AndroidHealthClinic

Ot92's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Was het bij je rechter schouder ook door incline? Incline is niet handig als je last heb van je schouders, wellicht toch flat doen en later incline ertussen doen en minder diep gaan. Plus inderdaad rotator cuff oefeningen doen.

• Topic Starter Topic Starter
Was het bij je rechter schouder ook door incline? Incline is niet handig als je last heb van je schouders, wellicht toch flat doen en later incline ertussen doen en minder diep gaan. Plus inderdaad rotator cuff oefeningen doen.

Uhm... ik weet het zo effe niet meer, is al een hele tijd geleden, maar kan best door incline gekomen zijn.

Ik zal rotator cuff oefeningen doen, omdat jij het zegt lieverd. :o

not srs ofc.

Uhm... ik weet het zo effe niet meer, is al een hele tijd geleden, maar kan best door incline gekomen zijn.

Ik zal rotator cuff oefeningen doen, omdat jij het zegt lieverd. :o

not srs ofc.

Je dekt je maar vast in voor ik weer WK ga roepen? :D
Succes ermee ;)

Rotator cuff oefeningen kunnen iig geen kwaad. Schouderblessures zijn vaak hardnekkig, dus je kunt ze beter voorkomen. Het kan natuurlijk wezen dat je door je bouw of techniek daar minder vatbaar voor bent. Maar het is wel zo dat, als je daar last mee begint te krijgen, je je BP gains voorlopig op je buik kunt schrijven... :(

Lowerbody - power

Pfff vandaag was het wel zwaar, volgens mij geen PR of VPR's volgende week. :eek:

Squat

10x40
10x40
5x5x95 - VPR

Squats gingen goed, eens zien of volgende week 5x5x100 lukt. :)
En ik vind met schoenen squatten nog altijd kut :mad:

Deadlift

5x5x115

Pfff die deadlifts waren heel erg zwaar, ik weet niet of ik volgende week er 5kg erbij op doe.
Ikwas in ieder geval kapot na die 5 setjes.

Ik schreeuwde volgens mij ook de hele sportschool bij elkaar :o
Seated leg extensions

4x8x79

Goodmornings

3x10x50 - ik kreeg het gevoel dat het niet helemaal goed ging, dus effe 10kg minder
10x40 - dit voelde al stukken beter

Seated calf raises

12x25
3x12x35

Voelde lekker aan

Standing calf raises (met BW)

4x20xBW

Kuiten deden aardig pijn, pijn = fijn (behalve blessure pijn hihi) :)

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:05 ----------

Rotator cuff oefeningen kunnen iig geen kwaad. Schouderblessures zijn vaak hardnekkig, dus je kunt ze beter voorkomen. Het kan natuurlijk wezen dat je door je bouw of techniek daar minder vatbaar voor bent. Maar het is wel zo dat, als je daar last mee begint te krijgen, je je BP gains voorlopig op je buik kunt schrijven... :(

Mijn bp is altijd al kut geweest, ik ben nog nooit voorbij de 5x60 kunnen komen.
Ik kon op een gegeven moment meer db benchen dan normaal bp. ???

---------- Toegevoegd 24 September 2014 om 00:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst 23 September 2014 om 23:12 ----------

Trouwens, pijn in linker schouder is al bijna helemaal weg, maar toch wacht ik wel even een weekje voor ik ze weer train. Ik heb er een paar keer tijgerbalsem opgesmeerd en dat toen bedekt, werkt goed. :)

Donderdag alsnog naar de huisarts ervoor, hoewel ik verwacht dat ie gaat zeggen dat ik rustig aan moet doen.

Laatst bewerkt:
Ga gewoon gelijk naar de fysio. Tenzij je denkt dat het een ontsteking is, heb je bij de HA vrij weinig te zoeken, zoals je zelf al zegt.

Ga gewoon gelijk naar de fysio. Tenzij je denkt dat het een ontsteking is, heb je bij de HA vrij weinig te zoeken, zoals je zelf al zegt.

Dit zal wel weer zo'n maandelijkse blessure van me zijn, zat er al op te wachten. :roflol:
Semi srs

Eerst eens zien wat die vent zegt, voor zover ik weet kan ik ook niet zomaar naar de fysio.

Maar goed... ik weet nu al vrijwel zeker dat donderdag de pijn weg is. :rolleyes:

Dit zal wel weer zo'n maandelijkse blessure van me zijn, zat er al op te wachten. :roflol:
Semi srs

Eerst eens zien wat die vent zegt, voor zover ik weet kan ik ook niet zomaar naar de fysio.

Maar goed... ik weet nu al vrijwel zeker dat donderdag de pijn weg is. :rolleyes:

Tegenwoordig wel lijkt me, ik had tenminste geen verwijzing nodig.
Wel ff kijken of je ervoor verzekerd bent, een sessie kost best wat geld namelijk.

U kunt rechtstreeks naar de fysiotherapeut. U hebt dus geen verwijsbriefje nodig van de huisarts. Dat heeft voordelen. U komt namelijk direct bij de juiste behandelaar terecht en kunt meteen aan uw herstel gaan werken. De fysiotherapeut is opgeleid om een goede diagnose te stellen. Bij twijfel verwijst de fysiotherapeut u naar uw huisarts.

http://www.defysiotherapeut.com/de-fysiotherapeut/zonder-verwijsbriefje-naar-de-fysiotherapeut.html

Tegenwoordig wel lijkt me, ik had tenminste geen verwijzing nodig.
Wel ff kijken of je ervoor verzekerd bent, een sessie kost best wat geld namelijk.

Nope, ben er niet voor verzekerd. :treuren:

Binnenkort wel even me verzekering aanpassen, kost me iets van 10 euro meer per maand ofzo en die wil ik best wel kwijt als de fysio me kan afhelpen van die irritante kut blessures.

Fysio kost iets van 30 euro per sessie (25 min). Tenminste in de praktijk waar ik naar toe ga. Ik heb het budget wat in mijn pakket zit al voor dit jaar opgemaakt. (Massage van traps, vanwege hardnekkige klachten.) Volgens de therapeut hoef ik niet per se minder, minder zwaar en/of rustiger te sporten, mits de uitvoering goed is. Ik merk wel dat ik even moet oppassen als ik shrugs doe.

---------- Toegevoegd om 07:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:43 ----------

Als je naar de fysio gaat, zorg ook dat je wat (stretch)oefeningen krijgt die je thuis en/of in de sportschool kunt uitvoeren. Dan hoef je hopelijk minder vaak naar de fysio.

Oke what da f**k...

Ineens is me schouder pijn helemaal weg, van het weekend ga ik wel heel licht me schouders trainen, eens zien hoe dat gaat

Die heb ik zojuist bekeken, srs.

Ik denk dat ik ondertussen zoveel blessures heb opgelopen dat me lichaam eraan gewend is geraakt. :roflol:

Ik ook, daarom stuurde ik hem :roflol: Toevallig. Heb net zelfs die oefening met de stok gedaan, was in het begin even wennen.
Nja toch aan blijven werken hoor :)

Ik ook, daarom stuurde ik hem :roflol: Toevallig. Heb net zelfs die oefening met de stok gedaan, was in het begin even wennen.
Nja toch aan blijven werken hoor :)

Ik ga wel zeker zijn tips opvolgen, ik zag namelijk al direct dat ik wat fout deed, of meerdere dingen zelfs...

Hello OT,

You like to taste mij big and smoothy shake?

lowerbody - power

Who unleashed the beast? Ik voelde me net een beest, misschien heb ik per ongeluk zelfs de hele gym bij elkaar geschreeuwd :o
Waren 2 jongens in me buurt die snel wegliepen toen ik begon te squatten :roflol:

Squat

5x5x100 - PR + VPR

Ging wel goed, na 20 min was ik klaar met de squats.

Deadlift

5x5x120 - VPR

2 sets gedaan met schoenen aan en toen dacht ik: "battieboi modus aan, f**k jullie met jullie regels en toen schoenen uit gedaan. :o
Na de 3e deadlift set voelde ik me heel erg licht in het hoofd, dacht bijna flauw te gaan vallen. :eek:

*Ik was helemaal kapot dus besloten een "lichte" quad oefening te pakken*

Seated leg extensions

4x12x77kg

Stiff legged deadlift

3x8x60
1x10x60

*Kuiten gister al gedaan dus klaar voor vandaag*
Hoewel ik laatst me rug had bezeerd heb ik er toch geen last van gehad vandaag. :)
Duur van tren: 1 uurtje.

Laatst bewerkt:
Goeie beest.

Hoezo pr en vpr op squats en deads, tegen mij zei je dat je die gewichten al lang een keer gedaan had.
Vieze opschepper :P

• Like
Waarderingen: Ot92
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven