MuscleMeat

Sticky Ogen Laseren: Ervaringen & Adviezen?

newyorkgangsta, hoe is het ondertussen met je ogen?

Als het goed is moet je na de operatie elk half uur je ogen druppelen gedurende die dag, heb je dat wel gedaan ?

Ja hoor, heb alle instructies heel nauwkeurig opgevolgd. Maar ik was hier reeds voor gewaarschuwd dat ik hele droge ogen zou krijgen, dus ik had me hieraan wel verwacht.

Ondertussen ben ik dus ook op controle geweest bij de oogarts en die zei me dat mijn ogen al uitzonderlijk goed hersteld waren. De dag na de ingreep had ik al meer dan 90% van mijn zicht terug gekregen. En sindsdien gaat het iedere dag een beetje beter. Het branderige gevoel is ook helemaal weg getrokken. Droge ogen zijn nog steeds aanwezig maar toch ook al een pak minder.
Heb ook de indruk dat ik nu alweer evengoed zie als voor de ingreep MET bril. Alleen in het donker heb ik nog veel last van abberaties en een vorm van nachtblindheid. Maar dit schijnt ook normaal te zien en zou zich ook nog allemaal moeten recht trekken.

Het is natuurlijk nog voorbarig om conclusies te trekken, maar tot nu toe heb ik er nog geen spijt van gehad. Een aanrader! Het is gewoon zalig om smorgens op te staan en niet meer als een blinde te hoeven tasten achter men bril...

Mooi zo, had je het nou maar eerder gedaan of niet ?;)

kan best riskant zijnn, mijn oude baas moest meerdere malen naar het ziekenhuis voor zijn ogen. maar dat is al een paar jaar geleden

---------- Post toegevoegd Fri 30 Nov 2012 om 15:25 ----------

ik zou het wel doen. maar tegenwoordig heb je hele mooie brillen

Ik ben ook van plan om een behandeling te doen, ook al heb ik maar -1.00. Ik wil gewoon graag die high definition ervaring die ik heb als ik af en toe mijn lenzen in doe. Iemand hier met ervaring van dezelfde soort sterkte? En dan nog de keuze tussen de methoden..

Ik heb vier jaar van mijn goede ogen mogen genieten na mijn operatie. Ging onder het mes/ laser toen ik -5,5 en -8 met een cilinder had. Helaas gaan mijn ogen na jaren stabiel zijn nu weer achteruit. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

kan best riskant zijnn, mijn oude baas moest meerdere malen naar het ziekenhuis voor zijn ogen. maar dat is al een paar jaar geleden

---------- Post toegevoegd Fri 30 Nov 2012 om 15:25 ----------

ik zou het wel doen. maar tegenwoordig heb je hele mooie brillen
Er is heel weinig risico, 1 op vele duizenden zal wel eens complicaties hebben maar niets ernstigs. Een bril moet je mee staan, maar zelfs als ik ermee zou staan lijkt het me nog irritant.

Precies een jaar geleden femtosecond LASIK gehad,kwam van -3,5 af en mijn zicht is perfect nu, hopen dat het zo blijft :)

Vorige week LASEK gehad, gaat nu wel aardig maar lang naar een scherm kijken is wel vermoeiend als je minder knippert dan normaal Op afstand is nu nog wel vaag. Maar dat hoort wel bij LASEK, toch liever dat dan LASIK :)

Maandag een prk behandeling gehad, viel reuze mee. Alleen irritant dat je niet mag weg kijken terwijl ze steeds op je oog drukken. Liep met een big smile uit de operatie kamer alleen mijn rechter oog brandde wat, kreeg nog wat druppels en een handdruk en mocht de dag erna weer terug komen. Liep naar buiten kon al redelijk goed zien. Zoals me werd verteld zou de pijn na een half uurtje komen, was te merken ook in de auto 1,5 uur naar huis overal sneeuw.

Thuis wat gegeten, ogen weer gedruppeld toen in bed gaan liggen pijn was niet te doen. Mocht een pijnstiller nemen als het te zeer ging doen, had helaas geen werking.. Avonds weer uit bed om te eten, kreeg mijn ogen amper open en wou ze ook helemaal niet open doen deed mal pijn. Af en toe snel kijken en naar mijn voedsel prikken, snel alles naar binnen gegooid en weer op bed in het donker gaan liggen.

Later mijn oogkapjes op mijn hoofd getapet ter bescherming en een poging tot slapen gedaan. Heel slecht geslapen werd constant wakker van de pijn. Met alle hoop op minder pijn en goed zicht uit bed gestapt de volgende morgen. Pijn was gelukkig is minder, maar nog steeds aan de pijnlijke kant. Zicht was nog steeds zeer slecht en licht deed pijn aan mijn ogen.

Moest weer 1,5uur in de auto dit keer zo slim geweest om een handdoek over mijn hoofd te doen. Eenmaal aangekomen op bestemming deed ik de handdoek af en zonnebril op. Opeens zag ik alles scherp heel apart, oog controle gehad zag er allemaal prima uit gelukkig. Vervolgens weer 1,5uur in de auto naar huis, kreeg al snel weer last vooral de sneeuw was vel aan de ogen. Handdoek maar weer over mezelf neer gelegd. Thuis aangekomen zag ik niet meer scherp, heel apart.. Maar weer in bed gaan liggen, licht voelde nog steeds niet fijn aan. Weer een verrotte nacht gehad, vaak wakker geworden.

De 3e werd ik wakker, geen pijn aan de ogen wat een heerlijk gevoel was dat weer. Zicht nog wazig wel iets beter weer geworden. Licht had ik ook niet zoveel last meer van.

Dag 4, zicht is weer iets beter geworden vooral dichtbij. Ook geen last van de sneeuw, wel dat mijn ogen snel droog worden.

Dag 5, de bescherm lenzen zijn er af gehaald en zag 65%. ogen zagen er verder prima uit. Ook voor het eerst weer gesport, rustig aan gedaan ging wel prima.

Dag 6, welkom hd zicht <3

Laatst bewerkt:
in turkije schijnen hele goede te zitten voor een prikkie verleken met hier,.

500 euro met hotel was het een paar jaar geleden . heb het in NL laten doen..vergelijkbare was dan 1500 waarschijnlijk maar was bijna 3000 kwijt. nu weer 5 jaar geleden ofzo. mijn bevindingen staan nog in dit of ander lasertopic
was zo gepiept. stelt niets voor

mooitopic vroeg hetme ook al af

Ik heb een jaar geleden men ogen laten laseren en ik heb er geen seconde spijt van.
Ok,het kost veel geld.
Maar al was het 2x zo duur dan deed ik het nog!

Heeft iemand hier ook ervaring met sterktes groter dan -9?
Heb al jaren zitten overwegen maar het probleem was al vaak dat tot -8 garantie op slagen beter was en als het daaronder kwam niet.

Heeft iemand hier ook ervaring met sterktes groter dan -9?
Heb al jaren zitten overwegen maar het probleem was al vaak dat tot -8 garantie op slagen beter was en als het daaronder kwam niet.

Moet je even een quickscan doen, komen ze er zo achter. Maar normaal: bijziendheid kan middels ooglaseren tot maximaal -12 gecorrigeerd worden. Bij Verziendheid kan dit tot maximaal +6 gecorrigeerd worden.

Thanks,
Ik zal het eens uit laten zoeken.

Ik loop al een hele tijd te denken aan laseren, alleen word ik weerhouden door de verhalen die ik van andere heb gehoor .

Zo begreep ik dat wanneer je staar of netvliesloslating krijgt op latere leeftijd dat je daar dan niet meer aan geholpen kunt worden.

Ook is mij verteld dat je netvlies bij de behandeling wordt opengevouwen, vervolgens wordt je oog gelasert en dan wordt hij weer terug gevouwen. Je netvlies zal altijd als een open wond over je oog heen zitten. Dit weerhoudt mij het meest ervan, het idee dat er op deze manier bactieren in kunnen komen houd mij weg uit de operatiekamer.

het kan ook anders. Een collega van me heeft een lens erin laten zetten. dat wordt achter je hoornvlies geschoven. Hij had 2 ogen -10 en ziet nu al jaren goed en zonder problemen.

Ik heb -2,75 maar 1 oog staat klein beetje scheef 1 graden niet met het oog tezien, Maar is het dan nog mogelijk om je ogen telaten laseren?

Terug
Naar boven