Fitness Seller

Onderhoudslog Marc 45+

Tja, de gemiddelde Dbb'er hanteert natuurlijk wel jou (jullie) systeem, nogmaals ik vind het zonde.
Want bijv. 10 x 20 kg en 5 x 40 kg en 5 x 60 kg zet voor mij geen zoden aan de dijk (ook niet met het oog op hypertrophy lijkt mij), het kost wel energie.

Hoe kijken jullie hiernaar @Bosco55555 @Ron501 @neet61 en anderen ?
Gewoon opwarmen met je gewichten om je spieren op te warmen en de vorm er goed in te krijgen. Je gaat echt niet uitgeput raken van een paar extra setjes: 5x20, 5x40, 3x60 en dan je werksets op bijv. 80 kg. Ik ga echt geen 100+ kg squaten met een paar BW squats als opwarming! Gekkie! :p

En zeker niet een uurtje gaan koffiedrinken tussendoor. :trollface:

Ik doe mijn warm up met squats als volgt.........

20 reps 20 kg
12 reps 60 kg
8 reps 80kg
6 reps 100 kg
en dan mijn 5x5x105.........

Misschien dus minder reps in de warm up???

• Like
Waarderingen: Inb4
Okay, daar sta ik zeker voor open, mits ik er baat bij heb natuurlijk.
Denk je niet dat het effect daarvan erg minimaal is ?

Het gaat mij in ieder geval goed af :)
En dan beweeg ik niet zoveel vanwege mn enkel natuurlijk, elke morgen mn nuchter wandelingetje
Ik verlies 1-1,5kg /mnd en die vetjes smelten wel weg

• Like
Groot misverstand dat je met 5x5 geen massa bouwt, eindeloze discussie

• Like

20 reps 20 kg
12 reps 60 kg
8 reps 80kg
6 reps 100 kg

Ja, dat kan wel wat minder. Zoiets:
5 of 10 x 20 (Dit varieert nog wel eens bij mij)
5x60
3x80
2x100 --> Kan, maar zou ik niet nodig vinden
5x5x105

BV bij 5x5 WU gewicht is goed met 20, 10, 5, 3 reps en dan je werksets

je bent me net voor Star...is ook prima hoor

Mogelijk dat ik voor aankomende zomer 74 kg (of meer zelfs, wie zal het zeggen) bij 13% ga halen, dat zou voor mij mooi zijn.

Effe advocaat van de duivel spelen...

Hoe sta jij eigenlijk tegenover AAS gebruik? Heb je dit ooit overwogen?

Je doet me een beetje aan @flexx123 denken, die recent de stap heeft gezet. Hij traint ook al jaren en leeft ook voor de sport, maar wil nu zijn grens toch wat verleggen.

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
Gewoon opwarmen met je gewichten om je spieren op te warmen en de vorm er goed in te krijgen. Je gaat echt niet uitgeput raken van een paar extra setjes: 5x20, 5x40, 3x60 en dan je werksets op bijv. 80 kg. Ik ga echt geen 100+ kg squaten met een paar BW squats als opwarming! Gekkie! :p

En zeker niet een uurtje gaan koffiedrinken tussendoor. :trollface:

:roflol:

Ik zit al in het bejaardenhuis hé Star ! Ik moet aan de koffie met mijn mede-rollator-broeders....

20 reps 20 kg
12 reps 60 kg
8 reps 80kg
6 reps 100 kg

Kan wel wat minder hoor Koppie, ik zou het wel doen, om in elk geval het etikket gekkie te ontlopen :p

Het gaat mij in ieder geval goed af :)
En dan beweeg ik niet zoveel vanwege mn enkel natuurlijk, elke morgen mn nuchter wandelingetje
Ik verlies 1-1,5kg /mnd en die vetjes smelten wel weg

Mhhh mezelf kennende, gaat het dam voor mij niets worden (iets van wat een boer niet kent dat vreet hij niet). Bedankt iig !

Groot misverstand dat je met 5x5 geen massa bouwt, eindeloze discussie

Mee eens, 5 x 5 heeft mij wel degelijk wat gebracht

Hoe sta jij eigenlijk tegenover AAS gebruik? Heb je dit ooit overwogen?

Je doet me een beetje aan @flexx123 denken, die recent de stap heeft gezet. Hij traint ook al jaren en leeft ook voor de sport, maar wil nu zijn grens toch wat verleggen.

Nou ik speel zeker wel eens met de gedachte. Zou het dan niet loggen :p, zie de shitload die Flexx over zich heen kreeg.

Er zijn wel wat tegenargumenten

- Leeftijd (ik ben inmiddels 45 / ik herstel weliswaar nog prima)
- Donornier (ik zou dan zeker moeten overleggen met mijn arts / mogelijk dat mijn transplantaat in gevaar komt / dat is het niet waard natuurlijk)
- Sides

Tja, de gemiddelde Dbb'er hanteert natuurlijk wel jou (jullie) systeem, nogmaals ik vind het zonde.
Want bijv. 10 x 20 kg en 5 x 40 kg en 5 x 60 kg zet voor mij geen zoden aan de dijk (ook niet met het oog op hypertrophy lijkt mij), het kost wel energie.

Ja, dat kan wel wat minder. Zoiets:
5 of 10 x 20 (Dit varieert nog wel eens bij mij)
5x60
3x80
2x100 --> Kan, maar zou ik niet nodig vinden
5x5x105

BV bij 5x5 WU gewicht is goed met 20, 10, 5, 3 reps en dan je werksets

je bent me net voor Star...is ook prima hoor

Kan wel wat minder hoor Koppie, ik zou het wel doen, om in elk geval het etikket gekkie te ontlopen :p

Mhhh mezelf kennende, gaat het dam voor mij niets worden (iets van wat een boer niet kent dat vreet hij niet). Bedankt iig !

Mee eens, 5 x 5 heeft mij wel degelijk wat gebracht

Ok dan ga ik zeker mijn Wu eens aanpassen...........ik wil toch zeker geen gekkie zijn :eek:;)

Zelf ben ik een heel slechte warm-upper. Ik vind het ook zonde van mijn tijd en energie, maar weet wel dat het niet verstandig is :o
Aan de andere kant als je met een eerste oefening al een beetje warm bent, is het voor de rest niet zo belangrijk meer. Tenzij je idd een uur gaat koffiedrinken tussendoor :)

• Like
Hoe bedoel je dit ?

Ik denk gewoon in: Kcal's in vs out / ik lijk wat te missen in mijn toolbox ? Enlighten me please

Dat laatste daar zijn vele discussies over. En koppel er ook nog eens de discussie van nuchter cardio bij dan heb je helemaal DBB aan het dansen hahaha.
Maar goed in antwoord op je vraag geef ik je een kijkje in mijn beleving, de richting van mijn trainer en het geloof van de teamleden.

KHD timing. Vooral als je ouder bent heb je (lees ik) daar baat bij. Ik start mijn dag met khd in de vorm van havermout. In mijn wedstrijd voorbereiding heb ik ook bambix of rijstebloem gebruikt maar dat is als energiebron zo weg. Mijn laatste voorbereiding gewoon met rijst gedaan en veel meer energie.
Rondom mijn 3e of 4e maaltijd neem ik ook koolhydraten. Wil ik leaner worden dan doe ik de khd vlak voor mijn training. En na mijn training vul ik ook weer khd aan.
Nu is dat 90gr havermout in de ochtend, ~80gr rijst maaltijd 3 of 4 en 80gr rijst na het trainen.
In mijn voorbereiding heb ik in de laatste 8 weken 50gr rijst als ontbijt en vlak voor de training 50gr rijst en na de training 50gr rijst genomen en uiteraard de proteïne verhoogt.

Algemeen is het zo dat Kcal's in vs Kcal's out resultaat geeft Zit je in de plus dan wordt je zwaarder zit je in de min dan wordt je lichter. Of je dan ook meer of minder vet hebt is niet te zeggen. Als het zo makkelijk zou zijn dan was iedereen tussen de 10-12%.
Voor mij is het verhaal niet simpel Kcal in vs Kcal out, het is meer dan dat. Je macro's doen meer dan enkel iets vullen. Proteïne wordt voor een groot deel omgezet in voeding voor je spieren en je khd wordt omgezet als energiebron en bouw je vetten heb je nodig om je hormonale huishouding in evenwicht te brengen. En natuurlijk is er meer dan dat maar dit is voor mij wel de basis. Vanuit dit oogpunt benader ik mijn inname.
Ik wil massa en leaner worden, wie wil dat niet. Ik gebruik mijn khd wanneer ik die het hardste nodig heb en vul dat aan met proteïne als voedingsbron voor mijn spieren.
Ik verbrand mijn vetten dmv cardio of dmv hit training. Kort gezegd vullen en verbranden.
Klinkt dit logisch of zie je dit als abracadabra.

Ik gebruik warmup sets om het gewicht naar werksets te brengen en om mijn spieren en pezen op te warmen voor het zware werk.
Maar WU kan met gemak 3 setjes zijn met 40kg en dan het dubbele in werksetjes. (voor nu in ieder geval)
En 5x5 is in basis voor kracht maar ook ik heb daar resultaat mee behaalt, te weinig :p maar toch.

KHD timing. Vooral als je ouder bent heb je (lees ik) daar baat bij.

Okay maar wat is de gedachte daar dan achter ? De start van je dag en 3e of 4e maaltijd maakt voor mij niet concreet wat (en waarom) de meerwaarde is ?
Wil je leaner worden dan doe je de koolhydraten vlak voor je training ???

Klinkt dit logisch of zie je dit als abracadabra.

Dit dus, jij sport natuurlijk wel op een heel ander niveau :D
Ik vraag me ook af of je dit nu echt significante verschillen brengt ?

Ik gebruik warmup sets om het gewicht naar werksets te brengen en om mijn spieren en pezen op te warmen voor het zware werk.
Maar WU kan met gemak 3 setjes zijn met 40kg en dan het dubbele in werksetjes. (voor nu in ieder geval)
En 5x5 is in basis voor kracht maar ook ik heb daar resultaat mee behaalt, te weinig :p maar toch.

Tja duidelijk, 5 x 5 is bij mij zeker ook geen wet van meden en perzen hoor.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord !!

Okay maar wat is de gedachte daar dan achter ? De start van je dag en 3e of 4e maaltijd maakt voor mij niet concreet wat (en waarom) de meerwaarde is ?
Wil je leaner worden dan doe je de koolhydraten vlak voor je training ???
....
De gedachten achter deze manier is dat je meer energie (hoofdzakelijk uit khd) hebt voor je training en hierdoor meer kracht en uithoudingsvermogen kan overbrengen.
Je kan langer op je hoogste krachtniveau trainen.In de laatste passage staat dan ook dat ik mijn hoeveelheid KHD ongeveer halveer.
Normaal is het 90-80-80 (havermout, rijst rijst) en wil ik leaner worden (voor mij is dat voor mijn wedstrijd) dan verdeel ik het op 50-50-50 (rijst rijst rijst)

De gedachten achter 1e maaltijd 3 of 4 maaltijd vlak voor je trainen en na je trainen KHD te nemen om voldoende tijd houden tussen je inname en niet te stapelen waardoor je lijf de ongebruikte energie opslaat als vet. En rondom je training om als energiebron te fungeren en na het trainen als bouwstenen voor je spieren, glycogeen.

Maar laten we eens zijn met het feit dat het juist heel moeilijk is waar ieders lichaam nu het beste op reageert.
Dat is met oefeningen zo en ook met voeding.

• Like
Pull

Upright row 50 kg x 9 / 7 --- 40 kg x 8
Pull ups Bw x 10 / 8 / 7
Bor 80 kg x 5 --- 70 kg x 7 --- 60 kg x 10
Chin ups Bw x 12 / 8 / 7
Biceps curls 32,5 x 8 x 3
Ab wheel x 8 x 3

Verslaafd geraakt aan je ab-wheel :p

• Like
Push

Bench press 60 kg x 10 / 8 / 6 --- koffie :p --- 75 kg x 2 --- 70 kg x 2 x 2 --- 65 kg x 3 x 2
Ohp 40 kg x 10 / 8 --- 35 kg (vanuit nek) x 7
Chest dips + 10 kg x 5 (to much na de bench) --- Bw x 8 x 3
Skull crusher 22,5 kg x 12 / 10 / 8
Incline flyes 18 kg x 8 --- 15 kg x 8 x 2

Gaat lekker die nek-press?

Terug
Naar boven