iron devoted
Huge Freak
- Waardering
- 302
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb je waarschijnlijk wel gelijk in, maar ik deed/doe eigenlijk alles altijd graag zwaar (voor mijn doen dan éh...)side raises of welke vorm van dumbbell fly's dan ook!zijn assistance oefeningen.die moet je niet zwaar doen!gaat bijna altijd ten koste van de uitvoering en wordt daarom blessure gevoelig..
offtopic?waarom je bouwjaar in je titel?
ik ken nog wel oudere mensen die trainen (op hoog niveau)

) reacties die er soms op komen, en zo het forum voor mij weer wat interesanter maken doordat ik weer op andere mensen hun berichten en logs enzo word geattendeerd.
Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk...ik doe ook alles het liefst zwaar!maar dan wel de compounds!er zijn een aantal oefeningen waarbij zwaar gaan geen nut heeft!
waarbij het wel nut heeft zijn:squats,bankdrukken,deadliften,Bor,overheadpresses
dumbbell fly's front raises etc. pak je beter niet op maximaal gewicht!

Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk...
Ik doe eigenlijk nauwelijks nog isolatie oefeningen trouwens.
Ik heb mijn handen vol aan de basisoefeningen!![]()
Hier ben ik het 100% mee eens!Hahaha, goeie redenatie, maar volgens mij ben je stiekem nog wel een beetje ijdel.
wat je schouder betreft, waarschijnlijk heb wat weinig ruimte in je schoudergewricht en gaat je opperarmbeen al snel 'wringen' onder je sleutelbeen als je ellebogen hoger gaan dan parallel met de vloer. (acromial impingment noemen ze dat)
Dat geeft dan weer irritaties die overgaan in ontstekingen. Heel vervelend.
Ik denk dat het daarom belangrijk is dat je bij alle side lateral typen je bovenarmen beslist niet hoger laat komen dan parallel aan de vloer of misschien zelfs iets daar onder.
Als de techniek van de laterals verder goed is en je met name de middelste schouderkop wilt belasten, dan is het ook niet noodzakelijk om hoger te gaan dan 90 graden. Een goede gewoonte is om bij het omhoog komen je pols zo te draaien dat je pink hoger staat dan je duim. (alsof je water uit een kan giet)
Zo schakel je vooral de zijkant van de schouderspieren in en is het eigenlijk niet mogelijk te hoog op te komen zonder dat je wel heel spastisch gaat bewegen.
Neckpress zou ik niet doen in jouw geval, military press lijkt me een betere variant en anders met dumbbells.
Succes.

Ook hier kan ik me wel in vinden.Ik doe assistwerk vaak ook (voor mijn doen) zwaar. Ik doe assists niet zozeer om de boel te vormen, maar de nadruk anders te leggen dan tijdens de compounds, maar wel om daar sterker in te worden. Ik denk persoonlijk dat zware compounds net zo blessuregevoelig kunnen zijn als zwaar assistwerk. Zolang je maar gecontroleerd je oefening uitvoert, lijkt het me persoonlijk niet zo'n probleem. Als het zware de uitvoering niet ten goede komt, kan dat ook gevolgen hebben voor bijvoorbeeld lichte gewichten...

Tnx. Dude!

Waar heb je dat vandaan..?even wat post gelezen , maar iso-oefeningen zijn belangrijk voor je aanhechtingen zolang die niet meegroeien kan je van de ene blessure in de andere vallen
Ik heb het idee dat je me niet goed begrepen hebt...dus bij bankdrukken vind jij flyes geen optie - vreemd voor iemand die al zolang traint dan weet je toch de waarde van aanhechtingen trainen - of zou mijn maatje die al 25 jaar traint zonder blessures er zoveel naast zitten - nee dat dacht ik niet - niet lullig bedoeld trouwens
Tnx.

Gelukkig.ik voel mij en ik ben niet op mijn pik getrapt , het klopt dat in rippetoe en powerlifting weining - iso-oefeningen staan dat begrijp ik ook niet , ik wil alleen maar zeggen dat door iso-oefeningen te doen , dat dat goed is voor je aanhechtingen en daardoor kans op blessures meer uitsluit , is mijn bescheiden mening

Ja, dat is het ook...