AndroidHealthClinic

Onderhoudslog Marc 45+

succes, wanneer is je eerst volgende training?

• Topic Starter Topic Starter
succes, wanneer is je eerst volgende training?

Dank je, ik start 26 augustus.
Momenteel train ik nog wel, maar dat is meer op onderhoud.
Er zat sowieso niet heel veel progressie meer in + ik eet momenteel rond mijn onderhoud (ietwat eronder).

26e Start ik met 5x5 en ga ik ook Kcal's verhogen, een soort van doorstart zeg maar.

Hoe lang train je nu dan al onderhoudend?
Misschien kan je de komende weken nog ff flink op massa gaan trainen?
Even de spieren flink opblazen en laatste beetje vet verbranden voor je gaat starten met 5x5.

Nou ja ik train op onderhoud is niet helemaal waar, ik train zeker nog 4x per week.
Alleen ik blijf zo goed als stabiel (in kracht alsook in gewicht), ik denk dat gainen voor nu er niet meer in zit.

Over 2 weken ga ik nog een weekje naar Frankrijk, daar zal ik vanwege activiteit en weinig voedsel nog wel wat af vallen neem ik aan. Ik doe dan wel wat bodyweight-oefeningen. Ben wel van plan om wat porties proteïne poeder mee te gaan nemen. Ik wil geen massa verliezen. Ik sta nu op minus 15, ik ga zien waar het schip strand Martin.

Als ik dadelijk met cleanbulken boven 18 a 19% kom dan ga ik er maar cardio bij doen, dat moet ik nog even bekijken.

---------- Toegevoegd om 16:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:31 ----------

Welkom, Thanx

Voor een nog niet actief log gaat het toch aardig snel hier. :D

Voor een nog niet actief log gaat het toch aardig snel hier. :D

Ja :p ik neem aan dat het wel wat rustiger gaat worden de komende dagen.
Vanaf 26 Aug ga ik knallen (ik heb er zin in), zal ook zo nu en dan foto's plaatsen, van UB welteverstaan.
LB Komt na een jaartje ;).

Ja [emoji14] ik neem aan dat het wel wat rustiger gaat worden de komende dagen.
Vanaf 26 Aug ga ik knallen (ik heb er zin in), zal ook zo nu en dan foto's plaatsen, van UB welteverstaan.
LB Komt na een jaartje ;).
+1 LB moet er wel eerst wat te showen zijn haha

Ook LB showen maatje, juist voor de motivatie.

+1 LB moet er wel eerst wat te showen zijn haha

Hahaa dat doe ik ook........ achteraf. (Before & after)
Ik ken DBB onderussen een beetje, er komen dan wagonladingen met lachsalvo's en kritiek.

:cool: Geloof me mij UB loopt achter, heb van mezelf een redelijk iel frame.

---------- Toegevoegd om 18:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:14 ----------

LB bedoel ik

---------- Toegevoegd om 18:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:15 ----------

LB bedoel ik

je kan je trainingen van nu toch oo kwel vast loggen:D

Ach joh.. misschien zo nu en dan eens een training posten. Je weet maar nooit. Het kan heel motiverend werken.
Als je lekker een half jaartje goed tekeer bent gegaan zal je echt al best wat progressie zien. Al snap ik wel waarom je even wacht met pics.. DBB he. ;)

je kan je trainingen van nu toch oo kwel vast loggen:D
Ja dat is waar, zal zo dadelijk wel even globaal weergeven hoe de training van vandaag er uit zag. Ik heb het NIET opgeschreven omdat ik al mijn pijlen gericht heb op 26 aug. ---------- Toegevoegd om 18:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:40 ----------
Ach joh.. misschien zo nu en dan eens een training posten. Je weet maar nooit. Het kan heel motiverend werken. Als je lekker een half jaartje goed tekeer bent gegaan zal je echt al best wat progressie zien. Al snap ik wel waarom je even wacht met pics.. DBB he. ;)
Idd :D

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:40 ----------

Ik ben in de luxe positie dat ik ook een "home gym" heb.
Vandaag thuis wat UB gepakt, momenteel zit er niet echt een lijn in mijn training (soms zwaar / soms licht, meer reps).

Benen pak ik niet meer, met 5x5 ga ik ze serieus afstraffen (dan zou het goed moeten komen).
De laatste 3 maanden heb ik overigens de benen wel mee genomen.
_____________________________________________________________________________________________________

Benchpress (warming up 20 push ups)
1e 4 sets 55 kg: 8/ 6/ 5/ 4
Set 5 en 6 60 kg: 4/ 2

Incline Flyes
3 sets 18 kg per hand: 12/ 8/ 7

Bench smal
4 sets 44 kg: 9/ 7/ 6/ 4

Skull chrusher
3 sets 21,5 kg: 9/ 7/ 7

BOR
3 sets 55 kg: 13/ 8/ 7

Pull ups (Bodyweight)
5x5

Biceps curl (Barbell)
4 sets 34 kg: 9/ 6/ 5/ 4

Militairy press
3 sets 40 kg: 12/ 8/ 5
_______________________________________________________________________________________

Reverse flyes en de Upright Row zaten er niet in vandaag, die pak ik ook regelmatig.

Laatst bewerkt:
Goeie mp man, waarom nu geen benen dan?

Goeie mp man, waarom nu geen benen dan?

Dank je, schouders zijn mijn sterkste spiergroep.
Vroeger jaren boven mijn hoofd geboord, vandaar :).

Benen, tja dat is een lang verhaal.

In een notendop, ik heb een donornier van daaruit een littekenbreuk in mijn onderbuik.
Laatste tijd deed ik alleen nog leg presses ipv squats, omdat ik dacht dat het mogelijk teveel druk op mijn breuk zou geven. Mijn transplantaat hangt nou samen met mijn levenskwaliteit, dus vandaar dat ik geen risico's wilde nemen. Leg press kon ik liggend doen.

Inmiddels heb ik toestemming van mijn arts om 5x5 (dus 3x p.w. squatten) te gaan doen.
Ik zie er momenteel niet echt heil in, omdat ik niet boven onderhoud eet (dus heel veel progressie zal ik niet maken). Dead lifts mag ik maar beperkt doen, maar dat komt wel goed uit met 5x5.

In de 3 maanden dat ik Squats, Dead lift (hex bar) en calfs pakte. Boekte ik niet veel progressie op mijn quads. Dus ik heb er gewoon niet veel geloof meer in voor die 3 weken.

Ik heb vertrouwen in het 5x5 systeem en ook in de coaching (die ik hoog in schat).

Dus ik denk dat dit als eerste vooral een interessante log zal worden omdat ik veel lineaire progressie ga boeken op mijn benen.
_________________________________________________________________________________________

Ik ga morgen nog een keer loggen, cable flyes/ upright row/ reverse flyes en chins.
Dan stop ik met loggen tot 26 aug, het is voor mezelf niet echt interessant.

Ga wel nog een foto van mijn UB plaatsen.

Dank je, schouders zijn mijn sterkste spiergroep.
Vroeger jaren boven mijn hoofd geboord, vandaar :).

Benen, tja dat is een lang verhaal.

In een notendop, ik heb een donornier van daaruit een littekenbreuk in mijn onderbuik.
Laatste tijd deed ik alleen nog leg presses ipv squats, omdat ik dacht dat het mogelijk teveel druk op mijn breuk zou geven. Mijn transplantaat hangt nou samen met mijn levenskwaliteit, dus vandaar dat ik geen risico's wilde nemen. Leg press kon ik liggend doen.

Inmiddels heb ik toestemming van mijn arts om 5x5 (dus 3x p.w. squatten) te gaan doen.
Ik zie er momenteel niet echt heil in, omdat ik niet boven onderhoud eet (dus heel veel progressie zal ik niet maken). Dead lifts mag ik maar beperkt doen, maar dat komt wel goed uit met 5x5.

In de 3 maanden dat ik Squats, Dead lift (hex bar) en calfs pakte. Boekte ik niet veel progressie op mijn quads. Dus ik heb er gewoon niet veel geloof meer in voor die 3 weken.

Ik heb vertrouwen in het 5x5 systeem en ook in de coaching (die ik hoog in schat).

Dus ik denk dat dit als eerste vooral een interessante log zal worden omdat ik veel lineaire progressie ga boeken op mijn benen.
_________________________________________________________________________________________

Ik ga morgen nog een keer loggen, cable flyes/ upright row/ reverse flyes en chins.
Dan stop ik met loggen tot 26 aug, het is voor mezelf niet echt interessant.

Ga wel nog een foto van mijn UB plaatsen.
Ben benieuwd he je beens gaan worden dan.. wel voor en na foto he ;) benieuwd naar foto van je UB.. hoe zeggen ze dat hier.. nohomo ofzo?? Haha [emoji6] [emoji123]

Ben benieuwd he je beens gaan worden dan.. wel voor en na foto he ;) benieuwd naar foto van je UB.. hoe zeggen ze dat hier.. nohomo ofzo?? Haha [emoji6] [emoji123]

Haha, zo zeggen ze dat hier ja. Ik ga zeker een before en after foto plaatsen ja.
Ben zelf ook benieuwd

Nou als ik je UB training zie dan gaat die LB vast en zeker helemaal goedkomen!
Ik vind het een sterke training! en 5x5 pull ups is zeer netjes! Bijna niemand doet die bij ons in de gym. Ik wel... als het weer kan met mijn schouder.

Nou als ik je UB training zie dan gaat die LB vast en zeker helemaal goedkomen! Ik vind het een sterke training! en 5x5 pull ups is zeer netjes! Bijna niemand doet die bij ons in de gym. Ik wel... als het weer kan met mijn schouder.

Ik ben ook een lichtgewicht Marina hé, :cool:
Zit er wel aan te denken om de pull ups te gaan verzwaren....Gaat te gemakkelijk

Dank je, schouders zijn mijn sterkste spiergroep. Vroeger jaren boven mijn hoofd geboord, vandaar :). Benen, tja dat is een lang verhaal. In een notendop, ik heb een donornier van daaruit een littekenbreuk in mijn onderbuik. Laatste tijd deed ik alleen nog leg presses ipv squats, omdat ik dacht dat het mogelijk teveel druk op mijn breuk zou geven. Mijn transplantaat hangt nou samen met mijn levenskwaliteit, dus vandaar dat ik geen risico's wilde nemen. Leg press kon ik liggend doen. Inmiddels heb ik toestemming van mijn arts om 5x5 (dus 3x p.w. squatten) te gaan doen. Ik zie er momenteel niet echt heil in, omdat ik niet boven onderhoud eet (dus heel veel progressie zal ik niet maken). Dead lifts mag ik maar beperkt doen, maar dat komt wel goed uit met 5x5. In de 3 maanden dat ik Squats, Dead lift (hex bar) en calfs pakte. Boekte ik niet veel progressie op mijn quads. Dus ik heb er gewoon niet veel geloof meer in voor die 3 weken. Ik heb vertrouwen in het 5x5 systeem en ook in de coaching (die ik hoog in schat). Dus ik denk dat dit als eerste vooral een interessante log zal worden omdat ik veel lineaire progressie ga boeken op mijn benen. _________________________________________________________________________________________ Ik ga morgen nog een keer loggen, cable flyes/ upright row/ reverse flyes en chins. Dan stop ik met loggen tot 26 aug, het is voor mezelf niet echt interessant. Ga wel nog een foto van mijn UB plaatsen.

Jow niet fijn man zo die dingen in je leven. Maar weet dat ik hier thumbs up voor je heb en hoop dat je goede vooruitgang kan maken en beter kan draaien naargelang van tijd. ;)

Terug
Naar boven