AndroidHealthClinic

Sticky Oefeningen-Gids (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

altijd handig..
maar sommige apparaten...(9 van de 10) staan er bij ons niet...
dus dan maar ff variatie op gaan zoeken :)
 
Waarom staan pullovers bij borst? Naar mijn ervaring is het toch zeker een rugoefening?

Of zit ik nu helemaal fout????
 
De meningen zijn verdeeld (mijn mening is denk ik wel bekend :D )
 
Waarom staan pullovers bij borst? Naar mijn ervaring is het toch zeker een rugoefening?

Of zit ik nu helemaal fout????
Meer een combinatie, voor een stuk afhankelijk van de uitvoering.
 
ik vind hem zelf voor rug, maar heb hem al een tijd niet in me schema meer
 
Kun je dat misschien uitleggen?
Dit verbaast mij sterk.
Het is eigenlijk vrij simpel. De borstspier zit vast aan het borstbeen en het opperarmbeen. Wanneer de afstand tussen deze twee kleiner wordt, moet de grote borstspier samentrekken. Omdat bij deze beweging het gewicht de contractie belemmert, vormt dit een belasting voor de borstspier. De belasting is echter minder zwaar dan die in een druk-beweging waarbij er sprake is van een buig-strek beweging van de armen, omdat de brede rugspier in de dumbbell pullover een belangrijkere rol speelt. Namelijk de armen van boven het lichaam naar de onderkant van het lichaam bewegen.
 
hoe train je je bovenkant borsten wat is de beste oefening?
 
inderdaad zeer goeie oefeningen ik ben ook al een tijdje bezig mischien een paar maanden ofsow maar mijn horizon is groter geworden egt onwijs coole oefeningen
ik had nog een vraag als je je buikspieren traint als je een sixpack wilt, heb je daar een dieet bij nodig ik ben namelijk ongeveer 60 kilo en ik heb nog een klein buikje wat best meevalt hoe kan ik het beste droog trainen en een sixpack krijgen die egt goed te zien/

greetzzz

emanuel
 
Laatst bewerkt:
hoe train je je bovenkant borsten wat is de beste oefening?
Beste oefening is loodzware dumbbell- en barbell presses, en als je incline doet, dan een heel kleine ° gebruiken, anders ga je al snel de schouders teveel belasten.
 
Waarom staan pullovers bij borst? Naar mijn ervaring is het toch zeker een rugoefening?

Of zit ik nu helemaal fout????
Nee hoor dat heb je niet fout. Vergeet niet dat dit overzicht ook vanuit een bodybuilding standpunt is ontwikkeld. Bepaalde oefeningen dienen niet uitsluitend een spiergroep maar kunnen ook een bepaald deel van je lichaam belasten, bijvoorbeeld posterior chain.
Wanneer je bijvoorbeeld bij een goodmorning meer buiging in je benen aanbrengt zal de belasting op de onderrug toenemen en je benen afnemen.

Zelf verdeel ik mijn oefeningen onder in pull/press, UB/LB, posterior/anterior chain.
 
Laatst bewerkt:
handige gids! bedankt!
 
inderdaad zeer goeie oefeningen ik ben ook al een tijdje bezig mischien een paar maanden ofsow maar mijn horizon is groter geworden egt onwijs coole oefeningen
ik had nog een vraag als je je buikspieren traint als je een sixpack wilt, heb je daar een dieet bij nodig ik ben namelijk ongeveer 60 kilo en ik heb nog een klein buikje wat best meevalt hoe kan ik het beste droog trainen en een sixpack krijgen die egt goed te zien/

greetzzz

emanuel

alsjeblieft hey... droog trainen op 60 kilo...
 
Meer een combinatie, voor een stuk afhankelijk van de uitvoering.

Mijn kennis gaat tot:

Dumbbell pullover (gebogen armen) = Borst
Barbell pullover (gestrekte armen) = Rug

Wellicht is het een kwestie van de nadruk op 1 van de 2.
Ik doe dumbbell pullover in ieder geval voor borst.
Als ik er echt helemaal naast zit, dan zuigt het, doe ik ze voor nop! :(
 
Back
Naar boven