AndroidHealthClinic

Oom Oli's log

• Topic Starter Topic Starter
Je bent te nieuwsgierig, vandaag gefietst moet je de wattages dan ook weten?
Als gewichten voor de persoon die ermee traint zwaar zijn is het ok.... Laatste reps zijn meestal tegen failure. Heb geen ambities richting krachtsport, dus dat doet niet ter zake.
1738261922548.png

Nee dit is het bodybuild forum.

Voor bodybuilding maakt dat toch ook niet uit hoe zwaar de gewichten zijn?? Als je ze maar op de juiste moment met wat zwaar is voor jezelf traint en juist eet... Over de rest ga ik niks zeggen.

U verwart dit met onder andere powerlifting, gewichtheffen en strongmen...

nou ik ben van alle markten thuis

Laatst bewerkt:
1738368526722.png

1738496340890.png

1738537805190.png

Doel is dus in 2025 365 dagen te sporten. Tot hiertoe ben ik nog in de running.

Laatst bewerkt:
1738868246851.png

1738970847052.png

Gemiddelde hartslag

1739122720088.png

10 km op een uur op hartslag 129, ik kom terug ergens na mijn kwetsuur half oktober (in westrijden loop ik rond hartslag 165)
1739316829949.png

1739557398746.png

Heb je dit jaar ook (weg)wedstrijden in de planning staan?
Ga er sowiezo doen, maar nog geen planning (werk altijd met subdoelen). Wil over een maand een 5K wegwedstrijd doen.
Gok dat ik goed zal zijn voor ongeveer 23 minuten. Dat is het volgende subdoel.
Vorige subdoel was 3x op een week 10KM pijnvrij rustig kunnen joggen, dat lukt nu dus sinds dinsdag...

Laatst bewerkt:
Ga er sowiezo doen, maar nog geen planning. Nog in revalidatie van een verrokken enkel en scheurtje soleus spier in oktober. Zou over een maand nog eens een 5K wegwedstrijd willen doen. Weet nog niet welke...
Gok dat ik goed zal zijn voor ongeveer 23 minuten
Niet dat ik het ooit ga doen, heb 1x een halve gelopen (CPC in Den Haag/Scheveningen) en no mas, maar voor een vriend: Hoe hard zou je moeten kunnen lopen op de 10km om de hele marathon onder 4 uur te lopen? Ik zie namelijk dat jij met je vrij snelle 10km van 41 laag ook al richting 4 uur gaat. Als dat verval representatief is voor een grote groep lopers, zal hij hoogstens 45 over de 10 moeten doen.

Niet dat ik het ooit ga doen, heb 1x een halve gelopen (CPC in Den Haag/Scheveningen) en no mas, maar voor een vriend: Hoe hard zou je moeten kunnen lopen op de 10km om de hele marathon onder 4 uur te lopen? Ik zie namelijk dat jij met je vrij snelle 10km van 41 laag ook al richting 4 uur gaat. Als dat verval representatief is voor een grote groep lopers, zal hij hoogstens 45 over de 10 moeten doen.
Voor een marathon in 4 uur zou ik zeggen iets in de buurt van 51-52 minuten op 10K.
Die sub 42 dat was in juni 2015 dus bijna 10 jaar geleden. Mijn PR van vorig jaar was 47:20 of zoiets op 10K (dit was slechts een traing voor HM kon die dag stuk sneller).

Als je op leeftijd bent (50+), telt het eigenlijk ook wel meer wat spieren en pezen nog aankunnen dan je cardiovasculaire vermogen in mijn ogen.
Daarom doe ik nu 2x benen en core krachttraining per week. Die andere krachttrainingen voor bovenlichaam zijn slechts uitsluitend om in de zomer een beetje te patsen. Of dat een goed idee zal blijken kan u hier volgen...

Laatst bewerkt:
Voor een marathon in 4 uur zou ik zeggen iets in de buurt van 51-52 minuten op 10K.
Die sub 42 dat was in juni 2015 dus bijna 10 jaar geleden. Mijn PR van vorig jaar was 47:20 of zoiets op 10K (dit was slechts een traing voor HM kon die dag stuk sneller).

Als je op leeftijd bent (50+), telt het eigenlijk ook wel meer wat spieren en pezen nog aankunnen dan je cardiovasculaire vermogen in mijn ogen.
Daarom doe ik nu 2x benen en core krachttraining per week. Die andere krachttrainingen voor bovenlichaam zijn slechts uitsluitend om in de zomer een beetje te patsen. Of dat een goed idee zal blijken kan u hier volgen...
Ok ik had tegen die vriend gezegd dat 4 uur niet zou lukken bij een 10km van 47 minuten...

Terug
Naar boven