MuscleMeat

Nederland - Brazilie

Peiling Peiling Wie gaat er winnen vrijdag

• Totaal stemmers
    158
Nederland heeft jarenlang een systeem gespeeld waar bijna iedere tegenstander op kan anticiperen. Op het gecontroleerde systeem van nu valt veel lastiger te anticiperen, daarvoor zal je de wedstrijd zelf in handen moeten nemen.

Als het systeem goed uitgevoerd wordt, valt er niet op te anticiperen door een tegenstander. Nederland speelt nu een soort betonvoetbal, met een blok van 7 man, incl Kuit. Sneijder, Robben en Van persie moeten voorin voor de creativiteit zorgen. Van Persie staat constant op een eiland en krijgt amper ballen. Alleen van Sneijder en Robben gaat dreiging uit. Laat dit nu net 2 zo'n grote klasbakken zijn, dat dit systeem tot nu toe ook nog rendement oplevert, maar te weinig spelvreugde.

Kijk naar de Duitsers, die onze rol als aantrekkelijk voetballende ploeg hebben overgenomen. Met Schweinsteiger en Khedira als inschuivende controleurs, Muller en Schweinsteiger als constant lopende, bewegende mensen, Ozil als architect, Klose als goalgetter. Maar liefst 6 mensen die aanvallend denken, tegenover onze 3.(Sneijder, Persie, Robben.)

Ik zeg het niet graag maar ik ben het eens met Lenny. Nederland speelt net als Brazilie met maar 3 creatieve, aanvallend ingestelde spelers. Dit toernooi is een dieptepunt voor het mondiale voetbal.

Het is sowieso lachwekkend dat Vd Vaart niet op de plek van De Jong speelt, maar dat riep ik (en volgens mij heel Nederland) al tijdens het vorige ek.

En Elia moet er in voor Kuijt.

Ik vergallopeer mezelf in ieder geval niet aan zaken zoals jij twee jaar terug deed aangaande Frankrijk en Italie die Nederland wel even een kopje kleiner zouden maken.

Ik was toen gelukkig wel in goed gezelschap, kan me niet herinneren dat er toen veel mensen waren die dachten dat Nederland de 2 finalisten van het vorig WK even weg gingen spelen/counteren.

• Topic Starter Topic Starter
1988 werd de revanche voor 1974
1998 werd de revanche voor 1978
2010 wordt de revanche voor 1998 (nee niet voor 1994 want dat was de Brazliaanse revanche voor 1974).

89ste minuut, Sneijder knalt een bal over 40 meter naar Robben die nog even 2 man passeert en daarna de 2-1 aantekent waardoor de wedstrijd wordt beslist.

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

Ik was toen gelukkig wel in goed gezelschap, kan me niet herinneren dat er toen veel mensen waren die dachten dat Nederland de 2 finalisten van het vorig WK even weg gingen spelen/counteren.

Alleen jij deed het voor komen alsof Nederland kansloos was tegen elftallen die toen al tekenen vertoonden van een zieltogendheid die dit WK nog verder aan de oppervlakte kwam.

Het is sowieso lachwekkend dat Vd Vaart niet op de plek van De Jong speelt, maar dat riep ik (en volgens mij heel Nederland) al tijdens het vorige ek.

En Elia moet er in voor Kuijt.

+++

---------- Toegevoegd om 13:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:31 ----------

1988 werd de revanche voor 1974
1998 werd de revanche voor 1978
2010 wordt de revanche voor 1998 (nee niet voor 1994 want dat was de Brazliaanse revanche voor 1974).

Ik had liever het WK74 gewonnen dan EK88. 2 Jaar laten hadden die Duitsers trouwens weer de wereldtitel in de pocket. In 98' win je uiteindelijk ook niets, terwijl de Argentijnen in 78' wel wereldkampioen werden.

En ja, ik hoop dat we morgen winnen van die Brazilianen, eventueel ook als heelmeester voor WK98.

---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

Tijdens het EK moesten we het voornamelijk hebben van de counter. Vooral tegen Frankrijk was het matig, die lui hebben wel 25x op de goal van Nederland geschoten.

Dit klopt eigenlijk ook wel. Merendeel van de goals kwamen toen uit dode spelmomenten en schitterend uitgespeelde counters. Maar toch speelden we die wedstrijden met meer flair en panache dan we tot nu toe in dit toernooi gedaan hebben.

Er is een tweedeling ontstaan in ons landje.
De ene helft wenst graag mooi, aanvallend voetbal, de andere helft wenst graag de wereldcup.

Als je het mij vraagt is het uiteindelijke resultaat zaligmakend.

Het gaat erom, dat alle 4 de genoemde coaches, het er niet mee eens zijn dat Nederland zijn afkomst verloochent. En met verloochenen bedoel ik dan dat we niet meer in de typische Nederlandse school spelen. Aanvallend, aantrekkelijk voetbal zeg maar. Zolang we winnen, is het ook geen punt, maar als we verliezen, en die kans is 50/50 morgen, dan wordt het wel weer een punt. Verder zijn Van Hanegem en Cruiff Nederlands grootste voetballers ooit, en is Van Gaal Nederlands succesvolste coach ooit, hun mening doet er dus altijd toe.

Brr, ik weet niet eens waar te beginnen. Belachelijk van begin tot eind. Als een systeem 20 jaar lang niet werkt dan is het misschien tijd om het systeem op de schop te nemen. Dat een stel bejaarde voetballers uit het jaar van de kruik dat niet willen inzien heeft van Marwijk verder geen boodschap aan. Hij heeft met het Nederlandse elftal als coach nu al (veel) meer bereikt dan de meest succesvolste coach ooit.

Laatst bewerkt:
Brazile - Nederland (3-1)

Zou het verstandig zijn morgen om 14:00 met de auto naar Utrecht te vertrekken vanuit Eindhoven, of zou ik dan in een bizarre file komen met 37 graden? Als ik maar voor 4en daar ben.

Rondom Utrecht loop je altijd een grote kans in één of andere bizarre file terecht te komen.

rinus-michels.jpg

Weinig historisch besef als je van Gaal als de meest succesvolle coach ooit noemt. Ijzeren Rinus heeft een WK-finale, EK-kampioenschap, een Europacup 1, een jaarbeursstedenbeker, 6 nationale kampioenchappen op zijn naam staan.

Van Gaal heeft alleen nog een Supercup (x2) + wereldbeker staan als extra maar mist prijzen met het nationale team.

Michels heeft dan ook nog eens 264 wedstrijden in het eerste van Ajax staan + 122 doelpunten.

Laatst bewerkt:
Ik ga voor 2-1 voor Nederland na verlenging. Ik vind de vlaggetjes thuis veel te gezellig. Dat mag echt nog niet weg. Met Nederland - Japan hadden we een groot WK feest thuis. Dat was echt super! We hebben gezegd dat we nog zo'n feest geven als we in de halve finale staan (en de finale dan waarschijnlijk weer...) dus we gaan allemaal duimen voor nog zo'n feestje! :)

Elia: 'We doen absoluut niet onder voor Brazilië'

01/07/2010 11:02

Vrijdag neemt het Nederlands elftal het in de kwartfinale van het WK op tegen Brazilië. Eljero Elia kijkt uit naar de wedstrijd en ziet genoeg kansen voor Oranje.

Op veel posities worden de basisspelers van Brazilië hoger ingeschat dan die van jullie. Ben je het daar mee eens?
'Totaal niet. Ik weet veel van de Braziliaanse ploeg, dus laten we een paar posities vergelijken: Gilberto Silva speelt in de Griekse competitie bij Panathinaikos, Nigel de Jong in de Premier League bij Manchester City. Begrijp je?'

'Wat heeft Felipe Melo met Juventus gepresteerd als je het vergelijkt met Mark van Bommel bij Bayern München? Robinho speelt in de Braziliaanse competitie bij Santos, dat is echt iets anders dan Arjen Robben bij Bayern. Ik bedoel maar: we doen absoluut niet onder voor Brazilië. Daar ben ik honderd procent van overtuigd.'

Ben je tevreden over je eigen rol dit toernooi?
'Natuurlijk niet. Iedere international wil zo veel mogelijk spelen en het beste uit zichzelf halen. Als ik mag invallen doe ik dat met ziel en zaligheid. Ik probeer ik het in mijn eigen sT te doen. Mijn tegenstander opzoeken en acties maken, daar ligt mijn kracht.'

-------
Deze man snapt het, die spelers van brasil hebben niks gepresteerd dit jaar. Onze jongens wel, we weten dat ze het kunnen, ze moeten het alleen laten zien. En wat denk je van de motivatie die ze hebben tegen brasil, eindelijk een fatsoenlijke tegenstander inplaats van die k*t landen die met 10 man achter de bal staan wachtend op een counter mogelijkheid.

acties maken oow brother:roflol:

Media overdrijven iedere keer. Tijdens het EK was Nederland ineens de beste ploeg na twee wedstrijden tegen, nu ook weer tijdens het WK bleek, matige ploegen. Dit WK is Nederland ineens super saai en gaan we zeker niet winnen van Brazilië.

Teamspirit lijkt beter dan tijdens het EK en daar speelde ook nog mee dat Boulahrouz te maken kreeg met een persoonlijk drama. Dat tikte ook aan bij de selectie, ook zal je nooit kan meten hoeveel dat heeft meegespeeld in het lauwe spel tegen de Russen.

Teamspirit lijkt beter dan tijdens het EK en daar speelde ook nog mee dat Boulahrouz te maken kreeg met een persoonlijk drama. Dat tikte ook aan bij de selectie, ook zal je nooit kan meten hoeveel dat heeft meegespeeld in het lauwe spel tegen de Russen.

Dit jaar houden ze in ieder geval de vrouwen en kinderen ver weg. Wat was dat een vertoning 2 jaar geleden.

'Robben is eenvoudig te elimineren'
Uitgegeven: 1 juli 2010 13:10
Laatst gewijzigd: 1 juli 2010 14:16
AMSTERDAM - De oud-aanvoerder van Brazilië Sócrates is tot op heden niet onder de indruk geraakt van het spelpeil van Oranje. “Nederland is een team dat geen uitzondering vormt op de grauwe middelmaat dit toernooi”, zegt hij tegenover De Telegraaf.
© ANP

Sócrates denkt dan ook dat de weg naar de finale voor de ‘Goddelijke Kanaries’ openligt. Hij verwacht dat de winnaar van de kraker tussen Argentinië en Duitsland daarin de tegenstander zal zijn.

Naast het algehele niveau van de Nederlandse ploeg, heeft ook Arjen Robben ‘O Doutor’ nog niet weten te imponeren. “Het is een levensgevaarlijke aanvaller. Maar ik vind hem ook heel beperkt in zijn mogelijkheden.”

'Maar één actie'

De typerende actie van de buitenspeler van Bayern München waarbij hij vanaf de rechterflank naar binnen dribbelt en met links op doel schiet, hoeft volgens Sócrates geen probleem te vormen voor de Braziliaanse defensie.

“Hij heeft maar één actie in huis die hij tot in het oneindige herhaalt. Door goed en alert te verdedigen kun je dat gevaar eenvoudig elimineren. Ik hoop dat Dunga dat ook ziet.”

http://www.nu.nl/sport/2282638/robben-eenvoudig-elimineren.html

'Robben is eenvoudig te elimineren'
Uitgegeven: 1 juli 2010 13:10
Laatst gewijzigd: 1 juli 2010 14:16
AMSTERDAM - De oud-aanvoerder van Brazilië Sócrates is tot op heden niet onder de indruk geraakt van het spelpeil van Oranje. “Nederland is een team dat geen uitzondering vormt op de grauwe middelmaat dit toernooi”, zegt hij tegenover De Telegraaf.
© ANP

Sócrates denkt dan ook dat de weg naar de finale voor de ‘Goddelijke Kanaries’ openligt. Hij verwacht dat de winnaar van de kraker tussen Argentinië en Duitsland daarin de tegenstander zal zijn.

Naast het algehele niveau van de Nederlandse ploeg, heeft ook Arjen Robben ‘O Doutor’ nog niet weten te imponeren. “Het is een levensgevaarlijke aanvaller. Maar ik vind hem ook heel beperkt in zijn mogelijkheden.”

'Maar één actie'

De typerende actie van de buitenspeler van Bayern München waarbij hij vanaf de rechterflank naar binnen dribbelt en met links op doel schiet, hoeft volgens Sócrates geen probleem te vormen voor de Braziliaanse defensie.

“Hij heeft maar één actie in huis die hij tot in het oneindige herhaalt. Door goed en alert te verdedigen kun je dat gevaar eenvoudig elimineren. Ik hoop dat Dunga dat ook ziet.”

http://www.nu.nl/sport/2282638/robben-eenvoudig-elimineren.html

Volgens mij is hij Spanje vergeten, maar logisch met een Portugees hart.

Terug
Naar boven