XXL Nutrition

• XtM045: Beats The Gym •

Denk dat ik bij me nieuwe schema ga richten op de negatieve bewegingen bij de bench. Dat stukkie naar benee zegmaar. Heel langzaam en goed uitgevoerd. Dit heeft toch ook veel invloed op de krachtgroei?? Net als bij negative chins enzo.

Aangezien de bench bij mij persoonlijk niet zo gaat als ik wil. Desnoods met spotter weer omhoog als te zwaar is. Denk dat iets minderen in gewicht ook wel handig is.

Owjah nog gefeliciteerd:) Schelen we toch blijkbaar geen dikke 3 jaar zoals ik eerst dacht.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb een tijd terug een schema van 3 maanden gevolgd, deed ik 12, 10, 8, 6 reps en dan 2 x 20 reps met 60% van je 1rm.

Daar werd ik wel sterker van.

Ook massa gegaint,want ik wil nu even 2 maanden goed op massa trainen ;)
3 x 8 zou misschien beter zijn op de compounds zoals squat,BP etc.
4 x 12/15 op isolatie's zoals fly's, curls etc

20x40 lijkt me wel heavy.. zal je 1rm wel hoger liggen net wat bartje zegt. mja das dan puur theoretisch volgens dat tabelletje van Rm.
op flyes pak je dan wel weer gewoon 36x12kg over 3 setjes.:)

20 reps per set.. pff veel. is dat niet meer conditie? of voor vetverlies?

Jaa, beetje teveel van het goede maar ik had net wel dikke pomp van die 20s miss beetje te hoog ja XD

Je kan ook eens met paused bp werken. Volgens mij heeft dit mij enorm geholpen om over de 60-62,5kg te geraken.

En eens veranderen van reprange kan idd ook veel helpen.

Hoeveel sets/reps deed je dan ?

Je moet effe bedenken wat je wil ouwe. 20reppers lijkt meer op cardio. Als je kracht wil winnen op de bench zou ik gewoon triples gaan draaien als ik jou was, als je voor massa gaat 3/5x5 ofzo, of bijvoorbeeld 3x8 als je 5jes niet relaxed vind. Maar als je naar extreem hoge reps gaat voor massa moet je er niet op rekenen dat je snel kracht wint.

Balen van je offday trouwens. Misschien iets met nachtrust? Shit happens, volgende keer beter.

Jaa klopt, kijk even comment op justbar zou deze reps wel goed zijn denk je voor massa?

Owjah nog gefeliciteerd:) Schelen we toch blijkbaar geen dikke 3 jaar zoals ik eerst dacht.

Danku, nee slechts 2 1/2 jaartjes ;)

20x40 ga je niet halen en 10x40 denk ik ook nog maar net. Dus 5kg in een week op 10-reppers gaat je denk ik niet lukken.
Denk dat je eerder in uitvoering iets moet veranderen. Dus zoals gezegd paused benchen. Wat je ook kan doen is een reset. Je houdt 5x5 aan, maar je begint weer vanaf 40 kg en verhoogt dan elke week met 2,5-5kg.

Ik vind het geen slechte training trouwens :)

Naah geen massa denk ik, ik zit eigenlijk steeds in een semi achtig cut iets:) Moet vet af jonguh:)

Jaa klopt, kijk even comment op justbar zou deze reps wel goed zijn denk je voor massa?

Tsja, weet niet precies wat voor jou lijf werkt. Zou met benchvariantentussen de 5-8 gaan zitten en in assistance 8-12 ofzo. Af en toe een repout tot de 15. Maar je moet een beetje uitvogelen wat voor jou werkt he, thats part of the job :)

20x40 ga je niet halen en 10x40 denk ik ook nog maar net. Dus 5kg in een week op 10-reppers gaat je denk ik niet lukken.
Denk dat je eerder in uitvoering iets moet veranderen. Dus zoals gezegd paused benchen. Wat je ook kan doen is een reset. Je houdt 5x5 aan, maar je begint weer vanaf 40 kg en verhoogt dan elke week met 2,5-5kg.

Ik vind het geen slechte training trouwens :)

Ja kan ik ook doen, 5x5 en dan paused drukken maar 5x5 is wel voornamelijk kracht toch ?? 3x8 paused zou dat ook helpen ?? want nu zit ik wel nog steeds aan die 5x5 wat ik al 3 maanden doe bijna, en dan nog 2 maanden

Naah geen massa denk ik, ik zit eigenlijk steeds in een semi achtig cut iets:) Moet vet af jonguh:)
ohh hehe niks voor mij dan, moet massa bij jonguh :)

Tsja, weet niet precies wat voor jou lijf werkt. Zou met benchvariantentussen de 5-8 gaan zitten en in assistance 8-12 ofzo. Af en toe een repout tot de 15. Maar je moet een beetje uitvogelen wat voor jou werkt he, thats part of the job :)
jup of paused benchen ;) wil even verandering weer + even 2 maanden massa gericht trainen en dan een nieuw schema denk ik :)

Gewoon ff spelen he :) Maar als je iets nieuws probeert, geef het dan wel effe een paar weken de tijd om te zien wat t doet. Je kan ook de volgorde van je oefeningen eens door mekaar husselen btw. Of eens decline dingen gaan doen. Mogelijkheden zat.

Gewoon ff spelen he :) Maar als je iets nieuws probeert, geef het dan wel effe een paar weken de tijd om te zien wat t doet. Je kan ook de volgorde van je oefeningen eens door mekaar husselen btw. Of eens decline dingen gaan doen. Mogelijkheden zat.

Jup, daarom dat ik even iets wou veranderen ;)

Even een lat spread gedaan vandaag, ik heb na mijn idee de laatste tijd mijn rug niet goed genoeg aangepakt maar dat komt nu wel weer in orde. Gelukkig zit er wel al een kleine V-vorm in en hopelijk kan ik deze goed uitbreiden :) Pose is redelijk ??

142h550.jpg

Whaaa dat petje :roflol:

Zou je duimen iets hoger plaatsen en dan meer aan je onderrug trekken, ellebogen wat meer naar voren en dan kan je wat meer flaren. Ofzo. Weet niet heel veel van posen ofzo :p

Whaaa dat petje :roflol:

Zou je duimen iets hoger plaatsen en dan meer aan je onderrug trekken, ellebogen wat meer naar voren en dan kan je wat meer flaren. Ofzo. Weet niet heel veel van posen ofzo :p
Zeg dan niks :roflol: , ja volgens mij moet ie iets hoger jaa daar heb je gelijk in en hoe bedoel je aan je onderrug trekken (beetje archer ofzo ??)

Laatst bewerkt:
Ja kan ik ook doen, 5x5 en dan paused drukken maar 5x5 is wel voornamelijk kracht toch ?? 3x8 paused zou dat ook helpen ?? want nu zit ik wel nog steeds aan die 5x5 wat ik al 3 maanden doe bijna, en dan nog 2 maanden

ohh hehe niks voor mij dan, moet massa bij jonguh :)

jup of paused benchen ;) wil even verandering weer + even 2 maanden massa gericht trainen en dan een nieuw schema denk ik :)

5x5 is gewoon een erg goede manier om kracht en massa te gainen voor velen. Met 8 reps gaat het je ook zeker lukken, alleen is in mijn ervaring: meer reps=minder gewicht=less fun.

Posen weet ik niks van, kan nog flink wat massa bij zo te zien, dirty bulk no problem ;)

5x5 is gewoon een erg goede manier om kracht en massa te gainen voor velen. Met 8 reps gaat het je ook zeker lukken, alleen is in mijn ervaring: meer reps=minder gewicht=less fun.

Posen weet ik niks van, kan nog flink wat massa bij zo te zien, dirty bulk no problem ;)

jaa oke, slechts een update van de rug. 5x5 paused dan maar proberen :)
5x5 ook bij de squats laten, dan doe ik gewoon paused bench 5x5 nu en bij de isolatie's 4x12 :) zal wel genoeg zijn denk ik

Ik train wel meer krachtgericht dan massa gericht bij bp.

Maar ik zat vast aan 3x5x62,5 en ben gezakt naar 3x5x55 en omdat 55 makkelijk was ben ik begonnen met 3x3x60kg en iedere keer de eerste en laatste rep paused. En zo iedere week bij gewone bp en paused bp 2,5kg verhogen.

Weet niet of het de beste manier is maar het heeft mij wel geholpen, want 3x5x62,5 ging echt wel vlot daarna :p Overmorgen is het 3x5x65kg dus dan zullen we zien of het echt goed heeft geholpen.

Dus je kan zelf wat spelen met reps/sets, en het zal normaal wel helpen.

Maar ik zat vast aan 3x5x62,5 en ben gezakt naar 3x5x55 en omdat 55 makkelijk was ben ik begonnen met 3x3x60kg en iedere keer de eerste en laatste rep paused. En zo iedere week bij gewone bp en paused bp 2,5kg verhogen.

Weet niet of het de beste manier is maar het heeft mij wel geholpen, want 3x5x62,5 ging echt wel vlot daarna :p Overmorgen is het 3x5x65kg dus dan zullen we zien of het echt goed heeft geholpen.

Jaa, even kijken misschien dat paused wel goed helpt jaa :)
doe je 2x per week bankdrukken ofwat ?? je zei bij gewone bp en paused bp 2,5kg omhoog.

1x gewoon erna deed ik dat omdat ik nog redelijk wat over had bij benchen. Maar nu ga ik nog zien wat ik doe omdat ik nog nooit 65kg gedaan heb.

Zeg dan niks :roflol: , ja volgens mij moet ie iets hoger jaa daar heb je gelijk in en hoe bedoel je aan je onderrug trekken (beetje archer ofzo ??)

Hey just my 2 cents ;) Je duimen trekken je huid van je onderrug naar voren op je smalste punt. Kijk maar wat je er mee doet :p

1x gewoon erna deed ik dat omdat ik nog redelijk wat over had bij benchen. Maar nu ga ik nog zien wat ik doe omdat ik nog nooit 65kg gedaan heb.
ohh oke, succes ermee ik zal je logje in de gaten houden :)

Hey just my 2 cents ;) Je duimen trekken je huid van je onderrug naar voren op je smalste punt. Kijk maar wat je er mee doet :p
haha jaa, ik had deze pose beetje van roelly afgekeken ofja hoe hij hem deed
maar het bleek dus fout wat hij deed, hij moest ook de duimen hoger maar dat was in 2008 ?? want toen ik op een ander forum kwam zeiden ze hoe slecht ie pose deed en hoeveel beter het nu is in 2009 nu die de duimen hoger heeft.

:mad: verkeerd overgenomen

http://www.musclemecca.com/showthread.php/218751-C-mon-Roelly-is-that-a-lat-spread-thread-!

kijk maar XD ohja en beetje archen moet ik nog

Dit bedoel ik dus, je reset je gewichten gewoon even, dan kan je er daarna rustig overheen. Ik ben nu bezig met Wendler en ben van plan dat heel 2011 vol te houden, daar zet je ook laag in en heb je langzame progressie, maar progressie is progressie hè.
Wellicht dat je als beginner misschien sneller progressie kan boeken, ben ik wel van mening dat af en toe resetten van gewichten erg goed helpt (heb het zelf altijd (on)bewust ook gedaan)

Dit bedoel ik dus, je reset je gewichten gewoon even, dan kan je er daarna rustig overheen. Ik ben nu bezig met Wendler en ben van plan dat heel 2011 vol te houden, daar zet je ook laag in en heb je langzame progressie, maar progressie is progressie hè.
Wellicht dat je als beginner misschien sneller progressie kan boeken, ben ik wel van mening dat af en toe resetten van gewichten erg goed helpt (heb het zelf altijd (on)bewust ook gedaan)

Jaa, dat was ik even vergeten maar toen jaimie dat zei dacht ik; Ohja
Thankss voor de tips, ik ga het invoeren deze week.

Ohjjaa en ik doe nu :
Borst -Biceps
Rug Triceps

inplaats borst triceps
rug biceps ;) kan ik me triceps veel beter aanpakken op een andere dag :)

Terug
Naar boven