MuscleMeat

Onderhoudslog Marc 45+

Een MP is -zoals aangegeven - net even anders, maar jij doet de Overhead Press. En die gaat zo:

Vwb schoeisel...

...All Star Converse zijn prima!

Converse%2BAll-Star%2BDeads.jpg

• Like
Waarderingen: Inb4
  • Topic Starter Topic Starter
Een MP is -zoals aangegeven - net even anders, maar jij doet de Overhead Press. En die gaat zo:

Vwb schoeisel...

...All Star Converse zijn prima!

Converse%2BAll-Star%2BDeads.jpg

Ja ik zie het, ik dacht dat ik de militairy press deed. Maar goed in mijn schema staat ook de OHP, dus dat is dan een meevaller.
Het valt me idd ook op, dat hij na het liften zijn hoofd naar voren beweegt. Het lijkt zo nu en dan wel of dat ik weer op school zit, alleen nu een interessanter vak :D

Converse Allstars is idd een optie, mocht hier goedkoop tegen aanlopen dan gaan ze mee.
Tot die tijd ga ik het op sokken doen.

Ja ik zie het, ik dacht dat ik de militairy press deed. Maar goed in mijn schema staat ook de OHP, dus dat is dan een meevaller.
Het valt me idd ook op, dat hij na het liften zijn hoofd naar voren beweegt. Het lijkt zo nu en dan wel of dat ik weer op school zit, alleen nu een interessanter vak :D

Converse Allstars is idd een optie, mocht hier goedkoop tegen aanlopen dan gaan ze mee.
Tot die tijd ga ik het op sokken doen.

Converse zijn al goedkoop, dus daarvoor hoef je het niet te laten. Wat je wél moet laten is trainen op sokken. Hartstikke glad man, dan nog liever op ongewassen blote voeten :)

Workout A (thuis)

Warming up 3x mindfuck / 15x langzaam zakken snel uitstoten / 15x langzaam zakken, 1 a 2 sec blijven zitten en snel weer uitstoten.
Ik heb het idee dat mijn techniek langzaam vooruit gaat.

Squats 5x5x70 kg (volgende Workout naar 62,5 kg de keer daar op naar 72,5, dan weer 65, dan 75 etc. / ik vraag tzt wel weer om een beoordeling :D)
Bench press 3x5x60 kg 4x60 kg toen fail / 3x60 kg fail / 3 x60 kg
BB row 5x5x52,5 kg

Dips 8 / 5 / 3 / 2 (pijp was leeg)
Tri extensions (one arm) 10x10 kg / 3x13 kg / 5x12 kg / 4x12 kg

Have fun :)

• Like
Fijn dat je techniek improved Marr! Deze filmpjes hebben mij trouwens ook goed geholpen:

• Like
Hopelijk heb je er dan nog iets aan... :)

kromme-rug.jpg

Okay, je punt is me duidelijk.
Wat zou jou advies zijn dan om meer kracht (met het uiteindelijke doel, meer massa) op te bouwen ?

Thanx, ik ga het bestuderen !

Fijn dat je techniek improved Marr! Deze filmpjes hebben mij trouwens ook goed geholpen:

Thanx, ik ben inderdaad druk bezig met schaven / oefenen ja.
Ga je filmpjes bestuderen !

oefenen oefenen oefenen.. je komt er echt wel!

oefenen oefenen oefenen.. je komt er echt wel!

Ja okay oefenen, daar stem ik sowieso mee in. Ik ben alleen zoekende naar wat nu een verantwoorde formule is om te gainen op de Squats.
Met een maandje of 3 verwacht ik een (niet al te lange cut) in te moeten gaan zetten, dan wil ik natuurlijk wel graag verder zijn (ook in techniek natuurlijk, maar ook in gewicht).

Squatten ben ik echt nog niet gewoon mee, hoewel ik nu wel de smaak te pakken heb in die zin dat ik het niet meer op ga geven.
Ik heb zelf nog niet de know how in huis om een gedegen aanpak uit te denken.
60 a 62,5 kg vind ik eerlijk gezegd nogal een p*ssy gewicht (voor een man), eten gaat goed.....dus daar ligt het niet aan.

Wat is realistisch, wat is verstandig ? (That's the Question).
Vrijdag naar de sportschool, ben nu nog een keer thuis bezig :engel:

Laatst bewerkt:
Workout B (thuis)

Squats 50 kg x 10 / 60 kg x 8 / 60 kg x 8 / 70 kg x 5 / 70 kg x 4
OHP 3 x 5 x 45 kg / 1 x 3 x 45 kg (toen fail) / Vervolgens verlaagd naar 42,5 kg (ik kreeg de BB niet meer op mijn borst, toen geprobeerd vanuit Squatrack maar ik kon niet meer uitstoten)
3 x 42,5 kg (fail) / 3 x 42,5 kg (fail) / 2x 42,5 kg (fail)
Dead Lift 1 x 5 x 95 kg

Pull ups 5 x BW + 10 kg / 7 x BW / 3 x BW + 10 kg / 6 x BW / 2,5 x BW + 10 kg / 5 x BW
Chin ups 10 x BW / 4 x BW + 10 kg / 7 x BW / 3 x BW + 10 kg / 5 x BW
Dumbell curls 13 kg (per hand) 12 / 10 / 8

In, leuk om te zien dat je ook thuis traint :)

• Like
Bij squatten zou ik toch wat lichter gewicht blijven pakken en oefenen tot de techniek goed gaat. Daar heb je imo het meeste aan.
Enne.. als dat al p*ssy weights zijn.. mag ik me gaan schamen. :roflol:
Maar zonder geneuzel.. oefenen en niet te hoog willen pakken. Beter een goed uitgevoerde squat met lager gewicht en goed aanspannen dan kans op een blessure. ;)

Lekker getraind. Wel balen van de OHP.. Maar 45 kg.. Nice! :)
Volgende keer gewoon weer een paar repjes erbij.

Bij squatten zou ik toch wat lichter gewicht blijven pakken en oefenen tot de techniek goed gaat. Daar heb je imo het meeste aan.
Maar zonder geneuzel.. oefenen en niet te hoog willen pakken. Beter een goed uitgevoerde squat met lager gewicht en goed aanspannen dan kans op een blessure. ;)

En dat geldt niet alleen voor de squat. Marc wil té graag, maar eerst correcte vorm leren en dan pas gewicht verhogen. Zo zonde dat je je systeem (neurologisch) de verkeerde basis geeft ;)

In, leuk om te zien dat je ook thuis traint :)

Welkom.

Ik ga wel weer de overstap maken van thuis naar sportschool (ik heb ook nog een abonnement).
De faciliteiten zijn in de sportschool wat beter (bijv, een Squatkooi met safety), maar zo nu en dan (bij gebrek aan tijd) train ik gewoon thuis.

Gelukkig zie je dat het geneuzel is ;)

Tja lichter gaan trainen (op de Squats) lijkt me verstandig (misschien meer volume dan). Ik heb er ook even een topic voor geopend, misschien krijg ik wat meerdere invalshoeken.
Weet je wat het is Marina, met nu en +/- 3 maanden ga ik even cutten en het liefst wil ik dan op de Squats (qua techniek en gewicht) nog wat progressie maken.
Daar zit mijn knelpunt. Maar goed bij geen goede adviezen ga ik dan (met tegenzin) jou advies opvolgen :o

Tja op OHP en ook de Bench loop ik nu vast, op zich is dat natuurlijk wel goed, nu kan ik immers zien hoe mijn krachtstoename gaat.

En dat geldt niet alleen voor de squat. Marc wil té graag, maar eerst correcte vorm leren en dan pas gewicht verhogen. Zo zonde dat je je systeem (neurologisch) de verkeerde basis geeft ;)

Tja natuurlijk wil ik dat niet Eleiko (en dit gaat ook niet voort blijven duren, ik wil mijn eigen ramen niet ingooien), ik worstel met mezelf.
Idd ik wil té graag,

Tja natuurlijk wil ik dat niet Eleiko (en dit gaat ook niet voort blijven duren, ik wil mijn eigen ramen niet ingooien), ik worstel met mezelf.
Idd ik wil té graag,

Als je je eigen ramen niet in wil gooien, waarom doe je het dan toch?

Ik zal er vanaf nu nóóit meer over beginnen, dus voor de laatste keer: eerst juiste vorm, dan verzwaren. Komt heus wel, BB en KT is een sport voor de lange adem. Geduld! ;)

En je moet absoluut niet kijken naar de stats van anderen, veel schrijven maar wat op, maken geen full ROM, schrijven gewichten op die ze gebruiken over meerdere katrollen (wat het feitelijke gewicht halveert) en er zijn er bij die zijn gewoon sterk. Daarom is het opschrijven van gebruikte gewichten in een log imo ook de grootste flauwekul.

De ene training zit je misschien lekkerder in je vel, heb je meer rust gehad, beter gegeten, geen huiselijke sores, etc waardoor je meer gewicht zal pakken dan de vorige en wellicht ook de volgende keer. Laat dat gewicht (voorlopig) toch los ;)

Laatst bewerkt:
Ik snap je maar al te goed dat je progressie wil maken. Ik heb dat zelf ook. Ik wil graag zo zwaar ik kan. Maar toch.. ik heb soms wel eens een dag dat ik wat moeier ben. Dan kan ik gaan maxen en tot fail gaan en net die laatste reps met slechte techniek doen. Maar ik kies er nu dan bewust voor om dan wat lager gewicht te pakken en de excentrische beweging langzaam te doen en te focussen op techniek. Ook dan prikkel je je spieren knetterhard.
Je wil té graag.. en juist dat gewicht zegt zo weinig als je techniek niet goed is. Keep that in mind bij je besluit. ;)

Ik snap je maar al te goed dat je progressie wil maken. Ik heb dat zelf ook. Ik wil graag zo zwaar ik kan. Maar toch.. ik heb soms wel eens een dag dat ik wat moeier ben. Dan kan ik gaan maxen en tot fail gaan en net die laatste reps met slechte techniek doen. Maar ik kies er nu dan bewust voor om dan wat lager gewicht te pakken en de excentrische beweging langzaam te doen en te focussen op techniek. Ook dan prikkel je je spieren knetterhard.
Je wil té graag.. en juist dat gewicht zegt zo weinig als je techniek niet goed is. Keep that in mind bij je besluit. ;)

Tja herkenbaar :o

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Workout A

Squats 10 / 8 / 8 / 7 / 6 x 60 kg
Bench press 4 x 5 x 60 kg + 3 x 60 kg en 2 x 60 kg (De vorige Workout in de 4e set fail, nu pas in de 5e, daar word ik dan weer blij van).
BB row 5 x 5 x 55 kg

Dips 9 / 7 / 5 / 4 / 3 (Ook hier krachtstoename :D)
Tri extension (one arm) 5 x 13 kg / 6 x 12 kg / 7 x 10 kg / 5 x 10 kg

Ivm met werkzaamheden morgen, vandaag Work out B (thuis)

Squat 11 / 9 / 8 / 7 / 7 x 60 kg
OHP 4 x 5 x 45 kg / 1 x 4 x 45 kg toen fail / 1 x 2 x 45 kg fail (duidelijke krachtstoename, volgende keer haal ik de 45 kg naar alle waarschijnlijkheid).
Dead Lift 1 x 6 x 95 kg / 1 x 4 x 95 kg (ik kon niet verder ophogen ivm niet meer schijven).

Pull ups BW + 10 kg x 6 / BW x 8 / BW + 10 kg x 3 / BW x 8 / BW + 10 kg x 3 / BW x 6
Chin ups BW + 10 kg x 7 / BW x 7 / BW + 10 kg x 4 / BW x 6 / BW + 10 kg x 3,5 / BW x 5
BB curls 9 / 6 / 4 x 34 kg en 6 x 29 kg
______________________________________________________________________________________________________________________________

Volgende Workout in de sportschool, in overleg ga ik de Squats weer op pakken waar ik was (ook de Deads).
Dit zal ongetwijfeld op commentaar stuiten, dit is het plan, dat ga ik volgen.

Techniek wordt inmiddels (dankzij vele tips en filmpjes) beter en blijf ik vanzelfsprekend aan werken.

Woorden van mijn coach (waar ik me in kan vinden): "het oefenen --- "ook op niet trainingsdagen (met lege BB)" --- op techniek moet een obsessie worden".

Ik heb er vertrouwen in.

Herstel, ik stap in op de Squats op 65 kg, dan elke Workout 2,5 kg erbij.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven