Eleiko
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 787
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een MP is -zoals aangegeven - net even anders, maar jij doet de Overhead Press. En die gaat zo:
Vwb schoeisel...
...All Star Converse zijn prima!
![]()

Ja ik zie het, ik dacht dat ik de militairy press deed. Maar goed in mijn schema staat ook de OHP, dus dat is dan een meevaller.
Het valt me idd ook op, dat hij na het liften zijn hoofd naar voren beweegt. Het lijkt zo nu en dan wel of dat ik weer op school zit, alleen nu een interessanter vak
Converse Allstars is idd een optie, mocht hier goedkoop tegen aanlopen dan gaan ze mee.
Tot die tijd ga ik het op sokken doen.

)Squats 5x5x70 kg (volgende Workout naar 62,5 kg de keer daar op naar 72,5, dan weer 65, dan 75 etc. / ik vraag tzt wel weer om een beoordeling)

Fijn dat je techniek improved Marr! Deze filmpjes hebben mij trouwens ook goed geholpen:

Bij squatten zou ik toch wat lichter gewicht blijven pakken en oefenen tot de techniek goed gaat. Daar heb je imo het meeste aan.
Enne.. als dat al p*ssy weights zijn.. mag ik me gaan schamen.
Maar zonder geneuzel.. oefenen en niet te hoog willen pakken. Beter een goed uitgevoerde squat met lager gewicht en goed aanspannen dan kans op een blessure.
Lekker getraind. Wel balen van de OHP.. Maar 45 kg.. Nice!
Volgende keer gewoon weer een paar repjes erbij.

Bij squatten zou ik toch wat lichter gewicht blijven pakken en oefenen tot de techniek goed gaat. Daar heb je imo het meeste aan.
Enne.. als dat al p*ssy weights zijn.. mag ik me gaan schamen.
Maar zonder geneuzel.. oefenen en niet te hoog willen pakken. Beter een goed uitgevoerde squat met lager gewicht en goed aanspannen dan kans op een blessure.
Lekker getraind. Wel balen van de OHP.. Maar 45 kg.. Nice!
Volgende keer gewoon weer een paar repjes erbij.

En dat geldt niet alleen voor de squat. Marc wil té graag, maar eerst correcte vorm leren en dan pas gewicht verhogen. Zo zonde dat je je systeem (neurologisch) de verkeerde basis geeft![]()
Tja natuurlijk wil ik dat niet Eleiko (en dit gaat ook niet voort blijven duren, ik wil mijn eigen ramen niet ingooien), ik worstel met mezelf.
Idd ik wil té graag,

Ik snap je maar al te goed dat je progressie wil maken. Ik heb dat zelf ook. Ik wil graag zo zwaar ik kan. Maar toch.. ik heb soms wel eens een dag dat ik wat moeier ben. Dan kan ik gaan maxen en tot fail gaan en net die laatste reps met slechte techniek doen. Maar ik kies er nu dan bewust voor om dan wat lager gewicht te pakken en de excentrische beweging langzaam te doen en te focussen op techniek. Ook dan prikkel je je spieren knetterhard.
Je wil té graag.. en juist dat gewicht zegt zo weinig als je techniek niet goed is. Keep that in mind bij je besluit.![]()

)