XXL Nutrition

Ouwe vent training (1966)

Nu denk ik wel eens dat ook ik nog te veel deed! ???
Ook nu zie ik veel te veel kwantiteit t.o.v. de kwaliteit, in de mensen hun training...
De intensiteit waarmee ik train zie ik niet bij veel mensen terug.
De meesten doen een setje en staan direct daarna met een glimlach op hun gezicht wat rond te kijken... :rolleyes:
Ik sta na een set meestal leunend op het dumbbell rek of een machine te hopen dat mijn hart het (nog) niet begeeft! :eek:
Ik sta me ook meestal kapot te hijgen na een stevig setje. Zweet op de rug, kijk ik om me heen en zie de rest rustig op staan en verder ouwehoeren over meisjes en brommers etc. Dan wil ik graag denken dat ik tenminste wel doortrain, maar dan beheers ik mezelf een moment en besef ik dat ik gewoon oud word :D.

hey hummer! na meer dan 20 jaar trainen ben ik er sinds kort ook achter (denk ik) ik heb altijd schouders na borst gedaan en nooit echt spierpijn gehad in mijn schouders, de rest altijd wel echt lekkere spierpijn en nu sla ik sinds kort mijn schouders over na borst en ik heb wel de volgende dag spierpijn in mijn schouders....pfff... hier word ik niet goed van.. even 3 maanden mijn schouders niet trainen.. zien wat er gebeurt..

Ik sta me ook meestal kapot te hijgen na een stevig setje. Zweet op de rug, kijk ik om me heen en zie de rest rustig op staan en verder ouwehoeren over meisjes en brommers etc. Dan wil ik graag denken dat ik tenminste wel doortrain, maar dan beheers ik mezelf een moment en besef ik dat ik gewoon oud word :D.

31, oud??? ik voel me met 37 ver van oud.. komaan man wij zijn in de fleur van ons leven! hehehe...

• Topic Starter Topic Starter
Laten we het hopen! :D
Dat we oud worden... ;)

hey hummer! na meer dan 20 jaar trainen ben ik er sinds kort ook achter (denk ik) ik heb altijd schouders na borst gedaan en nooit echt spierpijn gehad in mijn schouders, de rest altijd wel echt lekkere spierpijn en nu sla ik sinds kort mijn schouders over na borst en ik heb wel de volgende dag spierpijn in mijn schouders....pfff... hier word ik niet goed van.. even 3 maanden mijn schouders niet trainen.. zien wat er gebeurt..
Wel bijzonder dat jij ook een soortgelijk gevoel hebt hierover...
Nou ben ik nooit zo heel erg van de lateral raises enz. geweest, maar front press, neck press, upright rows, en shrugs enz. deed ik altijd wel serieus...
Back to basics hoef ik niet te gaan, daar ben ik nooit van afgeweken!
Ik ga nog eens goed over mijn manier van trainen nadenken.
Of in ieder geval wat ik het beste kan gaan doen.

31, oud??? ik voel me met 37 ver van oud.. komaan man wij zijn in de fleur van ons leven! hehehe...
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen, maar zo voel ik het niet... :o
Maar ja, ik ben dan ook weer al een stuk ouder! :D
Ik denk dat een leven van zwaar lichamelijk werk, en krachttraining, en overgewicht zijn tol heeft geëist bij mij.
Maar ik kan het toch niet laten er mee verder te gaan... ???

Ach ja, een mens moet toch ook wat te zeiken hebben! ;)

Ja joh, ik zat ook maar te geinen :D. Meesten in de sportscholen lopen gewoon wat aan te klooien, dat noem ik hobby, geen sport. Maar ik moet toegeven dat het allemaal wat minder soepel gaat dan toen ik nog kort in de 20 zat. Pas echt merk ik een licht tekort aan conditie bij de benen training. Na een aantal setjes squats/frontsquats/lunges zit ik er regelmatig flink doorheen hoor ;).

Ja joh, ik zat ook maar te geinen :D. Meesten in de sportscholen lopen gewoon wat aan te klooien, dat noem ik hobby, geen sport. Maar ik moet toegeven dat het allemaal wat minder soepel gaat dan toen ik nog kort in de 20 zat. Pas echt merk ik een licht tekort aan conditie bij de benen training. Na een aantal setjes squats/frontsquats/lunges zit ik er regelmatig flink doorheen hoor ;).
Ik zit er soms al doorheen voor ik moet beginnen... :o
Maar als ik dan even doorpak, knapt het na een setje of zes, zeven, al behoorlijk op, en heb ik soms gewoon een hele lekkere training. :cool:
Ik denk dat dat gewoon luiïgheid heet trouwens... :o

"Old lifters never die, they just fade away, and are remembered in the stories the youngsters tell"

Gisteren getraind met de COC grippers.
Opgewarmd met de lichte grippers.
12x Nr.1
2x10x Nr.2 Geforceerd (hulp met tweede hand... :o)
De Nr.2 kan ik sluiten, maar daar heb je het ook wel mee gezegd... :(
Ik kan 'm eigenlijk niet echt gecontroleerd "dichthouden"... :o
Gemaxed met de Nr.1
Gemaxed met de Trainer.
Dat geeft wel een lekkere pomp, maar of je er nou veel sterker van word..? :rolleyes:
Maar het is beter dan chips uit een zak graven om te doen voor de TV! :D

:rolleyes:Vandaag gewerkt van 07.45 tot 17.15
Veel gelopen, en in kleine ruimtes gekropen...
Eigenlijk heel de dag aktief geweest... :rolleyes:

Dan is het heel verleidelijk om lekker op de bank te ploffen, even in bad te gaan, en nog een beetje tv te kijken... :p:rolleyes:

Maar nee, ik ben toch even gaan trainen! :cool:
Een uur en twintig minuten... ;)

Vandaag voor het eerst even geen (erge) last van mijn rug (tussenwervel) gehad, dus kan ook de rug een beetje worden gedaan.

Schuin bankdrukken
20x20, 10x50, 8x80, 6x90, 5x100
(Dit was de tweede keer dat ik schuindrukken deed, sinds ik weer aan 't trainen ben geloof ik... :o)

Pendlay row
3x8x110
(Netjes neergelegd tussen iedere herhaling, zwaar op de grip na de griptraining van gisteren... :()

Deadlift (Met bovenhandse greep)
2x8x110, 1x110 + 12 shrugs, 1x110 + 12x shrugs, 1x110 + 12x shrugs
(Zwaar om vast te houden... :o Grip geeft "bijna" op... :o)
Hyperextensions
3x8x BW

Parallel bar dips
3x8x BW

Pully push downs
12x60, 8x70, 3x80

Dumbbell curls
Oplopende set, 12x14 + 4x18 + 4x 22
Aflopende set, 6x32(niet netjes...) + 4x22 + 4x18 + 14x14
8x22(heel netjes!)
Aflopende set, 4x32(niet netjes...) + 4x20 + 12x14 + 20x10
12x14(hééél netjes!)
Aflopende set, 4x32(nog steeds niet netjes...) + 4x22 + 4x16
(Ik doe zo "veel" voor de biceps omdat ik die altijd "slecht voel..." Maar na dit: enorme pomp in de bovenarmen!)

Hammer curls
2x10x22

Forearm flexion extensions
3x28x22

Was voor m'n gevoel een lekkere, heftige training. ;)
Lekker gevoel over! :D

Als je grip faalt, straps gebruiken gewoon ;)

Goede training toch kerel

Als je grip faalt, straps gebruiken gewoon ;)

Goede training toch kerel

En dan gelijk aan het begin, anders zijn de onderarmen zo verzuurd, dan helpen die straps ook niet meer. Met zulke supersetjes hakt het er een keer in, ook al doe je fanatiek aan griptraining :P.

En dan gelijk aan het begin, anders zijn de onderarmen zo verzuurd, dan helpen die straps ook niet meer. Met zulke supersetjes hakt het er een keer in, ook al doe je fanatiek aan griptraining :P.
Is misschien inderdaad het beste...
En dan misschien de laatste twee setjes zonder voor de grip..? ;):D

Is misschien inderdaad het beste...
En dan misschien de laatste twee setjes zonder voor de grip..? ;):D

Idd, de laatste of zwaarste met het minste reps, proberen zonder straps
te doen. Je moet het eigenlijk gewoon opbouwen zoals de rest :p

Eventueel beginnen met static holds gelijk na je shrugs bv.
Doet je grip goed ;)

voor de 2de x schuindrukken... 5 x 100 kg. pfff... klasse!

Idd, de laatste of zwaarste met het minste reps, proberen zonder straps
te doen. Je moet het eigenlijk gewoon opbouwen zoals de rest :p

Eventueel beginnen met static holds gelijk na je shrugs bv.
Doet je grip goed ;)
Static holds lijken me zaaaaaaiiiii..... :rolleyes:
Dan kan ik toch gelijk wel een beetje shruggen..? ;)

Maar ik knoop het in mijn oren! :cool:

voor de 2de x schuindrukken... 5 x 100 kg. pfff... klasse!
Bankdrukken was vroeger al "mijn ding" samen met schuindrukken en front press, en alles wat met triceps te maken had.
En dat is wel een beetje blijven hangen geloof ik... :p
"Trekken" is nooit zo mijn ding geweest...
Ik deed het wel...
Maar alleen uit noodzaak, en met nauwelijks genoeg plezier om het regelmatig te doen! :o
Nee, laat mij maar lekker dauwen!!! ;)

Terwijl ik zit te wachten op een oproep van mijn werk een beetje gegrippert... :rolleyes:

Guide 25x links en rechts
Sport 25x links en rechts
Trainer 25x links en rechts
Nr.1 18x rechts
Nr.1 12x links
Nr.2 rechts 1x -5mm, 1x -6mm, 1x -10mm
Nr.2 links 1x -12mm. 1x -15mm, 1x -20mm
Nr.2 geforceerd 6x rechts
Nr.2 geforceerd 6x links
Nr.1 12x rechts
Nr.1 8x links
Trainer 31x rechts
Trainer 18x links
Nr.1 6x rechts
Nr.1 4x links
Trainer 21x rechts
Trainer 18x links

Misschien wat veel,maar ik had geen zin in sit ups! ;)

Terug
Naar boven