwerk en veel meer tricepswerk.

Sinds een jaar 3,5 wat meer toegelegd op het met elbows in banken, en de afstand tot het halter zo kort mogelijk zien te maken.

Momenteel bankdruk ik 1x in de week, met als basis Wendler 5/3/1, inclusief wat aanvullende singles, doubles en trippels en soms wat met de Titan ram aangezien ik met een wedstrijdvoorbereiding bezig ben.
( zie eerste post van mij in dit log)

Soms las ik een dag om wat incline werk te doen in als ik denk het nodig te hebben, inclusief wat andere oefeningen. Zeg maar een soort van ''bodybuilding benadering''

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 20:01 ----------

Incline dumbbell press
12x20
12x26
10x32
10x36
15x46 vpr niet slecht voor mijn doen hierop
8x46 leeg, **** spierconditie:p

dumbbell flys
3x10x16

triceps pushdowns
4x12x?

stiffed leg deadlift
gecombineerd met heel veel stretsch werk voor mijn hammies. Moeten echt soepeler worden
4x8x60

rear cable delts
4x15x?

en een schouder stabilisatie oefening met een kettle bell.
http://www.youtube.com/watch?v=SDcgSnxoiPA

bankdrukken
8xbar
8x60
8x60
5x90
5x110
5x130
3x140
9x150volume pr! laatste rep uber lelijk

Titan ram added
3seconde pause on top
3x170
2x170
3x170

dipping
3x10x bodyweight

military press
5x60
5x80
3x80
3x80

crunches and hanging legraises als afsluiter

Sterk!

Ga je nog 1ply wedstrijden doen ook of multiply binnekort?

Nee nee multiply kan uiteraard niet in IPF :)

mocht je nog een 1ply shirtje zoeken ik heb nog een katana s/s die ik amper gebruikt heb. ;)

Aardig dat je aan me denkt;), maar doe het nog wel ff met mijn te grote F6.
Verder heb ik nog een Super Phenom open back liggen die ik nog eens moet inwijden:)

---------- Post toegevoegd 13 October 2013 om 17:15 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd 13 October 2013 om 17:22 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=nWDDmCl0_Fg

squats (no belt)
8x60
8x80
5x100
5x120
5x135
3x155
6x170 volume pr nog wel 1 rep over, maar komt de techniek niet ten goede

front squats
8x60
8x80
5x80

goodmornings
wijde stand
4x8x60

stiffed leg deadlifts
4x8x60

latpully front
wide grip
10x36
10x50
8x68
8x82
8x91
8x91
8x91

pull-ups
hammer grip
10x
8x
8x

bent over rows
8x60
8x60
8x90
8x100
8x100
8x100

rear delt cable raise
10x14
3x10x18

hammer curls
10x16
15x20
15x20
15x20

bankdrukken
opwarmen band pull aparts 3x12
8x60
8x60
5x100
3x130
2x150
1x170 paused
1x170 paused
1x170 paused

pull ups hammergrip
3x6xbw (115kg)

pendlay rows
8x60
3x8x90

lying triceps dumbbell extensions
8x14
8x18
2x8x22

hanging leg raises

3x10

laatste training... nu een week rusten

Geloof dat Brandon Lilly dat ook eens ergens in een filmpje van hem uitlegde.
Ik denk om echt je CNS te belasten je echt gekke dingen moet doen, zoals bijvoorbeeld 2x in de week balls to the wall heavy bench werk in shirt doen.

Ik ben van mening dat een menselijk lichaam veel kan hebben. Zelfs al doe je fysiek zwaar werk, mits je dosering aas oke is maak je progressie.

Uit eigen ervaring ( circa 2 jaar geleden) toen ik wat meer in shirt benchde merkte ik dat ook al benchde ik maar eens in de twee week in shirt naast 1 dag in de week raw werk ( soms 2 als ik niet in shirt ging) ik na een aantal weken wel '' moe '' werd in de zin van de explosiviteit werd minder en minder. Wel deed ik toen der tijd veel meer bijoefeningen dan nu, wat mogelijk ook de oorzaak had kunnen zijn.

Lekker bezig hoor pol, ik zei toch al dat elke idioot vooruitgang kan boeken met kuurtjes ;) Het valt me tegen dat je de 200 nog niet drukt zonder elastieken/ram/pak.

Lekker bezig hoor pol, ik zei toch al dat elke idioot vooruitgang kan boeken met kuurtjes ;) Het valt me tegen dat je de 200 nog niet drukt zonder elastieken/ram/pak.

Als jij mij weet te motiveren dan druk ik hem voor jou:);):)
Binnenkort eens een training inlassen? Wil natuurlijk wel met de deadlift king trainen

ging mooi hard die 180! netjes gedaan

ging mooi hard die 180! netjes gedaan

thx, helaas niet goedgekeurd!

Vanaf zondag weer mijn trainingen hervatten, en ook de deadlift weer implementeren.

Trainingsweek gaat er als volgt uitzien:

dag 1: Wendler 5/3/1 squat en deadlift 5/3/1 met als ik zin heb nog wat bij-oefeningen

dag 2 : Wendler 5/3/1 bankdrukken met als aanvulling board presses en evt. andere bijoefeningen

dag 3: Bovenrug - Veel rows, pull-ups en latpuldowns en evt wat curls. verder abs

dag 4: Met de Titan RAM of Ultimate shooter van Warrior benchen, Verder wat conditionering werk met kettlebells

Terug
Naar boven