XXL Nutrition

Ouwe vent training (1966)

side raises of welke vorm van dumbbell fly's dan ook!zijn assistance oefeningen.die moet je niet zwaar doen!gaat bijna altijd ten koste van de uitvoering en wordt daarom blessure gevoelig..

offtopic?waarom je bouwjaar in je titel?
ik ken nog wel oudere mensen die trainen (op hoog niveau)

• Topic Starter Topic Starter
side raises of welke vorm van dumbbell fly's dan ook!zijn assistance oefeningen.die moet je niet zwaar doen!gaat bijna altijd ten koste van de uitvoering en wordt daarom blessure gevoelig..

offtopic?waarom je bouwjaar in je titel?
ik ken nog wel oudere mensen die trainen (op hoog niveau)
Heb je waarschijnlijk wel gelijk in, maar ik deed/doe eigenlijk alles altijd graag zwaar (voor mijn doen dan éh...)
En dat bouwjaar..?
Ja, ik kan me zo indenken dat een jongen van 18 jaar oud niet zo veel belang heeft bij het log van een "ouwe vent"... ;)
Het log ben ik gestart i.v.m. de (leuke? :D ) reacties die er soms op komen, en zo het forum voor mij weer wat interesanter maken doordat ik weer op andere mensen hun berichten en logs enzo word geattendeerd.
En het is heel handig om bij het maken van een schema bijv. eens terug te kijken welke gewichten ik op welke momenten bij bepaalde oefeningen kon doen enzo.:p

ik doe ook alles het liefst zwaar!maar dan wel de compounds!er zijn een aantal oefeningen waarbij zwaar gaan geen nut heeft!
waarbij het wel nut heeft zijn:squats,bankdrukken,deadliften,Bor,overheadpresses
dumbbell fly's front raises etc. pak je beter niet op maximaal gewicht!

ik doe ook alles het liefst zwaar!maar dan wel de compounds!er zijn een aantal oefeningen waarbij zwaar gaan geen nut heeft!
waarbij het wel nut heeft zijn:squats,bankdrukken,deadliften,Bor,overheadpresses
dumbbell fly's front raises etc. pak je beter niet op maximaal gewicht!
Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk... :rolleyes:
Ik doe eigenlijk nauwelijks nog isolatie oefeningen trouwens. :p
Ik heb mijn handen vol aan de basisoefeningen! :eek:

Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk... :rolleyes:
Ik doe eigenlijk nauwelijks nog isolatie oefeningen trouwens. :p
Ik heb mijn handen vol aan de basisoefeningen! :eek:

das ook eigenlijk het beste!
een groot monster word je van heavy compounds!!de rest is alleen maar om die massa te vormen!maar goed dan moet je ook wel beetje laag BF hebben!

Ik doe assistwerk vaak ook (voor mijn doen) zwaar. Ik doe assists niet zozeer om de boel te vormen, maar de nadruk anders te leggen dan tijdens de compounds, maar wel om daar sterker in te worden. Ik denk persoonlijk dat zware compounds net zo blessuregevoelig kunnen zijn als zwaar assistwerk. Zolang je maar gecontroleerd je oefening uitvoert, lijkt het me persoonlijk niet zo'n probleem. Als het zware de uitvoering niet ten goede komt, kan dat ook gevolgen hebben voor bijvoorbeeld lichte gewichten...

Hahaha, goeie redenatie, maar volgens mij ben je stiekem nog wel een beetje ijdel.

wat je schouder betreft, waarschijnlijk heb wat weinig ruimte in je schoudergewricht en gaat je opperarmbeen al snel 'wringen' onder je sleutelbeen als je ellebogen hoger gaan dan parallel met de vloer. (acromial impingment noemen ze dat)

Dat geeft dan weer irritaties die overgaan in ontstekingen. Heel vervelend.
Ik denk dat het daarom belangrijk is dat je bij alle side lateral typen je bovenarmen beslist niet hoger laat komen dan parallel aan de vloer of misschien zelfs iets daar onder.
Als de techniek van de laterals verder goed is en je met name de middelste schouderkop wilt belasten, dan is het ook niet noodzakelijk om hoger te gaan dan 90 graden. Een goede gewoonte is om bij het omhoog komen je pols zo te draaien dat je pink hoger staat dan je duim. (alsof je water uit een kan giet)
Zo schakel je vooral de zijkant van de schouderspieren in en is het eigenlijk niet mogelijk te hoog op te komen zonder dat je wel heel spastisch gaat bewegen.

Neckpress zou ik niet doen in jouw geval, military press lijkt me een betere variant en anders met dumbbells.

Succes.
Hier ben ik het 100% mee eens! :cool:
Met de lichtere gewichten doe ik de side laterals exact zoals jij ze beschrijft, maar als ze zwaarder worden gaat inderdaad de vorm er wel een beetje onder lijden... :o
En inderdaad ook altijd front presses in plaats van neck presses, die doe ik nooit! :rolleyes:
Eigenlijk weet ik best hoe het moet, maar ik kan het soms zo moeilijk laten... :rolleyes:
Dat is dan toch nog dat "jonge" dat ik heb denk ik! ;)

Ik doe assistwerk vaak ook (voor mijn doen) zwaar. Ik doe assists niet zozeer om de boel te vormen, maar de nadruk anders te leggen dan tijdens de compounds, maar wel om daar sterker in te worden. Ik denk persoonlijk dat zware compounds net zo blessuregevoelig kunnen zijn als zwaar assistwerk. Zolang je maar gecontroleerd je oefening uitvoert, lijkt het me persoonlijk niet zo'n probleem. Als het zware de uitvoering niet ten goede komt, kan dat ook gevolgen hebben voor bijvoorbeeld lichte gewichten...
Ook hier kan ik me wel in vinden. :cool:
Het probleem begint pas wanneer inderdaad "de vorm" onderdanig wordt aan het gewicht dat gebruikt word.
En dat geeft problemen bij zowel isolatie oefeningen als compounds.
Maar ik ben wel van mening dat wanneer je sterk bent i bijv. de front press, je niet per sé ook sterk bent in de verschillendelateral raises...
Ik heb gemerkt dat ik dan ook die isolatie oefeningen (zwaar) moet trainen om dat te bereiken.
Ik vind het alleen niet zo heel belangrijk (meer) dat ik "de show steel" met lateral raises, laat staan dat ik er een blessure voor over heb! :eek:
Nee, ik ben er nu weer op tijd bij denk ik, en zal er alles aan doen te voorkomen dat ik straks weer "in de kreukels lig"... :rolleyes:
Ik heb trouwens echt mijn handen vol aan de basis oefeningen, de compounds.
Als ik ook nog isolatie oefeningen er bij moet gaan doen, pff... :o
Dat hou ik niet vol man! ;)

Gisteren,voelde me "niet echt lekker, niet fit..." toch even gaan trainen...
Incline bench presses,
12x60
10x80
8x90
5x100
5x100
Wide grip lat pull down,
8x100
8x110
8x120
8x130
8x135 (laatste sets problemen met de grip...)
Dips,
2x8xBW
Standing one arm dumbbell presses,
8x20
8x26
8x30 (Oppassen voor de tussenwervel! Dit was op het randje van wat ik kan doen met mijn rug qua asymetrische belasting...)
Deadlifts,
12x60
8x100
8x120
5x130
Hyperextensions,
1x30xBW
Incline sit ups,
1x30xBW
Standing jaw muscle exercises,
1x20minuten... :D

Goed gevoel over de lat pull downs.
Dit was de eerste keer dat ik die echt "wide grip" deed...
Ik dacht eigenlijk dat het met deze greep zwaarder zou zijn dan met de "parallel grip" die ik anders altijd doe, maar dat bleek niet het geval te zijn! ???
Voor de rest ging het echt niet lekker.
Last van mijn schouders, en m'n grip verbeterd ook niet echt... :(
Vandaag ben ik echt een beetje ziek, verkouden enzo....
Volgende week beter zullen we maar hopen... ;)

sterke deads!

even wat post gelezen , maar iso-oefeningen zijn belangrijk voor je aanhechtingen zolang die niet meegroeien kan je van de ene blessure in de andere vallen

even wat post gelezen , maar iso-oefeningen zijn belangrijk voor je aanhechtingen zolang die niet meegroeien kan je van de ene blessure in de andere vallen
Waar heb je dat vandaan..?
Niet lullig bedoelt, maar zouden zware compounds de aanhechtingen niet net zo zwaar aanpakken..?
Ik ben benieuwd naar de achtergrond van deze stelling.
De meeste krachtsporters doen toch niet zo veel isolatie oefeningen lijkt me.

dus bij bankdrukken vind jij flyes geen optie - vreemd voor iemand die al zolang traint dan weet je toch de waarde van aanhechtingen trainen - of zou mijn maatje die al 25 jaar traint zonder blessures er zoveel naast zitten - nee dat dacht ik niet - niet lullig bedoeld trouwens

dus bij bankdrukken vind jij flyes geen optie - vreemd voor iemand die al zolang traint dan weet je toch de waarde van aanhechtingen trainen - of zou mijn maatje die al 25 jaar traint zonder blessures er zoveel naast zitten - nee dat dacht ik niet - niet lullig bedoeld trouwens
Ik heb het idee dat je me niet goed begrepen hebt...
Het was echt niet lullig bedoelt!
Ik vroeg me alleen af waar je het vandaan had.
Als je bijv. de Rippetoe schema's ziet, en powerlifting schema's, dan staan daar toch weinig isolatie oefeningen in.
Als je je een beetje op je pk getrapt voelt, sorry daarvoor.

Mooie training hoor! :thumbs:

ik voel mij en ik ben niet op mijn pik getrapt , het klopt dat in rippetoe en powerlifting weining - iso-oefeningen staan dat begrijp ik ook niet , ik wil alleen maar zeggen dat door iso-oefeningen te doen , dat dat goed is voor je aanhechtingen en daardoor kans op blessures meer uitsluit , is mijn bescheiden mening

Tnx. ;)

ik voel mij en ik ben niet op mijn pik getrapt , het klopt dat in rippetoe en powerlifting weining - iso-oefeningen staan dat begrijp ik ook niet , ik wil alleen maar zeggen dat door iso-oefeningen te doen , dat dat goed is voor je aanhechtingen en daardoor kans op blessures meer uitsluit , is mijn bescheiden mening
Gelukkig. :cool:
Misschien heb je wel gelijk. :cool:
Ik moet denk ik voornamelijk er voor zorgen dat ik niet "te" veel boven mijn hoofd kom met mijn armen.
Een paar setjes front press kan ik wel hebben, maar doe ik er dan ook nog side laterals enzo bij, heb ik zo last van mijn schouders... :(

Ja, dat is het ook...
Maar ik ken wel meer mensen die dit hebben hoor.
Een collega van me kan bijv. ook niet boven zijn hoofd verven ofzo.
Dan heeft hij gelijk last van zijn schouders.
En hij heeft nog nooit getraind! ;)
"Harpep" heeft er een heel zinnig bericht over geplaatst een stukje terug.

Terug
Naar boven