XXL Nutrition

Sticky Oefeningen-Gids

Bezoekers in topic

McMetronome

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
10 dec 2009
Lengte
1m88
Massa
80kg
Kun je dat misschien uitleggen?
Dit verbaast mij sterk.

Mijn optiek: Ik hou mijn armen zo recht mogelijk, ellebogen relatief dicht bij elkaar. Dan heb je in feite de zelfde beweging als een straight arm pulldown en dan werk je je lats. Als je je ellebogen verder uit elkaar houd dan maken je bovenarmen een andere hoek met je romp waardoor je meer borst pakt. Hierdoor maak je de arm wel kleiner (kracht*arm=moment).

inderdaad zeer goeie oefeningen ik ben ook al een tijdje bezig mischien een paar maanden ofsow maar mijn horizon is groter geworden egt onwijs coole oefeningen
ik had nog een vraag als je je buikspieren traint als je een sixpack wilt, heb je daar een dieet bij nodig ik ben namelijk ongeveer 60 kilo en ik heb nog een klein buikje wat best meevalt hoe kan ik het beste droog trainen en een sixpack krijgen die egt goed te zien/

greetzzz

emanuel

Abs zijn 90% dieet.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Dumbbell pullover (gebogen armen) = Borst
Barbell pullover (gestrekte armen) = Rug

Flyes met gebogen armen is meer borst en flyes met rechte armen meer rug?

Waarom zou de armen wel/niet buigen het accent verplaatsen bij een oefening waar de actie ter hoogte van de schouder zit?

Laatst bewerkt:

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Als je je ellebogen verder uit elkaar houd dan maken je bovenarmen een andere hoek met je romp waardoor je meer borst pakt.

Dan moet je ze wel erg ver naar buiten houden, zover dat het eigenlijk geen pull over mer is maar een flye beweging.

McMetronome

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
10 dec 2009
Lengte
1m88
Massa
80kg
Flyes met gebogen armen is meer borst en flyes met rechte armen meer rug?

Waarom zou de armen wel/niet buigen het accent verplaatsen bij een oefening waar de actie ter hoogte van de schouder zit?

Bij flyes veranderd de bewegingsbaan van je armen niet als je je armen buigt, bij DB Pullover wel.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Leg uit?

Waar zie jij een verandering in de bewegingsbaan van de bovenarmen?

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lid geworden
4 jun 2011
Lengte
1m59
Massa
44kg
Vetpercentage
4%
Thanks for sharing

Hi..I was looking for different exercise technics..Your post is so much informative..I am going to follow your links..keep posting..

reumadog

Novice
Lid geworden
29 jun 2011
Lengte
1m78
Vetpercentage
17%
Thanks.
Mooie oefeningen die ook goed thuis te doen zijn.

Thanks

Knockout

Cool Novice
Lid geworden
19 jul 2011
Lengte
1m91
Massa
95kg
Heeft er iemand een olympische lifts schema? Ik vind normale spilts saai. lift vind ik veel natuurlijke

Laatst bewerkt:

slotje

Novice
Lid geworden
16 aug 2011
Lengte
1m96
Massa
96kg
Vetpercentage
14%
ik heb hier veel aan gehad als beginner, helemaal TOP!

PiecaCake

Novice
Lid geworden
22 aug 2011
Lengte
1m80
Massa
83kg
Ontzettend handig topic!

Ik ben zelf net begonnen met bovenlichaam, had moeite om uit te vinden welke oefeningen er allemaal zijn om alle spiergroepen goed aan te pakken dus dit is perfect. Heb altijd fitness gedaan voor m'n slechte knieeen dus onderlichaam (bovenbenen specifiek) zit wel goed, nu tijd om bovenlichaam een beetje te matchen. :rolleyes:

Verder ook een stuk betere voeding momenteel dus hopelijk dat ik binnen een paar maanden die mooie V heb. :)

Shahin

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
25 jun 2010
Lengte
1m77
Massa
102kg
Vetpercentage
27%

jwbaan

Novice
Lid geworden
27 aug 2011
Lengte
1m87
Massa
77kg
Vetpercentage
5%
Volgens mij is het juist de bedoeling dat je je benen iets geknikt houdt, alleen pak je de hamstrings dan ietje minder aan.

Mercuri

Cool Novice
Lid geworden
25 jul 2011
Lengte
1m82
Massa
96kg
Vetpercentage
12%
Erg handige informatie! Thanks

Naar boven