Fitness Seller

Sticky Ogen Laseren: Ervaringen & Adviezen?

Ik wil ook graag zo'n behandeling. Ik heb -6 en -6,5. Echter vind ik het idee dat je er blind van kan worden nogal eng. Heb wel is op tv gezien dat dit gebeurt. Zijn er ook mensen hier die hier meer over weten?

Als ik het de mensen in de oogkliniek vraag denk ik niet dat ik een eerlijk antwoord krijg. Die mensen willen mij immers wat verkopen.

Ik heb deze thread beetje doorgelezen, en ik ben echt geneigd om mijn ogen te laten laseren.
Ik vraag me wel af aangezien ik vele positieve reacties lees over het laten laseren van je ogen in Turkije.
Beide ogen en helemaal niet zo duur. Ik las namelijk in deze thread dat zelfs iemand € 750 voor beide ogen heeft betaald, en dit bracht mij in overweging om dit te laten doen.
Mijn ogen zitten beide op -3.5 en ik vind het zeer irritant en ik wil gewoon goed zien zonder bril.
Ja, oke ik kan lenzen overwegen, ik heb het geprobeerd en dat is dus helemaal niks voor mij !! Bah al dat gepruts aan de ogen dat wil ik ook niet.

Ik wil graag wat informatie hoe en waar de mensen dit in Turkije hebben laten doen. Ik heb beetje gezocht op google en kom dan wel uit op wat duurdere behandelingen, zacht uitgedrukt.

Mijn ervaring met ooglaseren is op zich positief te noemen. Waarom op zich?

Het vooronderzoek was goed de behandeling ook, echter mijn nachtzicht is slechter geworden (veel halo's) waardoor ik nu af en toe met een nacht bril moet rijden (zo'n geel ding voor extra contrast)

Zo'n zeven jaar geleden heb ik m'n ogen laten laseren bij dr binkhorst eyecenter in Oostburg.
Sinds kort heb ik het gevoel of ik een terugval heb wanneer ik aan het werk ben.
De terugval heb ik echter niet als ik vakantie heb (uitgerust) en vochtige ogen.

Maw; mijn ogen zijn droog en wanneer ik moe ben verslechterd mijn zicht.

Ik heb een Lasik methode gehad, kosten: €4000 :(
Ik had -7 / -7 na de behandeling 200% zicht + halo's.

Maandag mag ik op vooronderzoek. Mijn ogen zijn reeds 5 jaar stabiel en ben nu 24 jaar dus ik kom in aanmerking voor de behandeling te laten uitvoeren.
Ben bijziend.

I'll keep you guys posted.. ;)

Vooronderzoek zit er inmiddels op en alles was good 2 go! Geen enkel probleem of bezwaar te bemerken aan men ogen waarom ik de behandeling niet zo mogen laten uitvoeren.
Heb wel voor de rest van de dag als een alien rondgelopen met pupillen wagenwijd open waardoor ik ook enorm lichtschuw was, akelig gevoel..

Afspraak gemaakt op 19 november voor de behandeling te laten uitvoeren.
Heb inmiddels ook wat instructies en voorschriftjes meegekregen van men oogarts. Want ik dien 3 dagen voor de operatie al twee maal daags druppeltjes in men ogen te doen.
Wachten nu maar... denk dat 3 weken nog nooit zo lang geduurd gaan hebben.. :(

Mijn ervaring met ooglaseren is op zich positief te noemen. Waarom op zich?

Het vooronderzoek was goed de behandeling ook, echter mijn nachtzicht is slechter geworden (veel halo's) waardoor ik nu af en toe met een nacht bril moet rijden (zo'n geel ding voor extra contrast)

Zo'n zeven jaar geleden heb ik m'n ogen laten laseren bij dr binkhorst eyecenter in Oostburg.
Sinds kort heb ik het gevoel of ik een terugval heb wanneer ik aan het werk ben.
De terugval heb ik echter niet als ik vakantie heb (uitgerust) en vochtige ogen.

Maw; mijn ogen zijn droog en wanneer ik moe ben verslechterd mijn zicht.

Ik heb een Lasik methode gehad, kosten: €4000 :(
Ik had -7 / -7 na de behandeling 200% zicht + halo's.

Bekende problemen bij Lasik, daarom ga ik ook Lasek doen. Wel wat langer herstel en meer pijn maarja..

Ik ben vorige week donderdag geweest bij VisionClinics. Ik heb een TransPRK behandeling gehad en het is me alles meegevallen.

Ik kan nu nog niet scherp zien dat wordt langzaam beter, vrijdag weer op controle.

Bekende problemen bij Lasik, daarom ga ik ook Lasek doen. Wel wat langer herstel en meer pijn maarja..

Ik heb Lasek gehad en daar heb je die problemen ook wel voor een stuk.

Ik heb een kleine terugval gehad, maw het is niet perfect meer zoals direct na de operatie. Maar goed ik kijk vaak 10 uur per dag naar een beeldscherm of boek dus je ogen passen zich gewoon aan, soort van evolutie. Maar 80% van de resultaten zijn jaren na de operatie nog blijvend.

Het herstel bij Lasek duurt aardig lang, langer dan men beloofd. De pijn in de eerste dagen wat niet uit te houden zonder sterke medicatie, die ben ik dan ook met pijn in de ogen moeten gaan halen.

Droge ogen heb ik nu nog zelden, heel soms heb ik wel dat mijn ooglid plakt tegen het hoornvlies, als je dan plots je ogen open doet kan dit pijnlijk zijn. Je ogen zijn nooit meer zo sterk als voor de operatie, al lijkt dit probleem nu steeds minder te worden. Misschien gaat het herstel nog jaren door?

Het grote verschil met Lasik is dat je dus geen los flapje hebt gehad, dit flapje kan dus ook later niet loskomen bijv. bij een ongeluk. Halo's ook nooit gehad.

Ik heb Lasek gehad en daar heb je die problemen ook wel voor een stuk.

Ik heb een kleine terugval gehad, maw het is niet perfect meer zoals direct na de operatie. Maar goed ik kijk vaak 10 uur per dag naar een beeldscherm of boek dus je ogen passen zich gewoon aan, soort van evolutie. Maar 80% van de resultaten zijn jaren na de operatie nog blijvend.

Het herstel bij Lasek duurt aardig lang, langer dan men beloofd. De pijn in de eerste dagen wat niet uit te houden zonder sterke medicatie, die ben ik dan ook met pijn in de ogen moeten gaan halen.

Droge ogen heb ik nu nog zelden, heel soms heb ik wel dat mijn ooglid plakt tegen het hoornvlies, als je dan plots je ogen open doet kan dit pijnlijk zijn. Je ogen zijn nooit meer zo sterk als voor de operatie, al lijkt dit probleem nu steeds minder te worden. Misschien gaat het herstel nog jaren door?

Het grote verschil met Lasik is dat je dus geen los flapje hebt gehad, dit flapje kan dus ook later niet loskomen bijv. bij een ongeluk. Halo's ook nooit gehad.

Misschien dat de nachtcorrectie niet exclusief voor Lasek is dan, ik ga zelf deze nemen: http://www.olcd.nl/indiv_patroon.htm, dan blijf je in het donker beter zien.

Hoe lang geleden heb jij het gedaan?

jullie hebben wel allemaal slechte ogen.
Ik zit er ook aan te denken.

Ik heb +1,5 ofzo

heb min -2,5 denk dat ik over 3/4jaar ga doen

Hai Jopske,

Ik heb het ook laten doen. Zeker aan te raden.
Betaal liever iets te veel dan te weinig. Heb ook horror verhalen gehoord van mensen die terug moesten komen! (dit was in Belgie trouwens)

Hier heb ik het laten doen: http://www.visusoogkliniek.nl/
Vooronderzoek was gratis trouwens en je hebt levens lang garantie.

Dit is ook wel handig voor je:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=83&t=83897

Succes met kiezen!

X Roos

Bon, maandag moet ik binnen om mijn behandeling te laten uitvoeren.
Mijn oogarts verwees mij door naar het BOLC in Drongen (België).
www.bolc.Be
Iemand ervaringen hiermee?

Ik heb het bij deze laten doen: http://www.oogcentrumdoktercolla.be en was er heel tevreden over. Kost een stuk meer dan Turkije ed. waar veel mensen heen gaan voor zo'n operatie maar goed had geen zin om op vakantie te gaan voor een operatie.

Ben er eerlijk gezegd ook niet zo'n voorstander voor om dit in een vreemd land te gaan doen. Ik heb het idee dat de technologie daar toch nog altijd een stapje minder ver staat en dat de normen van hygiëne en post-operatieve opvolging niet zo nauw genomen worden...
Het zijn mijn ogen, en ze moeten liefst nog een lang leven mee, dan betaal ik wel graag ietsje meer in een betrouwbare Belgische kliniek :)

Wat kan ik trouwens verwachten tijdens mijn eerste week Big T? Ga ik veel last ondervinden ofzo?
Het wordt uitgevoerd met de femtosecond techniek.

Ben er eerlijk gezegd ook niet zo'n voorstander voor om dit in een vreemd land te gaan doen. Ik heb het idee dat de technologie daar toch nog altijd een stapje minder ver staat en dat de normen van hygiëne en post-operatieve opvolging niet zo nauw genomen worden...
Het zijn mijn ogen, en ze moeten liefst nog een lang leven mee, dan betaal ik wel graag ietsje meer in een betrouwbare Belgische kliniek :)

Wat kan ik trouwens verwachten tijdens mijn eerste week Big T? Ga ik veel last ondervinden ofzo?
Het wordt uitgevoerd met de femtosecond techniek.

Dat is dus dit: http://www.youtube.com/watch?v=ZpYlZoJHbHE

Vorm van lasik maw, heb zelf lasek laten doen omdat ik liever geen flapje had, nadeel was dat het herstel veel pijnlijker en langzamer ging, voordeel is dat er nooit een flapje los kan komen als er ooit druk op het oog komt te staan na de operatie. Heb verder geen ervaringen met lasik ik weet alleen dat het minder pijnlijk is en sneller herstelt.

Denk dat dit een lange 6 minuten gaan worden! :o

En hier zijn we weer!
Is allemaal heel goed meegevallen.
Was een mooie en propere privé kliniek met toch wel een paar lekkere verpleegstertjes.
Eerst binnengegaan om nog een paar testjes te laten uitvoeren ivm het meten van de dikte van het hoornvlies ofzo..
Blijkbaar is mijn hoornvlies dikker dan dat van de gemiddelde mens.. Hoezo dat? Geen idee joh, aangeboren.. Ah owkeej.
Na afloop van deze inleidende testen kreeg ik een tabletje voor onder men mond te laten smelten. Mijn vermoeden werd na een kwartier bevestigd dat dit een kalmeringspilletje was :o.
Terug naar de wachtzaal voor deze te laten inwerken.
Half uurtje nadien kwam er een mooi verpleegstertje mij halen om de effectieve behandeling uit te voeren. Tegen dan deed het pilletje al volop zen werk en vond ik alles wel best.. :D
Kwam in een grote kamer met twee grote toestellen.
Links de femtosecond laser die het flapje zou gaan maken en rechts de mel80, die de effectieve laser behandeling zou gaan doen.
Na wat leek wel een half flesje verdovende oogdruppels in men ogen te hebben gespoten werd ik onder de femto laser geschoven. Mijn ogen opengeklemd (wat ik niet zo fijn vond) en werd er een zuignap recht op mijn oogbal geplaatst. Een heel akelige sensatie. Denk daarbij dat er nog wat schijnwerpers op je oog geplaatst worden dan heb je het al helemaal moeilijk om je op dat kleine groene lampje te focussen.
Maargoed, de laser begon zen werk te doen, en langzaam maar zeker werd ik blind.. Eerst de flapjes gemaakt in beide ogen, daarna doorgeschoven onder de mel80, die de effectieve laserbehandeling doet.
Daar de rest van het flesje verdovende druppels in mijn ogen geperst gekregen. Een steriele doek over mijn hoofd geplaatst, mijn wimpers worden afgeplakt. En opnieuw worden die vervelende krengen (klemmen) geplaatst. Toen plaatste de dokter de flapjes opzij en werd de laserbehandeling uitgevoerd waarbij ik ook een brandgeur rook. Wat normaal was.
Nu kwam dan wel het naar mijn gevoel vervelendste deel: het terugplaatsen van de flapjes.
De dokter plaatst ze terug en moet ze dan ook nog ontruimen en opschonen van eventueel residu. Dus gaat hij met zen borsteltjes, haakjes en waterspuitjes te werk. Het doet geen pijn, maar het zijn toch ook niet de fijnste minuten van men leven te noemen :).
Daarna was alles gedaan. Klemmen verwijderd, nog even knipperen en controleren, en naar huis gaan.
Had veel last van branderige en droge ogen. Thuis gekomen direct in mijn bed gekropen en wat geslapen.
Nu zijn we toch al een 8u verder dan de eigenlijke operatie. Mijn zicht is al een deel teruggekomen, en al beter dan voorheen (zonder bril weliswaar). Branderige gevoel is minder maar wel nog steeds heel droge ogen. Maar gaat allemaal wel goed komen denk ik.
Morgen alweer op controle bij de oogarts. I'll keep you posted!

newyorkgangsta, hoe is het ondertussen met je ogen?

Terug
Naar boven