MuscleMeat

• XtM045: Beats The Gym •

Deadlift kan je ook 3x3 gaan doen:) En dan lekker zwaar. 5x5 kan ook, maar dan stuk lichter om niet zo kapot te zijn na de 1e oefening al. Ik doe maar 1 set van 5 voor DL @ the moment. Denk over 4 weken dat ik 3x3 ga doen.

Heftige training en 3 PR's, dat gaat goed X-men

no serieus dude :P 5 x 5 als je dat doet , daarna ben je echt gewoon KAPOTT

dat gaat gewoon hoor, 2 minuten rust.
op gegeven moment wel overstappen naar 3x3 als je gaat verhogen
maar 5x5x110kg had ik gwn beltless.
dan voel je je onderrug wel lkkr :D

en je moet echt doorbijten op die 55kg, 3x55kg is wel goed maar als je daarna 2,5kg minder doet 5x5 is het gewn mental mind****.
Tenzij je niet failde maar lijkt me dat je wel tot fail bent gegaan?
volgende week pak je 5x5x55kg!

• Topic Starter Topic Starter
Workout 05-05-2011

Heftige training en 3 PR's, dat gaat goed X-men
haha :lol:

dat gaat gewoon hoor, 2 minuten rust.
op gegeven moment wel overstappen naar 3x3 als je gaat verhogen
maar 5x5x110kg had ik gwn beltless.
dan voel je je onderrug wel lkkr :D

en je moet echt doorbijten op die 55kg, 3x55kg is wel goed maar als je daarna 2,5kg minder doet 5x5 is het gewn mental mind****.
Tenzij je niet failde maar lijkt me dat je wel tot fail bent gegaan?
volgende week pak je 5x5x55kg!
dude, 5x5x55kg zal er beslist nog niet in zitten .. denk dat ik hier toch 3 workouts voor nodig heb ;)

WORKOUT

SQUATS
10 x 20kg
5 x 50kg
3 x 60kg
5 x 5 x 70kg
volgens mij spiertje verrekt in me rechter been, beetje storend maar heb gewoon verder kunnen gaan

LEG PRESS
10 x 70kg
12 x 110kg
12 x 110kg
12 x 110kg
niet te zwaar gegaan, benen had ik al goed gepakt met squats deze keer, ECHT GOED

LEG EXTENSIONS ONE LEG
12 x 25kg
12 x 25kg
12 x 25kg

LYING LEG CURLS
12 x 30kg
12 x 35kg
12 x 35kg

SITTING CALF RAISES
12 x 50kg
12 x 50kg
12 x 50kg

DB OVERHEAD PRESS
12 x 14kg PR!
8 x 14kg
10 x 14kg
3e set had ik wat meer rust gepakt, daarna wss 10reps eruit gekregen

DB UPRIGHT ROW
12 x 10kg
12 x 10kg
12 x 12kg PR!
7 x 12kg

CABLE CURLS
12 x 25kg
12 x 25kg
10 x 25kg
nog lekker biceps erbij gepakt, vond een goede pomp :D

Ook PR's gebroken vandaag, normaal zet ik nooit PRs bij isolatie's mja zo kan ik wel laten zien wanneer ik omhoog ga in gewichten en jullie dus bij deze ;) Ik wil nu ook flink zwaar gaan trainen op veel oefeningen en niet meer zo ertussen in, werkt niet voor mij heb ik het gevoel. Ook nu ik toch de DB INCLINE BENCH PRESS omhoog voer, lijkt het alsof me BP ook omhoog gaat en ook mede omdat ik de triceps nu beter aanpak.
Ik moet toch eens weer gaan MP'en , maar 2 oefeningen voor schouders gedaan dus best slecht ..

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/BBBehindNeckPress.html
deze oefening lijkt veel op de MP, mag je deze in de plaats van MP doen, of niet ?? Ik vind deze op zich fijner maar ze zeggen dat MP mass kweker is op de schouders, maar deze oefening is bijna hetzelfde

:help:

Laatst bewerkt:
Ik zou het gewoon bij MP houden. (= staand btw)
3 oefeningen voor schouders is genoeg, als achterkant erbij was geweest zag het er goed uit hoor.

doe gwn MP
en 2 oefeningen is niet slecht hoor, met bench pak je ze namelijk ook al mee (voorkant) en bij BOR's de achterkant.
Zelf doe ik alleen MP voor schouders.
en je zegt 3 trainingen voor 5x5x55kg bench?! komop, als je na 5x55kg nog 5x5x52,5kg kan, lukt je 5x5x55kg ook wel, als je er echt voor gaat.
Wat ik zelf eerst fout deed (zeg niet dat je dat nu doet, maar misschien heb je er wat aan) is dat ik me de eerste oefening inhield om over te houden op de andere. Maar bench is het belangrijkste, de rest is assistence.
Tuurlijk, ga je voluit op bench doe je incline db press minder.
maar, dat maakt geen ruk uit. Met bench zie je of je chest sterker is geworden.
Ga voor de 5x5x55kg bench volgende training! :D
Goodluck :)

Ik zou het gewoon bij MP houden. (= staand btw)
3 oefeningen voor schouders is genoeg, als achterkant erbij was geweest zag het er goed uit hoor.
vanaf volgende week zit er MP bij :)

MP
Upright Row
Behind neck press/db overhead press

vind je dit goed genoeg voor de schouders, ik weet niet of ik die behind the neck press of db overhead press erin moet doen want die lijkt wel veel op de MP.

doe gwn MP
en 2 oefeningen is niet slecht hoor, met bench pak je ze namelijk ook al mee (voorkant) en bij BOR's de achterkant.
Zelf doe ik alleen MP voor schouders.
en je zegt 3 trainingen voor 5x5x55kg bench?! komop, als je na 5x55kg nog 5x5x52,5kg kan, lukt je 5x5x55kg ook wel, als je er echt voor gaat.
Wat ik zelf eerst fout deed (zeg niet dat je dat nu doet, maar misschien heb je er wat aan) is dat ik me de eerste oefening inhield om over te houden op de andere. Maar bench is het belangrijkste, de rest is assistence.
Tuurlijk, ga je voluit op bench doe je incline db press minder.
maar, dat maakt geen ruk uit. Met bench zie je of je chest sterker is geworden.
Ga voor de 5x5x55kg bench volgende training! :D
Goodluck :)

Ja logisch ga ik voor 5x5x55kg, maar als ik bij de 3e rep nog maar 1 rep maak dan ga ik even over op 52,5kg om toch die 5x5 vol te maken en de volgende keer meer proberen. begrijp je ?:p

vanaf volgende week zit er MP bij :)

MP
Upright Row
Behind neck press/db overhead press

vind je dit goed genoeg voor de schouders, ik weet niet of ik die behind the neck press of db overhead press erin moet doen want die lijkt wel veel op de MP.

Die laatste vervangen door iets voor achterkant schouders.

Bent over lateral raises:) Op bankje met 30/45 graden. K vind echt lekkere oefening:)
Btw nice training. Ik mis die leg press best wel mja..

Die laatste vervangen door iets voor achterkant schouders.

Dan pak ik zoiets wel ; Dumbbell Seated Lateral Raise of Dumbbell Bent-Over Raise

dan heb ik tenminste nu 3 oefeningen voor me schouders, ik kijk wel welke van de 2 mij het meeste aanspreekt ;) Of zeg je van de eerste is veel beter dan de 2e ofzo ??

Bent over lateral raises:) Op bankje met 30/45 graden. K vind echt lekkere oefening:)
Btw nice training. Ik mis die leg press best wel mja..

hoe bedoel je ''ik mis die leg press best wel mja..'' , hebben jullie geen leg press ?

Nu je het zegt, bent over lateral raises ff opgezocht en die oefening kan ik ook eens proberen .. Veel mensen bij ons in de gym doen die oefening ook.

Op bankje 30/45 graden, ga je daar met je buik op liggen dan of wat ? Doen ze hier ook wel eens.

Je bent goed op weg ! ;)

Als je er 4 red bij bijv. het 2-3e setje, zou ik gewoon nog doorgaan voor de 5x55kg bench, heb je alsnog die prikkel met 55kg en zie je volgende keer wel of het geholpen heeft :)

Edit: Ik zou voor schouders Military Press - Bent-over dumbbell Laterals - Dumbbell Lateral Raise/Upright row doen. Lateral raise vind ik echt een chille oefening maar als jij de upright rows prefereert moet je die natuurlijk doen;)

Terug
Naar boven