AndroidHealthClinic

Onderhoudslog Marc 45+

Lekker getraind!
ben benieuwd naar het filmpje. :)

• Like
Waarderingen: Inb4
Daar heb ik idd al vaker over nagedacht, langs de ene kant denk ik Pull / Chin ups (en BB curls) sluiten idd beter aan op Workout A / BB row (rug / biceps).
Dus dat is mooi, alleen zou ik dan mijn borst vaker mee pakken (dippen). Triceps bij Ohp of bij Bench zal niet zo heel veel uitmaken.

Dit is voor mij dus een dillema.
__________________________________________________________________________________________________________________________________

Maar goed als het klopt wat je zegt (wat dan wel zo zal zijn) dan ga ik meteen wisselen.
Ik ben wel benieuwd naar een eventuele onderbouwing.

Dip zou ik bij borst/schouders houden, de voorkant schouders worden met dippen overigens vooral gestimuleerd. (Nadruk op triceps of borst is afhankelijk van je houding op de dipsteunen. Meer rechtop = triceps, voorover hangend = borst).

Eventueel voordeel van biceps na rug en triceps na borst is dat de betreffende spieren al opgewarmd zijn dus je kan ze gelijk aanpakken. Groot nadeel imo is dat je ze al flink hebt aangepakt zodat ze nooit meer optimaal getriggerd kunnen worden en de kans op overstimulatie zelfs aanwezig is waardoor herstel dus groei achterwege blijft.

Het mooie is dat met twee lichte setjes de biceps resp triceps opgewarmd zijn dus zo'n groot voordeel is het hierboven genoemde voordeel ook weer niet.

Ik zou het gewoon eens een tijdje proberen, bevalt het niet dan kan je zo weer terug.

Laatst bewerkt:
  • Like
Geen trainingen meer?

• Like
Te druk met trainen om te loggen??

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
Even pas op de plaats gemaakt. Erg druk met werk. Heb coaching ook opgezegd.
Train momenteel 1x p.w. alle spiergroepen intensief (op onderhoud), ik blijf goed in shape.
Vp% blijft hetzelfde, dus tevreden.

Ik kom af en toe weer eens kijken hier. In de toekomst mogelijk wel weer wat loggen.
In elk geval sowieso tegen de zomer, ik ga dan proberen 12% te halen (nu 17%).

Blijf links en rechts wel wat mensen volgen.

Gelukkig.. je bent er nog. :D
Soms kan even een stapje terug doen ook voordelen opleveren... Know that now.. :o
Succes en alvast fijne dagen. Hopelijk ben je in het nieuwe jaar weer terug. :)

• Like
Pff 1 keer per week ik zou gek worden. Baal al als ik maar 2keer per week kan.

• Like
Gelukkig.. je bent er nog. :D
Soms kan even een stapje terug doen ook voordelen opleveren... Know that now.. :o
Succes en alvast fijne dagen. Hopelijk ben je in het nieuwe jaar weer terug. :)

Ga ik wel vanuit dat ik weer terug ben dan, wel op andere basis. Push, pull, legs o.i.d., eerst wat Vp% kwijt.
Jij ook fijne dagen !

Tja......ik snap je. Andere prioriteiten, leeftijdsverschil spelen ook mee vermoed ik.
Maarre jij gaat weer goed aan de stats te zien...... Topper !

En Marr? Klaar om ertegenaan te gaan?

Ik ben ook al bijna 44 hé Flex. Wel een verschil met jou.
Maar goed ik zit nog strak in het pak :p

En Marr? Klaar om ertegenaan te gaan?

Mwah..... wat ik al zei ik train op "onderhoud", hoewel ik nog wel gain (zeker in kracht) en zeker nog in de benen (en in de dips).
Maar ook wel heel langzaam in de UB, vetpercentage is wel verder afgenomen (taille nu 83 cm). Misschien door toename spiermassa in de benen ?

However, hier een inkijkje (deze week) hoe ik het de laatste tijd (gemiddeld) aan pak:

- Wo (20-01) Pull up BW x 12 / 9 / 8 Bench P 60 kg x 8 / 5 / 3 -- 55 kg x 6 / 5 -- 65 kg x 3 / 2 -- 70 kg x 1 -- 50 kg x 6
Bor 65 kg x 9 / 7,5 / 6 / 7 -- Dead Lift 90 kg x 10 / 6 / 5

- Do (21-01) Squat 70 kg x 8 / 6 -- (3 uur andere bezigheden, toen nog): -- 70 kg x 10 -- 80 kg x 3 -- Dips BW + 10 kg x 8 / 6 / 5 (gevolgd door dips) BW x 8 / 6
Militairy press (vanuit de nek) 37, 5 kg x 7 -- 35 kg x 5 / 5 / 6 -- BB curl 35 kg x 10 / 8 / 6 -- Skull cr 22,5 kg x 8 / 5 -- 20 kg x 8 / 6

- Vrij (22-01) Pull ups BW + 10 kg x 7 / 5 / 4 -- alleen BW x 10 -- Upright Row 50 kg x 8 / 5,5 / 5

- Za (23-01) Squat 75 kg x 5 / 5 / 5 / 5 (half uur pauze, toen): 80 kg x 3 / 2 -- 75 kg x 5 -- 70 kg x 5 -- Dit is vandaag dus, waarschijnlijk volgt er nog een Bor + Bp

Zal in de toekomst nog eens een filmpje van mijn Squats plaatsen, hopelijk is er wat verbetering zichtbaar :o

Laatst bewerkt:
Je bent toch goed bezig zo te lezen. En je taille gaat ook goed.
ben benieuwd naar je filmpje.
Oefening baart kunst dus er zal zeker wel verbetering zijn!
Lekker doorgaan. Ik volg hoor. :)

• Like
Besloten om over te stappen naar Push / Pull / Legs
Het is nu ("op onderhoud") Full Body verspreid over meerdere dagen, zonder eigenlijk enige logica.

Ik zit te denken aan bijv. maandag en vrijdag Push / dinsdag en zaterdag Pull / en dan woensdag en zondag Legs

Push: Bench / Chest dips (BW en Weighted afwisselend) / Militairy press (vanuit de nek) / triceps ext (of skull chrusher)
Pull : Dead lift / Bor / Pull ups (Bw en weighted afwisselend) / Upright Row / B curl (Barbell, dumbells afwissselend)
Legs: Squats (vanwege het feit dat dit maar 1 oefening is ga ik dan wel de zaak slopen, Dead lifts zit bij Pull).

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Vandaag: Push

Bench: 70 kg x 3 / 65 kg x 3 / 60 kg x 5 / 55 kg x 6 / 50 kg x 7 / 70 kg x 1 / 60 kg x 3 / 50 kg x 6
Dips BW: 10 / 7 / 7 / 5
Mp: 37,5 kg x 8 / 35 kg x 5 / 4 / 4 (vanuit de nek kan ik iets minder aan als vanaf de borst, maar zo hoop ik de achterkant schouders ietwat mee te nemen)
Tri ext: Dumbell 26 kg x 9 / 8 / 6

Ik kom hier ook maar is af en toe volgen, misschien leer ik nog wat

• Like
Ik kom hier ook maar is af en toe volgen, misschien leer ik nog wat

Aardig van je, ik log maar weinig hoor. En dat je van mij wat gaat leren...........mwah waarschijnlijk eerder andersom ;)
Volgens mij zijn we wel om en nabij van dezelfde leeftijd toch ?

Aardig van je, ik log maar weinig hoor. En dat je van mij wat gaat leren...........mwah waarschijnlijk eerder andersom ;)
Volgens mij zijn we wel om en nabij van dezelfde leeftijd toch ?

Grinnik qua uithoudingsvermogen/ conditie/ sporten ben ik volgens me trainer een zeventiger (gaat wel steeds beter, nu alleen nog de lyme proberen te verminderen)....In echte levensjaren ben ik 28.

• Like
maar wij volgen wel. :)
en je kan van iedereen wat leren hoor!

• Like
Grinnik qua uithoudingsvermogen/ conditie/ sporten ben ik volgens me trainer een zeventiger (gaat wel steeds beter, nu alleen nog de lyme proberen te verminderen)....In echte levensjaren ben ik 28.

Een zeventiger, daar zou ik maar niet te veel waarde aan hechten.
Hoe sta je erbij qua stats (als ik vragen mag) voel je vrij niet te antwoorden hoor :p
Heb je ook een logje ?

Lyme is klote ja, sowieso zijn lichamelijke ongemakken zeer beperkend.
Daar weet ik (en Marina ook zoals je weet) alles vanaf, bij mij is het gelukkig "achter de rug"

maar wij volgen wel. :)
en je kan van iedereen wat leren hoor!

Ja jij wel, daar ben ik ook blij mee Marina :)
Zal wel weer een wat trainingen plaatsen, laatste keer haalde ik met Squatten 3x5x80 kg + 3 en 2 x 75.
Ben benieuwd of ik daar vandaag of morgen overheen ga komen. Dat zou wel zo moeten zijn.

En van jou kan ik zeker nog eea leren

Training hangt van veel factoren af he... Ook van de dag zelf. Uiteraard wil je altijd meer gewicht. Maar techniek gaat voor!
Dat gewicht met squatten gaat echt wel omhoog. Is het niet vandaag dan wel morgen hoor! ;)
train ze straks!

• Like
Een zeventiger, daar zou ik maar niet te veel waarde aan hechten.
Hoe sta je erbij qua stats (als ik vragen mag) voel je vrij niet te antwoorden hoor :p
Heb je ook een logje ?

Lyme is klote ja, sowieso zijn lichamelijke ongemakken zeer beperkend.
Daar weet ik (en Marina ook zoals je weet) alles vanaf, bij mij is het gelukkig "achter de rug"

Nee hahah van die 70 is ook maar een grapje van hem dan...had van de week me vest daar laten hangen en dan is het ook van ie je dat je al richting de 70 gaat je vergeet alles kan ik wel hebben...

mijn stats ben ik niet trots op ben 1,51 en schommel tussen de 75 en de 80 kilo... Dat schommelen komt vooral omdat eten niet altijd lukt en ik dan opeens wel weer eet. Het is ook de bedoeling dat ik naar de 60 kilo ga, maar nu wil hij eerst de onderzoeken afwachten

• Like
Nee hahah van die 70 is ook maar een grapje van hem dan...had van de week me vest daar laten hangen en dan is het ook van ie je dat je al richting de 70 gaat je vergeet alles kan ik wel hebben...

mijn stats ben ik niet trots op ben 1,51 en schommel tussen de 75 en de 80 kilo... Dat schommelen komt vooral omdat eten niet altijd lukt en ik dan opeens wel weer eet. Het is ook de bedoeling dat ik naar de 60 kilo ga, maar nu wil hij eerst de onderzoeken afwachten

O okay, dat is moeilijk dan. Hopelijk pakken de onderzoeken goed uit voor je dan.
Maybe in de toekomst wat cardio erbij dan.

Terug
Naar boven