MuscleMeat

Onderhoudslog Marc 45+

Ivm met werkzaamheden morgen, vandaag Work out B (thuis)

Squat 11 / 9 / 8 / 7 / 7 x 60 kg
OHP 4 x 5 x 45 kg / 1 x 4 x 45 kg toen fail / 1 x 2 x 45 kg fail (duidelijke krachtstoename, volgende keer haal ik de 45 kg naar alle waarschijnlijkheid).
Dead Lift 1 x 6 x 95 kg / 1 x 4 x 95 kg (ik kon niet verder ophogen ivm niet meer schijven).

Pull ups BW + 10 kg x 6 / BW x 8 / BW + 10 kg x 3 / BW x 8 / BW + 10 kg x 3 / BW x 6
Chin ups BW + 10 kg x 7 / BW x 7 / BW + 10 kg x 4 / BW x 6 / BW + 10 kg x 3,5 / BW x 5
BB curls 9 / 6 / 4 x 34 kg en 6 x 29 kg
______________________________________________________________________________________________________________________________

Volgende Workout in de sportschool, in overleg ga ik de Squats weer op pakken waar ik was (ook de Deads).
Dit zal ongetwijfeld op commentaar stuiten, dit is het plan, dat ga ik volgen.

Techniek wordt inmiddels (dankzij vele tips en filmpjes) beter en blijf ik vanzelfsprekend aan werken.
Woorden van mijn coach (waar ik me in kan vinden): "het oefenen --- "ook op niet trainingsdagen (met lege BB)" --- op techniek moet een obsessie worden".

Ik heb er vertrouwen in.

Herstel, ik stap in op de Squats op 65 kg, dan elke Workout 2,5 kg erbij.

Een obsessie is nooit goed Marc, focus! ;)

Wat je laatste regel betreft, ik ben zelden een koppiger iemand 'tegengekomen'. Je vraagt advies en krijgt meer dan 100 jaar ervaring wat je gewoon naast je neerlegt...???

Ben je al begonnen in dat boek of heb je dat ook naast je neergelegd?

• Like
Waarderingen: Inb4
  • Topic Starter Topic Starter

Wat je laatste regel betreft, ik ben zelden een koppiger iemand 'tegengekomen'. Je vraagt advies en krijgt meer dan 100 jaar ervaring wat je gewoon naast je neerlegt...???

Focus vind ik ook een prima woord, in elk geval ga ik er dagelijks mee aan de gang.
Tja koppig.............misschien wel, ik heb vertrouwen in mijn coaching.

Boek, de manual bedoel je ? (Ben er mee aan het stoeien, ik kan goed Engels / sommige woorden moet ik wel opzoeken).

Focus vind ik ook een prima woord, in elk geval ga ik er dagelijks mee aan de gang.
Tja koppig.............misschien wel, ik heb vertrouwen in mijn coaching.

Boek, de manual bedoel je ? (Ben er mee aan het stoeien, ik kan goed Engels / sommige woorden moet ik wel opzoeken).

Dat is toch online coaching? Tsja...

Hou er rekening mee dat als je iedere keer de oefening incorrect uitvoert het heel moeilijk wordt om dit weer bij te slijpen. Wat uiteraard ten koste zal gaan van je krachttoename om van blessuregevoeligheid te zwijgen.

Wat ik zo jammer vind is dat je - ondanks je online coaching :rolleyes: - advies vraagt op het forum, van een aantal doorgewinterde sporters goed advies krijgt (die > 100 jr) en vervolgens dit advies simpelweg naast je neerlegt.

Uiteraard je eigen vrije keus, ik schrijf ook simpelweg mijn verbazing van me af.

Succes....

• Like
Mooi dat je je workout hebt verplaatst! Het ziet er goed uit! fijn dat je met OHP de kracht toename ook merkt. Daar doe je het ook voor he!

Tja... obsessie is niet het juiste woord inderdaad. Focus, doorzettingsvermogen en oefenen zijn de juiste woorden! Elke dag weer zin of geen zin.. Gaan met die banaan! :D
Maar daarbij wel jezelf goed in de gaten houden. Techniek voor alles!

en ja.. koppigheid.. ken er hier nog een. :roflol:

• Like

Het 5x5 stronglift gedoe heeft 'm te pakken gekregen, moet weer terug in het systeem. :p

Wij samen hebben al meer dan 60 jaar ervaring en kennis opgebouwd?

Dat is toch online coaching? Tsja...

Hou er rekening mee dat als je iedere keer de oefening incorrect uitvoert het heel moeilijk wordt om dit weer bij te slijpen. Wat uiteraard ten koste zal gaan van je krachttoename om van blessuregevoeligheid te zwijgen.

Wat ik zo jammer vind is dat je - ondanks je online coaching :rolleyes: - advies vraagt op het forum, van een aantal doorgewinterde sporters goed advies krijgt (die > 100 jr) en vervolgens dit advies simpelweg naast je neerlegt.

Uiteraard je eigen vrije keus, ik schrijf ook simpelweg mijn verbazing van me af.

Succes....

Ik snap je verbazing, hopelijk (en dat geloof ik ook) sta je over een tijdje ook verbaasd dat ik met goede vorm een aardig gewicht weg weet te Squatten.

Tja idd vraag ik zo nu en dan advies, daar steek ik ook veel van op. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik elk advies opvolg.
Maar goed wat ik al zei, ik ben je dankbaar voor de vele goede tips en met enkele ben ik ook praktisch bezig ;).

Mooi dat je je workout hebt verplaatst! Het ziet er goed uit! fijn dat je met OHP de kracht toename ook merkt. Daar doe je het ook voor he!

Tja... obsessie is niet het juiste woord inderdaad. Focus, doorzettingsvermogen en oefenen zijn de juiste woorden! Elke dag weer zin of geen zin.. Gaan met die banaan! :D
Maar daarbij wel jezelf goed in de gaten houden. Techniek voor alles!

en ja.. koppigheid.. ken er hier nog een. :roflol:

:D Haha ben blij dat je er om kunt lachen ! tja we hebben wel het e.e.a. gemeen.
Zeker techniek word aan gewerkt. Ik ga dagelijks oefenen ;).

Het 5x5 stronglift gedoe heeft 'm te pakken gekregen, moet weer terug in het systeem. :p

Wij samen hebben al meer dan 60 jaar ervaring en kennis opgebouwd?

Mwah te pakken gekregen, voorlopig wel ja :p. Even wat kracht op de basisoefeningen opbouwen.
Dan ga ik weer terug het systeem in.

Sowieso respect voor jullie kennis en ervaring.

Ach weet je Marc, het is altijd het beste om veel info te verzamelen en dat te filteren naar wat goed voelt en je uiteindelijk een resultaat gaat geven op een voor jou prettige maar vooral veilige manier.
In de krachttraining zijn er zo verschrikkelijk veel wegen die naar Rome leiden, het is ff zoeken naar de voor jou fijnste weg.
Als je aan 25 mensen advies vraagt zit er vaak wel grotendeels een lijn in maar met vaak veel nuance verschillen, dus zoek jouw optimale lijn en weg naar Rome.

Je komt er wel.
Go for it.

Ja toch @Eleiko ?

Ach weet je Marc, het is altijd het beste om veel info te verzamelen en dat te filteren naar wat goed voelt en je uiteindelijk een resultaat gaat geven op een voor jou prettige maar vooral veilige manier.
In de krachttraining zijn er zo verschrikkelijk veel wegen die naar Rome leiden, het is ff zoeken naar de voor jou fijnste weg.
Als je aan 25 mensen advies vraagt zit er vaak wel grotendeels een lijn in maar met vaak veel nuance verschillen, dus zoek jouw optimale lijn en weg naar Rome.

Je komt er wel.
Go for it.

Ja toch @Eleiko ?

Dank je Martin, je bent een topper :D

Je komt er wel.
Go for it.

Ja toch @Eleiko ?

Echt wie ben je? Oud member en nu weer actief? Ik zie je overal, geeft goede adviezen, bashed niet, waar kom je vandaan? Heaven? :D Keep it man!

Er zijn idd heel veel wegen die naar Rome leiden, naast het vinden van de voor jouw optimale weg is het imo minstens zo belangrijk om te genieten van die reis ;)

Dus @martin: yep!

Workout A (sportschool)

- Ik heb mijn vorm op de Squats laten checken: gebleken is (dit strookt ook met eerdere adviezen) dat als ik de beweging vanuit mijn heupen begin, het veel makkelijker voor me is om mijn borst naar voren / op te richten. Ik sta er zelf verbaasd van dat een zo kleine correctie al zoveel verschil kan maken. Ik hang nu minder naar voren, ook als het gewicht oploopt. Goed ik ben er nog lang niet, maar ik kan hier mee verder.

- Ik begon mijn Squats vandaag weer met 60 kg zo is het er ingesleten :o (toch ook mentaal ?), maar goed ipv 5 sets heb ik er 7 sets van gemaakt, vanaf set 4 op gaan hogen. Volgende Workout meteen met 67,5 kg starten.

- Last but not least, boek ik op alle oefeningen progressie :clap:, behalve op de Squat zit ik nog niet op mijn max nu, dus dit kan ik ook nog niet beoordelen.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Squats 4 x 5 x 60 kg :( / 5 x 65 kg / 5 x 70 kg / 3 x 72,5 kg
Bench press 5 x 5 x 60 kg (De 2 voorgaande Workouts faalde ik, nu dus de volgende Workout 2,5 kg erbij).
BB row 5 x 5 x 57,5 kg

Dips 9 / 7 / 6 / 5 / 4 (weer 3 reps erbij)
Triceps ext (one arm) 13 kg x 5 / 12 kg x 7 / 10 kg x 7 / 10 kg x 6 (ook hier vooruitgang)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Kcal inname is in overleg verhoogd, ik eet / drink nu rond de 2900 Kcal --- +/- 125 gr Eiwitten / +/- 85 gr Vetten / +/- 400 gr Koolhydraten (17% / 25% / 58%) hier kan een lichte afwijking in zitten.
Ik zit bewust niet al te hoog in mijn eiwitten omdat me dat afgeraden is door mijn transplantatie-arts. Er is in elk geval progressie, dat lijkt me een goed teken.

Taille momenteel 83 cm, gewicht 72,5, VP% naar schatting nog onder de 17.

nieuw SQ filmpje ter controle dan maar? :)

Dat klinkt allemaal goed! Soms kan een mini aanpassing heel veel schelen. Lekker dat dit zo gebleken is! Ben benieuwd naar het filmpje! :)

Lekker in de bulk! Veel carbs geeft ook lekker veel energie met trainen. :D

Dat klinkt allemaal goed! Soms kan een mini aanpassing heel veel schelen. Lekker dat dit zo gebleken is! Ben benieuwd naar het filmpje! :)

Lekker in de bulk! Veel carbs geeft ook lekker veel energie met trainen. :D

Ja idd, het voelt nu echt beter. Filmpje volgt nog.

Workout B (16-10-2015 / Thuis)

Squats 5 x 6 x 67,5 kg
Ohp 5 x 5 x 45 kg (2 Workouts gefaald, nu next level).
Dead Lift 5 x 100 kg en 3 x 100 kg (schijven bij gehaald).

Pull ups BW + 10 kg x 6 / BW x 9 / BW + 10 kg x 3,5 / BW x 8 / BW + 10 kg x 3 / BW x 6 (ook hier ietwat krachtstoename).
BB curl 9 / 8 / 5 / 4 x 34 kg (ook hier lijkt er eindelijk progressie, of het komt omdat ik de curls voor de Chins (normaal eerst Chins) heb gedaan / dat kan ook).
Chin ups BW + 10 kg x 8 / BW x1 (pijp was leeg / geen zin meer).

Is het geen idee om je biceps in workout A te doen en je triceps in workout B?

Zo heb je meer kracht in de respectievelijke spiergroepen.

• Like
Is het geen idee om je biceps in workout A te doen en je triceps in workout B?

Zo heb je meer kracht in de respectievelijke spiergroepen.

Daar heb ik idd al vaker over nagedacht, langs de ene kant denk ik Pull / Chin ups (en BB curls) sluiten idd beter aan op Workout A / BB row (rug / biceps).
Dus dat is mooi, alleen zou ik dan mijn borst vaker mee pakken (dippen). Triceps bij Ohp of bij Bench zal niet zo heel veel uitmaken.

Dit is voor mij dus een dillema.
__________________________________________________________________________________________________________________________________

Maar goed als het klopt wat je zegt (wat dan wel zo zal zijn) dan ga ik meteen wisselen.
Ik ben wel benieuwd naar een eventuele onderbouwing.

Terug
Naar boven